... השנייה היא שהוא חשב על האפשרות לבקש, אבל הוא העריך שאם יבקש כסף, ייגרם לו נזק כלשהו -
הלקוח עלול להפסיק להגיע, הוא ירגיש חוסר נוחות, או יחווה תחושת אשמה על כך שהוא דורש תשלום. אליעד מסביר שכדי להבין לעומק את הבעיה, צריך קודם כל לברר האם אכן עלתה בכלל ... בעקבות הבקשה. לדוגמה, אם מישהו נותן שירות ייעוץ להורים ולא מבקש כסף, ייתכן שהסיבה היא החשש
שהלקוחות לא ישובו אליו אם ידרוש תשלום. הוא חושב שאולי ההורים חושבים שהייעוץ ניתן בחינם, ושהם יכעסו או יפסיקו לבוא אם הוא יבקש כסף. במקרה זה, הפתרון מתחיל בבדיקה של אמיתות ההנחות האלה. אליעד מציע לבדוק האם באמת נכון שאם יבקשו כסף,
הלקוחות יפסיקו להגיע. אולי דווקא הפוך הוא הנכון, ודווקא כאשר מבקשים כסף באופן ברור ומדויק,
הלקוחות יעריכו יותר את השירות וימשיכו להגיע ואף יביאו לקוחות נוספים. בעיה נוספת שאליעד מצביע עליה היא חוסר הביטחון של האדם בערך האמיתי של המוצר שלו. האדם לא בטוח ... הבטחות מוגזמות, אז גם אם בפועל הייעוץ לא ישיג את התוצאה הרצויה, הוא עדיין סיפק ערך אמיתי
והלקוח קיבל שירות איכותי ואמיתי. לפיכך, לא אמורה להיות כל אי - נוחות בדרישת התשלום. מה עושים במקרה שבו לא בטוחים בתוצאה? בעיה נוספת שעלתה בדיון היא מצב שבו נותן השירות ... ברור האם הטיפול או הייעוץ יניבו תוצאה חיובית כבר במפגש הראשון. במקרה כזה, על האדם להבין
שהלקוח משלם עבור התהליך כולו, עבור ההשקעה, הזמן, והידע שנמסרו. אם האדם ברור לחלוטין לגבי העובדה שהוא סיפק את המידע הכי אמיתי, מדויק, ונכון שהיה ברשותו, אז גם אם בסוף לא ... והשירות שהוא מספק אמיתיים לחלוטין, הוא לא ירגיש יותר אי - נוחות לבקש כסף, מכיוון שהוא יודע
שהלקוח קיבל את השירות הטוב ביותר שהיה יכול לספק. אליעד נותן דוגמה נוספת מתוך סיפורי מעשיות רבי נחמן מברסלב, שם מתואר אדם חכם שהיה מתייסר לאחר שנתן שירות רפואי, מכיוון שלא תמיד הצליח לרפא את
הלקוחות שלו. ההקלה מגיעה כאשר האדם מבין שהוא עשה הכל כדי לתת את השירות הכי נכון ואמיתי שהיה מסוגל לתת, ואז הוא מפסיק להרגיש רגשות אשם או בושה על התוצאה. לסיכום, אליעד ...