שיחת שימוע - הכנה לשיחת שימוע, למה רוצים לפטר אותי? למה זימנו אותי לשיחת שימוע? איך להתמודד עם שיחת שימוע? מה לומר בשיחת שימוע? האם יש סיכוי בשיחת השימוע? האם השימוע הוא בנפש חפצה? למה רוצים לפטר אותי? שיחת שימוע לפני פיטורים, פיטורים בעקבות החלפת מנהל חדש, למה המנהל החדש לא מרוצה ממני? מהי הגדרת התפקיד שלי בחברה? התמודדות עם שיחת שימוע, הכנה לשיחת שימוע, איך להתכונן לשיחת שימוע? מה לומר בשיחת שימוע?... סיכוי בשיחת השימוע? האם השימוע הוא בנפש חפצה? למה רוצים לפטר אותי? שיחת שימוע לפני פיטורים, פיטורים בעקבות החלפת מנהל חדש, למה המנהל החדש לא מרוצה ממני? מהי הגדרת התפקיד שלי בחברה? התמודדות עם שיחת שימוע, הכנה לשיחת שימוע, איך להתכונן לשיחת ... בעבודה עקב טענות לחוסר מוטיבציה? עובד הייטק, שנמצא בחברה כבר הרבה שנים וזכה לשבחים בעבר, זומן לשיחת שימוע עם מנהל חדש שהחליף את מנהלו הקודם. בשיחה מפורטת של העובד עם אליעד כהן, עלו מספר נקודות קריטיות להתמודדות יעילה עם המצב, כולל גישה נכונה, ... באמת מדובר בבעיה של חוסר מוטיבציה? ראשית, חשוב להבין שחוסר מוטיבציה הוא פירוש ולא עובדה. אליעד מדגיש כי כאשר המנהל החדש אומר שהעובד לא מספיק מוטיבטיבי, יש לברר מהן ההוכחות לכך. למשל, אם המנהל טוען שפרויקטים מתעכבים, חשוב לשאול ספציפית מדוע הם מתעכבים ולא להסכים מיד לטענה כללית של חוסר מוטיבציה. צריך לברר ... חוסר רצון שלי להצליח, או שאולי אני פשוט לא מבין את הציפיות שלך בצורה נכונה? איך להתמודד עם התחושה שהמנהל מתנכל אישית? העובד מרגיש שהבעיה היא אישית כיוון שבעבר המנהל הקודם היה מרוצה. אליעד מסביר שאסור להניח זאת מראש. העובדה שהמנהל החדש לא מרוצה לא בהכרח אומרת שמדובר בהתנכלות אישית. יכול להיות שהמנהל החדש פשוט מצפה לדברים אחרים בתפקיד. אליעד ממליץ לעובד לשאול: האם אתה חושב שיש אי הבנה בינינו לגבי מה ... מה בדיוק הסיבות לשימוע, ואיך אוכל להשתפר ולתרום יותר להצלחה של החברה. חשוב לי להבין האם יש משהו ספציפי בהתנהלות שלי שגורם לכם להרגיש שאין לי מוטיבציה. אם המנהל עונה בצורה כללית, אליעד מדגיש שחשוב להתעקש על דוגמאות ספציפיות ולשאול שאלות ממוקדות, כמו: האם תוכל לתת דוגמה למקרה ... אם אני אשנה את הפעולות האלה ואלה, האם לדעתך זה יענה על הציפיות שלך? האם לערב גורמים נוספים כמו מנהל קודם או HR? אליעד ממליץ לעובד לשקול להזמין לשימוע את המנהל הקודם, שהכיר את העבודה שלו היטב ויכול לתת נקודת מבט נוספת. בנוסף, ניתן לערב גורמי HR לפני השימוע או ... ניסיון מוגדרת או לבחון אפשרות להישאר בתפקיד אחר בחברה, גם אם ההחלטה לפיטורים כבר כמעט סופית. איך להתנהל מול המנהל החדש לאחר השימוע? בין אם השימוע יסתיים בהצלחה או יוביל להחלטת פיטורים, חשוב שהעובד ייזום תקשורת טובה יותר מול המנהל החדש. אליעד ממליץ: ליזום פגישות עדכון תקופתיות. לשאול את המנהל כיצד הוא מעדיף להתנהל בתקשורת איתו. להראות נכונות להשתפר ולקבל פידבק מתמיד. איך להתכונן רגשית לשימוע? אליעד מזכיר כי ... השימוע עצמה ואת השיחות שקיים לפני ואחרי עם גורמים נוספים בארגון. אליעד המשיך לתת המלצות והסברים על הדרך הנכונה להתנהלות מקצועית ויעילה מול מנהליו. מה היה בשיחת השימוע בפועל? בשיחת השימוע, העובד ניסה לפתוח באופן חיובי ולבקש הבהרות מקצועיות לגבי הציפיות ממנו. הוא ... לבין התפקוד שלי בפועל? האם אתה יכול לתת דוגמה ספציפית שמראה על חוסר מוטיבציה או אי - עמידה בציפיות? המנהל השיב לו באופן כללי ולא סיפק תשובות ממוקדות או דוגמאות קונקרטיות, וטען בין היתר כי העובד לא יזם מספיק. העובד נתן דוגמה מהשיחה על כך שהמנהל טען שהיה נושא שלא קודם על ידי העובד במשך שבועיים, אך כאשר העובד שאל האם הסיבה לכך היא חוסר מוטיבציה, המנהל לא ענה בצורה חד - משמעית ואמר שהעובד צריך לענות בעצמו. העובד הרגיש במהלך השיחה כי כאשר שאל שאלות טובות ומדויקות, המנהל שתק, שינה נושא, או חזר על טענות כלליות, דבר שעורר אצלו תחושה שאולי ההחלטה לפטר כבר התקבלה, או שישנם ... כמעט סגורה, עדיין ניתן להשפיע עליה או לפחות להבין טוב יותר את המניעים מאחוריה. הוא הציע לעובד: לבקש ישירות מהמנהל להגדיר את סדרי העדיפויות מחדש ולא רק לשאול מה מצופה ממנו באופן כללי. להבהיר כי הפער בין העובד למנהל הוא בנושא התיעדוף ולא ברצון או ביכולות. יש לומר במפורש: ברור שאני זה שאמור להחליט איך לעשות את העבודה, אבל חשוב לי שתגדיר את התיעדוף. להבהיר למנהל שיש לו את הרצון ואת הנכונות להשתפר ולשנות גישה: גם אם ההחלטה היא לפטר, אני עדיין רוצה לדעת שהיית מרוצה ושעשיתי כל מה שניתן כדי להצליח. האם כדאי לערב גורמים נוספים בארגון? העובד תיאר כי שוחח גם עם המנהל הקודם שלו, שנמנע מלהתערב ישירות בשימוע אך הביע באופן כללי תחושה שאכן חל שינוי כלשהו בתפקוד העובד לאחרונה. אליעד הסביר כי העובדה שהמנהל הקודם טוען שחל שינוי עשויה לנבוע גם מסיבות אישיות או חיצוניות (כמו מילואים, עייפות, או אילוצים אחרים). אליעד הציע ... להיפרד מעובד ותיק ומוערך על טענות כלליות כמו חוסר מוטיבציה, מבלי לתת הזדמנות נוספת או תקופת מבחן ברורה? האם המנהלים האחרים חושבים שזו החלטה נכונה אסטרטגית וכלכלית לחברה? מה אליעד הציע לעשות מבחינה רגשית ומנטלית? אליעד הזכיר לעובד לראות ... תתקבל לבסוף, לפחות העובד ידע שעשה את כל מה שאפשר כדי לשנות את התוצאה. המלצות נוספות של אליעד כהן להתנהלות מול המנהל: אליעד נתן לעובד הצעה מעשית ליזום שיחה נוספת עם המנהל ולומר לו דברים כגון: אני מבין שאתה חושב שלא מימשתי את הפוטנציאל שלי מספיק. אשמח שתגדיר מחדש את סדרי ... למנוע זאת. אליעד סיכם את ההצעות באמירה שהגישה חייבת להיות של נתינת שירות: תראה את עצמך כאדם שנותן שירות למנהל ולחברה, ושאתה באמת מוכן לעשות כל דבר כדי שהמנהל יהיה מרוצה. סיכום ההמלצות של אליעד כהן להמשך: ליזום שיחה נוספת ולהציע בבירור התחלה חדשה מול המנהל. להציג את הפער בין העובד למנהל כפער בתיעדוף, לא ביכולות או רצון. לבקש באופן ברור הזדמנות נוספת או תקופת ניסיון מוגדרת וברורה. להבהיר למנהל שהמטרה היא לא רק להישאר בעבודה אלא באמת להיות יעיל ומוערך. להמשיך לערב מנהלים בכירים או HR כדי לקבל נקודת מבט נוספת על המצב. לשמור על גישה מקצועית ועניינית ולא להפוך את העניין ... חשוב לסיים בתחושה שעשית את כל מה שניתן כדי לשפר את המצב. איך להתכונן לשימוע בעבודה? מה לשאול את המנהל בשיחת שימוע? איך להתמודד עם טענות לחוסר מוטיבציה? האם הביקורת של המנהל היא אישית? כיצד להתמודד עם מנהל חדש בעבודה? איך לשמור על העבודה לאחר שימוע? איך להתמודד עם שיחת שימוע? ... בעבודה? כיצד להתנהל מול מנהל שרוצה לפטר? איך להפוך ביקורת להזדמנות בעבודה? איך להוכיח מוטיבציה בעבודה? האם כדאי לערב מנהלים אחרים בשימוע? מה לעשות כשמנהל חדש מזמן עובד לשימוע בטענה של חוסר מוטיבציה? בשיחה בין אליעד כהן לעובד הייטק ...