לשלוט במציאות, כוח המחשבה, כוח הרצון, אין דבר העומד בפני הרצון, רצון לשנות את המציאות, לצאת מהחושים, להשתחרר מהחושים, לשנות את חוקי הפיזיקה... להבין זאת, הוא משתמש בדוגמה מפורטת: האם ניתן להעלים עצם בעזרת הרצון בלבד? אליעד לוקח דוגמה של טלוויזיה שנמצאת בחדר ומפריעה לאדם מסוים. אותו אדם מעוניין שהטלוויזיה פשוט תיעלם והוא יוכל לראות את הקיר מאחוריה. אליעד שואל מדוע האדם אינו מצליח להעלים את הטלוויזיה אם הוא באמת רוצה בכך. ההסבר שנותן אליעד הוא שהאדם אינו רוצה זאת ב - 100%. כלומר, אם האדם באמת היה רוצה זאת באופן מוחלט, הטלוויזיה אכן הייתה נעלמת, משום שלפי תפיסתו של אליעד, המציאות כפופה לרצונו של האדם לחלוטין. מה הקשר בין רצון מוחלט לבין שינוי המציאות? כדי להסביר את הנקודה ... עוצמת הרצון של האדם. למשל, לשתות כוס קפה זה דבר פשוט, ולכן מספיק רצון קל להשיג זאת. אך להעלים טלוויזיה שנמצאת לפניך דורש רצון הרבה יותר חזק, כלומר, רצון מוחלט, חד משמעי ונטול ספק. אליעד מסביר שככל שהשינוי גדול יותר ומאתגר יותר, כך נדרשת רמת רצון גבוהה ... המציאות לפי רצונו היא בגלל הסתירה בין הרצון שלו לבין מה שהחושים שלו משדרים. החושים אומרים לו שהטלוויזיה נמצאת בחדר, והוא מאמין להם. הרצון שלו אינו מספיק חזק כדי לגבור על האמונה שלו בחושים. אליעד מתאר את המצב הזה כמאבק פנימי בין שתי מחשבות: מחשבה אחת אומרת אני רואה טלוויזיה, ומחשבה שנייה אומרת אני לא רוצה לראות את הטלוויזיה. השאלה היא איזו מהמחשבות חזקה יותר במוחו של האדם. אם הרצון לא לראות את הטלוויזיה חזק מספיק באופן מוחלט, אז הטלוויזיה לא תופיע בתודעתו. אך מכיוון שהחושים משכנעים אותו שהטלוויזיה קיימת, הרצון שלו לא מתממש. למה הרצון של האדם לא מוחלט לחלוטין? אליעד מתאר שהאדם אינו רוצה באמת לוותר על אמונתו בחושים, כיוון שהחושים מעניקים לו זיכרונות טובים, תקוות נעימות והבטחות לעתיד חיובי. אדם שרוצה באמת להעלים את הטלוויזיה צריך להסכים לוותר לחלוטין על האמון שלו בחושים, ואז יוכל לשנות את המציאות. אולם, הוויתור על החושים קשה מדי לאדם, ולכן הוא אינו מצליח לבצע את השינוי ... יש להבין שהעסקה עם החושים כוללת הכל. אי אפשר להשתמש בחושים כדי לראות קיר בלי לקבל גם את הטלוויזיה שבחדר. לכן, מי שמעוניין לשנות את מה שהוא רואה בעיניו חייב לוותר לחלוטין על האמון שלו בחושים, או במילים אחרות, לצאת לגמרי מתוך תפיסת החושים וליצור ...