... שיכולים להפריע ולהתנגד. זה יוצר תחושת אמפתיה
והלקוח לא מרגיש שמכבידים עליו בהתחייבות. מתי לא נכון להשתמש ביכול להיות?
כשהלקוח כבר מוכן להיכנס לעסקה והוא מחפש סגירה, השימוש ביכול להיות עלול להחמיר את הספקות ולגרום לו לחזור אחורה. במקרה כזה עדיף להשתמש בשפה מחויבת כדי לשמור על תחושת ודאות. מה ... במשהו? תשובה: בעת שכנוע או מכירות, לעתים חוששים
שהלקוח או האדם שמולנו יגיד לא באופן נחרץ. כאשר שואלים שאלה ישירה במחויב, לדוגמה האם אתה רוצה לקנות את המוצר?, קיים סיכוי ברור לתשובה שלילית ישירה. אך אם משתמשים בשפה של ... אפשרות ולא בהגדרה מוחלטת כאשר חוששים מלא מוחלט של
הלקוח? שאלה: איך הניסוח של יכול להיות במקום זה ככה עוזר למנוע התנגדות של
הלקוח? תשובה: כשאומרים לאדם זה יכול להתאים לך? במקום זה מתאים לך?, בעצם נותנים מקום לכך שאולי זה גם לא יתאים, ובכך מראים אמפתיה לספקות או חששות. בגלל ההיגיון שפוטנציאל הוא ... של יכול להיות מאפשרת ליצור אמפתיה להתנגדות
הלקוח? שאלה: למה
הלקוח מרגיש יותר בנוח לומר כן כשמנוסחים ברובד של אפשרות? תשובה: כששואלים יכול להיות שזה יתאים לך? מסתתרת הכרה בכך שגם יכול להיות שזה לא יתאים. זה גורם ללקוח להרגיש שיש ... מביעים הבנה שגם קיימת אפשרות של חוסר התאמה.
הלקוח מרגיש שאיננו נדחף באגרסיביות, ולכן נוטה יותר לשתף פעולה ולומר כן, יכול להיות שזה יתאים לי. מתי לא נכון להשתמש בביטוי יכול להיות משום שהוא עלול להחליש את המכירה? שאלה: ... דווקא לא מועיל למכירה אלא מזיק? תשובה: כשברור
שהלקוח כבר נמצא בנטייה חיובית חזקה, כלומר, סביר שיגיד כן מוחלט, עדיף להשתמש בשפה מחויבת של זה מתאים לך? ולא בשפה של יכול להיות? כי זו מחזירה את
הלקוח למחשבה של יש גם סיכוי שלא. לדוגמה, אם אדם כבר בטוח שהוא רוצה לחתום על עסקה, ושואלים אותו יכול להיות שאתה רוצה לסגור?, הוא עלול פתאום להתחיל לפקפק ולחשוב רגע, למה הם ... בהתחלה צריך לשים לב להשתמש בזה רק במקרה שחושבים
שהלקוח הולך להגיד לא או שיש סיכוי שהוא יתנגד, למה? כי אם לדוגמה נגיד אנחנו חושבים שזה מתאים ללקוח ואנחנו נגיד לו תגיד לי יכול להיות שאתה רוצה שנסגור את העסקה הזאת? והוא כבר ... גם יכול להיות שלא. ולכן עוד פעם כשאנחנו חושבים
שהלקוח אולי יביע התנגדות או יש סיכוי שהוא יביא התנגדות אחת הדרכים להתמודד עם זה היא על ידי שאנחנו מתנסחים בצורה שמכילה את ההתנגדות שלו, יכול להיות שהוא לא ירצה לעשות את הדבר ... תגיד לי הדירה הזאת יכולה להתאים לך? מהיבט מסוים
הלקוח כאילו אומר מה הוא גילה כלפי אמפתיה כשהוא אמר לי יכול להתאים לי זה בעצם שהוא מכיר בכך שזה גם יכול לא להתאים לי אז הוא גילה כלפי אמפתיה ואז אם הוא גילה כלפי אמפתיה אז ... שדיבר ברובד של הפוטנציאל הוא מכיל את ההתנגדות של
הלקוח הוא נותן ללקוח להרגיש אמפתיה כלפיו וכן את ההתנגדות שלו ואז בעצם זה מגדיל את הסיכוי שהוא יגיד לנו כן אבל כפי שאמרתי קודם אם
הלקוח כבר נעול על ה - כן, הוא כבר נמצא ברוב שהוא חושב שכן ופתאום אנחנו נדחוף לו אתה יכול יש אפשרות ש... ? אז אוטומטית המוח גם שומע את ה - יש אפשרות שלא, אוקי ואז זה דווקא ... אולי תציל לך את החיים אז אוטומטית קופצת למוח של
הלקוח המחשבה רגע אז אולי היא גם תהרוג לי את החיים, למה שמערכת להצלת חיים יכולה להרוג בן אדם איך זה יכול להיות? כי בגלל שהוא אומר יש לי מערכת מצילת חיים אז הוא ייסע בפחות ... שתרצה לקנות את המוצר זאת לא אותה שאלה, למרות שאם
הלקוח נמצא בחנות ואומרים לו תגיד לי אז אתה רוצה לקנות, תגיד לי אז אתה רואה אפשרות שאתה קונה את המוצר הזה? לכאורה בשתף הדיבור זה נראה אותו דבר הוא שאל אותי אם אני רוצה לקנות ...