... לתרום או שמא יש מקום להישאר במסגרת הידועה והמוכרת. מהן
הבעיות הקיימות בחשיבה קבוצתית נורמטיבית? בדיון שממשיך, יש דגש על התסכול שנוצר כאשר אנשים בקבוצות מתחילים להיות מקובעים בחשיבתם. אליעד מתאר את ... של מישהו שעבר דרך מסוימת כבר ומבין שהדרך הזו לא הובילה
לפתרון, אך חבר בקבוצה מציע לו לחזור על אותה הדרך שוב. זה מצב בו מישהו כבר מתנסה ולא רוצה לחזור על אותם
פתרונות שוב ושוב, למרות שייתכן שהם לא יעבדו. מהו חוסר הגמישות במחשבה והקיבעון של הדעות? הדגש המרכזי הוא על החשיבה המוגבלת שמציבה את האדם בתוך ... היחידה לצאת ממסגרת כזו היא להפעיל חשיבה יצירתית ולהתנסות
בפתרונות חדשים, אך זה מצריך שינוי גישה והתמודדות עם הסטיגמות שנוצרות בחשיבה קבוצתית. מה קורה כאשר אין
פתרון לכאורה? אליעד מביא דוגמה של אדם שנמצא במצב שבו הוא טוען שאין
פתרון לבעיה, והאדם השני מנסה להסביר לו שאולי יש
פתרון, אך האדם הזה לא מוכן להקשיב ומעדיף להישאר בנוחות של אמירה שאין
פתרון. כאן נעשית העמקה על פרדוקס ההימנעות מחיפוש
פתרון. שאלות של האם יש
פתרון ואם לא, אז למה לא לחפש אותו, מתעוררות. מהו הקשר בין זה לבין חשיבה יצירתית? ההרצאה כוללת את ההסבר על החשיבות בהטלת ספק - גם כשנראה שאין
פתרון. אחד הרעיונות החשובים שנשמעים הוא החשיבות של לחשוב מעבר למה שאנחנו יודעים, ולנסות לאמץ דרכים חדשות כדי
להתמודד עם בעיות. אליעד מדבר על כך שלפעמים הטלת ספק בשיטות הידועות לנו, יכול להוביל אותנו לתשובות
ולפתרונות יצירתיים יותר. מה המניע האנושי להאמין במציאות מסוימת? בהמשך ההרצאה, השיחה מתפתחת לכיוון העקרונות העמוקים יותר של האמונות האישיות של כל ... גם מציין את הצורך בחשיבה עצמאית, ושאתה לא תמיד יכול למצוא
פתרון מיידי או דרך מוכרת שיכולה לעזור לך. במקום זאת, יש מקום לשאול שאלות לא נוחות, כמו מה אם יש
פתרון שאנחנו לא מכירים? או מה היה קורה אם היינו חושבים אחרת?. שאלות אלו לא רק מקדמות את החשיבה, אלא גם עוזרות להוציא את האנשים מקיבעון המחשבה ולהגיב בצורה חדשה לכל מצב. האם יש
פתרונות מוחלטים? הסיפור שנשמע בשלב מאוחר יותר בהרצאה, על אדם שגדל במדינה בה יש מינוי של מלכים באופן אקראי, מתאר את הפרדוקס שבו אדם מנסה להמציא
פתרון לבעיה אך לא מצליח להכיר בכך שמדובר
בבעיה שמחייבת שינוי מחשבתי. הדגש בסיפור הוא על הקיבעון בנוגע למציאות, והתסכול שנוצר כאשר אדם לא מוכן להכיר במציאות כפי שהיא. לסיכום, כיצד ניתן ... עם מצב כזה היא באמצעות שינוי חשיבה ופתיחות כלפי דעות
ופתרונות חדשים, תוך נכונות להטיל ספק בהנחות שלנו ולחשוב מחוץ למסגרת המוכרת. זהו תהליך מתמשך של שינוי הרגלי חשיבה שניתן לעשות אותו מתוך הבנה שייתכן שנחפש
פתרון שלא נמצא עדיין, וזהו מאבק פנימי של פיתוח חשיבה יצירתית וחדשנית. נורמות קבוצתיות חשיבה יצירתית קיבעון מחשבתי שינוי הרגלי חשיבה סטיגמות ... אליעד: אני אומר תסגור את הפייס לא תדע שזה קיים פתרנו את
הבעיה. ש: לא יש קבוצות בכל מיני מקומות. אליעד: צא מכל המקומות לא תהיה שום
בעיה. ש: אוקי בקיצור תחת איזה נושא מסוים ואז הם יש להם חוקים מסוימים של לא להעלות נושאים אחרים, לא להעלות יש מן קשיחות לגבי. אליעד: אופי הקבוצה. ... את השקר של העולם? ש: כן בדיוק. אליעד: שאתה מרגיש שיש איזו
בעיה ואתה אומר בא ננסה
לפתור את הפתרון רק בדרך אחרת, אומרים לך לא אבל זאת לא דרך שאנחנו מכירים אנחנו עובדים רק לפי שיטת X. ש: הם אומרים פה זה תמיכה למשל כלומר, הם תומכים בזה שזה יישאר לא באם אפשר
לפתור לא זה מקום אחר. אליעד: כן נכון מה לעשות זה כמו, נכון זאת האמת. עכשיו את מי אתה צריך להאשים את עצמך שאתה בוחר להשתתף בקבוצה הזאת אבל מה האמת היותר עמוקה שאיפה בתוכך יש את המקום שמנסה
לפתור בעיות רק בדרך מסוימת אומרים לו רגע תקשיב יש פה עוד
פתרון, לא עזוב אותי אני לא עובד בחשיבה הזאת אני חושב רק בחשיבה מסוימת הרי בתוכך יש את הקבוצות האלה, אתה מבין מה אני אומר יש בתוכך את המקומות שבהם אתה כאילו רואה
פתרון כאילו בתת מודע אומר לך אולי תחשוב אחרת, מה פתאום פה לא, זה ככה חושבים ולא רוצה לשמוע דעות אחרות ואל תנסה להכניס לי דעות מוזרות. אמת או לא ... שיש לי קול. אליעד: אבל אותו קול אבל גם אתה ביומיום מנסה
לפתור את אותן