... בשם חיבה שאתה יודע שיש לו. לדוגמה נניח שהשם הרשמי של הלקוח הוא משה אבל
חברים של הלקוח קוראים לו מושיק ואשתו קוראת לו מושיקו. במקרה כזה, איך הגיוני שתקרא ללקוח, באיזה כינוי? ... לקרוא ללקוח בשם הפרטי שלו, יוצר גם תחושה של ריחוק וזרות. ולמה? כי אם היית
חבר קרוב שלו שמדבר איתו כמעט כל יום, כנראה שלא היית קורא לו בשם הפרטי שלו! ולכן לפעמים שימוש בשם פרטי יוצר ... הרבה פעמים גם אומרים ללקוח עוד מידע שיש להם עליו, לדוגמה שיש לו ביטוח
בחברת X או שכרטיס האשראי שלו מסתיים ב 4 ספרות X וכיוב, כל מיני פיסות מידע שבמקרה יש להן על הלקוח או שהלקוח ... האם במקרה כזה הגיוני להשתמש בשם של הלקוח? תשובה: יתכן מאוד שלא. כי אם
חבר של הלקוח היה מתקשר אליו, האם הוא היה קורא לו בשם הפרטי שלו ואומר לו לדוגמה: היי X מה שלומך? או שהוא היה ... שלו? במילים אחרות, בהרבה מקרים, שימוש בשם הפרטי, הופך את השיחה לרשמית ולא
לחברית. הרבה פעמים שימוש בשם הפרטי יוצר תחושה של ריחוק. כי בין
חברים קרובים, אין שימוש בשם הפרטי. באותו הקשר, האם לקרוא ללקוח בשם הרשמי שלו? האם לקרוא ללקוח בשם החיבה ... כל מקרה לגופו ואין כאן תשובה חד משמעית. לפעמים הלקוח ירצה שתקרא לו בשם
החברים שלו קוראים לו ולפעמים לא וכולי. כמו כן, יתכן שאם תקרא ללקוח כמו
שחברים קרובים שלו קוראים לו, זה יגרום לו להרגיש שאתה
חבר שלו, במובן השלילי. דהיינו, שיכול להיות שהוא יאהב אותך והכל טוב. אבל מבחינת הלקוח, הוא יתפוש אותך
כחבר ולא כאיש מקצוע שהוא סומך עליו בצורה מקצועית. כי צריך לעשות הפרדה בין השאלה, האם יעשה טוב ללקוח שתקרא לו ... כי יכול להיות שאתה רוצה שהלקוח ירגיש תחושה של ריחוק ממך, ושלא יראה בך
חבר. לא במובן השלילי, אלא במובן שלדוגמה אתה רוצה שהלקוח יתפוש אותך כגורם רשמי מקצועי ולא
כחבר . בהקשר הזה, אני ממליץ לחקור גם את העניין של הפכים נמשכים וגם של דומה נמשך לדומה ויש בזה עוד עומקים ...