... עבודה בעגלות, או מכירות פנים אל פנים. הוא מסביר שהסיבה העיקרית לכך היא שאיש המכירות חווה את עצמו כמי שמטריד את
הלקוח, בעיקר משום שהוא לוקח
מהלקוח זמן וכסף. אנשים רבים שנמצאים בעבודת מכירות אומרים שהם לא אוהבים למכור כי הם מרגישים לא בנוח להציק, והתחושה הזו מתגברת כאשר
הלקוחות מביעים התנגדות ברורה ואומרים לא, לא תודה, או מביעים חוסר עניין בולט. הבעיה נוצרת לא מהסירוב עצמו, אלא ... אחת היא להסתכל על הסיטואציה מזווית אחרת: במקום לחשוב אני מציק ללקוח כדי לקחת לו את הכסף, לחשוב אני לוקח
מהלקוח כסף כדי לעזור לו, כי אני מספק לו מוצר שישפר את חייו. במילים אחרות, להפוך את נקודת המבט מאני לוקח ממנו ... האם עדיין הייתי מרגיש שאני מטריד אותו? אם התשובה היא לא, אז כנראה שהבעיה נעוצה בתחושתך לגבי הכסף שאתה גובה
מהלקוח, ואז כדאי לבדוק מדוע אתה מאמין שהמוצר אינו שווה את המחיר. אליעד ממליץ לעשות תרגיל מחשבתי נוסף: לחשוב ... לו. אם כן, אולי עבור אותו אדם המוצר שווה, ואז כבר לא מדובר בהכרח בהטרדה אלא בהצעה אמיתית של ערך. האם לקחת כסף
מהלקוח זה מה שגורם לתחושת ההטרדה? אליעד מציג זווית נוספת שמסבירה מדוע אנשי מכירות מרגישים שהם מציקים, ומדגיש ... מחלק מוצר בחינם, רוב האנשים לא היו מרגישים שהם מציקים ללקוח. תחושת ההצקה נוצרת רק בגלל התחושה שאתה מנצל את
הלקוח בשביל רווח אישי. לכן הפתרון הוא למקד את תשומת הלב בתועלת שהמוצר מביא ללקוח, במקום במה שאתה כמוכר מקבל ... שההצקה נעשית לטובת אותו אדם. כאשר איש מכירות מאמין בלב שלם שהמוצר או השירות שלו באמת מועילים ללקוח, אז גם אם
הלקוח מרגיש מוטרד, איש המכירות לא יחווה את עצמו כמטריד. אליעד מסביר שהרעיון המרכזי הוא שאם אתה מאמין שאתה ... איש המכירות חושב שהמוצר ממש גרוע ואפילו מזיק. במקרה כזה, אליעד מציע לשאול את השאלה האם גם במצב שבו אתה היית
הלקוח, היית יכול למצוא תועלת כלשהי באותו המוצר. אם התשובה שלילית לחלוטין, אז באמת תהיה לך בעיה מצפונית עם ... הוא נותן גם דוגמה נוספת: נניח שאתה מוכר מוצר שבאמת מזיק או לא מועיל, עדיין אפשר למצוא תועלת משנית, למשל
שהלקוח לומד משהו חשוב על החיים מהחוויה הזאת, אפילו אם היא שלילית. כך, אפשר להקל על התחושה שאתה רק מציק. האם ... שהוא עושה זאת לטובת הילד. אליעד ממליץ לאיש המכירות לשקול האם במקרה שלו, ההצקה ללקוח היא גם כזאת שהיא לתועלת
הלקוח, ובכך להפחית את תחושת האשמה. לסיכום, אליעד מציע מספר גישות להתמודד עם התחושה הלא נעימה במכירות, החל ...