... השני הלקוח חושב בצורה כלשהי ברמת המודעות שלו. אבל בתת המודע שלו הוא לא באמת מאמין לעצמו, והוא מטיל ספק בדעה המוצהרת שלו. ובמקרים כאלו לדוגמה, אם תיצור הזדהות
והסכמה עם הלקוח, על מה שהוא עצמו חושב ואומר באופן מודע, זה עלול ליצור חוסר אמון, בינך לבין הלקוח. משום שהוא עצמו לא מאמין לעצמו. או ... שבעצם אתה גם לא מזדהה איתו, כי אתה בעצם יוצר ריחוק ממנו. כי הוא חושב את שתי הדעות הסותרות, בלי שהוא עצמו מודע לכך. ונסביר: באופן כללי, יצירת אמון נעשית, על ידי
הסכמה בינך לבין הלקוח, בכמה שיותר דברים. ובאופן כללי, אם הלקוח חושב בצורה כלשהי, אז אם תסכים איתו, זה יצור אמון בינך לבינו. אבל ... זה דווקא יכול ליצור אמון עם הלקוח. כי הלקוח רואה, שאתה חושב את מה שהוא חושב בתת המודע שלו, ושהוא רק מפחד להודות שהוא חושב כך או אחרת. ובמקרים כאלו, דווקא חוסר
הסכמה עם הלקוח, זה דווקא יכול ליצור אמון עם הלקוח. וצריך לעשות את זה בזהירות ובחוכמה. דהיינו, אם תשלול את מה שהלקוח אומר באופן ... על עצמה. או לדוגמה אדם שמתבייש להודות שהוא לא מרוצה מהחיים שלו, והוא משדר שהוא מרוצה מאוד מהחיים שלו. ואם אתה תשדר לו שאתה חושב שיש לו חיים טובים, אז לכאורה יצרת
הסכמה בינך לבינו. ואפילו פרגנת לו, שיש לו חיים טובים. אבל מאחר שהוא עצמו חושב שרע לו, אז למרות שכלפי חוץ, הוא ישדר שהוא מרוצה מכך ... עליך, אם תאמר לו את מה שהוא חושב על עצמו ומפחד לומר על עצמו. ואעפכ יצרת איתו אמון חזק, מאחר שהוא יודע את האמת, שאתה באמת צודק. ולמרות שכלפי חוץ יצרת איתו חוסר
הסכמה, הרי באמת הוא מעריך אותך יותר, והוא חושב שאתה באמת מבין אותו, כי אתה בעצם אמרת לו את מה שהוא באמת חושב על עצמו, למרות שהוא ... דבר, כאשר יוצרים אמון והזדהות עם לקוח, צריכים להיות מודעים, גם לרמת המודע וגם לרמת תת המודע של הלקוח. וצריך לקחת בחשבון, שאם אצל הלקוח עצמו, יש חוסר התאמה וחוסר
הסכמה, בין המודע לבין תת המודע שלו, הרי שצריך לקחת בחשבון, שהזדהות חוסר הזדהות עם המודע תת המודע של הלקוח, יוצרת בעצם גם את הפעולה ... מכירות ומומחה שכנוע, אמור לדעת לזהות, מה האדם חושב ברמת המודע ומה האדם חושב ברמת תת המודע שלו. ולדעת איך ליצור הזדהות מורכבת, עם האדם עצמו, שהוא עצמו אין לו
הסכמה עם עצמו. ולהביא אותו למצב של אמון, למרות שבתוכו עצמו אין לו אמון בעצמו. ...