... מצב? או שאולי השיטה עובדת רק בחלק מהמקרים או עבור חלק מהאנשים? דרך אחת לבדוק את אמינות השיטה היא לקחת מקרים
קיצוניים ביותר ולבדוק האם השיטה עובדת גם בהם. אליעד כהן נותן דוגמה לכך: נניח שמישהו נשרף באש, האם אפשר באמצעות אותה שיטת מכירות לשכנע אותו שזה טוב שהוא נשרף באש? אם התשובה חיובית, זה סימן חזק לכך שהשיטה באמת חזקה ואמינה. מה הקשר בין שיטות מכירה לבין רעיונות הזויים
וקיצוניים במיוחד? כדי להבין לעומק אם שיטת מכירה היא באמת טובה, אליעד כהן מציע לקחת רעיונות עוד יותר
קיצוניים ולבדוק את השיטה גם עליהם. לדוגמה, האם אפשר לשכנע אדם שאין בכלל הבדל בין כאב להנאה או בין ביטחון לפחד? אם השיטה מצליחה אפילו כאן, אפשר לסמוך עליה כמעט לחלוטין בכל סיטואציה ... את המעשה? אם התשובה היא כן, השיטה עובדת גם שם, אז יש בידינו שיטת מכירות טובה ואמיתית. אך אם התשובה תהיה זה
קיצוני מדי, זה לא קשור לשיטה, אז כנראה השיטה היא חלקית ומוגבלת. מדוע השימוש בשם פרטי אינו תמיד עובד במכירות? אחת השיטות הנפוצות שמלמדים במכירות היא לפנות לאדם בשמו הפרטי או בכינוי ... המסר הוא דומה: אם שיטת המכירה שלך חזקה באמת, היא חייבת להיות מסוגלת לשכנע גם אנשים שנמצאים במצבים הקשים
והקיצוניים ביותר. מה המסר המרכזי מההרצאה של אליעד כהן בנושא שיטות מכירה? המסר המרכזי שאליעד כהן מעביר הוא שכל מי שרוצה ללמוד מכירות חייב לבדוק האם השיטה שהוא לומד או מלמד היא באמת שיטה ... את עצמנו האם היא מסוגלת למכור כל דבר לכל אדם, כולל דברים שלכאורה אי אפשר למכור אותם בכלל. למה מביאים דוגמה
קיצונית כמו למכור לאדם את הרעיון ששריפה באש זה טוב? ש: מה הקשר בין שריפה באש לשיטת מכירות? ת: בשיחה הוסבר שדרך לבחון שיטה היא לקחת את המקרה הכי
קיצוני, כלומר, הדבר שאנשים הכי לא רוצים אותו, ולשאול: האם אפשר באמצעות השיטה למכור לאדם את הרעיון שאותו דבר
קיצוני הוא דווקא טוב? אם כן, כנראה השיטה באמת כל - יכולה. אם לא, כנראה השיטה מוגבלת יותר. הדוגמה הספציפית היתה: אם יש בן אדם שנשרף באש, אפשר לשכנע אותו ששריפה באש זה דווקא דבר טוב? ... להתמודד עם הרעיון הכי קשה למכירה, ואז היא עשויה לעבוד על הכל. האם זה רלוונטי רק לאש, או שגם לרעיונות עוד יותר
קיצוניים? ש: למה דיברו גם על רעיונות הזויים יותר, כמו למכור למישהו שאין הבדל בין דברים? ת: בשיחה נאמר שאם כבר בודקים קיצוניות, אפשר ללכת אפילו יותר רחוק. אולי יש רעיון עוד יותר מופרך ... שום הבדל בין כאב להנאה, בין שריפה ללא שריפה, או בין פחד לביטחון. אם נמצאת שיטה שמוכיחה את עצמה אפילו במקרים
קיצוניים כאלה, אז היא בהחלט מקיפה. איך עניין מכירות מתחבר לטיפול באנשים עם הפרעות נפשיות? ש: בשיחה עלה שאם אתה כל כך טוב במכירות, למה שלא תרחיב את היכולת הזו גם לטיפול באנשים? איך ... תיכשל. מי שמחפש שיטה אחת כללית צריך לבחון אם היא מסוגלת לכסות באמת כל מקרה, כולל מצבים של אדם שמתנגד בצורה
קיצונית ביותר. מה עם הדוגמאות של מכירה לבן או לבת שעושים שיעורי בית, או טיפול באדם רוצה להתאבד? ש: האם הדוגמאות האלה עולות כהמחשה לצורך בהכללה של השיטה? ת: כן. נאמר שאם למישהו יש שיטת ... יש מישהו שרוצה להתאבד, האם אפשר לגרום לו לא לרצות להתאבד? אם התשובה תהיה רק במכירות עסקיות זה עובד או לא, זה
קיצוני מדי, אז כנראה השיטה לא באמת גלובלית. מה לגבי הדוגמה של שימוש בשם פרטי במכירות? ש: איך מתקשר הסיפור של שם פרטי לשיטות שמציגים אנשי מכירות? ת: הוזכר בשיחה שרבים מלמדים שיטות ... עצמך) בדברים שלא תמיד מובנים מאליהם. כיצד מתקשרת האמירה של רבי נחמן ליכולת למכור גם את הרעיון החיובי במצבים
קיצוניים? ש: מדוע דובר על דברי רבי נחמן בהקשר הזה? ת: הוזכר סיפור מרבי נחמן על מדינה של עשירים שטענו שיש להם חיים טובים, ותהה אם הם יכולים להציל חבורה של משוגעים שרע להם מאוד. אם הם ... ההקבלה היא שאם באמת יש שיטת מכירה חזקה, היא אמורה לאפשר מכירה של רעיונות טובים גם לאנשים שנמצאים במצב מנטלי
קיצוני. איזה מסר כללי אפשר לקחת מכל הדיון הזה? ש: איך כל הטיעונים האלה מתחברים, ואיזה תובנה אפשר להוציא בסוף? ת: הרעיון המרכזי הוא שמי שמציג עצמו כמומחה במכירות, ושיש לו שיטה מנצחת ... כל דבר. ואם זאת תהיה התשובה אז יפה יש לך שיטת מכירות טובה אבל אם התשובה תהיה תראה אבל זה מקרה קשה מדי זה
קיצוני זה לא קשור אדוני גם השיטה שלך לא קשורה, היא קשורה קצת היא מקרה פרטי היא לא מקרה כללי כי אחת הטעויות הכי נפוצות של אנשים שמלמדים שיטות למכירות או אנשים שמלמדים שיטות לכל מיני ...