... והדבר היחיד שימשיך להיות קיים, גם אם שום דבר לא יהיה קיים, זאת
ישות אחת ויחידה, שהיא חסרת כל צורה והגדרה. והישות הראשונה שקיימת, שהיא ורק היא אלוהים ... שניים, הרי שיש ביניהם הפרדה של צורה כלשהי, כי אם לא כן, הם היו
ישות אחת ממש, ולכן בכל מקום שיש נפרדות וצורה כלשהי, הרי שאם תסיר את כל הצורות, שקיומן ... אז תקבל את המהות האחת, שהיא המצוי הראשון והיחיד. וזה בעצם אומר,
שישות של אלוהים, שיש לה רצון ושהיא מודעת לעצמה, הרי שבעצם היא
ישות של אלוהים שקרי. כי באחדות האמיתית של המציאות, אין שום נפרדות כלל, אפילו לא בין
ישותו של אלוהים, לבין רצונו מחשבתו רגשותיו ידיעתו את קיומו העצמי. ואצל אלוהים האמיתי ... רצון עצמי כלל. כי באחדות האמיתית, אין שום הפרדה בין הרצון, לבין
הישות שרוצה, לבין הדבר שאותו היא רוצה. ובאחדות האמיתית, הכל אחד ממש בשלמות, עד שאפילו ... יכולה להיות קיימת כלל, אאכ קיימת גם תחושת הדבר שאינו אני. ותכף
שישות חווה את קיומה העצמי, היא הופכת להיות אלוהים שקרי. כי בעצם, היא העדר האלוהות שהיא ... חווה חסר תמידי. שזהו בעצם הרצון העצמי שיש תמיד באופן נצחי, לכל
ישות שמודעת לעצמה, רק בגלל שהיא מודעת לעצמה. ולכן, אם מדברים על
ישות שמודעת לעצמה, ושיש לה רצון עצמי כלשהו, הרי שתמיד מדברים על אלוהים שקרי, שהוא העדר ... שום דבר נגד הרצון, כל זמן שאין רצון). והשורה התחתונה היא, שכל
ישות שהיא קיימת ושהיא מודעת לקיומה, היא בעצם אלוהים שקרי, שסובל מתחושת נפרדות, שבאה ... לתת כלל. כי כל הרצון לתת, הוא כולו רצון לקבל הנאה מהנתינה. כי
הישות מרגישה חסר, והיא ממלאת את החסר שלה בנתינה. ואין שום נתינה כלל, אלא רק רצון לקבל ...