... המוצר שנותנים ללקוח, כדי לומר ללקוח כמה המוצר יעלה לו לתמחר את המוצר ללקוח, לשם כך צריכים לבצע עבודה מסוימת, כדי להתאים את המוצר ואת העלויות של המוצר עבור
הלקוח. במילים אחרות, לפעמים יש לבעל העסק, עלות להוציא הצעת מחיר. שהיא יכולה להיות העלות של להיפגש עם
הלקוח, העלות לעשות אפיון צרכים עם
הלקוח, העלות לתת יעוץ ללקוח לראות מה בדיוק הוא רוצה וצריך, עלות התכנון, עלות ההתאמות וכולי. ... הכמויות של החומר ושל העבודה שיהיו בבית, כדי שעל בסיסו יוכלו לתת ללקוח הצעת מחיר פאושלית, דהיינו, הצעת מחיר סופית, שאינה תלויה בכמויות של הביצוע בפועל. דהיינו,
שהלקוח כנראה לא ירצה שבמהלך העבודה יבקשו ממנו להוסיף כסף. ולכן הוא ירצה לקבל מחיר סופי מראש, בלי קשר לעלויות הביצוע בפועל.
והלקוח גם לא ירצה שמראש יוסיפו לו עלות גבוהה, שתיקח בחשבון את כל התרחישים האפשריים. ולכן יש ... מסודרת. והכנת כתב הכמויות, היא עצמה תהליך שצריך לפענח בו את התוכניות לביצוע. ולפעמים צריך גם להכין תוכניות לביצוע. וגם זה בעצמו תהליך. ובנוסף לכל זה, לפעמים
הלקוח רוצה לקבל כמה הצעות מחיר, לכמה אפשרויות שונות. הצעת מחיר במידה והוא ירצה X והצעת מחיר ... Y וכולי. ויש עלות להוציא את כל אחת מהצעות המחיר וכולי. ולכן השאלה היא, האם ואיך לבקש כסף מלקוח על עצם זה שמוציאים לו הצעת מחיר? אז אפשרות אחת יכולה להיות, לבקש
מהלקוח סכום מאוד גבוה, שבטוח לא נפסיד בו. ושלא צריך להתאמץ הרבה כדי לתת את הצעת המחיר הזאת. וזה כמובן פתרון לא טוב. כי כנראה נפסיד את העסקה, בגלל המחיר הגבוה. פתרון נוסף יכול להיות לסגור עם
הלקוח, שהוא ישלם לפי מה שיעלה לך, פלוס X רווח עבורך (קוסט פלוס). כאן יכולות להיות כל מיני בעיות. 1 - יכול להיות
שהלקוח עדיין ירצה הערכת מחיר, שיש עלות להכין גם אותה. 2 - לא בטוח
שהלקוח יסמוך עליך שאתה תקבע במהלך הדרך, כמה עולה העבודה שלו. 3 - תתכן בעיה בזמן אמת, לדעת כמה עולה העבודה, לפני הרווח שלך. אבל ברמת העיקרון, אפשרי לסגור עם
הלקוח הסכם שאומר, שהמחיר יהיה קוסט פלוס. דהיינו, אתה תבצע את העבודה, ותציג לדוגמה חשבוניות ... אבל היא אפשרית ברמה העקרונית. אפשרות נוספת יכולה להיות, להוציא ללקוח הצעת מחיר לא מדויקת, אלא רק הצעת מחיר מבוססת הערכה כללית. והחיסרון הוא שאז אפשרי שאתה או
הלקוח תגרמו לעצמכם נזקים ומריבות בזמן אמת. כי יתכן שאתה תרצה עוד כסף וכולי. ולכן כעיקרון, ... אפשר, בלי הרבה בצמים (בצמ = בלתי צפוי מראש) בלתמים (בלתם = בלתי ידוע מראש) וכולי. ולכן אנחנו חוזרים לשאלה, איך להתמודד עם העלות להוציא הצעת מחיר? ואיך לבקש כסף
מהלקוח בתמורה לזה שמוציאים לו הצעת מחיר? אז היבט נוסף שאפשרי לקחת בחשבון, הוא האם במהלך הצעת ... הייעוץ, על השירות של הכנת כתב הכמויות, על השירות של התכנון והכנת תוכניות וכולי. במילים אחרות, אפשרי לקחת את תהליך הכנת הצעת המחיר, לחלק אותו לחלקים ולגבות
מהלקוח כסף, עבור החלקים שהם בטוח מביאים לו תועלת, גם אם הוא לא ירצה בסוף לבצע איתך את העבודה. כמובן שאפשרי להגדיר, שאם
הלקוח כן מבצע בסופו של דבר את העבודה, הרי שהעלות של הכנת הצעת המחיר, תתקזז מהעלות של ביצוע ... לבצע את העבודה. גם בלי קשר להאם בסוף הוא יבצע או לא יבצע את העבודה. ולכן מהות התשובה היא, שעליך לנסות להפוך את תהליך הוצאת הצעת המחיר לחלקים. ולנסות לגבות כסף
מהלקוח עבור כל החלקים שהם בטוח מספקים לו ערך ושהוא יהיה מוכן לשלם עבורם. אבל הנקודה החשובה ... היצע וביקוש. שככל שתשקיע יותר בשיווק, וככל שתייצר לך יותר ביקוש, ככה תוכל לבקש יותר כסף, על עצם זה שאתה מוציא למישהו הצעת מחיר. או אפילו על עצם זה שאתה נפגש עם
הלקוח, לפגישת אפיון צרכים, גם בלי קשר להוצאת הצעת מחיר ללקוח. כי העלות שלך מול
הלקוח הספציפי, מתחילה ברגע שאתה עונה לו לטלפון. ואם יהיה לך מספיק ביקוש, אז תוכל לגבות כסף, גם עבור כל דבר ודבר שאתה עושה. על עצם זה שאתה מדבר עם
הלקוח בטלפון להבין מה הוא צריך. על עצם זה שאתה מאפיין איתו את מה שהוא צריך וכולי. השאלה היא, כמה ביקוש יש לך, וכמה ערך מקבל
הלקוח שלך, מעצם זה שאתה מוכן להקדיש לו זמן, לבדוק את ההתאמה ביניכם. כי אם אתה נתפש כאיש מקצוע אמין בעיני
הלקוח , הרי
שהלקוח יהיה מוכן לשלם, עבור הייעוץ ממך, לדעת מה האמת, כמה עולה לו משהו, מגורם אמין ומקצועי. ... האלו. אבל לשם כך, הוא חייב לתפוש אותך כגורם מקצועי, שהוא סומך עליך יותר מאשר על כל אחד אחר. כי אם לא, אז הוא יכול לקבל הצעות מחיר מעוד אנשים. רק השאלה היא, כמה
הלקוח סומך על הצעת המחיר שהוא מקבל ממישהו אחר. ולכן הגיוני להסביר ללקוח, שהוא צריך לעבור ... לך יותר ביקוש, כנראה שיהיו לך יותר לקוחות טובים, שכנראה ייקחו ממך את העבודה, במובן שלא תוציא הצעת מחיר לחינם. דהיינו, שאם יהיה לך יותר ביקוש, תוכל לבחור את
הלקוחות, שלדעתך יש יותר סיכוי שיסגרו איתך עסקה, ושלא סתם ישרפו לך את הזמן בלהוציא להם הצעת ...