ניהול עובדים, איך לגרום לעובד לקחת אחריות? איך להעביר ביקורת על עובד? איך לגרום לעובד לקבל החלטות באופן עצמאי? איך לגרום לעובד להחליט לבד? איך לגרום לעובד להגדיל ... לא מקבל החלטות לבד? למה העובד לא רוצה להחליט לבד? למה העובד לא מקדם תהליכים? למה העובד לא לוקח אחריות? איך
לנהל עובדים? האם הביקורת על העובד מוצדקת? איך להעיר לעובד? תלונות על עובד והפעם נסביר, על עוד אחת מהאפשרויות לכך שהעובד שלך מסיר אחריות ולא רוצה לקחת אחריות ... כן יכול לעשות בפעם הבאה בדרך שתספק אותך ואת הרצון שלך לשביעות רצונך. דהיינו, אתה לוקח את מה שהעובד עשה, ומנסה
לנהל דיון בצורה מכובדת, לנסות להבין מה קרה, מה בדיוק היה, מה היו השיקולים, למה ההחלטה התקבלה כך או אחרת ומנסה להבין מה היו האפשרויות לעשות, ואתה מציג את ... ינסה לפעול בצורה הטובה ביותר ולקדם תהליכים באופן עצמאי ולקבל החלטות באופן עצמאי. יחד עם זאת, ישנם מצבים שבהם
המנהל מסיבות שונות, הוא לא יודע איך להעביר ביקורת. ולא רק שהוא לא יודע איך להעביר ביקורת, אלא שהוא גם לא בהכרח מבין את עצמו וגם לא בהכרח שהוא מבין את ... לא משנה מה יקרה או לא יקרה, תמיד תהיה אפשרות להעביר ביקורת על העובד, אם תרצה לעשות זאת. כי לפעמים בתת המודע של
המנהל, הוא רוצה להעביר ביקורת על העובד שלו, מסיבות שונות. דהיינו, שיש תהליך בתת המודע של
המנהל, שהוא רוצה להוכיח לעצמו או לעובד או למישהו אחר, שאותו עובד לא מספיק טוב, כמו קטגור בבית משפט, שמטרתו להרשיע את הבן אדם ולהוכיח שהוא אשם. ולפעמים
המנהל מחפש את העובד, מחפש למצוא מה לא טוב במה שהעובד עשה. וצריכים לדעת, שברמת העיקרון, תמיד אפשרי למצוא משהו לא טוב בכל דבר שקורה או שלא קורה. כי שום דבר לא מושלם במאה אחוז. ולכל החלטה יש יתרונות וחסרונות. ולפעמים אותו
מנהל מחפש את השלמות מסיבות שונות, ואז הוא בקלות מאוד מוצא חסרונות במה שאותו עובד עשה, ואז כאשר הוא מעביר ביקורת על העובד, הוא גם לפעמים מעביר ביקורת סותרת. לדוגמה, שפעם אחת
מנהל המכירות יעיר לאיש המכירות על כך שאותו איש מכירות יותר מידי מנסה למכור ללקוח. ופעם אחת הוא יעיר לאותו איש מכירות, שהוא פחות מידי מנסה למכור ללקוח. שכמובן ... לא בהכרח שניתן להוכיח מה נכון או לא נכון לעשות. אבל בטוח נכון, שאחרי איקס פעמים שאותו איש מכירות מקבל ביקורת
ממנהל המכירות, יתכן שאותו איש מכירות מוצא דפוס שחוזר על עצמו. שהוא רואה שלא משנה מה הוא עושה, תמיד תהיה עליו ביקורת. וגם אפילו ביקורת הפוכה שסותרת את עצמה. ... משהו וכיוב. במילים אחרות כאשר מעבירים ביקורת על העובד, צריכים לנסות לגרום לעובד להבין שיש אפשרות לגרום לאותו
מנהל להיות מרוצה, מעבודה שלא משנה מה היא לא תהיה מושלמת. אבל אם אותו
מנהל תמיד מעביר ביקורת לא משנה מה, שלכשעצמה היא מוצדקת בפני עצמה. כי באמת שום דבר לא מושלם. אבל ברמת המאקרו, אין אפשרות לעשות משהו שאין בו גם חסרונות כלשהם. אז לעיתים
המנהל גורם לעובד להרגיש שלא משנה מה, אותו
מנהל לא יהיה מרוצה. ואז זה מגדיל את הסיכוי לכך שאותו עובד יחזיר את האחריות
למנהל . כדי שאם משהו יכשל, זה יקטין את הסיכוי לכך שאותו
מנהל יבוא בתלונות לאותו עובד. ונזכיר כאן את דברי רבי נחמן מברסלב https: breslev.eip.co.il ?key=41 שמסביר את העניין שהצדיק הוא צדיק אמת מושלם. אבל מחויב ... את המציאות גם בצורה שונה. לסיכום: יכולות להיות כל מיני סיבות לכך שהעובד שלך מסיר אחריות ומעביר את כל האחריות
למנהל. יכולות להיות כל מיני סיבות לכך שהעובד מסרב לקבל החלטות לבד ולהחליט לבד. יתכן מאוד, שזה אולי בגלל שאתה לא יודע להעביר ביקורת. לא רק ברמת הדרך של העברת ...