אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תגמול עובדים, ניהול עובדים, בעיות בשיווק, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים, איך לנהל עובדים? איך לתגמל עובדים? קונפליקטים בארגון, בעיות בארגון, יעוץ עסקי,...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
תגמול עובדים, ניהול עובדים, בעיות בשיווק, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים, איך לנהל עובדים? איך לתגמל עובדים? קונפליקטים בארגון, בעיות בארגון, יעוץ עסקי, יעוץ לעסקים, יעוץ ארגוני, לשכנע עובדים
איך לתגמל עובדים כשהתוצאות שלהם תלויות בעובדים אחרים?

בהרצאה זו מסביר אליעד כהן כיצד לתגמל עובדים כאשר תוצאות העבודה שלהם תלויות באנשים נוספים בארגון. הוא מדגיש כי אחד האתגרים הנפוצים בניהול הוא כיצד להעניק תגמול הוגן לעובד כאשר התוצאה הסופית אינה תלויה רק בו, אלא גם בעובדים אחרים, ולעיתים אף בגורמים חיצוניים.

אליעד מסביר שלפני הכל, מנהל צריך להבין את אופי התפקיד של העובד. יש לנתח את הפעולות והמשימות שהעובד עושה ולברר לעומק באיזו מידה התוצאות אכן תלויות רק בו, ובאיזו מידה הן מושפעות מגורמים חיצוניים. אליעד מציע דוגמה של שני עובדים שתוצאות עבודתם תלויות אחת בשנייה, למשל עובד שאחראי על הבאת מים ועובד שאחראי על הבאת מלט, כאשר שניהם אחראים ביחד על ייצור בטון. אם אחד מהם לא יעשה את חלקו, העבודה של השני תיפגע ולא תהיה תוצאה סופית.

האם כדאי לתגמל עובדים על פי התוצאה הכוללת או רק על חלקם האישי?

אליעד מציין כמה גישות אפשריות לפתרון בעיה זו:
  • גישה ראשונה היא לתגמל את העובדים על פי התוצאה הסופית בלבד. כלומר, לומר לעובדים: "אני משלם לכם רק לפי התוצאה הסופית (הבטון שיוצר) ". בדרך זו, כל עובד יהיה בעל אינטרס לדאוג שהעובד השני יבצע את עבודתו כראוי. אליעד מדגיש שהבעיה בגישה זו היא שהעובדים יכולים להרגיש חוסר צדק, כי הם יגידו "למה אני צריך להיות תלוי בעובד אחר?".
  • גישה שנייה היא לתגמל כל עובד בנפרד על החלק שבאחריותו בלבד. הבעיה בגישה זו היא שעובד יכול לבצע את חלקו, אבל אם הצד השני לא עשה את חלקו - העבודה תיכשל בסופו של דבר. העובד הראשון ירגיש מתוסכל כיוון שהעבודה לא הושלמה, ולמעשה הוא עשה את שלו לשווא.
  • גישה שלישית, שאליעד מציע כאפשרות הטובה ביותר, היא שילוב של שתי הגישות הקודמות: העובד יקבל תגמול הן על החלק שהוא אחראי עליו באופן אישי, והן על התוצאה הסופית הכוללת. בדרך זו, העובד ירגיש שיש לו אחריות אישית אבל גם יהיה לו תמריץ לדאוג שהעובדים האחרים יפעלו כראוי.
כיצד להתנהל כאשר העובדים אינם משתפים פעולה בגלל אגו?

אליעד מוסיף עוד הסבר ואומר שאחת הבעיות המרכזיות באי שיתוף פעולה בין עובדים נובעת מבעיות של אגו וממשחקי כוח. במקרים כאלה, הוא מציע להפעיל מנגנון ברור של פיקוח על ידי המנהל. המנהל צריך להזמין את העובדים אליו, לגרום להם לשבת יחדיו ולנהל את הדיון על הקונפליקט במשרדו. המטרה היא לא להיות שוטר, אלא לגרום לעובדים לפתור בעצמם את הקונפליקטים בנוכחות מנהל - כך שבפעם הבאה הם כבר יוכלו לפתור את הבעיות בעצמם ללא התערבות ישירה.

אליעד מדגיש שאם המנהל יגרום לעובדים לשבת יחדיו ולהתמודד ישירות עם הקונפליקט, הם ילמדו לפתור בעיות באופן עצמאי. אם המנהל ימשיך רק לפתור בעיות בעצמו או להעניק תגמולים כספיים נוספים כדי לפתור קונפליקטים, הוא למעשה ייצור מצב שבו עובדים תמיד יצפו לתמריצים כספיים במקום לשתף פעולה באופן טבעי.

מה עושים כשמנהל אחד מבצע הזמנות שהייצור לא יכול לעמוד בהן?

דוגמה נוספת שאליעד מציג היא של מנהל השיווק שמבצע הזמנות בכמות גבוהה מיכולת הייצור של מנהל הייצור. אליעד מסביר שיש לבנות מנגנון ברור של תיאום וסנכרון בין שני המנהלים. הוא מציע כמה פתרונות:
  • להגדיר למנהל השיווק שמותר לו להביא הזמנות רק אחרי שהוא בודק את יכולת הייצור עם מנהל הייצור.
  • ליצור מנגנון שבו כל הזמנה חריגה מאושרת מראש על ידי המנהל שמעל שניהם.
  • לבנות מערכת של פיקוח שתמנע מראש את חוסר הסנכרון...
תוצאות עצות בעיות בשיווק בארגון משימה מנהלים תמריצים מטרות להבין לעומק איך להתמודד לתגמל עובד איך לנהל איך לנהל עובד איך לנהל עובדים איך לתגמל איך לתגמל עובד איך לתגמל עובדים אימון אימון למנהלים אימונים ארגון בארגון בעיה בעיות בעיות בארגון בעיות בשיווק גמול יועץ יעוץ יעוץ ארגוני יעוץ למנהלים יעוץ לעסקים יעוץ עסקי כיצד לנהל כיצד לנהל עובדים לגרום לעובדים להתאמן למנהלים לנהל לנהל עובד לנהל עובדים לשכנע לשכנע עובד לשכנע עובדים לתגמל לתגמל עובד לתגמל עובדים מנהל מנהלים ניהול ניהול עובד ניהול עובדים עובד עובדים עסק עסקים קונפליקט קונפליקטים קונפליקטים בארגון שיווק שכנוע תגמול תגמול עובדים
יעוץ למנהלים, פיטור עובדים, לפטר עובדים, בעיות עם עובדים, בעיות משמעת אצל עובדים, לנהל עובדים, בעיות בעבודה, ללמוד לנהל עובדים, יתרונות וחסרונות בכל דבר, אימון למנהלים
יעוץ למנהלים, פיטור עובדים, לפטר עובדים, בעיות עם עובדים, בעיות משמעת אצל עובדים, לנהל עובדים, בעיות בעבודה, ללמוד לנהל עובדים, יתרונות וחסרונות בכל דבר, אימון למנהלים
יעוץ למנהלים, פיטור עובדים, לפטר עובדים, בעיות עם עובדים, בעיות משמעת אצל עובדים, לנהל עובדים, בעיות בעבודה, ללמוד לנהל עובדים, יתרונות וחסרונות בכל דבר, אימון למנהלים האם כדאי לפטר עובד שמתנהג בחוצפה ולא מקשיב למנהל? אליעד כהן דן בנושא חשוב במיוחד בתחום ניהול עובדים, והוא שאלת ההתמודדות עם עובדים בעייתיים שמגלים חוסר משמעת וזלזול בהוראות המנהל. בהרצאה מוצגת דוגמה מעשית של עובד המתנהג בחוצפה גלויה, כאשר הוא מתפרץ על מנהל הייצור לעיני כל העובדים לאחר שנדרש להישאר לשעות נוספות. העובד אמר למנהל: אני בשעה 17:00 הופ הביתה, אתה רוצה תישאר אתה. המקרה מעלה מספר שאלות ניהוליות מורכבות. האם המנהל טעה כאשר פנה לעובד בנוכחות עובדים אחרים? אליעד מצביע על טעות שנעשתה מצד מנהל הייצור בכך שהוא פנה לעובד באופן פומבי ולא שוחח איתו בצד, בפרטיות. לפי אליעד, היה עדיף שהמנהל ישוחח עם העובד באופן אישי כדי לאפשר לו לקבל את הבקשה בנחת ובלי לחץ חברתי. לדבריו, כאשר המנהל מבקש מ
אימון למנהלים, פיטורי עובדים, הגדלת הכנסות, הקטנת הוצאות, ניהול עסק, לפטר עובדים, לנהל עובדים, אימון עסקי, הגדלת רווחים, להרוויח יותר כסף, לעשות יותר כסף, לנהל נכון, אימון לעסקים
אימון למנהלים, פיטורי עובדים, הגדלת הכנסות, הקטנת הוצאות, ניהול עסק, לפטר עובדים, לנהל עובדים, אימון עסקי, הגדלת רווחים, להרוויח יותר כסף, לעשות יותר כסף, לנהל נכון, אימון לעסקים
אימון למנהלים, פיטורי עובדים, הגדלת הכנסות, הקטנת הוצאות, ניהול עסק, לפטר עובדים, לנהל עובדים, אימון עסקי, הגדלת רווחים, להרוויח יותר כסף, לעשות יותר כסף, לנהל נכון, אימון לעסקים האם כדאי לפטר עובדים או להשקיע בהגדלת ההכנסות? אליעד כהן דן לעומק בסוגיה חשובה מאוד בניהול עסק: האם עדיף לפטר עובדים או שעדיף דווקא להשקיע בהגדלת ההכנסות? אליעד מדגיש שההחלטה הזו אינה פשוטה כפי שנדמה והיא דורשת התבוננות מעמיקה והסתכלות אסטרטגית רחבה. הנקודה המרכזית שאליעד מבהיר היא שהמטרה הבסיסית של כל עסק היא להרוויח כמה שיותר כסף. מכיוון שכך, השאלה המרכזית צריכה להיות לא רק איך לצמצם הוצאות, אלא גם כיצד אפשר להגדיל את ההכנסות בצורה המקסימלית. לדוגמה, אליעד מתייחס לעסק שיש בו עובדים עודפים, לכאורה נראה הגיוני לפטר אותם כדי לחסוך את עלויות השכר שלהם. אבל הוא מסביר שכדי לקבל החלטה נכונה באמת, יש להתבונן לא רק בצד ההוצאות אלא גם בצד ההכנסות העתידיות. הוא נותן דוגמה קונקרטית לכך: אם מפטרים עובד שהעלות שלו היא מאה אלף שקלים בחודש, חוסכים באופן מיידי הוצאה חודשית קבועה, ... שנחסך כתוצאה מהפיטורים באמת יוכל לשמש להשקעה שתביא הכנסה גדולה יותר. אליעד מסביר שאם הכסף שחוסכים מהפיטורים לא מושקע בדרך שתביא הכנסות גבוהות יותר בעתיד, אז בעצם העסק לא באמת התקדם, אלא רק הקטין הוצאות בלי להגדיל את הרווחיות הכוללת. מהם השיקולים הנכונים בפיטורי עובד בעייתי? אליעד גם נותן דוגמה נוספת של עובד שנתפס כבעייתי, אולי כזה שעושה רעש, צועק או מפריע לעבודה השוטפת בעסק. לכאורה, התגובה האינסטינקטיבית של מנהל היא לפטר אותו כדי להימנע מאי - נעימות וכאוס בארגון. אך אליעד ממליץ לעצור לרגע ולשאול מה האמת האובייקטיבית: האם באמת כדאי לפטר את העובד או שאולי משתלם יותר לדבר איתו, לנסות להבין מה גורם להתנהגות שלו ולמצוא פתרון יעיל יותר. לדוגמה, הוא אומר שאולי יהיה משתלם יותר להשקיע כמה שעות של שיחות איתו כדי לפתור את הבעיה מהשורש, במקום לפטר אותו ולחפש עובד חדש שאולי יעלה יותר כסף ויצריך משאבים וזמן נוספים לגיוס ולהכשרה. אליעד מסביר שהטעות הגדולה ביותר של מנהלים רבים היא לפעול מתוך האגו או מתוך הרגש, במקום להתבונן על המצב בצורה אובייקטיבית. הוא נותן דוגמה נוספת לכך באמצעות משל על אנשים דתיים שלא מתגרשים בקלות, מכיוון שהם מאמינים שהכל מגיע מאלוהים, ולכן גם קונפליקטים או קשיים הם משהו שיש לקבל או לעבוד עליו. בדומה לכך, מנהל עסק צריך להבין שהשאלה החשובה היא לא איך אני מרגיש או האם העובד מציק לי, אלא מה הדרך הכי יעילה ואפקטיבית להגדיל את הרווחיות של ה
עסק משפחתי, עבודה עם בני משפחה, סכסוכים בעסק משפחתי, בעיות בעסק משפחתי, בעיות במשפחה, לעבוד עם בני משפחה, עסק עם בני משפחה, בעיות במשפחה, ניהול בני משפחה, אימון למנהלים
עסק משפחתי, עבודה עם בני משפחה, סכסוכים בעסק משפחתי, בעיות בעסק משפחתי, בעיות במשפחה, לעבוד עם בני משפחה, עסק עם בני משפחה, בעיות במשפחה, ניהול בני משפחה, אימון למנהלים
עסק משפחתי, עבודה עם בני משפחה, סכסוכים בעסק משפחתי, בעיות בעסק משפחתי, בעיות במשפחה, לעבוד עם בני משפחה, עסק עם בני משפחה, בעיות במשפחה, ניהול בני משפחה, אימון למנהלים מה גורם לסכסוכים בעסק משפחתי? אחד הנושאים המורכבים ביותר בניהול עסק משפחתי הוא העבודה המשותפת עם בני המשפחה. כאשר עובדים עם בני משפחה בעסק משפחתי, נוצר לעיתים קרובות קונפליקט בין הצורך לשמור על הרמוניה משפחתית לבין דרישות הניהול של העסק. אליעד כהן מסביר שהדבר העיקרי שגורם לבעיות וקונפליקטים במשפחה כאשר עובדים יחד הוא אי הבנת המהות של היחסים הכפולים - מצד אחד יחסים עסקיים, מצד שני יחסים משפחתיים. האם נכון להעסיק בני משפחה בעסק? אליעד כהן מתייחס לשאלה אם נכון להעסיק בני משפחה בעסק, והוא מדגיש שהשאלה הזו היא כמו לשאול אם להעסיק את עצמך בעסק של עצמך. לדבריו, זה תלוי תמיד במטרות שלך. כלומר, חשוב להבין מה מטרת ההעסקה - האם זו מטרה עסקית או מטרה משפחתית? כאשר מדובר במטרה עסקית בלבד, צריך להתנהל על פי קריטריונים מקצועיים בלבד, אך אם המטרה היא גם רגשית או משפחתית, המצב שונה לחלוטין. האם יש קונפליקט בעבודה עם בני משפחה? אליעד מסביר שלפעמים יש צורך שהמנהל ישחק את תפקיד השוטר הרע, כלומר, יעמוד בקונפליקט מסוים עם ה
איך לשכנע בראיון בתקשורת? משה כחלון, איך להתכונן לראיון? איך להתמודד בראיון? איך להתראיין בטלוויזיה? אימון למנהלים, אימון לפוליטיקאים, אימון אישי למנהלים, ניתוח ראיון, אימון אישי לפוליטיקאים
איך לשכנע בראיון בתקשורת? משה כחלון, איך להתכונן לראיון? איך להתמודד בראיון? איך להתראיין בטלוויזיה? אימון למנהלים, אימון לפוליטיקאים, אימון אישי למנהלים, ניתוח ראיון, אימון אישי לפוליטיקאים
... לשכנע בראיון בתקשורת? משה כחלון, איך להתכונן לראיון? איך להתמודד בראיון? איך להתראיין בטלוויזיה? אימון למנהלים, אימון לפוליטיקאים, אימון אישי למנהלים, ניתוח ראיון, אימון אישי לפוליטיקאים איך לשכנע בראיון בתקשורת כמו משה כחלון? הסיכום המפורט הבא מבוסס על הרצאה של אליעד כהן, אשר ניתח ... הבחירות לכנסת בשנת 2015. המטרה של הניתוח היא להדגים כיצד פוליטיקאי או מנהל יכול להצליח בראיון בתקשורת, וכיצד להימנע מטעויות נפוצות. כיצד נכון להציג סקרים בראיון ... כחלון אמר הסדר יום שלנו תפס, זו אמירה חלשה. אליעד ממליץ על נוסח יותר משכנע: אני שמח שכולם הבינו שהסדר יום שלנו הוא זה שמציק לאזרחים באמת, ולכן כולם מדברים עליו. ... להזדהות איתך ברמה האישית. דבר בגוף ראשון ותימנע מלדבר בשם אחרים. איך לשכנע בראיון בתקשורת? כיצד להתמודד עם שאלות קשות בראיון? אימון אישי לפוליטיקאים איך לדבר בביטחון בראיון? איך להתראיין בטלוויזיה? ניתוח ...
למה העובד התפטר? איך לדובב מישהו? איך ליצור אמון? בעיות במקום עבודה, פיטורי עובד, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים, אוירה חיובית במקום עבודה, עובדים מתפטרים
למה העובד התפטר? איך לדובב מישהו? איך ליצור אמון? בעיות במקום עבודה, פיטורי עובד, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים, אוירה חיובית במקום עבודה, עובדים מתפטרים
... העובד התפטר? איך לדובב מישהו? איך ליצור אמון? בעיות במקום עבודה, פיטורי עובד, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים, אוירה חיובית במקום עבודה, עובדים מתפטרים למה עובד מתפטר למרות שקיבל את מה שרצה? כאשר עובד מודיע שהוא מתפטר, זה עשוי להפתיע במיוחד אם לכאורה הוא קיבל לאחרונה את כל מה שביקש. אליעד כהן מסביר כי כשעובד אומר קיבלתי את מה שאני רוצה, המנהל יכול לטעות כשהוא מניח שזה באמת כל מה שהעובד רצה. לפעמים העובד אומר שהוא רוצה העלאה בשכר או תפקיד חדש, וכאשר הוא מקבל זאת, הוא עדיין מתפטר. הסיבה לכך היא שהרצון הגלוי של העובד (אני רוצה יותר כסף) לא בהכרח מבטא את הרצון העמוק יותר שלו. אולי מה שהעובד באמת רוצה הוא תחושת משמעות, או הכרה, או אולי בכלל תנאים אחרים לחלוטין שהוא לא חשף בפני המנהל . לדוגמה, אם עובד מקבל העלאה בשכר וגם תפקיד בכיר יותר ועדיין מחליט ... יותר לפני שהוא עוזב. איך מבררים את הסיבה האמיתית להתפטרות של עובד? כאשר עובד אומר שהוא עוזב בגלל סיבה כמו סיבות משפחתיות, חשוב ... שהוא מציין נכונה? האם הסיבה מחייבת את התוצאה? לדוגמה, אם עובד טוען שהסיבה להתפטרות היא סיבות משפחתיות, המנהל יכול לשאול: אם הייתי נותן לך עכשיו עוד כסף, או אפילו מענק מיוחד, האם היית נשאר? אם העובד משיב שכן, אז הסיבה המשפחתית כנראה לא הייתה מחויבת המציאות, אלא רק תירוץ לכסות על סיבה אחרת. אם העובד מתעקש שהסיבה היא משפחתית, אפשר לנסות לברר עוד יותר ... לך לפתור אותה?. אם יתברר שאפשר לעזור לו בבעיה המשפחתית, והעובד עדיין בוחר לעזוב, אז ברור שיש משהו אחר מאחורי ההתפטרות. אליעד מדגיש שלעיתים העובד משתמש בטיעון ההתפטרות כתכסיס במשא ומתן, כדי לבדוק ... הוא חשוב לחברה ועד כמה החברה מוכנה להשקיע בו. במקרים כאלו, מנהל שיגיב מהר ויראה התעניינות אמיתית יכול אולי למנוע את ההתפטרות, אבל גם עלול לתת לעובד כוח מוגזם. איך הזמן שבו מזמנים את העובד לשיחה משפיע על הרגשתו? לפי אליעד כהן, עצם התגובה המהירה להתפטרות עשויה לשדר לעובד שהוא חשוב מאוד לחברה. כך למשל, אם
ניתוח מקרה טיפולי, מפחד להעביר ביקורת, חושש מעימות, נחמדות יתר, מנסה למצוא חן, ניהול עובדים, ניהול לקוחות, התמודדות עם ספקים, מריבה עם עובדים, חושש מעימות, לא רוצה לריב, אימון למנהלים
ניתוח מקרה טיפולי, מפחד להעביר ביקורת, חושש מעימות, נחמדות יתר, מנסה למצוא חן, ניהול עובדים, ניהול לקוחות, התמודדות עם ספקים, מריבה עם עובדים, חושש מעימות, לא רוצה לריב, אימון למנהלים
... מפחד להעביר ביקורת, חושש מעימות, נחמדות יתר, מנסה למצוא חן, ניהול עובדים, ניהול לקוחות, התמודדות עם ספקים, מריבה עם עובדים, חושש מעימות, לא רוצה לריב, אימון למנהלים למה אנשים מפחדים להעביר ביקורת בעבודה? אליעד כהן מנתח מקרה טיפולי שבו האדם מפחד להיכנס לעימותים עם עובדים, ספקים ולקוחות. אותו אדם נמנע מלומר את דעתו ומנסה להימנע ככל האפשר מעימותים, מה שגורם לו להיות לא יעיל בניהול העובדים שלו. כדי לפתור את הבעיה, אליעד מסביר שצריך תחילה להבין למה בכלל אותו אדם מפחד להיכנס לעימותים. ... לפחד מעימות? לדברי אליעד, עלינו לברר אם מקור הפחד הוא ספציפי לעובדים, ספקים ולקוחות או שזהו פחד כללי יותר מעימותים עם כל האנשים. אם אותו אדם מגלה שהפחד שלו מעימותים הוא רק כלפי אנשים שהוא תלוי בהם, כמו עובדים, ספקים או לקוחות, סימן שהגורם הוא הפחד לאבד את התועלת שהוא מקבל מהם. אם מדובר בפחד כללי יותר מעימותים עם ... או איבוד הערכה מצד אנשים. מה יכול לקרות אם נעביר ביקורת על עובדים וספקים? כדי להבין לעומק את הפחד, אליעד ממליץ לאדם לשאול את עצמו שאלות ספציפיות, כמו: מה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות אם הוא יעביר ביקורת לעובדים? האדם צריך לדמיין את התרחיש הכי גרוע, למשל שעובד יתפטר או שספק יעזוב אותו. כיצד מתמודדים עם פחד שהעובד או הספק יעזבו? בשלב הבא, אליעד ממליץ לבחון אם הפחד הזה הוא מוצדק. לדוגמה, אם העובד באמת יתפטר אם יעירו לו, או שזאת רק השערה מוגזמת. האדם צריך לשאול את עצמו, האם הוא עצמו היה מתפטר אם היו ... ביקורת רגועה ומנומקת, הסיכוי לתגובה קיצונית יורד משמעותית. אם העובד או הספק יקבל את הביקורת בצורה הגיונית ומאוזנת, גם הסיכוי שהוא יחליט לעזוב את העבודה פוחת. כמו כן, אליעד מציין שהאדם עצמו צריך ללמוד לקבל ביקורת בצורה פחות דרמטית, כי אם הוא ידע להתמודד טוב יותר עם ... ולא להיבהל מביקורת, הוא באופן טבעי יצליח להעביר את הביקורת לעובדים שלו בלי פחד. אליעד מסכם את הניתוח בכך שעל האדם לפתור תחילה את בעיית היחס שלו לביקורת עצמית, ואז ללמוד כיצד ... הפחד שלו מעימותים. איך להעביר ביקורת בצורה נכונה? מה לעשות אם העובד נפגע מהביקורת? כיצד להתמודד עם פחד מעימות? ניהול עובדים ללא פחד מעימותים איך לא לפחד מביקורת עצמית? ...
ניתוח מקרה טיפולי, השמצת יתר, התקפה כהתגוננות, אימון למנהלים, יעוץ לשותפים, אימון עסקי, ביקורתיות יתר, הסרת אחריות, לקיחת אחריות
ניתוח מקרה טיפולי, השמצת יתר, התקפה כהתגוננות, אימון למנהלים, יעוץ לשותפים, אימון עסקי, ביקורתיות יתר, הסרת אחריות, לקיחת אחריות
... מקרה טיפולי, השמצת יתר, התקפה כהתגוננות, אימון למנהלים, יעוץ לשותפים, אימון עסקי, ביקורתיות יתר, הסרת אחריות, לקיחת אחריות למה אנשים מקטרים על אחרים בעבודה? אנשים רבים נוהגים לקטר ולהתלונן על אחרים במסגרת העבודה, בין אם מדובר בעובדים, ספקים, לקוחות או שותפים עסקיים. לפי אליעד כהן, כאשר אדם מגיע עם תלונות רבות על אנשים אחרים, למשל לקטר על עובד או לקוח, יש לכך סיבה פסיכולוגית עמוקה שמניעה אותו לפעול כך, גם אם האדם עצמו לא מודע לכך באופן מלא. אליעד מציג את הניתוח דרך דוגמה מפורטת, שבה אדם מסוים מקטר על העובד שלו בפני השותף העסקי, ומציג אותו באור שלילי מאוד, אף מעבר למצב בפועל. מה קורה כשאדם מנפח את התלונה שלו? אליעד מסביר שכאשר אדם בוחר לנפח את התלונות, למשל להגזים ולומר שהעובד שלו בן אדם בעייתי, מניאק וכדומה, אף על פי שאולי המציאות אינה כזו קיצונית, זה סימן שהוא מנסה להרוויח משהו מהמצב. במילים אחרות, האדם שמקטר ... בצורה כלשהי. הוא ממשיך ומסביר שישנן שאלות שחשוב לשאול כאשר מנתחים מקרה כזה: למה האדם בוחר לקטר דווקא בפני השותף ולא בפני העובד עצמו? למה הוא מנפח את התלונות בצורה מוגזמת ולא מספר פשוט את העובדות? מה המטרה הסמויה שלו בהצגת העובד באור כל כך שלילי? האם תלונה היא בעצם דרך להגן על הדימוי העצמי? לפי אליעד כהן, במקרים רבים התלונות המוגזמות נועדו לשמש מנגנון הגנה על האגו של האדם שמקטר. כאשר האדם נתקל במצב בעייתי עם עובד או לקוח ואינו מצליח להתמודד עם הסיטואציה בכוחות עצמו, עולה אצלו תחושה של חוסר מסוגלות או של חולשה. במקום להודות שאולי הוא אינו יודע כיצד להתמודד עם הבעיה, הוא פונה לשותף העסקי שלו ומתלונן בפניו באופן מוגזם. כך, הוא מנסה להעביר את האחריות למישהו אחר, וגם להציג את העובד או הלקוח כאשם עיקרי. בדרך כלל, כשהאדם עושה זאת, הוא מראש מנסה להצדיק את חוסר יכולתו להתמודד לבד. כלומר, בתוך תוכו, הוא חושש שהשותף העסקי יחשוב עליו שהוא לא מקצועי או לא מסוגל להתמודד לבד, ולכן הוא מתגונן מראש ומציג את הצד השני כאשם וכבעיה המרכזית. מה באמת האדם רוצה כאשר הוא מקטר? אליעד מדגיש נקודה חשובה מאוד: כשאדם משמיץ עובד או לקוח בצורה מוגזמת בפני שותף, הוא מחפש הסכמה וחיזוק לעמדתו. אם האדם היה בטוח לחלוטין שהעובד הוא אכן בעייתי, הוא לא היה זקוק לאישור או הסכמה מהשותף. הצורך באישור ובחיזוק מעיד על כך שבתוך תוכו הוא דווקא לא בטוח שהעובד או הלקוח אכן כל כך גרוע. לכן הוא זקוק לאישור חיצוני שיצדיק את עמדתו. זה מצביע על קונפליקט פנימי - האדם עצמו חושב עמוק בפנים שהעובד או הלקוח לא כל כך גרוע, או שהוא מבין שהבעיה האמיתית היא חוסר היכולת שלו להתמודד עם המצב. ולכן, כשהוא משמיץ, הוא מנסה להרגיש טוב יותר עם עצמו ולהסיר את תחושת האשמה או האחריות מהכתפיים שלו. כיצד מתמודדים נכון עם הנטייה להשמצות? אליעד מתאר תהליך שנעשה במסגרת האימון והייעוץ העסקי, בו האדם מתבקש תחילה להכיר במניעים שלו. תחילה יש לברר: את מי בדיוק הוא נוטה להשמיץ ולמה? באילו סיטואציות התופעה הזו חוזרת ... אמיתית שהסתיימה בהסכמה בין שני שותפים: להימנע בעתיד מהשמצות יתר. השותפים הגיעו למסקנה ברורה - אם אחד מהם נתקל בבעיה עם עובד או עם לקוח, עליו לומר ישירות שהוא אינו מסתדר עם אותו אדם במקום להוסיף השמצות מיותרות. הרעיון הוא לקחת אחריות אמיתית ולא להעביר את האשמה ... רק כך האדם יכול להתקדם ולהשתפר באופן אמיתי ולא להמשיך להיתקע במעגל שלילי של השמצות ובריחה מאחריות. למה אנשים משמיצים עובדים? איך להתמודד עם תלונות בעבודה? מהי ביקורתיות יתר? איך לקחת אחריות בעסקים? מהו
טיפים לניהול משא ומתן, איך לשדר שאתה חזק? איך להצליח במשא ומתן? מי צריך את מי? ניהול משא ומתן, אימון למנהלים, אימון עסקי, להביע התלהבות, לשדר קרירות
... לניהול משא ומתן, איך לשדר שאתה חזק? איך להצליח במשא ומתן? מי צריך את מי? ניהול משא ומתן, אימון למנהלים, אימון עסקי , להביע התלהבות, לשדר קרירות בניהול משא ומתן יש היבטים שונים. אחד מהם הוא מה שאתה רוצה שהצד השני יחשוב עליך, ... את החזק ולא החזק צריך את החלש. מה שאומר, שעליך לשדר לצד השני שאתה החזק ושהוא החלש. ואפשרי לעשות את זה, גם על ידי זה שכאשר הצד השני שאיתו אתה מנהל משא ומתן, מספר לך על עצמו והוא מנסה להרשים אותך במשהו מסוים, כגון לדוגמה ...
שינוי הרגלים של עובדים, איך לשנות הרגלים? דמיון מודרך, שיטות טיפוליות, שינוי התנהגותי, שינוי חשיבה, טיפול קוגניטיבי התנהגותי, טיפול התנהגותי, הרגלים רעים, יעוץ למנהלים, ניהול עובדים, אימון למנהלים
שינוי הרגלים של עובדים, איך לשנות הרגלים? דמיון מודרך, שיטות טיפוליות, שינוי התנהגותי, שינוי חשיבה, טיפול קוגניטיבי התנהגותי, טיפול התנהגותי, הרגלים רעים, יעוץ למנהלים, ניהול עובדים, אימון למנהלים
... הרגלים של עובדים, איך לשנות הרגלים? דמיון מודרך, שיטות טיפוליות, שינוי התנהגותי, שינוי חשיבה, טיפול קוגניטיבי התנהגותי, טיפול התנהגותי, הרגלים רעים, יעוץ למנהלים, ניהול עובדים, אימון למנהלים איך לשנות הרגלים והתנהגות של עובדים באופן יעיל? לעיתים קרובות, אנשים מתקשים לשנות הרגלים או התנהגויות שליליות, והם מוצאים את עצמם שוב ... מגיעה באופן אוטומטי, בלי שצריך לזכור אותה באופן מודע. כמו שחתול לא צריך לזכור איך להיות חתול, כך אדם שתיקן את התפיסה הפנימית שלו יפעל נכון מבלי שיצטרך לזכור זאת. איך מנהלים יכולים להוביל לשינוי התנהגותי אצל עובדים? אליעד מבהיר שהעיקרון הזה נכון לא רק לשינוי עצמי אלא גם לניהול עובדים. השיטה הפרימיטיבית בניהול עובדים היא לתת נהלים ורשימות מפורטות של דברים שצריך לזכור לעשות. לדוגמה, עובד ששוכח לסגור בורג מסוים - מנהל נותן לו נהלים לבדוק שוב ושוב את אותה פעולה. החיסרון בגישה זו הוא שעובדים יכולים להגיע לעשרות או מאות נהלים שהם צריכים לזכור, ומנהלים אף פעם לא יוכלו לכסות את כל האפשרויות. לכן הפתרון היעיל יותר הוא לנסות להבין מדוע העובד שכח את הפעולה: האם זה מפני שזה לא חשוב לו, הוא לא מבין, או קשה לו? אחרי שתפתור את הגורם האמיתי, העובד יפסיק לשכוח את הפעולה באופן טבעי. במילים אחרות, שינוי התפיסה של העובד יוביל לשינוי אוטומטי של ההתנהגות שלו, וכך אין צורך להסתמך על נהלים וזיכרון. אליעד מציין שהמנהל שרואה את ההתנהגות של עובדיו כאקראית, הוא בדרך כלל מנהל שמתייחס גם להתנהגות שלו עצמו כאקראית. הוא מציע לכל מנהל קודם כל להבין את ההתנהגות שלו עצמו לעומק ולהפסיק להסתמך על זיכרון, וכך גם יידע כיצד לעזור לעובדים שלו לשנות את ההתנהגות שלהם בצורה יעילה יותר. ברגע שמנהל יאמץ את הגישה של שינוי פנימי, הוא יישם אותה גם על העובדים שלו ויפסיק להתייחס לכל בעיה כמשהו אקראי. האם ישנם מקרים בהם חייבים להסתמך על זיכרון ונהלים? למרות היתרונות הרבים של שינוי תפיסתי עמוק, אליעד מכיר בכך שישנם מקרים יוצאי דופן שבהם חייבים ...
איך לראיין עובד? איך לראיין מנהל? איך לראיין מועמד לעבודה? איך לראיין נכון? איך לראיין אנשים? מה לשאול בראיון עבודה? מה לשאול בראיון טלפוני? מה לשאול בראיון למטפלת? איך מראיינים עובד פוטנציאלי? לראיין מטפלת, אימון למנהלים
איך לראיין עובד? איך לראיין מנהל? איך לראיין מועמד לעבודה? איך לראיין נכון? איך לראיין אנשים? מה לשאול בראיון עבודה? מה לשאול בראיון טלפוני? מה לשאול בראיון למטפלת? איך מראיינים עובד פוטנציאלי? לראיין מטפלת, אימון למנהלים
... לראיין עובד? איך לראיין מנהל? איך לראיין מועמד לעבודה? איך לראיין נכון? איך לראיין אנשים? מה לשאול בראיון עבודה? מה לשאול בראיון טלפוני? מה לשאול בראיון למטפלת? איך מראיינים עובד פוטנציאלי? לראיין מטפלת, אימון למנהלים איך לראיין עובד בצורה נכונה? כאשר נשאלת השאלה איך נכון לראיין עובד פוטנציאלי, אליעד כהן מדגיש כי מטרת הראיון אינה רק להכיר ... היא לשאול שאלות כלליות מדי כגון: ספר לי על עצמך, מה הניסיון שלך? או מה אתה אוהב לעשות?. השאלות הללו אינן תמיד מספקות את התשובה לשאלה החשובה באמת - האם העובד מתאים למשימות ולסיטואציות שהוא צפוי להתמודד איתן בעבודתו. מהן השאלות החשובות באמת בראיון עבודה? במקום שאלות כלליות, אליעד כהן ממליץ לערוך סימולציות של מצבים אמיתיים שעשויים לקרות בתפקיד, ולשאול את העובד כיצד הוא יפעל. אם, לדוגמה, מדובר במנהל משרד, חשוב לבדוק אם המועמד מסוגל להתמודד עם ריבוי משימות ולחצים בו - זמניים. ניתן להציג לו מצב אמיתי שבו עליו לנהל משימות רבות בזמן קצר ולראות כיצד הוא מגיב, האם התגובה שלו מציאותית והאם דרך החשיבה שלו מתאימה לצרכי העסק שלך. איך לערוך סימולציה בצורה נכונה בראיון? אליעד מסביר כי כשעורכים סימולציה, יש לקחת סיטואציות שהעובד באמת יצטרך להתמודד איתן במסגרת התפקיד שלו, ולראות כיצד ... לתאר כיצד הוא ייגש לבנות מערכת מסוימת. חשוב לשים לב כיצד הוא חושב, אילו שאלות הוא שואל אותך תוך כדי, ועד כמה התהליך שהוא מתאר תואם את הדרך שבה היית רוצה שיתנהל בפועל. איך לראיין מועמד לתפקיד ניהולי? כאשר מראיינים מועמד לתפקיד ניהולי, השאלות צריכות להיות מאוד מעשיות וממוקדות בבעיות האמיתיות שהמנהל צפוי להתמודד איתן. אם, למשל, יש בעיות ניהוליות או קונפליקטים בצוות, חשוב לשאול את המועמד איך הוא היה מתמודד איתן. על ... כלליות מדי לא יספקו מידע מספק. לכן, כדאי לשאול שאלות נקודתיות שיבדקו את כשירותו של המועמד ואת יכולתו לתת פתרונות קונקרטיים. מה לעשות כאשר לא ניתן לבדוק את העובד באופן מעשי? במקרים בהם לא ניתן להעסיק את העובד לתקופת ניסיון ממושכת, מומלץ לערוך סימולציות קצרות ככל האפשר, המדמות את המשימות שיהיה עליו לבצע בפועל. למשל, להציג לו בעיות אמתיות של העסק ולבקש ממנו להציע פתרונות, כך ניתן לראות כיצד הוא חושב ומנתח מצבים מורכבים. עובד שמתבלבל, או שאינו מצליח להסביר את הפתרון שלו באופן ברור ... של המועמד? מלבד הידע והניסיון, חשוב לבדוק האם למועמד יש את התכונות הדרושות להצלחה בתפקיד. צריך להגדיר מראש אילו תכונות נדרשות לתפקיד (לדוגמה, יכולת סדר וארגון , יצירתיות, תפקוד בלחץ, כושר מנהיגות) ולמצוא שאלות שיעזרו לך ... ולראות כיצד הוא חושב ומתמודד עימם. בצורה זו ניתן לקבל תמונה הרבה יותר מדויקת ומפורטת על יכולותיו והתאמתו לתפקיד. לסיכום, אליעד ממליץ להתייחס לתהליך גיוס עובד באותו אופן בו הייתם מתייחסים לבחירת ספק שירותים מקצועי. המיקוד צריך להיות מעשי, ברור וקשור ישירות למשימות שעל המועמד יהיה לבצע בפועל. ראיון עבודה ראיון טלפוני איך לשאול את השאלות הנכונות בראיון ראיון ל
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תגמול עובדים, ניהול עובדים, בעיות בשיווק, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים, איך לנהל עובדים? איך לתגמל עובדים? קונפליקטים בארגון, בעיות בארגון, יעוץ עסקי, יעוץ לעסקים, יעוץ ארגוני, לשכנע עובדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי, מטפל טוב, אימון אישי לילדים נוער והורים ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 20:14:00 - wesi1