... ואנשי הדרכה, קיימת גם לא מעט מניפולציה. רבים מהם מוכרים אשליות, הבטחות גדולות להצלחה, עושר ואושר, אבל בפועל אינם נותנים
פתרון אמיתי ומועיל. לכן, כדי לא ליפול בפח, חשוב להבין כיצד לזהות את הסימנים שמעידים על כך שמישהו מנסה לרמות אתכם או למכור לכם מוצר חסר ערך. האם כל ... ביקורתית של מה שהם מציעים. מה הסימן המרכזי למניפולציה של מנטורים? הסימן המרכזי שאליעד מציין הוא התמקדות יתרה של אותם מנטורים
בבעיה של הלקוח, במקום בהצעת
פתרונות מעשיים וברורים. כאשר מנטור או גורו רוצה למכור לכם מוצר, הוא עשוי להדגיש שוב ושוב כמה החיים שלכם קשים: כמה רע להיות שכיר. כמה אתם מתוסכלים ... סביבכם מצליחים יותר מכם. מנטורים רבים משתמשים בטקטיקה של הגברת הכאב, שבה הם מזהים את הכאב שלכם, מחמירים אותו, ורק אז מציעים
פתרון קסמים, בלי להסביר באמת מה הוא. למה מנטורים לא נותנים
פתרונות ברורים ומדויקים? לדברי אליעד כהן, הסיבה העיקרית לכך היא שהמוצרים שהם מוכרים הם לרוב לא איכותיים, לא באמת יעילים, או פשוט חסרי ערך ממשי. אם ... סיבה לא להציע אותו להתנסות. הם לא רוצים שתגלו שהמוצר לא עוזר ולכן נמנעים מלתת לכם גישה אליו מראש. לדוגמה, אם יש לכם מוצר שבאמת
פותר בעיות, הדרך הכי טובה לשווק אותו תהיה לתת לאנשים להתנסות בו, לפחות באופן חלקי: ספר טוב יציע תספורת חינם או בהנחה. חברה המציעה שירות טלוויזיה תיתן ... בו מחשש שיבינו שאין בו ערך, אז תהיו חייבים להשתמש בשיטות מניפולטיביות כגון התמקדות בכאב, פחד או תסכול של הלקוח, בלי להראות לו
פתרון ברור ויעיל. מה ההבדל בין שיווק הוגן לשיווק מניפולטיבי? ההבדל המשמעותי הוא הגישה ללקוח ולמוצר: שיווק הוגן מתמקד
בפתרונות מעשיים וברורים, מאפשר התנסות, מוכיח שהמוצר עובד באמת, לא מפחד לתת ללקוח להחליט בעצמו. שיווק מניפולטיבי מתמקד ביצירת תחושת כאב, חוסר וסבל אצל הלקוח, מדגיש
בעיות ומגדיל אותן, ואינו מספק
פתרון ברור אלא רק הבטחות מעורפלות. לדוגמה, אם יש לכם פנצר ברכב, אדם שבאמת רוצה לעזור לכם יגיד לכם בבירור מה לעשות ואיך לתקן. הוא לא יסתפק בלספר לכם כמה קשה ומסוכן לנהוג עם צמיג מפונצר, אלא ייתן לכם
פתרון מעשי וישיר. מדוע שיטות מניפולטיביות כל כך נפוצות? אליעד מסביר ששיטות אלו נפוצות כל כך, כי אנשים רבים משווקים מוצרים חסרי ערך אמיתי, או כאלה ... כיצד לבדוק אם מנטור או גורו מנסה לרמות אתכם? כאשר אתם פוגשים מנטור או גורו, שאלו את עצמכם את השאלות הבאות: האם הוא מציע
פתרון ברור, מעשי ונגיש? האם הוא מאפשר לכם להתנסות במוצר או בשירות שלו לפני הרכישה? האם הוא מדגיש רק
בעיות, כאב ותסכול ללא
פתרונות? האם הוא מדבר בעיקר על חלומות מעורפלים או על פעולות פרקטיות? אם הוא מדגיש רק כמה רע לכם ולא נותן לכם
פתרון ברור, זה סימן מובהק לכך שמדובר בשיטה מניפולטיבית, והדבר היחיד שהוא מוכר לכם הוא אשליה. מניפולציות של מנטורים שקרים של מנטורים איך לזהות רמאים ... היא לעזור לכם להבין את השיטות שבהן משתמשים אותם גורואים כדי לגרום לכם להאמין שהם מחזיקים באמת מוחלטת. איך לזהות רמאות? דגש על
הבעיה במקום על
הפתרון אחד הסימנים הבולטים לזיהוי של מרמה הוא התמקדות יתר
בבעיה במקום במתן
פתרון אמיתי. ברוב המקרים, כאשר מנסים למכור לכם מוצר - בין אם זה קורס, הרצאה או סדנה - המוכרים ידברו בעיקר על
הבעיות שלכם: כמה החיים שלכם קשים. כמה המצב שלכם נורא. כמה זה גרוע להיות שכיר או להיות במקום שבו אתם נמצאים. כמה כל מי שסביבכם חי טוב יותר מכם. הם ינסו לגרום לכם להזדהות עם תחושת החוסר, הכאב והתסכול שלכם, ולאחר מכן ישתמשו בכך ככלי מכירה - יבטיחו לכם
פתרון קסם שיוציא אתכם מהמצב, אך בלי להסביר לכם באמת מה הוא. איך עושים זאת נכון? אדם שבאמת רוצה לעזור לכם, יראה לכם
פתרונות. במקום להגיד לכם אתם סובלים כי אתם שכירים או החיים שלכם קשים, הוא יאמר לכם: יש
בעיה, הנה איך פותרים אותה. יש לך
בעיה בניהול זמן? בא נראה מה אפשר לעשות. אתה לא יודע איך להתחיל עסק? הנה השלבים הראשונים. יש לך קושי מסוים? אלו הכלים שיכולים לעזור לך. מדוע גורואים לא נותנים
פתרונות ברורים? הסיבה העיקרית היא שהמוצרים שהם מוכרים אינם איכותיים או אינם מספקים באמת
פתרון אמיתי. אם המוצר שלהם היה טוב, הם פשוט היו מציעים לכם להתנסות בו ולראות אם הוא עוזר לכם. הרי אם מוצר הוא איכותי, אין צורך לשכנע אנשים בכוח - ... שמוכרים מוצר בינוני או חסר ערך יודעים שאם יתנו לכם להתנסות במוצר, תבינו שאין בו באמת תועלת, ולכן הם לא מאפשרים לכם לראות את
הפתרון האמיתי מראש. הם מעדיפים ליצור בכם תחושת חוסר, להעצים את
הבעיה שלכם, ולמכור לכם חלום ולא מציאות. לסיכום כאשר מישהו מציג בפניכם
בעיה, בדקו היטב האם הוא מציע
פתרון ברור, נגיש ומועיל. אם כל מה שהוא עושה זה להעצים את הכאב שלכם ולגרום לכם להרגיש חסרי ערך - כנראה שהוא מנסה למכור לכם אשליה. מניפולציות של ...