... - לשלול את דבריו לגמרי, ולהציג את דעתך הנגדית. אפשרות 2 -
להסכים עם דבריו בצורה מלאה, ואחכ לגרום לו לנסות לחשוב את ההפך, שזאת בעצם דעתך המקורית. אפשרות 3 -
להסכים עם דבריו בצורה חלקית, ואחכ לנסות להוסיף את דעתך על דעתו. לדוגמה: נניח שמישהו חושב שדבר כלשהו הוא רע, ואתה חושב שאותו הדבר הוא ... לו שהוא טועה לגמרי, ושהדבר הוא טוב ולא רע. אפשרות 2 -
להסכים עם דבריו, שאכן הדבר הוא רע ולא טוב. ואחכ לנסות לשכנע אותו שהדבר הוא טוב ולא רע. אפשרות 3 -
להסכים איתו שהדבר הוא אכן גם רע, ושהוא גם צודק. אבל שאעפכ הדבר הוא גם טוב ושהוא לא רק רע. ואם ננסח את האפשרויות בצורה של גם רק. אז ... דרך. האפשרות הראשונה היא, שלילה מוחלטת של דעתו של היריב,
והסכמה מוחלטת עם הדעה שלך. בדרך הזו יש יתרונות שונים. כגון לדוגמה, שהדרך הזו מערערת לגמרי את שיווי המשקל הרגשי של היריב שלך. כי בעצם שוללים ... זה גורם לו להתעקש יותר מידי, שהוא רק צודק. וזה הכל בגלל
שהסכימו איתו שהוא גם צודק. או בגלל שנתנו אפילו טיפת לגיטימציה לדעתו. ואז הוא מתחזק בדעתו, ואחכ זה יוצר קושי לשכנע אותו
להסכים רק עם הדעה הנגדית, או גם עם הדעה הנגדית. ומנקודת המבט הזו, הכי טוב, זה לשלול לגמרי את דעתו של היריב שלך. ולהראות לו 0 אחוז ... ושרק הוא צודק. ואם תאמר לו שהוא רק טועה, זה ימנע ממנו
להסכים איתך, שהוא גם צודק וגם טועה, והוא ימשיך להחזיק בדעתו שהוא ואך ורק הוא צודק. וההסבר הוא, שלפעמים האדם מרגיש שמערערים לו את הביטחון ... טועה ושרק אתה צודק. ועכשיו נסביר עוד אפשרות נוספת, והיא,
להסכים עם האדם לגמרי שהוא רק צודק, ואחכ משם לנסות להוביל אותו להבנה של הדעה שלך, שהיא יכולה להיות שהיריב שלך גם צודק וגם טועה, או רק ... מסכים איתו לגמרי, ושהוא רק צודק. ואחכ לנסות להביא אותו
להסכמה שונה, שבה הוא יבין שהוא גם טועה ולא רק צודק. או שהוא יסכים שהוא רק טועה ורק אתה צודק. והיתרונות של השיטה הזאת הם, שברגע שאתה מסכים עם ... אז באפשרותך לגרום לו להרגיש 0 אחוזי איום, ו 100 אחוז
הסכמה שלך עם דעתו. ואז האדם משחרר את כל מנגנוני ההגנה שלו, שגורמים לו לרצות להישאר צודק. ואז אחרי שהאדם חושב שאתה מסכים איתו, אז עכשיו אפשר ... חשבת קודם, אבל אתה עושה את זה, כאילו אתה בעצם חוזר על
ההסכמה שלך איתו. ונכון, שזה בעצם לא הגיוני ושזה בעצם סוג של סתירה לוגית. אבל אעפכ, לפעמים אחרי שאתה מסכים עם הבן אדם, אז הוא כבר קיבלת את מנת ... הופך להיות הוא. ואז ממילא, אחכ, גם אם תגיד הפוך, הוא יכול
להסכים איתך. כי הוא חושב שזה הוא עצמו אומר את מה שאתה אומר. ויותר מזה, הוא גם יכול להיות מוכן לחשוב שהוא בעצם משנה את דעתו, כאשר אתה ... לשנות את דעתו, בגלל כוח חיצוני לו. והוא חווה שהוא מוכרח
להסכים איתך, וזה פוגע בו. אבל אם תגיד לו שאתה מסכים איתו, ואחכ תציג את הדעה הנגדית. אז לפעמים האדם יהיה מוכן
להסכים עם הדעה הנגדית, כי זה נותן לו את התחושה, שהוא עצמו בוחר לחשוב את הדעה הנגדית, ושהיא לא נכפית עליו. ועוד נוסיף, כי לפעמים יש לאדם ... או אולי אפילו רק טועה. ואם תסכים איתו, זה יגרום לו לא
להסכים איתך. כי לפעמים האדם עצמו לא מסוגל לחשוב שהוא עצמו טועה. אבל הוא כן יהיה מסוגל לחשוב על אדם אחר שחושב כמותו, שאותו האדם האחר, הוא ... חושב כך. ואם הוא יחשוב שאתה טועה, זה יגרום לו לא לרצות
להסכים איתך, גם אחכ כאשר תציג דעה אחרת. כי הוא כבר איבד בך את האמון. ונמצא אם כן, כי היתרון בכך שאומרים לאדם שהוא רק צודק, זה שמרדימים ... הוא לא מוכן ולא רוצה לרדת ממנו. ולפעמים האדם עצמו רוצה
להסכים איתך והוא חושב שגם אתה צודק. ואם אתה אומר לו שרק הוא צודק, אז זה גורם לו להטיל ספק, בהטלת הספק העצמית שלו בדברי עצמו. ואז הוא ... האדם השני, האם היא יוצרת הכלה של האדם השני, האם היא יוצרת
הסכמה אצל האדם השני. וגם להיות מסוגל לדעת בזמן אמת, כיצד האדם השני מגיב לכל אחת מהדרכים האלו, ולפי זה לפעול. ובסיכומו של דבר, על האדם להעמיק ...