אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה להסכים ✔איך לבקש בקשה? איך לגרום למישהו לומר לך כן? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך לגרום למישהו לעשות את מה שאתה רוצה? איך לגרום למישהו להיענות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
איך לבקש בקשה? איך לגרום למישהו לומר לך כן? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך לגרום למישהו לעשות את מה שאתה רוצה? איך לגרום למישהו להיענות לבקשה שלך? איך לגרום למישהו לא לסרב לך? איך למנוע התנגדות? איך לנהל אנשים? תקשורת בין אישית
איך סדר הבקשות משפיע על הסיכוי לקבל "כן"?

כאשר פונים לאדם עם מספר בקשות ורוצים שהוא ייענה בחיוב, חשוב מאוד להקפיד על סדר הבקשות. הסדר שבו מבקשים דברים משפיע ישירות על הנכונות של הצד השני להסכים לבקשות השונות. אליעד מסביר כי כאשר רוצים להעלות את הסיכוי לקבל תשובה חיובית, מומלץ להתחיל מהבקשות שהסיכוי לקבל עליהן "כן" הוא הגבוה ביותר.

לדוגמה, נניח שאתה צריך לבקש ממישהו שלוש בקשות שונות. אחרי שבחנת את המצב, אתה מניח שהבקשה הראשונה היא משהו שהוא יגיד עליו בוודאות "כן", הבקשה השנייה היא משהו שאתה חושב שהוא אולי יסכים לה, והבקשה השלישית היא דבר שיש סיכוי גבוה שהוא יסרב לו באופן מוחלט.

במקרה כזה, קיימות שתי אפשרויות עיקריות לאופן שבו אפשר לסדר את הבקשות:
  • אפשרות ראשונה היא לסדר את הבקשות לפי מידת החשיבות עבורך - לשים את הדבר שהכי דחוף וחשוב לך בראש הרשימה, גם אם יש סיכוי שהוא לא יסכים. זו הגישה הטבעית שהרבה אנשים נוטים לבחור בה, מתוך ההנחה שאם משהו חשוב, צריך להגיד אותו ראשון.
  • אפשרות שנייה היא לסדר את הבקשות לפי הסיכוי הגבוה ביותר שהאדם יסכים, כלומר, להתחיל מהבקשות שהכי קל לקבל עליהן "כן". אליעד מדגיש שזו הגישה הנכונה יותר ברוב המקרים, כיוון שהיא יוצרת דינמיקה חיובית של הסכמה כבר מההתחלה.
למה חשוב להתחיל מהבקשה שהכי קל להסכים לה?

אליעד מסביר שאם תתחיל עם הבקשה שהכי קשה להסכים לה - זו שהוא ייטה לסרב לה - אתה למעשה מכניס את האדם השני למצב נפשי של התנגדות. אחרי שהוא כבר אמר "לא", הוא נכנס למצב מנטלי שבו קל לו יותר להמשיך ולומר "לא" גם על דברים שהיה יכול להסכים להם בסיטואציה אחרת.

לעומת זאת, אם אתה מתחיל עם בקשה קלה, משהו שהאדם השני יסכים אליו בקלות, אתה יוצר אצלו דינמיקה של הסכמה. הוא נמצא במצב חיובי, ונוצר אצלו רצף של הסכמה ושל תחושה טובה. במצב כזה גדל מאוד הסיכוי שהוא יסכים גם לבקשות הבאות, אפילו אם הן קצת יותר קשות עבורו או פחות נוחות לו.

לדוגמה, אם חשוב לך מאוד שחבר יסיע אותך מחר לעיר אחרת, אך אתה יודע שהוא לא אוהב לעשות זאת, עדיף קודם לבקש ממנו משהו פשוט יותר, כמו להשאיל לך עט או משהו אחר שברור לך שהוא יסכים לתת לך בקלות. לאחר שאמר "כן" לבקשה הראשונה, יהיה לו קל יותר להסכים גם לבקשות הבאות.

האם תמיד כדאי להתחיל מהבקשה הקלה?

אליעד מציין בבירור שהכלל הזה, למרות שהוא נכון במרבית המקרים, אינו נכון תמיד ב - 100% מהמקרים. ייתכנו סיטואציות בהן דווקא בקשה קשה, שהאדם השני מסרב לה, תוביל אותו להרגיש אי נעימות בעקבות הסירוב. במקרה כזה, ייתכן שהאדם ינסה "לפצות" אותך על הסירוב הראשוני על ידי כך שיסכים לבקשות הבאות שלך, אפילו אם הן לא נוחות לו, רק כדי לא להצטייר כאדם לא נחמד או שלילי.

במילים אחרות, יש גם מקרים הפוכים, שבהם דווקא סירוב ראשוני יכול להוביל להסכמה בהמשך. זו טקטיקה פחות נפוצה אך קיימת, וכדאי להיות מודע לכך שגם זה אפשרי.

מה המטרה האמיתית בסדר הבקשות?

המטרה, לפי אליעד, אינה רק לגרום למישהו לומר לך "כן" על כל דבר, אלא להגדיל את התועלת הכוללת שאתה משיג מהאינטראקציה. המשמעות היא שלפעמים ייתכן שאתה מוכן לקבל "לא" על בקשה מסוימת, אם הדבר יגדיל משמעותית את הסיכוי לקבל "כן" על בקשות אחרות שחשובות לך יותר. במילים אחרות, המטרה הסופית היא להשיג את מירב התועלת האפשרית ולאו דווקא לקבל הסכמה מיידית על כל דבר.

לדוגמה, אם אתה רוצה לקבל אישור על שלוש בקשות אך יודע בוודאות שלא יסכימו לשלושתן, חשוב שתבדוק איזו בקשה חשובה לך באמת, ועל איזו בקשה תהיה מוכן לוותר, ושתמקם אותן בסדר שיגרום לאדם השני להיענות לבקשות שהכי חשובות לך בסופו של דבר.

איך להשתמש בטכניקה הזאת בצורה יעילה?

כדי להשתמש בטכניקה הזאת בצורה נכונה, אליעד מציע לשאול את עצמך לפני שאתה מבקש משהו: "מה הסיכוי שהוא יסכים לכל אחת מהבקשות שלי?" אחרי שבדקת את זה, עליך לסדר את הבקשות באופן הבא:
  • התחל עם הבקשה הקלה ביותר או זאת שיש הכי הרבה סיכוי שהוא יסכים לה.
  • לאחר מכן, הצג את הבקשות בהדרגה, כשהבקשות הקשות יותר מגיעות אחרי שכבר השגת הסכמה על דברים קלים יותר.
  • הימנע להתחיל מבקשה שברור לך שהאדם יתנגד לה באופן מיידי, אלא אם אתה משתמש בכוונה בטקטיקה של לגרום לו להרגיש לא נעים כדי לקבל הסכמה בהמשך, שהיא פחות נפוצה.
הנקודה החשובה שאליעד חוזר עליה שוב ושוב היא שהסדר שבו אנו מסדרים את הבקשות משפיע בצורה משמעותית על תגובת הצד השני, ולכן יש לשים לב אליו באופן מיוחד, בהתאם למטרה הסופית שלנו.
איך לסדר בקשות כדי להגדיל את הסיכוי לקבל תשובה חיובית?

שלום חברים

כאשר מבקשים ממישהו מספר בקשות ורוצים שהוא ייענה להן, חשוב לשים לב לאופן שבו מסדרים את הבקשות. הדרך הנכונה היא להתחיל מהבקשות שיש להן סיכוי גבוה יותר לקבל תשובה חיובית.

למשל, אם יש לך שלוש בקשות ואתה מעריך שעל הראשונה הוא יגיד כן, על השנייה אולי, ועל השלישית לא, אז עדיף להתחיל עם הבקשה שיש לה את הסיכוי הגבוה ביותר לקבל אישור.

למה זה חשוב?

אם נתחיל עם בקשה שמולה האדם נוטה לסרב, יש סיכוי גבוה שהוא ייכנס למצב של שלילה וימשיך לומר לא גם על הבקשות הבאות, אפילו אם היה עשוי להסכים להן בסיטואציה אחרת. לעומת זאת, אם הוא מתחיל באמירת "כן", הוא עלול להיות יותר נינוח ולהסכים גם לבקשות הבאות מתוך תחושת רצף חיובי.

איך זה עובד בפועל?

נניח שאתה מבקש ממישהו לבצע שלוש פעולות. במקום להתחיל מהדבר שהכי חשוב לך, עדיף להתחיל במה שהוא ייטה להסכים לו בקלות. כך תיצור רצף חיובי, מה שיגדיל את הסיכוי שהוא ייענה גם לבקשות הבאות.

כמובן, זה לא תמיד נכון ב - 100% מהמקרים. לפעמים, דווקא אם האדם יסרב מיד לבקשה הראשונה, זה יוריד ממנו לחץ והוא יהיה מוכן יותר להסכים לבקשות הבאות. הכל תלוי בסיטואציה ובאופי האדם שמולך.

איך לבחור את סדר הבקשות?

יש שתי גישות:
  • לסדר את הבקשות לפי מה שהכי חשוב לך, כך שהבקשה הקריטית ביותר תופיע ראשונה.
  • לסדר את הבקשות לפי מה שיש סיכוי גבוה יותר לקבל עליו תשובה חיובית, כדי להגדיל את הסיכוי הכולל לקבל שיתוף פעולה.
המטרה היא לא רק לקבל "כן" אלא להשיג את מירב התועלת מהאינטראקציה. גם אם תקבל סירוב על משהו מסוים, עדיין ייתכן שהגישה הנכונה תוביל להסכמה על דברים אחרים.

לסיכום

שימו לב כיצד אתם מסדרים את הבקשות שלכם - האם לפי סדר החשיבות האישית שלכם, או לפי הסדר שבו תוכלו להגדיל את הסיכוי לקבל כמה שיותר תועלת?

למידע נוסף, היכנסו לאתר EIP.co.il וחפשו מידע על איך לגרום לאנשים להקשיב לכם, איך לתת הנחיות בצורה אפקטיבית, ועוד נושאים קשורים. שיהיה בהצלחה!
סדר המילים במשפט, סדר הבקשות, איך לתת הנחיות לעובדים? איך לבקש ממישהו משהו? איך לתת הוראות? טיפול בהתנגדויות, איך ליצור הסכמה?
סדר המילים במשפט טכניקה איך לגרום לה לעשות הוראה לא להשיג שיטת eip סירוב לתת הנחיות הערכה להשתמש בטכניקות ודאות איך לבקש איך לבקש בקשה איך לגרום איך לגרום לה איך לגרום לה להסכים איתך איך לגרום לה לעשות איך לגרום לו איך לגרום לו להסכים איתך איך לגרום למישהו איך לגרום למישהו לא איך לגרום למישהו לא לסרב לך איך לגרום למישהו להיענות לבקשה שלך איך לגרום למישהו להסכים איך לגרום למישהו להסכים איתך איך לגרום למישהו לומר איך לגרום למישהו לומר לך איך לגרום למישהו לומר לך כן איך לגרום למישהו לעשות איך לגרום למישהו לעשות את מה שאתה רוצה איך לגרום למישהי איך למנוע איך למנוע התנגדויות איך למנוע התנגדות איך לנהל איך לנהל אנשי איך לנהל אנשים איך לעשות את מה שאתה רוצה איך לשכנע מישהו איך לשכנע מישהו להסכים איתך איך לשכנע מישהו לעשות התנגדות כיצד לנהל כיצד לנהל אנשים לבקש לבקש בקשה לגרום לגרום לאישה לגרום לבחור לגרום לבחורה לגרום לגבר לגרום לה לגרום לה להסכים איתך לגרום לה לעשות לגרום לו לגרום לו להסכים איתך לגרום למישהו לגרום למישהו לא לסרב לגרום למישהו לא לסרב לך לגרום למישהו להיענות לבקשה שלך לגרום למישהו להסכים לגרום למישהו להסכים איתך לגרום למישהו לומר לגרום למישהו לומר לך לגרום למישהו לומר לך כן לגרום למישהו לעשות לגרום למישהו לעשות את מה שאתה רוצה לגרום למישהי להיענות לבקשה שלך להסכים להסכים איתך למנוע למנוע התנגדויות למנוע התנגדות לנהל לנהל אנשים לסרב לעשות את מה שאתה רוצה לשכנע מישהו לשכנע מישהו לא לשכנע מישהו לא לסרב לשכנע מישהו לא לסרב לך לשכנע מישהו להסכים לשכנע מישהו להסכים איתך לשכנע מישהו לומר לשכנע מישהו לומר לך לשכנע מישהו לומר לך כן לשכנע מישהו לעשות מה שאתה רוצה מישהו להסכים איתך מנהל ניהול ניהול אנשים רצון תקשורת תקשורת בין אישית תקשורת בינאישית תקשורתיות
חוסר הסכמה בזוגיות, על מה חייבים להסכים בזוגיות טובה? על מה צריך להסכים בזוגיות מוצלחת? קונפליקטים בזוגיות, מריבות בזוגיות, האם חייבים להסכים בזוגיות? פשרות בזוגיות, על טעם וריח אין מה להתווכח, על טעם ועל ריח אין להתווכח
חוסר הסכמה בזוגיות, על מה חייבים להסכים בזוגיות טובה? על מה צריך להסכים בזוגיות מוצלחת? קונפליקטים בזוגיות, מריבות בזוגיות, האם חייבים להסכים בזוגיות? פשרות בזוגיות, על טעם וריח אין מה להתווכח, על טעם ועל ריח אין להתווכח
... הסכמה בזוגיות, על מה חייבים להסכים בזוגיות טובה? על מה צריך להסכים בזוגיות מוצלחת? קונפליקטים בזוגיות, מריבות בזוגיות, האם חייבים להסכים בזוגיות? פשרות בזוגיות, על טעם וריח אין מה להתווכח, על טעם ועל ריח אין להתווכח האם חייבים להסכים על הכל בזוגיות טובה? הרבה אנשים מאמינים שבזוגיות טובה ומוצלחת שני בני הזוג לא חייבים להסכים על הכל. לכאורה, התפיסה המקובלת היא שאפשר לנהל קשר זוגי חזק גם עם חילוקי דעות ואי - הסכמות, שהרי אין אדם שמסכים ... מעדיף אוכל ללא תבלינים. במקרים כאלה, מדובר על עניין אישי שאינו מבוסס על היגיון אובייקטיבי. אי - הסכמה כזו לא פוגעת בזוגיות טובה, כי היא לא מצביעה על כך שאחד מבני הזוג אינו מחובר למציאות. אנשים יכולים לחיות בשלווה זה לצד ... אם הם לא מסכימים בנושאים אלו, מפני שאין לכך השלכה על האמת או על המציאות האובייקטיבית. מתי חוסר הסכמה הופך לבעיה בזוגיות? לעומת זאת, אליעד מסביר שישנם תחומים בהם אי - הסכמה היא בעייתית מאוד ואף עלולה להוביל למשבר זוגי עמוק. התחומים האלה הם נושאים של עובדות אובייקטיביות, דברים שאינם נתונים ... אם אחד מבני הזוג יתעקש שהם גרים בירושלים, והשני ימשיך לומר שהם בתל אביב, הרי שמדובר בחוסר הסכמה על דבר שהוא אמת מוחלטת ואובייקטיבית. במצב כזה, לפחות אחד מבני הזוג לא נצמד לאמת ולמציאות, וזה עלול להעיד על בעיה עמוקה ביחס למציאות ולהיגיון. אליעד מסביר שהבעיה האמיתית בחוסר הסכמה על עובדות אובייקטיביות היא שזה פותח פתח לבעיות גדולות יותר בקשר, משום שברגע שאחד מבני הזוג (או שניהם) לא מחויבים לאמת, ... יסכימו על משהו שהוא לא נכון, עדיין ייתכן שתהיה ביניהם זוגיות טובה, משום שלפחות יש ביניהם תיאום והסכמה על תפיסת המציאות, אך ברגע שיש ויכוח על עובדות אובייקטיביות - כאן מתחילה הבעיה האמיתית. למה חשוב להסכים על נושאים של היגיון? בנוסף לעובדות אובייקטיביות, יש גם נושאים שהם עניין של היגיון פשוט. מדובר בנושאים שהם לא ... נצמד לעקרונות חשיבה נכונים, ובכך נפתח פתח למחלוקות עמוקות יותר. למשל, אם בני הזוג לא מצליחים להסכים על כך שאם יורד גשם בחוץ אז הכביש רטוב, כלומר, הם מתווכחים על דבר ברור ומוחלט מבחינה לוגית, אז ישנה בעיה רצינית שעלולה להתפתח לחוסר אמון, חוסר יציבות ומשברים בזוגיות. איך לבנות זוגיות מוצלחת ללא הסכמה מלאה? לכן, לפי אליעד כהן, זוגיות מוצלחת לא מחייבת הסכמה על הכל, אבל היא בהחלט מחייבת הסכמה מלאה על כל מה שקשור להיגיון ועובדות אובייקטיביות. בני זוג צריכים לשאוף להסכמה מלאה בתחומים האלה, משום שזו התשתית הבסיסית לזוגיות בריאה. על הדברים הסובייקטיביים, לעומת זאת, בהחלט אפשר שלא להסכים, משום שזה לא מערער את התשתית המשותפת והיציבה של הקשר. בסיכומו של דבר, המפתח לזוגיות טובה הוא בהבנה שעל ענייני טעם ... להתווכח ואפשר לחיות בשלום גם עם חילוקי דעות, אבל על דברים שקשורים למציאות ולהיגיון חייבת להיות הסכמה מלאה ומוחלטת. זוגיות יציבה ובריאה דורשת הסכמה על האמת המוחלטת, על מנת לשמור על אמון, הבנה ואיזון לאורך זמן. הסכמה בזוגיות זוגיות מוצלחת איך להצליח בזוגיות? אמת אובייקטיבית אמת סובייקטיבית קונפליקטים בזוגיות פשרות בזוגיות שלום חברים אז האם כדי שתהיה זוגיות טובה, שני בני הזוג צריכים להסכים על הכל? שוב, בהנחה ששני בני זוג רוצים לנהל זוגיות מוצלחת, האם הם חייבים להיות תמימי דעים בכל נושא? כן או לא? רוב ... אך בואו נעמיק קצת יותר בנושא. אם שני בני זוג חיים יחד ורוצים לבנות זוגיות חזקה, האם נדרש מהם להסכים על כל דבר? לכאורה, התשובה היא לא, כי הרי אף אחד לא מסכים על הכל, אך השאלה האמיתית היא - מה המשמעות של חוסר הסכמה? האם חוסר הסכמה פוגע בזוגיות? חוסר הסכמה משמעו שמישהו אחד חושב דבר מסוים בעוד שהשני חושב אחרת. זה כשלעצמו לא בהכרח בעיה בזוגיות, כל עוד המחלוקת היא על עניינים ... הזוג אינם מסכימים, זה מצביע על כך שלפחות אחד מהם לא נצמד לאמת, וזהו מתכון לבעיות בזוגיות. למה הסכמה על עובדות חשובה כל כך? כאשר שני בני זוג לא מסכימים על דברים שהם עניין של היגיון, כלומר, לא העדפות אלא אמת מוחלטת, זה ... קרקע פורייה למחלוקות עמוקות שעלולות לפגוע בקשר. המסקנה אם אתם רוצים זוגיות טובה, עליכם לשאוף להסכים באופן מלא על כל מה שקשור להיגיון ועובדות, אך אין הכרח להסכים על עניינים של טעם אישי. חוסר
תכנות התת מודע / טכניקות מכירות / טכניקות שכנוע - איך ליצור הסכמה? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך לגרום למישהו לרצות להסכים איתך? איך לגרום למישהו לענות לך כן? איך לשכנע לקוח?
... התת מודע טכניקות מכירות טכניקות שכנוע - איך ליצור הסכמה? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך לגרום למישהו לרצות להסכים איתך? איך לגרום למישהו לענות לך כן? איך לשכנע לקוח? וכאן אבאר עוד טכניקת מכירות וטכניקת שכנוע, ... על תת המודע של האדם, ושגורמת לו לחשוב בצורה אינסטינקטיבית, את מה שאתה רוצה שהוא יחשוב. ואבאר, איך לשאול שאלות מקדימות שאלות הכנה שיגרמו לאדם להסכים איתך? ואבאר מה אסור לך לשאול מישהו לפני שאתה רוצה שהוא יסכים איתך על משהו? ואבאר איך אתה יכול לגרום למישהו להשיב לך בחיוב בשלילה על מה שאתה רוצה? ומה משפיע על זה שהאדם עונה לך בחיוב בשלילה? ואיך ליצור הסכמה עם אדם אחר? ואיך לגרום למישהו לרצות להסכים איתך? ועוד. והדרך לכך היא, על ידי זה שאתה מכניס את האדם למצב רגשי תודעתי, שבו הוא מסכים עם כל מה שאתה אומר לו, ואפילו מצב כזה, שלא רק שהוא מסכים עם כל מה שאתה אומר לו, אלא שהוא גם רוצה להסכים עם כל מה שאתה אומר לו. ואז כאשר האדם נמצא במצב תודעתי, שבו הוא מסכים עם כל מה שאתה אומר לו, ושהוא רוצה להסכים עם כל מה שאתה אומר לו, אז ממילא אתה יכול לגרום לו להסכים עם מה שאתה רוצה שהוא יסכים, גם אם הוא לא היה עושה את זה בצורה מודעת כאשר הוא מודע לעצמו. והשאלה הנשאלת היא, איך באפשרותך לגרום לאדם למצב רגשי שבו הוא מסכים רוצה להסכים איתך? והתשובה לכך היא, שניתן לעשות זאת על ידי זה שלפני שאתה מבקש מהאדם להסכים איתך על מה שאתה רוצה שהוא יסכים איתך, ולפני שאתה שואל את האדם האם הוא מסכים איתך על דבר כלשהו, לפני ... ויכול להיות שהוא יאמר לא. אבל אם לפני שאתה שואל אותו אם הוא מוכן ללכת לישון מוקדם, תשאל אותו שאלות שאתה יודע שהוא יסכים איתך ואפילו ירצה מאוד להסכים איתך, כגון לדוגמה: תרצה מחר לבוא איתי למקום שאתה יודע שהוא ירצה לבוא איתך? תרצה מחר שאקנה לך דבר ... אותו, מה דעתך ש... על משהו שאתה יודע שהוא יענה לך בחיוב ותשובה חיובית. ותעשה את זה מספר פעמים, אז בכך אתה מכניס את האדם למצב תודעתי שהוא רוצה להסכים מסכים איתך. ואז יש הרבה יותר סיכוי שהוא יסכים איתך גם על הדבר שבלי המניפולציה הזאת, היה פחות סיכוי ... מכך שהוא מסכים איתך. כגון לדוגמה שאתה שואל מישהו, השעה עכשיו היא X? והוא מסכים איתך, שאכן זאת השעה. שבצורה כזאת לדוגמה, אומנם יצרת עם האדם הסכמה חיובית עם מה ששאלת, אבל הוא לא נמצא במצב רגשי שבו הוא רוצה להסכים איתך. כי לא יצאה לו שום תועלת רגשית, מכך שהוא הסכים איתך. והוא אומנם מוכן להסכים איתך, אבל לא רוצה ובעל אינטרס להסכים איתך. או לדוגמה אתה שואל את האדם שאלה, שאתה יודע בוודאות שהוא ישיב עליה בחיוב. אבל זאת שאלה ... זא האדם השני לא מפיק הנאה ותועלת רגשית, מכך שהוא השיב בחיוב למה שענית לו. שבצורת שאלות כאלו, מצד אחד אתה מכניס את האדם למצב תודעתי שהוא מתרגל להסכים איתך ולהשיב לך בחיוב, אבל עדיין יש מצב יותר חזק, שבו הוא נכנס למצב רגשי שהוא רוצה להסכים איתך. ואת זה עושים על ידי שאלות, שאתה יודע שלא רק שהוא ישיב עליהן בחיוב, כי זאת האמת ברמה הטכנית, אלא שהוא ירצה להשיב עליהן בחיוב, כי הן משרתות את המטרה שלו ואת האינטרס שלו. ואז האדם נכנס למצב רגשי, שבו הוא רוצה להסכים איתך באופן אקטיבי. ואז ממצב כזה, הרבה יותר קל ליצור הסכמה גם על דבר נוסף. ויש כאן עוד רמת תחכום נוספת, והיא, שאחרי שאתה שואל את האדם את הדבר המרכזי שאתה מלכתחילה ... בחיוב. כדי להשתיק אצלו את תחושת הספק שלו, לגבי התשובה שהוא השיב לך. וכדי, שגם אם יתעורר ספק אצל השומע, מיד כבר הוא נכנס שוב פעם למצב של רצון להסכים איתך. ויש כאן עוד דרך פעולה נוספת, שאם כאשר שאלת את השאלה המרכזית שלך, לא קיבלת הסכמה על מה שרצית שהוא יסכים איתך, גם אם קיבלת דחייה וגם אם קיבלת תחושת ספק בלבד. דהיינו, שאתה רואה שהוא מבטא חוסר הסכמה ברור, או שהוא מבטא תחושה של ספק והתלבטות, במקרה כזה אתה יכול בצורה טבעית להתעלם ממה ששאלת אותו וממה שהוא ענה לך, ופשוט להמשיך לשאול אותו רצף שאלות שאתה יודע שהוא ירצה להסכים איתך, כדי להגדיל אצלו את תחושת הרצון להסכים איתך. ואז אתה שוב פעם בזהירות מנסה להשיג את ההסכמה שלו פעם נוספת, למה שאתה רוצה שהוא יסכים איתך. וכמובן שאת כל הנל ניתן לעשות גם בכיוון הנגדי. זא שאם אתה ... לך בשלילה במקרה הרע. כי לפעמים אתה מציע למישהו משהו, והוא חושב שזה יכול לגרום לו נזק. והוא מסרב. ואז הוא נכנס למצב תודעתי שבו הוא לא רוצה להסכים איתך. כי הוא הופך להיות חשדן לגבי ההצעות שלך. ואז אחכ הרבה יותר קשה לשכנע אותו להשיב לך בחיוב על מה ... הספק הזה נחלש, בגלל המחויבים שהיו בצדדים שלו. ואתה, כאשר אתה עונה למישהו בחיוב בשלילה על שאלה כלשהי, האם אתה מודע לאיך זה משפיע עליך אחכ בהסכמה חוסר
איך לגרום למישהו להסכים איתך? ניהול דיונים, איך ליצור הסכמה? איך יוצרים הסכמה? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לפרק לגורמים רעיון מורכב? לא מסכימים על שום דבר, איך לגרום לה להסכים איתך? איך לגרום לו להסכים איתך? איך להסביר את עצמי?
איך לגרום למישהו להסכים איתך? ניהול דיונים, איך ליצור הסכמה? איך יוצרים הסכמה? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לפרק לגורמים רעיון מורכב? לא מסכימים על שום דבר, איך לגרום לה להסכים איתך? איך לגרום לו להסכים איתך? איך להסביר את עצמי?
... לגרום למישהו להסכים איתך? ניהול דיונים, איך ליצור הסכמה? איך יוצרים הסכמה? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לפרק לגורמים רעיון מורכב? לא מסכימים על שום דבר, איך לגרום לה להסכים איתך? איך לגרום לו להסכים איתך? איך להסביר את עצמי? איך לגרום למישהו להסכים איתך במהלך דיון? כאשר אדם מנסה לגרום למישהו אחר להסכים איתו על רעיון מסוים, והוא נתקל בהתנגדות, הוא צריך להתחיל מלשאול את עצמו מדוע הוא חושב שהרעיון ... צריך להבין תחילה מה הסיבות שבגללן הוא חושב את המחשבה הזו. לדבריו, כדי שמישהו יסכים איתך, אתה צריך לפרק את הרעיון שלך לחלקים קטנים ככל הניתן, ולהגיע להסכמה על כל אחד מהחלקים בנפרד. למשל, כשאתה אומר למישהו: אתה מסכים איתי שיש פה שולחן?, והוא לא מסכים או לא ... לגעת בו, או מכל סיבה אחרת. על כל אחת מהסיבות האלה, צריך לבדוק האם הצד השני מסכים. אם גם כאן הוא לא מסכים, צריך לקחת עוד צעד אחורה ולבדוק על מה כן יש הסכמה, עד שמוצאים נקודה משותפת שממנה אפשר להתקדם. מדוע אנשים לא אוהבים לפרק רעיונות לחלקים? אליעד מסביר ... אנשים מתווכחים ולא מסכימים על רעיון, עדיף לבדוק תחילה על אילו דברים הם כן מסכימים. כך, במקום להתווכח על הדבר הגדול והמורכב, הם יכולים להניח יסודות של הסכמה קודם כל על פרטים קטנים יותר. אם מצליחים להסכים על נקודות בסיסיות, אפשר לבנות עליהן בהדרגה עד להגעה להסכמה מלאה. לדוגמה, אם יש ויכוח בין שני אנשים על האם מישהו חי או מת, הדבר הראשון לעשות הוא לבדוק על אילו ... יותר, וכך הוויכוח מתקדם לכיוון פתרון אמיתי. אליעד מזהיר שאסור לבדוק רק דברים שלדעתנו יביאו לנו תועלת. במקום זאת, צריך להיות מוכנים לבדוק כל נקודת הסכמה, גם אם לא ברור איך היא מקדמת אותנו, משום שייתכן שהיא תגלה לנו שהבעיה בכלל אחרת, או אולי תגלה שאין ... זה, אפשר להמשיך לפרק את הרעיון לחלקים קטנים יותר. מה הקשר בין סיבתיות לטיפול בהפרעות נפשיות? אליעד כהן מוסיף שבמצבים של הפרעות נפשיות, כשנדמה שאין שום הסכמה אפילו על דברים בסיסיים, חייבים למצוא לפחות נקודת הסכמה אחת, אפילו קטנה מאוד. ברגע שמוצאים נקודה כזו, ניתן לפרק את חוסר ההסכמה בצורה שיטתית, ולמצוא בדיוק איפה הנקודה שהאדם אינו מסכים עליה. זיהוי מדויק של נקודה זו מאפשר להתחיל ... התהליך הזה, אדם צריך לתרגל באופן קבוע ניתוח סיבתיות עם עצמו - כך הוא יידע טוב יותר להסביר לאחרים ולפרק רעיונות בצורה ברורה ופשוטה. איך לגרום למישהו להסכים איתי? איך להסביר רעיון מורכב? מהי שיטת הפירוק לחלקים? למה אנשים לא מבינים אותי? איך מנהלים דיון נכון? מה עושים כשאין הסכמה? איך לטפל בחוסר הבנה בדיון? איך לא להתווכח? איך לנהל דיון? מה לעשות כשלא מסכימים? התבטאות בכתב, ...
שכנוע / יצירת אמון - איך לגרום ללקוח לרצות להסכים איתך? איך לגרום לשומע להסכים איתך? איך ליצור אווירת אמון בינך לבין השומע? איך לשכנע מישהו? איך יוצרים אמון אישי? בניית אמון / יצירת הזדהות
... יצירת אמון - איך לגרום ללקוח לרצות להסכים איתך? איך לגרום לשומע להסכים איתך? איך ליצור אווירת אמון בינך לבין השומע? איך לשכנע מישהו? איך יוצרים אמון אישי? בניית אמון יצירת הזדהות וכאן אבאר עוד דרך, כיצד באפשרותך לגרום למישהו להסכים איתך, בדבר שלא בטוח שהוא היה מסכים איתך? והדרך לכך היא, על ידי זה שאתה יוצר רצף של הסכמות בינך לבין אותו האדם. ואבאר כאן, גם איך ליצור רצף של הסכמות, וגם איך לגרום לשומע לרצות להסכים איתך? זא לא רק איך להכניס אותו למצב תודעתי שהוא מסכים איתך, אלא להכניס אותו למצב תודעתי שבו הוא רוצה להסכים איתך ומעדיף להסכים איתך? ויצירת רצף של הסכמות בינך לבין השומע, פירושו שאתה מעביר ללקוח מידע, שהוא חושב ... מידע שכבר ידוע לי? וכאשר אתה מעביר ללקוח מידע שהוא כבר יודע אותו, אז הלקוח בתת המודע שלו, בכל פעם שהוא מסכים איתך, ההסכמה שלו יש לה נקודת תורפה כלשהי, והיא, שהלקוח יודע, שבעצם לא חידשת לו שום דבר שאיתו הוא מסכים. זא ההסכמה של הלקוח עם מה שאמרת לו, ההסכמה הזאת לא נוצרה באופן אישי בזמן המכירה ובתוך תהליך השכנוע, אלא ההסכמה של הלקוח למה שאתה אומר לו, ההסכמה הזאת כבר הייתה קיימת בעבר, עוד לפני שהוא פגש אותך. כי בעצם אמרת ללקוח, דברים שהוא כבר ידע אותם בעבר. והוא לא הסכים איתך על שום דבר, אלא בינתיים הוא בעיקר הסכים עם מה שהוא כבר ידע בעבר. וכדי ליצור הסכמה חזקה יותר בינך לבין הלקוח, עליך לנסות ליצור חוויית הסכמה בינך לבין הלקוח, חוויית הסכמה שתיווצר בזמן המכירה עצמה ובזמן של תהליך השכנוע עצמו. דהיינו, עליך לנסות לאתר משהו שהלקוח ... את הלקוח שהדבר הזה הוא נכון. ועליך להציג ללקוח את ההתלבטות ואפילו את הצד הנגדי למה שאתה חושב, ואחכ לשכנע את הלקוח להסכים איתך למה שאתה חושב. ואז בעצם הלקוח נמצא בחוויה, שנוצר אמון חדש בינך לבינו, בזמן אמת ... ועכשיו אמשיך ואסביר, לא רק איך באפשרותך ליצור רצף של אמון בינך לבין לקוח, אלא גם כיצד באפשרותך לגרום ללקוח לרצות להסכים איתך? וכיצד באפשרותך לשחד את תת המודע של הלקוח, ולגרום לתת המודע של הלקוח, לרצות להסכים איתך על מה שאתה אומר? והדרך לכך היא, על ידי זה שאתה מאתר רעיונות שהשומע רוצה ... ועליך לדעת לאתר את הדברים שהאדם השני רוצה לומר ורוצה לחשוב ולא מעיז לחשוב ולומר, ועליך לומר אותם ללקוח, ולגרום ללקוח להסכים איתך לרעיונות האלו. דהיינו, חפש ומצא איזה דברים האדם השני היה רוצה לשמוע ולחשוב, ... ועכשיו תגיד אותם לשומע, ובכך תגרום לו להיכנס למצב רגשי שבו הוא מאוד רוצה לחשוב שאתה צודק, ושבו הוא מאוד רוצה להסכים איתך ולחשוב כמוך. ואת זה באפשרותך לעשות כמה פעמים ברצף פעם אחרי פעם. כדי ליצור אמון חזק עם השומע, וכדי להכניס אותו לחוויה שבה הוא מאוד רוצה להסכים איתך, ושבה הוא מאוד שמח שאתה אומר את מה שהוא היה מפחד לומר. חוויה שבה הוא מאוד רוצה ... חברתית וכיוב, שאם תשדר לו שאתה דווקא כן מעריך אותו, ותעשה את זה באופן כנה ואמיתי, הוא יעבור למצב רגשי שבו הוא רוצה להסכים איתך. כי בעצם בכך הוא מחזק אצל עצמו את המחשבה שאתה אמרת לו על עצמו וכיוב. ואוסיף, ... את הדברים האלו בחוכמה. ובאפשרותך גם להראות לאדם שאתה חושב את מה שהוא היה רוצה לחשוב. ואחכ אפילו כאילו לחזור בך ולהסכים איתו על ההתנגדות שלו לחשוב כך או אחרת. וגם זה עצמו צריך להיות בחוכמה, כדי שהוא לא ...
יצירת הסכמה, איך להגיע להסכמה? איך למצוא תשובות כשאין תשובה? להסכים על הדרך, מעשה מהקבצן הגיבן, איך להגיע לאחדות ההפכים? איך להגיע לשלמות? איך לחקור דברים? איך לנהל דיונים? איך לא להבדיל בין יש לאין? להסכים על הדרך לפתרון
יצירת הסכמה, איך להגיע להסכמה? איך למצוא תשובות כשאין תשובה? להסכים על הדרך, מעשה מהקבצן הגיבן, איך להגיע לאחדות ההפכים? איך להגיע לשלמות? איך לחקור דברים? איך לנהל דיונים? איך לא להבדיל בין יש לאין? להסכים על הדרך לפתרון
... הסכמה, איך להגיע להסכמה? איך למצוא תשובות כשאין תשובה? להסכים על הדרך, מעשה מהקבצן הגיבן, איך להגיע לאחדות ההפכים? איך להגיע לשלמות? איך לחקור דברים? איך לנהל דיונים? איך לא להבדיל בין יש לאין? להסכים על הדרך לפתרון איך יוצרים הסכמה כאשר אין הסכמה? אליעד כהן מסביר בהרצאה את תהליך יצירת ההסכמה במצבים של מחלוקת, קונפליקט או ... ניתן לממש את כל הרצונות יחד. איך לנהל דיונים במצב של חילוקי דעות? אליעד כהן מסביר שכאשר מתחילים דיון או ויכוח ולא מצליחים להסכים על כיוון או פתרון, הדרך הנכונה היא לא להתחיל בוויכוח על התשובה, אלא קודם כל להסכים על הדרך שתוביל לפתרון. הוא ... לאיזה כיוון ללכת כדי למצוא את האילן המושלם. הפתרון הגיע כאשר חכם אחד אמר להם להפסיק להתווכח על הכיוון ולנסות להגיע תחילה להסכמה בסיסית על הדרך. רק כאשר הם הסכימו על הדרך, פתאום התגלה להם האילן, אך ... לא נמצא בשום מקום פיזי אלא מחוץ לכל מקום אפשרי, מצב המסמל את אחדות ההפכים ואת הפרדוקס של חיפוש אחר שלמות. למה חשוב קודם להסכים על הדרך לפתרון? אליעד מדגיש שבכל ויכוח או חקירה, אם לא מסכימים מראש על הדרך לבדוק את האמת, גם אם מגיעים להסכמה זמנית, היא לא תהיה יציבה. הדרך להגיע להסכמה אמיתית היא לבדוק תחילה את ההנחות ... ראש ממשלה הוא טוב או לא, עדיף לבדוק קודם כיצד בכלל מודדים אם ראש ממשלה הוא טוב. כאשר מוסכמת הדרך לבדיקה, קל יותר להגיע להסכמה או לפחות להבין למה אין הסכמה. איך ניתן לדעת בוודאות מה נכון? ... שהחקירה של השאלה מה זה בכלל יש ומה זה אין? מובילה להבנה העמוקה ביותר וליציאה מהמשחק של הספקות. מה הסכנה בחיפוש תשובות ללא הסכמה על הדרך? כאשר אדם מחפש תשובות מבלי להסכים מראש על הדרך למציאת התשובה, ... הדרך הנכונה לדעתו היא להאט, לחזור אחורה, ולשאול שוב ושוב כיצד ניתן בכלל לדעת את התשובה לפני שרצים אל התשובה עצמה. איך הסכמה על הדרך מובילה לשלמות ולאחדות ההפכים? לסיכום, אליעד מסביר שכדי להגיע למצב של שלמות, אחדות ההפכים ופתרון כל המחלוקות, צריך קודם כל ליצור הסכמה על הדרך. הוא מתאר איך החוקרים בסיפור, לאחר שהסכימו על הדרך, גילו שהיעד המבוקש (האילן המושלם) נמצא בכלל מחוץ למקום ולזמן. כך גם האדם: כאשר הוא יוצר בתוכו הסכמה מלאה על הדרך לחקור את האמת, הוא יכול לחוות מצב שבו כל ההפכים מתקיימים בו זמנית, בלי ניגודים פנימיים. איך להגיע להסכמה כשאין הסכמה? איך לנהל דיונים בצורה נכונה? מהי ... בודקים הנחות יסוד בדיונים? סיפורי מעשיות, שבעת הקבצנים, אילן שנמצא בשום מקום, ניהול דיונים, איך לנתח דברים? ללכת למקור, להסכים על הנוסחה, איך להגיע להסכמה כשאין הסכמה? איך ליצור הסכמה? איך לשכנע מישהו להסכים איתך? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך לפתור בעיות קשות? ...
לגרום ללקוח לומר כן, לגרום ללקוח לקנות, איך ליצור אמון? לגרום ללקוח להסכים, איך יוצרים אמון? איך לשתול מחשבה? איך למכור נכון? איך לשכנע לקוח? התנגדות מצד הלקוח, ליצור הסכמה עם הלקוח
לגרום ללקוח לומר כן, לגרום ללקוח לקנות, איך ליצור אמון? לגרום ללקוח להסכים, איך יוצרים אמון? איך לשתול מחשבה? איך למכור נכון? איך לשכנע לקוח? התנגדות מצד הלקוח, ליצור הסכמה עם הלקוח
... ללקוח לומר כן, לגרום ללקוח לקנות, איך ליצור אמון? לגרום ללקוח להסכים, איך יוצרים אמון? איך לשתול מחשבה? איך למכור נכון? איך לשכנע לקוח? התנגדות מצד הלקוח, ליצור הסכמה עם הלקוח איך לגרום ללקוח לומר כן ולבצע רכישה? ... התרגל לכך שהם כן. כך בדיוק אפשר לגרום ללקוח לומר כן. כאשר רוצים שהלקוח יענה בחיוב, יש קודם ליצור אצלו תחושה כללית של הסכמה. המטרה היא לגרום למוח שלו להתרגל למילה כן, כך ... לדוגמה, לפני ששואלים אותו אם הוא רוצה לקנות מוצר, שואלים אותו שאלות נוספות עליהן הוא יגיד כן, כדי להרגיל אותו להסכים. לעומת זאת, אם רוצים שהלקוח יאמר לא, צריך ... המוכר שואל את הלקוח שאלות והלקוח מסכים איתו בדברים רבים, אבל לפני כן הוא כבר חווה תחושת התנגדות, הדבר יקטין את הסיכוי להסכמה הסופית. כלומר, לפני שמנסים לשכנע לקוח במשהו, חשוב לא ליצור קונפליקט או חוסר הסכמה בשאלות הקודמות, כי המילה לא נשארת בתודעה ומקשה על ... כך נמנעים מהמילה לא, והמוח של הלקוח מתרגל לכן. מתי דווקא כדאי לתת ללקוח להתנגד? למרות החשיבות של יצירת הרגל של הסכמה, ישנם מקרים בהם כדאי דווקא לאפשר ללקוח להתנגד ... משמעותי לנו, כדי שירגיש שיצא ידי חובת התנגדות. לאחר שהביע התנגדות, אפשר לחזור ולשאול אותו שאלות נוספות שייצרו תחושת הסכמה, כך שהוא יהיה מוכן יותר להסכים בשאלה האחרונה והחשובה ביותר. יש מצבים בהם דווקא מומלץ לשים את ההתנגדות בשאלה אחת לפני האחרונה, כדי שהלקוח ירגיש שסיים להתנגד ויהיה בשל יותר להסכמה סופית. איך לשלב בין הסכמה והתנגדות בשכנוע לקוחות? הדרך הטובה ביותר לשכנע ... בין שתי הטכניקות: אפשר ליצור התנגדות מכוונת לנושא פחות משמעותי לנו, ואז מיד לאחר מכן ליצור סדרת שאלות שיגרמו ללקוח להסכים, ולסיים בשאלה הסופית שעליה רוצים הסכמה. האיזון בין תחושת ההתנגדות וההסכמה חייב להיות מתוכנן היטב בהתאם לסיטואציה הספציפית, ... איך לגרום ללקוח לומר כן? איך להתמודד עם התנגדות לקוח? איך ליצור אמון עם לקוח? איך למכור נכון ללקוחות? איך לגרום ללקוח להסכים? איך לשכנע לקוחות ביעילות? שלום לכולם הפעם ... זה בעצם אומר שאם אנחנו רוצים לגרום למישהו להגיד כן מה שצריך לעשות זה לגרום לו להגיד כן לאו דווקא במובן כן אלא במובן של הסכמה, לגרום לו להסכים על הרבה מאוד דברים ואז גם אם נשאל אותו איזה ... מנסה לומר? אני מנסה לומר ככה המוח חושב בצורה של הרגל המוח לא מנתח כל דבר בפני עצמו ולכן כשרוצים לגרום למישהו להגיד כן ולהסכים על משהו צריך לפני כן ליצור לו תחושה שהוא מסכים, ליצור לו כמה שיותר תחושה של הסכמה או אי הסכמה לפי ההקשר ואז לגרום לו לכך שגם מה שנשאל אותו אחר ... הזאת הוא זכר את המילה כן, כן, כן גם על מה שרצינו הוא בסוף יגיד כן. אוקי אני מחדד גם אם התשובה שהוא יגיד לא היא מתוך הסכמה, זאת אומרת גם אם תיווצר הסכמה באמצעות שכאילו שאלה מסוימת שנשאל אותו תגיד לי זה ... כל מה שאמרתי עד עכשיו זה נכון אבל יש עוד היבט, לפעמים דווקא כן כדאי ליצור את ההתנגדות עם הלקוח לפני שרוצים להגיע איתו להסכמה. זאת אומרת בעיקרון המוח חושב מתוך הרגל מאחר שהמוח חושב מתוך הרגל לכן כדאי להרגיל את המוח להסכים או לא להסכים לפי מה שרוצים שהוא יעשה בסוף, כדאי למחוק לו ... כן כדאי למחוק לו מהמוח את המילה כן כדי שהוא יגיד לא לפי מה שרוצים ואף על פי כן יש מצבים שדווקא כן כדאי לגרום לו לא להסכים בשביל שאחר כך הוא כן יסכים. איך יכול להיות כזה דבר? אז התשובה היא כזאת לפעמים בן אדם יש לו בראש מחשבה שאומרת לו אני חייב לא להסכים עם משהו, למה שבן אדם נגיד לדוגמה יחשוב שהוא חייב לא להסכים עם משהו? כי אבא שלו אמר לו אף פעם אל תסכים ... שום דבר בחוזה אני ארגיש שעבדו עלי אני ארגיש שקיבלתי מה שאמרו לי וזה לא בסדר, אני צריך לשנות משהו בחוזה אני צריך לא להסכים עם משהו מסוים. ואז בהנחה שאנחנו יודעים שהבן אדם הזה הוא צריך לא להסכים עם משהו, נגיד שאנחנו יודעים נניח שאנחנו ...
איך למכור ללקוח? טעויות של אנשי מכירות, איך לא למכור ללקוח? טעויות במכירה, יצירת הסכמה עם לקוח, לגרום למישהו להסכים, איך ליצור הסכמה? איך למנוע התנגדות? הסכמה גדולה, הסכמה קטנה, NLP
איך למכור ללקוח? טעויות של אנשי מכירות, איך לא למכור ללקוח? טעויות במכירה, יצירת הסכמה עם לקוח, לגרום למישהו להסכים, איך ליצור הסכמה? איך למנוע התנגדות? הסכמה גדולה, הסכמה קטנה, NLP
... למכור ללקוח? טעויות של אנשי מכירות, איך לא למכור ללקוח? טעויות במכירה, יצירת הסכמה עם לקוח, לגרום למישהו להסכים, איך ליצור הסכמה? איך למנוע התנגדות? הסכמה גדולה, הסכמה קטנה, NLP מהן הטעויות השכיחות במכירות וכיצד למנוע התנגדות מצד הלקוח? במהלך הרצאה זו, אליעד כהן מתאר את אחת מהטעויות ... הוא שואף לכך שהלקוח יסכים לרכוש אותו. אך קורה לעיתים שהלקוח יגיב בהכחשה או התנגדות, דבר אשר יכול להוביל לקונפליקט מיותר. הטעויות מתרחשות כאשר המוכר מנסה להשיג הסכמה מלאה מהלקוח על כל פרטי העסקה מבלי לשים דגש על הסכמות קטנות שיכולות להוביל להסכמה הכוללת. לדוגמה, אם אדם מעוניין לרכוש דירה, הוא עשוי להסכים לכל פרט של העסקה רק לאחר הסכמות קטנות על דברים בסיסיים כמו סוג הדירה, קומה ומיקום. אם המוכר ינסה להשיג הסכמה על כל הפרטים לפני שהלקוח הסכים להסכמות הקטנות, התוצאה תהיה לרוב התנגדות. מהי הסכמה מלאה והסכמה חלקית? הסכמה מלאה מתארת את מצב שבו הלקוח מסכים לכל פרט בעסקה. לדוגמה, לקוח שמעוניין לרכוש דירה מסוימת יסכים לכל פרט בנוגע לדירה הזו, כמו הקומה, המיקום, מחיר הדירה ועוד. מצד שני, הסכמה חלקית מתארת את הסכמות חלקיות של הלקוח על פרטים ספציפיים בעסקה. למשל, הלקוח עשוי להסכים לרכוש דירה בבניין מסוים, אך עדיין לא להחליט על הקומה או על המיקום המדויק של הדירה בתוך הבניין. המוכר לעיתים מנסה להשיג הסכמה מלאה מיד עם תחילת השיחה, אך זו טעות קריטית. מה שצריך להיעשות הוא להתחיל בהשגת הסכמות חלקיות, כלומר, להתמקד קודם כל בהסכמות על פרטים קטנים כמו סוג הדירה או מיקום הבניין. לאחר מכן, אפשר להתקדם בהדרגה לעבר הסכמה מלאה, כך שהתהליך יוכל להתקדם בצורה טבעית ולמנוע התנגדות מצידו של הלקוח. כיצד למנוע התנגדות בעסקה? כשהלקוח מסכים על פרטים קטנים קודם כל, הדרך להגעה להסכמה מלאה הופכת לפשוטה יותר. אם, לעומת זאת, מתחילים לשאול את הלקוח על כל העסקה או מציעים לו את כל המוצר מיידית, עלול להיווצר קונפליקט ולגרום לו להימנע מלקבל את ההצעה. אם הלקוח אומר שהוא לא מעוניין במוצר, חשוב להבין היכן יש חוסר הסכמה בין המוכר ללקוח. במקום לשאול למה? יש לבדוק אילו הסכמות קטנות הלקוח לא הסכים להן, ולוודא שהלקוח מסכים להן קודם כל. לעיתים, ההסכמות הקטנות והבסיסיות הן אלו שמונעות את ההסכמה הגדולה. אם המוכר מזהה היכן קיימת התנגדות על ההסכמות הקטנות, הוא יכול להתחיל להתמקד בהן ולהפוך את השיחה לפורה יותר. מה עושים כאשר הלקוח לא מסכים? אם הלקוח לא מסכים להסכמה הגדולה, יש לבדוק אם הוא מסכים עם ההסכמות הקטנות ביותר. אם כן, ניתן להתקדם בהסכמות הגדולות. אם לא, חשוב להימנע מלחץ על ... מבלי צורך בכך. כשמוכר מנסה למכור מוצר, בסופו של דבר הוא רוצה שהלקוח יסכים לקנות אותו, אך לעיתים נגרם קונפליקט כאשר הלקוח לא מסכים. לעיתים, המוכר מנסה להשיג הסכמה מלאה של הלקוח לפני שהוא מגיע להסכמות קטנות ובסיסיות. טעות זו גורמת להתנגדות של הלקוח, ומובילה לסיבוכים בהמשך. מהי הסכמה מלאה והסכמה חלקית? הסכמה מלאה היא כאשר הלקוח מסכים לכל פרט ופרט בנוגע לעסקה. לדוגמה, כאשר לקוח מעוניין לרכוש דירה, ההסכמה המלאה תהיה כאשר הוא מסכים לכל פרט: סוג הדירה, קומה, מיקום ועוד. הסכמה חלקית, מצד שני, היא כאשר הלקוח מסכים על חלק מהפרטים, אך לא על כולם. לדוגמה, הוא יכול להסכים לגור בבניין מסוים, אך לא בהכרח בקומה שצוין. הטעות הגדולה היא לנסות להשיג הסכמה מלאה לפני שנשיג הסכמות חלקיות. מהי הדרך הנכונה למכור? במקום לנסות להשיג
איך לשכנע לקוח? איך לגרום ללקוח לשנות את דעתו? איך לגרום ללקוח להסכים איתך? נטל ההוכחה בתהליך מכירה, איך לשכנע מישהו במשהו? איך לגרום ללקוח להסכים איתך? טעויות בתהליך שכנוע לקוח, טעויות של אנשי מכירות
... לשכנע לקוח? איך לגרום ללקוח לשנות את דעתו? איך לגרום ללקוח להסכים איתך? נטל ההוכחה בתהליך מכירה, איך לשכנע מישהו במשהו? איך לגרום ללקוח להסכים איתך? טעויות בתהליך שכנוע לקוח, טעויות של ... צריך להשתכנע שהוא לא בטוח צודק והדבר השני הוא, שהוא צריך להשתכנע שהמוכר צודק. ובדרך כלל המוכר ינסה לשכנע את הלקוח, שהמוכר צודק. ובדרך כלל זה יהיה הרבה יותר קשה ללקוח להסכים שהוא עצמו הלקוח טועה ושבנוסף המוכר צודק. ... מנסה במכה הראשונה לשכנע את הלקוח, שהוא המוכר בטוח צודק. וזאת עצה שדורשת דיוק בחשיבה ובמילים. כי בדרך כלל המוכר ירצה להאיץ את התהליך וירצה לגרום ללקוח כמה שיותר מהר להסכים איתו. כגון שהמוכר ינסה לשכנע את הלקוח ...
איך ליצור הסכמה בוויכוחים? איך להגיע להסכמה? איך לנהל דיונים יעילים? איך יוצרים הסכמה? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך להתווכח נכון? איך לא לריב? איך מסכימים על משהו? לבדוק על מה כן מסכימים, לבדוק למה לא מסכימים, להסביר את עצמך
איך ליצור הסכמה בוויכוחים? איך להגיע להסכמה? איך לנהל דיונים יעילים? איך יוצרים הסכמה? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך להתווכח נכון? איך לא לריב? איך מסכימים על משהו? לבדוק על מה כן מסכימים, לבדוק למה לא מסכימים, להסביר את עצמך
... ליצור הסכמה בוויכוחים? איך להגיע להסכמה? איך לנהל דיונים יעילים? איך יוצרים הסכמה? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך להתווכח נכון? איך לא לריב? איך מסכימים על משהו? לבדוק על מה כן מסכימים, לבדוק למה לא מסכימים, להסביר את עצמך איך אפשר להגיע להסכמה בזמן ויכוח? כאשר מתמודדים עם ויכוח או אי - הסכמה בין שני אנשים, חשוב להבין תחילה את המטרה: האם המטרה היא להוכיח מי צודק, או להגיע להסכמה ולמנוע את הריב. אליעד כהן מסביר כי אם שני הצדדים מעוניינים באמת להגיע להסכמה, יש שיטה פשוטה וברורה שעליהם לפעול לפיה. למה כדאי להתחיל במה שמסכימים עליו? הצעד הראשון והחשוב ביותר הוא לשאול את השאלה: על מה אנחנו מסכימים? המטרה בשלב הזה היא להציף את כל הנקודות שעליהן קיימת כבר הסכמה . לדוגמה, כאשר בני זוג מתווכחים, במקום לצלול מיד לנקודות שבהן לא מסכימים, כדאי להתחיל מנקודות בסיסיות שעליהן קיימת הסכמה, כמו: האם אנחנו מסכימים שאנחנו בני זוג?, האם אנחנו מסכימים שאנחנו אוהבים זה את זה?, או האם אנחנו מסכימים שאנחנו רוצים שיהיה לנו טוב?. כך גם בדוגמה פוליטית: אדם ימני ואדם שמאלני יכולים תחילה להסכים על דברים בסיסיים, כגון האם שנינו מסכימים שאנחנו אזרחי אותה מדינה?, ... שמציפים יותר דברים שמסכימים עליהם, קל יותר להגיע להבנה ולהתקדם לנקודות השנויות במחלוקת. מה עושים כשלא מסכימים על נקודה ספציפית? כאשר מגיעים לנושא שבו אין הסכמה, הצעד הבא הוא לנסות להבין למה כל צד חושב את מה שהוא חושב. לדוגמה, אם צד ... המטרה היא להבין את הפערים ולבדוק אם ההנחות או המסקנות אכן נכונות. איך לפרק אי - הסכמות מורכבות? אם מגיעים לנושא מורכב או עמוק מדי, שעדיין לא מצליחים להסכים עליו, אליעד כהן ממליץ לפרק את הנושא לחלקים קטנים יותר ויותר. בכל פעם שיש אי - הסכמה על חלק מסוים, עוצרים ושואלים: למה אני חושב את מה שאני חושב? ומנסים שוב להגיע להסכמה בחלק קטן עוד יותר של הנושא. לדוגמה, במקרה של אדם שחושב שרודפים אחריו ... את הטענה שלו למרכיבים פשוטים כמו: האם אנחנו מסכימים שיש לך עיניים?, האם אנחנו מסכימים שמה שרואים בעיניים אמור לשקף את המציאות?. כך אפשר למצוא נקודת אי - הסכמה מדויקת יותר, ולטפל בה. האם חייבים להגיע להסכמה מוחלטת? אליעד כהן מסביר כי לפעמים לא ניתן להגיע להסכמה מוחלטת. במקרה כזה, ישנה אפשרות להסכים על כך שלא ניתן להוכיח מי צודק יותר, או להסכים שלא להסכים. חשוב להדגיש שאין מדובר פשוט בהסכמה שרירותית, אלא בהבנה אמיתית של שני הצדדים שאכן לא ניתן להוכיח מי צודק ... איך להימנע מריבים ולנהל דיון בצורה יעילה? אליעד מדגיש שכדי להימנע מריבים ולנהל דיון אפקטיבי, יש להקפיד על השלבים הבאים: להתחיל את הדיון בנקודות שעליהן יש הסכמה. לפרק כל נקודת מחלוקת לחלקים קטנים ולברר למה כל צד חושב כפי שהוא חושב. לבחון כל חלק בפני עצמו עד שמגיעים לנקודה ספציפית של אי - הסכמה. לא לנסות לשכנע את הצד השני בכוח, אלא להבין לעומק את הנחות היסוד שלו ושלך. אם אי אפשר להגיע להסכמה מלאה, להסכים על כך שלא ניתן להוכיח מי צודק יותר. השיטה הזו יעילה מאוד במניעת ... או משובשות, לפעמים המטרה היא פשוט להבין אותו טוב יותר, ולאו דווקא לשכנע אותו שהוא טועה. לבסוף, אליעד מדגיש שהכי חשוב הוא שהאדם יהיה מסוגל להגיע להסכמה פנימית עם עצמו, ושהמחלוקת הפנימית שלו תיפתר, שכן הרבה מהקשיים בחיים נובעים מחוסר הסכמה פנימית. יצירת הסכמה ניהול דיונים איך לשכנע מישהו? איך לגרום למישהו להבין אותך? נסכים שלא נסכים האם חייבים להגיע להסכמה? תקשורת בין אישית איך ליצור
מתי ואיך לגרום למישהו לחשוב, שאתה בעד זה שהוא יעשה משהו שאתה מתנגד לכך שהוא יעשה אותו? מה לעשות כשהבן אדם השני לא מוכן בכלל לשנות את דעתו? מתי להסכים עם מישהו על משהו שאתה לא מסכים איתו? מתי לעודד מישהו לעשות משהו שאתה לא רוצה שהוא יעשה אותו? מה לעשות מול אדם שמחזיק בדעתו בצורה קיצונית? הינדיק, לגרום למישהו לא להתאבד, לשכנע מישהו להפסיק לקחת סמים
... ואיך לגרום למישהו לחשוב, שאתה בעד זה שהוא יעשה משהו שאתה מתנגד לכך שהוא יעשה אותו? מה לעשות כשהבן אדם השני לא מוכן בכלל לשנות את דעתו? מתי להסכים עם מישהו על משהו שאתה לא מסכים איתו? מתי לעודד מישהו לעשות משהו שאתה לא רוצה שהוא יעשה אותו? מה לעשות מול אדם שמחזיק בדעתו בצורה קיצונית? הינדיק, לגרום למישהו לא להתאבד, לשכנע מישהו להפסיק לקחת סמים וכאן אבאר עוד עיקרון שכנוע חשוב, ואסביר, מתי עליך להסכים עם מישהו ולומר למישהו שאתה חושב, משהו שאתה רוצה שהוא יחשוב את ההפך. לדוגמה, נניח שמישהו רוצה להתאבד. ונניח ... כנראה שלא. נכון?! אז זהו, שדווקא כן, יש מקרים שבהם אם אתה רוצה לשכנע מישהו לא לעשות משהו, כגון לדוגמה לשכנע מישהו לא להתאבד, לפעמים לשם כך עליך להסכים איתו על זה שהוא כן יתאבד. ואסביר: כעיקרון, ברגע שאתה רוצה לשכנע מישהו לחשוב בצורה כלשהי, עליך כמובן לבטא את עמדתך ולא להסכים איתו על העמדה שלו, שאתה רוצה שהוא ישנה ממנה את דעתו. יחד עם זאת ולמרות זאת, ישנם מצבים שבהם האדם השני ככ נעול ... הדעה שלו, שאם אתה לא תסכים איתו על הדעה שלו, הוא מיד יראה בך אוייב ולא יהיה ניתן לשוחח איתו ולגרום לו לשנות את דעתו. ובמקרים שכאלו, עליך לדעת כן להסכים איתו, כדי שהוא לא יראה בך אוייב אלא יראה בך אוהב, ולאחר מכן עליך בצורה עדינה לנסות לגרום לו לשנות את דעתו. ... בכל מקרה החליט לבצע את הפשע. ושאם אתה תגיד לו שאתה מתנגד, בכך בעצם הוא יפסיק לתקשר איתך וככה לא תוכל יותר להשפיע עליו. במקרה שכזה לדוגמה, עליך כן להסכים איתו שיבצע את הפשע, כדי להמשיך לשמור איתו על ערוץ תקשורת פתוח. ולאחר מכן בצורה חכמה, לנסות לגרום לו לשנות את ... שבהם עליך לשדר כלפי חוץ, שאתה מסכים עם משהו שאתה לא מסכים, כדי לשמור על ערוץ תקשורת עם האדם השני. והחוכמה היא, לדעת לזהות את המקרים האלו, ולדעת לא להסכים יותר ממה שאתה אמור להסכים עם הדעה שאתה מנסה להחליש. וכמה עליך להסכים איתו? והאם אתה אמור לנמק וכמה לנמק את זה שאתה מסכים איתו? והאם ואולי אתה אמור אפילו לשבח אותו על זה שהוא חושב ... לדעת כל מקרה לגופו. ומצד האמת, זה נכון באופן כללי בכל תהליך של שכנוע. שכאשר אתה מביע דעה שמנוגדת לדעתו של האדם השני, עליך לדעת באיזה מינון להביע הסכמה ובאיזה מינון להביע התנגדות, כלפי הדעה שאתה מתנגד אליה. ובצורה מדוייקת לאט לאט לגרום לאדם השני להסכים איתך. כי לפעמים צריך להתנגד בצורה מהירה ומוחלטת, לדעתו של השני, ולפעמים בכלל צריך להסכים עם האדם השני. והחוכמה היא לדעת, מתי וכמה ואיך להתנהג בכל מקרה ומקרה. ועוד אוסיף עוד רמת עומק, שהיא, שמצד האמת ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לבקש בקשה? איך לגרום למישהו לומר לך כן? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך לגרום למישהו לעשות את מה שאתה רוצה? איך לגרום למישהו להיענות לבקשה שלך? איך לגרום למישהו לא לסרב לך? איך למנוע התנגדות? איך לנהל אנשים? תקשורת בין אישית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: להסכים, איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: להסכים, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול אישי, אימון אישי לקשב וריכוז, אימון אישי לעסקים בנושא להסכים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3125 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 08:17:40 - wesi1