אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הרגע הזה של ההווה, כוחו של הרגע הזה, משמעותו של הרגע הזה, עבר הווה עתיד, חוויית הזמן, רגע אחד
7:19הרגע הזה של ההווה, כוחו של הרגע הזה, משמעותו של הרגע הזה, עבר הווה עתיד, חוויית הזמן, רגע אחד
... הזה של ההווה, כוחו של הרגע הזה, משמעותו של הרגע הזה, עבר הווה עתיד, חוויית הזמן, רגע אחד ... שכן הוא היחיד שאנו חווים באופן ישיר וקיומי, והוא היחיד שמתקיים בפועל. אך אליעד מציג פרדוקס משמעותי: אם הרגע הזה מתקיים ללא קשר לעבר ולעתיד, המשמעות של הרגע הזה נעלמת. כלומר, אם אנו מתעלמים מהעבר, ומה שיקרה בעתיד אינו משנה לנו כלל, אז למעשה אין שום משמעות מיוחדת לרגע ההווה. לדוגמה, אדם שיאמר לעצמו: העבר אינו חשוב לי בכלל והעתיד גם הוא חסר משמעות, למעשה ימצא שההווה גם הוא הופך לחסר משמעות. הסיבה לכך היא שהמשמעות של ההווה נובעת מתוך קשר והשוואה לזמנים אחרים - לעבר ולעתיד. ללא הקשר הזה, הרגע הזה מאבד ממשמעותו. מה קורה אם אנו מוחקים את העבר והעתיד? אליעד נותן ... תמיד מתוך השוואה לעבר ולציפייה לעתיד. אם ההשוואה הזו נמחקת, נשארת רק שלמות אחת פשוטה ללא שום משמעות מוגדרת של טוב ורע או רצונות שונים. אך יחד עם זאת, השלמות הזו היא גם חסרת משמעות במובן המוכר לנו, כי אין שום דבר אחר להשוות אותו אליו. מצב זה של אחדות מוחלטת הוא בו - זמנית שלם וחסר משמעות מוגדרת בו - זמנית. לכן, כדי שהרגע הזה יקבל משמעות ספציפית של טוב או רע, של משמעות של למידה, הנאה או סבל - חייב להתקיים הקשר לעבר ולעתיד. מה החשיבות של העבר והעתיד לחוויית ההווה? כאן אליעד מדגיש כי לעבר ולעתיד יש תפקיד קריטי ביצירת המשמעות של ההווה. בלי העבר והעתיד, הרגע הזה חסר משמעות ספציפית, כי אין לו שום קונטקסט, אין לו שום נקודת ... הרגע הזה, העבר והעתיד - כולם שווים בחשיבותם. אליעד מסביר כי יש כאן מעין שוויון כוחות: ההווה מקבל משמעות מהעבר והעתיד, אך גם העבר והעתיד מקבלים את משמעותם מתוך ההווה. אם היה רק עבר ועתיד ללא ההווה, הם היו חסרי משמעות, כי לא היה זמן שבו אפשר לחוות אותם. ואם היה רק ההווה ללא עבר ועתיד, הוא היה חסר משמעות כי אין שום דבר להשוות אותו אליו או לחוות דרכו. מהן שלוש ... ברגע הנוכחי לבין ההכרה בחשיבות העבר והעתיד. ההבנה שהרגע הזה הוא בו - זמנית הכי חשוב והכי חסר משמעות מאפשרת לאדם חוויה מלאה ושלמה יותר של הקיום והזמן. בשורה ... שלושת הזמנים - עבר, הווה ועתיד, ולכן יש לראות את חשיבותו של הרגע הזה באופן יחסי ולא מוחלט. מהי המשמעות של הרגע הזה? כיצד העבר והעתיד משפיעים על ההווה? ... הוא שלמות? האם הרגע הזה הוא החשוב ביותר? הדיון עוסק בשאלה האם הרגע הזה הוא הרגע החשוב ביותר והמשמעותי ביותר בחיי האדם. מצד אחד, ניתן לומר שהרגע הזה הוא ... אך מצד שני, אם נסתכל על הרגע הזה באופן מנותק מהעבר ומהעתיד, נשאלת השאלה - האם הוא באמת בעל משמעות עצמאית? מה קורה אם רק הרגע הזה חשוב? אם נאמר שהרגע הזה הוא החשוב היחיד, ושאין כל משמעות לרגעים שקדמו לו או לאלו שיבואו אחריו, אז המשמעות של הרגע הזה מתבטלת. כי אם מה שהיה ומה שיהיה אינם ... אדם מוחק לחלוטין את זיכרונות העבר ואת ציפיות העתיד, הוא חווה את הרגע הזה בלבד, ללא השוואות, ללא משמעות של טוב ורע, וללא נפרדות בין אני ללא אני. חוויה כזו עשויה להתפרש כשלמות מוחלטת, אך היא גם ריקה מהיבט של נפרדות, כלומר, - אין בה חוויית משמעות כפי שאנו מכירים. מהי החשיבות של העבר והעתיד? כדי שהרגע הזה יהיה בעל משמעות, נדרש שהוא יתקיים בהקשר של עבר ועתיד. אם אין עבר ועתיד, אין משמעות נפרדת לרגע הזה. לכן, במובן מסוים, הרגע הזה, העבר והעתיד ... וגם קיים כרגע עצמאי. מה המסקנה? הרגע הזה הוא החשוב ביותר, אך לא באופן מנותק מהעבר ומהעתיד. המשמעות של הרגע הזה נוצרת בזכות קיומם של רגעים קודמים ...
אני לא רוצה ציפיות עבר הווה עתיד רוצה להבין הבנה סיבתיות איזון אפשרות
חינוך ילדים, משמעות החיים לילדים, איך לענות לשאלה, מהי משמעות החיים, לענות תשובות לילדים, לענות תשובות לשאלות, זיהוי צרכי הלקוח
חינוך ילדים, משמעות החיים לילדים, איך לענות לשאלה, מהי משמעות החיים, לענות תשובות לילדים, לענות תשובות לשאלות, זיהוי צרכי הלקוח
... ילדים, משמעות החיים לילדים, איך לענות לשאלה, מהי משמעות החיים, לענות תשובות לילדים, לענות תשובות לשאלות, זיהוי צרכי הלקוח איך לענות לילדים על השאלה מהי משמעות החיים? כאשר ילדים שואלים מהי משמעות החיים , הם למעשה מבקשים להבין משהו עמוק יותר על עצמם ועל העולם. לפי אליעד כהן, חשוב לתת לילדים תשובה המתאימה לגילם וליכולת ההבנה שלהם. לא תמיד ניתן לומר את כל האמת המוחלטת, כי המשמעות של החיים היא מושג מורכב שאפילו מבוגרים מתקשים להבין באופן מלא. לכן, אפשר לענות באופן חלקי בלבד, על ידי התאמת התשובה למה שהילד יכול להבין ולמה שחשוב לו באמת באותו רגע. לדוגמה, אם ילד שואל מהי משמעות החיים? אפשר לשאול אותו בחזרה: למה אתה שואל את השאלה הזאת? התשובה שלו לשאלה הזו תגלה מה באמת מפריע לו ומה הוא מחפש בחיים. אם הוא עונה משעמם לי, משמעות החיים עבורו יכולה להיות למצוא עניין בדברים. אם הילד עונה שהוא עצוב, משמעות החיים תהיה למצוא דרך להפסיק להיות עצוב. המשמעות עבור כל אחד היא למעשה הדבר שמפריע לו ביותר או שהוא מחפש להשיג. אליעד מדגיש שלא מדובר בשקר, אלא במתן תשובה מותאמת ... בהמשך שזה לא כל האמת. זו אינה הטעיה, אלא דרך להתחיל תהליך של חיפוש והבנה עמוקה יותר באופן עצמאי. כי האמת האבסולוטית לגבי משמעות החיים אינה יכולה להימסר בכמה משפטים פשוטים, היא דורשת חקירה מתמשכת לאורך זמן, ולעיתים לאורך כל החיים. מדוע אי אפשר לתת לילד את התשובה המוחלטת על משמעות החיים? אי אפשר לתת לילדים או אפילו למבוגרים תשובה מוחלטת ופשוטה לשאלה מהי משמעות החיים, משום שמשמעות החיים היא מורכבת מדי. אנשים יכולים לחיות שנים רבות, ללמוד, לקרוא ולחקור, ועדיין לא להבין במלואה את משמעות החיים. זו לא שאלה שהתשובה שלה היא פשוטה או חד - משמעית. התשובה האמיתית למשמעות החיים דורשת זמן, התבוננות פנימית מעמיקה והבנה אישית של האדם את עצמו ואת חייו. לכן, כשילד או כל אדם אחר שואל ... רק לקבל אותה כדבר מוגמר. התשובה היא אמת חלקית, שנבחרת בהתאם למוכנות של הילד לשמוע ולקבל. לפי אליעד, האמת האבסולוטית על משמעות החיים אינה ניתנת לתמצות בכמה משפטים, ולכן מתן תשובה חלקית הוא המעשה הנכון ביותר בהקשר זה. איך להשתמש בשאלה למה אתה שואל כדי לענות על שאלות ילדים? אליעד מציע טכניקה פשוטה כדי להתמודד עם שאלות מורכבות של ילדים, כמו השאלה על משמעות החיים: כאשר הילד שואל שאלה, כדאי לשאול אותו קודם למה אתה שואל? שאלת הנגד הזו היא קריטית משום שהיא חושפת את ... הילד שואל את השאלה מלכתחילה. הילד עצמו, באמצעות התשובה שייתן, למעשה יחשוף את הצורך או הקושי שלו. לדוגמה, ילד ששואל על משמעות החיים כי הוא עצוב או משועמם, יזדקק לתשובה אחרת לגמרי מילד ששואל כי הוא סקרן או מבולבל. הילד העצוב יקבל תשובה שהמשמעות היא למצוא דרך להיות שמח, והילד המשועמם יקבל תשובה שהמשמעות היא למצוא משהו מעניין לעשות. בשיטה זו, התשובה אינה כללית אלא מותאמת לצורך הרגשי והאישי של הילד ששאל. מה עושים ... ילדים (או מבוגרים) רוצים תשובה ברורה, קצרה ומיידית. אליעד אומר שבמקרים כאלו, אפשר לתת תשובה פשטנית יותר, כמו למשל לומר שמשמעות החיים היא להיות מאושר או לגלות למה נולדנו. גם תשובה זו אינה שקר, אלא תשובה חלקית שניתנת בהתאם לרמת ההבנה של השואל. תשובה כזו עדיין תעודד את השואל לחשוב, לשאול שאלות נוספות ולגלות לבד את המשמעות העמוקה יותר של החיים. לסיכום, הגישה שאליעד מציג מדגישה מתן תשובות חלקיות, מותאמות אישית, ומעודדות חקירה עצמאית. העיקרון המרכזי הוא שלא לתת לילדים או לשואלים תשובות סגורות, אלא תשובות שיפתחו אותם לחשיבה ולחיפוש עצמאי של משמעות החיים בהתאם ליכולות ולהבנה שלהם. איך לענות לילד על משמעות החיים? מה לענות לילדים על שאלות קיומיות? האם קיימת משמעות מוחלטת לחיים? איך להשתמש בשאלות כדי לחנך ילדים? האם לתת לילדים תשובה חלקית זו הטעיה? למה חשוב להבין את הצורך מאחורי ...
צורך רגשי צורך של לקוח רגש רגשות משפטים חשיבה זיהוי צרכי לקוח לקוח
מהי משמעות החיים לילדים? האם יש מטרה לחיים? תכלית החיים, מהי מטרת החיים? למה לחיות בכלל? סיבות לחיות, סיבות לא להתאבד, למה להמשיך לחיות? למה שווה לחיות? אין לי בשביל מה לחיות, אין לי למה לקום בבוקר
מהי משמעות החיים לילדים? האם יש מטרה לחיים? תכלית החיים, מהי מטרת החיים? למה לחיות בכלל? סיבות לחיות, סיבות לא להתאבד, למה להמשיך לחיות? למה שווה לחיות? אין לי בשביל מה לחיות, אין לי למה לקום בבוקר
... משמעות החיים לילדים? האם יש מטרה לחיים? תכלית החיים, מהי מטרת החיים? למה לחיות בכלל? סיבות לחיות, סיבות לא להתאבד, למה להמשיך לחיות? למה שווה לחיות? אין לי בשביל מה לחיות, אין לי למה לקום בבוקר מהי משמעות החיים לפי אליעד כהן? אליעד כהן דן בשאלה מהי משמעות החיים? ומדגיש שזו שאלה נפוצה ומגוונת, הנשאלת על ידי אנשים שונים ומסיבות שונות: החל מאדם שרוצה להתאבד, דרך רב שרוצה להחזיר אנשים בתשובה, ועד לילדים ששואלים את ההורים שלהם מדוע הם צריכים לקום בבוקר. האם יש משמעות אחת נכונה לחיים? אליעד מסביר שאין בהכרח משמעות אחת נכונה או לא נכונה לחיים. משמעות החיים תלויה במה שהאדם מחפש, והיא משתנה מאדם לאדם בהתאם לרצונותיו. אליעד מציע להקשיב לשואל ולהבין למה הוא מתכוון בשאלתו מה משמעות החיים?, מכיוון שלפעמים השאלה נובעת מקושי או מחוסר בהירות לגבי מה האדם רוצה באמת. לדוגמה, אם ילד אומר שמשמעות חייו היא להיות שחקן כדורגל, אליעד מציע לשאול אותו מדוע הוא עדיין לא שחקן כדורגל אם זו אכן משמעות חייו. כך אפשר לגלות מה באמת חסר לו, ולכוון אותו להשיג את מטרתו או להבין את רצונותיו באופן ברור יותר. מה הקשר בין משמעות החיים להתאבדות? אליעד כהן מתייחס לאנשים ששוקלים להתאבד ושואלים מה משמעות החיים, וטוען שחשוב מאוד להבין את נקודת המבט שלהם. אם מישהו חושב שאין משמעות לחיים ושזו סיבה להתאבד, אפשר לשאול אותו אם לדעתו חוסר המשמעות מאפשר לו לפגוע באחרים או לעשות כל דבר ללא השלכות. זה מחדד את ההבנה שלא תמיד חוסר משמעות הוא טיעון תקף להתאבדות, כי עדיין קיימות השלכות ותחושות שונות גם כשאין משמעות עליונה ברורה. אליעד מביא את הטענה שאנשים שוקלים התאבדות כי הם מרגישים רע, ומתאר דיאלוג שבו אדם אומר שאין טעם לחיים כי החיים קשים. במקרה כזה אליעד מציע ... לאחר המוות יהיה טוב יותר או אולי אפילו גרוע יותר. הוא מראה שאם המוטיבציה היחידה לחיים היא הפחד שיהיה יותר גרוע אחרי המוות, זו לא מוטיבציה מספקת לאורך זמן. האם משמעות החיים היא רק שיהיה טוב? אליעד טוען שמשמעות החיים בפועל, על פי רוב האנשים, היא פשוט שיהיה להם טוב. הוא מציין הוכחה לכך, שכאשר לאדם טוב, הוא לא שואל את עצמו מה משמעות החיים . השאלה על משמעות החיים מתעוררת רק כשלאדם רע, ולכן המטרה בחיים היא להגיע למצב שבו השאלה הזו פשוט מתבטלת מעצמה מתוך התחושה שהכל טוב. אליעד מבהיר שהטוב לא חייב לנבוע ... של טוב ורע, כלומר, הוא עדיין מאמין שמשהו חסר לו. מי שבאמת מבין ומרגיש שהכל מושלם, לא מרגיש חסר, ולכן אין בו את השאלה מה זה נותן לי?. כיצד אפשר להתמודד עם שאלת משמעות החיים? אליעד כהן מציע שתי דרכים להתמודד עם השאלה על משמעות החיים: להשיג את כל מה שאתה רוצה - לשנות את המציאות החיצונית כך שתתאים לרצונות שלך. לרצות את כל מה שקורה - לשנות את הרצונות שלך כך שיתאימו למציאות. ... אבל לא יכול להשיג אותו, אליעד מציע לבדוק את האמונות שלו - האם הוא באמת חייב להשיג את הדבר הזה או שאולי הוא יכול לרצות את המצב הקיים. מהי האמת העמוקה יותר לגבי משמעות החיים? אליעד מסביר שאפשר לתת לאנשים הסבר פשוט כמו המשמעות היא שיהיה לך טוב, אבל האמת העמוקה יותר היא שאין בהכרח משמעות במובן שיש מטרה אחת מוחלטת שהאדם צריך להגיע אליה. כל שאלה על משמעות מניחה מראש שיש מטרה או תכלית כלשהי. האמת היא שיכולה להיות מטרה רק מתוך הנחות מוקדמות (יש עולם, יש טוב ורע, יש משמעות). לכן אליעד מציע להתמקד בלעשות לעצמך טוב בכל דרך אפשרית: להקשיב לעצמך, להבין מה באמת חסר לך, ולפעול לשינוי פנימי או חיצוני. המשמעות האמיתית מבחינת האדם היא להגיע למצב שבו הוא כבר לא שואל את השאלה בשביל מה אני חי? כי טוב לו כפי שהדברים כרגע. לסיכום - כיצד לענות לילדים על משמעות החיים? לילדים ששואלים על משמעות החיים אליעד מציע להסביר בפשטות: המשמעות היא שיהיה לך טוב. ילדים יכולים להבין זאת בקלות משום שכל אדם רוצה שיהיה לו טוב. במידת הצורך, כדאי להסביר לילדים ש
ללמוד ליהנות מטרת החיים חיצוניות הסבר פשוט לשאול הורים אם אין משמעות לחיים להקשיב לעצמך
משחק הרצון, הפער בין הרצוי למצוי, המרדף אחרי האושר, להפוך משנה ללא משנה, להפוך לא משנה למשנה, לשלוט ברצון, ליצור רצון, לבטל רצון, ליצור משמעות, לשלוט ברגשות, יצירת משמעות, חלק 2
משחק הרצון, הפער בין הרצוי למצוי, המרדף אחרי האושר, להפוך משנה ללא משנה, להפוך לא משנה למשנה, לשלוט ברצון, ליצור רצון, לבטל רצון, ליצור משמעות, לשלוט ברגשות, יצירת משמעות, חלק 2
... משנה למשנה, לשלוט ברצון, ליצור רצון, לבטל רצון, ליצור משמעות, לשלוט ברגשות, יצירת משמעות, חלק 2 מהו משחק הרצון ואיך להפוך לא משנה למשנה? אליעד כהן מסביר לעומק את משחק הרצון, שבו האדם נע בין מצבים שבהם דבר מסוים הוא משנה או לא ... בין שתי אפשרויות, או מצב שבו הוא מאמין כי אין תועלת או משמעות לדבר, ולכן הוא פחות רוצה בו. לדוגמה, הוא מביא מקרה של אישה שמתלבטת אם להמשיך בלימודים לתואר דוקטור. היא מרגישה שהיא לא מצליחה ליצור מספיק ... הדבר אכן משנה לה מאוד. כיצד שולטים ברצון והופכים אותו למשמעותי יותר? לפי אליעד כהן, הדרך להגביר את הרצון איננה לשקר לעצמך שהדבר חשוב, אלא להכיר בכך שכל החלטה שלנו נובעת מרצון פנימי. אם אדם רוצה שמשהו ... להיות חשוב יותר מאחר. מהו הפחד לאבד את חופש הבחירה בין משמעות לחוסר משמעות? המשתתפת בדיון מציינת שהיא חוששת שברגע שתחליט שמשהו הוא בעל משמעות עבורה, היא תאבד את החופש ליהנות מהאפשרות השנייה - שהיא חוסר המשמעות. אליעד מסביר לה שהפחד הזה נובע מכך שהיא חושבת שיש הבדל מהותי בין משמעות לחוסר משמעות. אך הוא מאתגר את התפיסה הזו ומסביר שבסופו של דבר, ההבדל הזה הוא שרירותי לחלוטין ונובע אך ורק מבחירתה. לדוגמה, הוא אומר שאם היא תחליט שלימודי הדוקטורט הם חשובים, היא מיד יוצרת משמעות, ובאותה מידה היא יכולה להחליט שזה לא חשוב ואז לאבד את המשמעות. אליעד מדגיש שהבעיה המרכזית שלה היא לא בהחלטה עצמה, אלא בתחושה שהרצון שלה כביכול נשלט על ידי משהו חיצוני לה, ולא נמצא תחת שליטתה המוחלטת. ... הוא רוצה משהו, אחר כך מחליט שזה לא חשוב, ואז שוב מחפש משמעות בדברים חדשים, וחוזר חלילה. הוא משווה זאת לעכבר שמסתובב סביב הזנב שלו - כל פעם שהאדם משיג את רצונו, הוא מיד מייצר רצון חדש לרדוף אחריו. אליעד ... להבין את הרגע הראשוני שבו הוא החליט שיש בכלל הבדל בין משמעות לחוסר משמעות, מכיוון שלפני ההבדלה הזו לא היה קיים כלום, לא הייתה תודעה, ולא היה מי שיקבל את ההחלטה. לדבריו, זוהי שאלה שאין לה תשובה הגיונית, וכדי להגיע ... לחלוטין. כאשר מגיעים להבנה הזו, כל שאלות המרדף אחרי משמעות וחוסר משמעות נעלמות, מכיוון שהאדם מבין שהן מבוססות על הבדל דמיוני ולא אמיתי. אליעד מסביר שהשחרור האמיתי מרצון הוא להבין שהכל, כולל הרצון עצמו, הוא יצירה אישית. לא קיימת משמעות מוחלטת - הכל יחסי להחלטותיו של האדם, וכשהאדם מבין זאת באמת, הוא משתחרר לחלוטין מהסבל והקונפליקטים הכרוכים במשחק הרצון. איך לשלוט ברצון? כיצד ליצור משמעות בחיים? מהו משחק הרצון? איך להפוך לא משנה למשנה? האם אפשר להשתחרר מהרצונות? למה קשה לקבל החלטות? איך לצאת ממעגל האושר והסבל? ...
שאלה שאין לה תשובה האם יש הבדל בין יש לאין האין והיש משמעותי לחיות את הרגע החלטות השתחררות להפוך
למה לעשות דברים? לא מוצא עניין בדברים, למה ללכת לעבוד? למה לעשות משהו? בשביל מה לעשות משהו? למה לא להתאבד? מה משמעות החיים? בשביל מה לחיות? מה טוב בחיים? בשביל מה להתאמץ? למה לקום בבוקר?
4:28למה לעשות דברים? לא מוצא עניין בדברים, למה ללכת לעבוד? למה לעשות משהו? בשביל מה לעשות משהו? למה לא להתאבד? מה משמעות החיים? בשביל מה לחיות? מה טוב בחיים? בשביל מה להתאמץ? למה לקום בבוקר?
... לעשות משהו? בשביל מה לעשות משהו? למה לא להתאבד? מה משמעות החיים? בשביל מה לחיות? מה ... כאשר שאלה כזו עולה, היא מייצגת תחושה עמוקה של חוסר משמעות וחוסר מוטיבציה בחיים. האדם ... הלאה. האדם נמצא במצב בו אף תשובה לא נתפסת אצלו כבעלת משמעות מספקת. מהי המלכודת בשאלה בשביל ... שאינן מספקות את האדם. זה מצב בו הוא לכאורה אינו מוצא משמעות או סיבה מספיק טובה לכלום, אך ... כשמישהו אומר אני לא מבין למה אני צריך לעבוד, אין לזה משמעות בשבילי, ניתן לשאול אותו שאלה ... שהפעילות עצמה גורמת לו לסבל, הרי שהוא בהכרח כן מייחס משמעות למשהו בחיים, כי לא ניתן להרגיש ... יותר של הזמן. כיצד מחשבה שמשהו הוא רע, מוכיחה שיש משמעות לחיים? כדי להרגיש שרע לנו, אנו ... ממשהו, זה מעיד שהוא מאמין שקיים מצב טוב יותר, בעל משמעות רבה יותר עבורו. אילו לא הייתה משמעות לשום דבר, לא ניתן היה לחוש רע משום דבר. מה אפשר לומר לאדם שלא מוצא משמעות בשום דבר? כאשר אדם אומר בשביל ... אותו האם העשייה עצמה גורמת לו סבל או רק שהוא לא מוצא משמעות בעשייה זו. כמעט תמיד האדם יענה ... או של שמחה כלשהי. מכאן ניתן להסיק שכן קיימת עבורו משמעות מסוימת לחיים, והוא פשוט אינו ... מייחס לה מספיק חשיבות. כיצד ניתן לצאת ממצב של חוסר משמעות וחוסר רצון לפעול? אם אדם מודה ... יסגור את הפער, הסבל יתפוגג. איך להתייחס לתחושת חוסר המשמעות בחיים? אין תשובה מוחלטת לשאלה ... לחיות?. השאלות האלה תמיד יהיו חסרות תשובה מוחלטת, כי משמעות היא תמיד יחסית למשהו. כשאדם אומר שאין משמעות לכלום, כדאי להצביע בפניו על כך שעצם הסבל שלו מוכיח שהוא כן מאמין שיש משמעות כלשהי למשהו, אחרת לא היה מרגיש ... מטרות יכול לסייע לאדם לצאת מהמלכודת של תחושת חוסר משמעות. למה לקום בבוקר לעבודה? למה החיים מרגישים חסרי משמעות? למה לעבוד אם אין לי חשק? מה הטעם בחיים? איך למצוא משמעות בחיים? למה לא להתאבד? למה ... אומר לך הוא אומר לך תקשיב כל מה שתגיד לי אין לזה משמעות, אוקי אתה מבחינתך אין לזה משמעות הוא אומר לא אין משמעות אין משמעות אבל אם אין שום משמעות בעיניך לשום דבר אם שום דבר ... הוא יגיד טוב מה אכפת לי אם יכאב לי, אוקי מבחינתך אין משמעות לכלום כאילו שום דבר הוא לא ... עייף, אז מה זאת אומרת מה אכפת לך שאתה עייף כי אם אין משמעות לכלום גם זה לא משנה אם אתה ...
אני מבזבז את הזמן קשה להבין איך למצוא משמעות בחיים להרגיש סבל טיפול בנטיות אובדניות המקום למה לעשות דברים מוטיבציה
משמעות פרטית, משמעות כללית, להבין את המשמעות הפרטית אחרי הכללית
משמעות פרטית, משמעות כללית, להבין את המשמעות הפרטית אחרי הכללית
משמעות פרטית, משמעות כללית, להבין את המשמעות הפרטית אחרי הכללית מה ההבדל בין משמעות פרטית למשמעות כללית? אליעד כהן מסביר שיש שני סוגים של משמעות: משמעות פרטית ומשמעות כללית. המשמעות הכללית מתייחסת להבנה הכוללת, הרחבה והאוניברסלית של המציאות. המשמעות הפרטית, לעומתה, היא הדרך שבה המשמעות הכללית באה לידי ביטוי באופן ספציפי בכל פרט ופרט במציאות. למשל, כשאדם שואל את עצמו מה המשמעות שלי?, הוא בעצם מנסה למצוא משמעות פרטית, משמעות ספציפית עבורו, בתוך המשמעות הכללית והאוניברסלית שכבר ידועה לו. השאלה הזו מתעוררת כאשר האדם כבר מבין שיש משמעות כוללת לחיים, אבל עדיין לא ברור לו למה הוא ספציפית קיים בצורה שהוא קיים בה, ולמה חייו מתנהלים בצורה מסוימת ולא אחרת. למה קשה להבין את המשמעות הפרטית גם כשהכללית ברורה? אליעד מסביר כי המשמעות הכללית קשורה להבנה המוחלטת של המציאות, ולכן היא אחת וברורה. אך כאשר יורדים לפרטים ולצמצומים, כל פרט הוא בעצם ביטוי מצומצם של המשמעות הכללית. לדוגמה, כשאומרים שהכל אחד, המשמעות הכללית הזו ברורה ופשוטה יחסית להבנה. לעומת זאת, כשמנסים להבין למה פרט ... מתרחש בצורה ספציפית דווקא ולא אחרת, זה כבר יותר קשה. הצמצום הוא בעצם הבחנה מסוימת, הפרדה של פרט מסוים משאר הפרטים, ובתוך ההפרדה הזאת קשה יותר לזהות את המשמעות הכללית. מהם צמצומים ואיך הם מקשים על הבנת המשמעות? אליעד כהן משתמש במושג צמצומים כדי לתאר את האופן שבו המציאות הכללית מתגלה ... ופרטית. הצמצום יוצר שאלות: למה דווקא ככה ולא אחרת?. לדוגמה, אם הכל אחד, למה אני דווקא האדם הספציפי הזה, בזמן הספציפי הזה, במצב הספציפי הזה? אלו שאלות על משמעות פרטית, שהן תוצאה של צמצומים. הקושי נובע מכך שהמשמעות הכללית - שהכל אחד - אינה מסבירה באופן ברור ומידי למה פרט מסוים התרחש ... ומוגבלות יותר, הממוקדות בצמצום עצמו. האדם צריך להבין גם את הפרספקטיבה של האחדות וגם את הפרספקטיבה המצומצמת כדי למצוא תשובות מלאות. מדוע חייבים להבין את המשמעות הכללית לפני הפרטית? לפי אליעד, אי אפשר באמת להבין את המשמעות הפרטית לעומק בלי להבין קודם כל את המשמעות הכללית. כאשר האדם מבין שהכל אחד, ברור לו שבסופו של דבר כל המשמעויות הפרטיות הן רק ביטויים שונים של אותה משמעות כללית. כך, אם המשמעות הכללית אינה מובנת תחילה, המשמעות הפרטית לעולם לא תהיה מובנת במלואה, כיוון שהאדם ינסה להבין משהו מוגבל ...
חיים אישיים סיבתיות להבין להרגיש שלם מנוגדות מושגים נקודות מבט לגשר
דיכאון וריקנות, דיכאון וחוסר משמעות בחיים, אין לי מושג מה אני רוצה מעצמי, בלי עתיד בלי תקווה בלי חלום, אין לי מושג למה אני חי, אין לי מטרה בחיים, ריקנות קיומית, בשביל מה לחיות? למה לא למות? לא יודע מה אני רוצה מעצמי, דיכאון קליני
דיכאון וריקנות, דיכאון וחוסר משמעות בחיים, אין לי מושג מה אני רוצה מעצמי, בלי עתיד בלי תקווה בלי חלום, אין לי מושג למה אני חי, אין לי מטרה בחיים, ריקנות קיומית, בשביל מה לחיות? למה לא למות? לא יודע מה אני רוצה מעצמי, דיכאון קליני
... וריקנות, דיכאון וחוסר משמעות בחיים, אין לי מושג מה אני רוצה מעצמי, בלי עתיד בלי תקווה בלי חלום, אין לי מושג למה אני חי, אין לי מטרה בחיים, ריקנות קיומית, בשביל מה לחיות? למה לא למות? לא יודע מה אני רוצה מעצמי, דיכאון קליני מדוע דיכאון נובע מתחושה של חוסר משמעות בחיים? ישנם אנשים שמוצאים את עצמם במצב של דיכאון עקב תחושה של חוסר משמעות, בלבול קיומי או חוסר מטרה ברורה. לפי אליעד כהן, האדם שחווה דיכאון בגלל שאינו יודע מה הוא רוצה מעצמו, חווה בעצם קונפליקט פנימי משמעותי. הוא מרגיש שאין לו עתיד, תקווה, או מטרה ברורה לחיים. המציאות נראית לו סתמית לחלוטין, חסרת טעם, חסרת משמעות, ולכן הוא מרגיש ריקנות ודיכאון עמוק. האם באמת ניתן להרגיש רע אם לא רוצים שום דבר בכלל? לפי ההסבר של אליעד כהן, אם באמת היה מצב שבו האדם לא היה רוצה ... שלא מתממש. אם לאדם אין בכלל רצונות, אם הוא באמת לא יודע כלום על מה שהוא רוצה או מהי משמעות החיים, ואין לו שום שאיפה או תקווה לשום דבר, הוא לא יכול לחוש רע. כי למעשה, הרגשה שלילית מופיעה רק כאשר ישנו פער בין הרצוי למצוי. ללא קיומו של ... רע, למה העולם קיים, למה הוא עצמו חי, מה הוא רוצה מעצמו, או איזושהי תפיסה של מטרה או משמעות, אין לו סיבה להרגיש רע. כי מה יפריע לו? מה אכפת לו אם המציאות היא כזאת או אחרת? עצם התחושה הרעה מצביעה בהכרח על כך שקיים רצון כלשהו. כיצד דיכאון מוכיח שיש לך רצונות ומטרות לא מודעות? אליעד מדגיש נקודה משמעותית וחשובה - עצם העובדה שאתה נמצא בדיכאון מעידה על כך שאתה כן רוצה משהו. הדיכאון לא יכול להתקיים ללא קיום של רצון כלשהו שאינו מתמלא. אם אתה מרגיש רע, זה אומר שבוודאות של מאה אחוזים יש משהו שיש לו משמעות עבורך, אפילו אם אתה לא מודע במדויק מהו הדבר הזה. הדיכאון והתחושה השלילית נוצרים כתוצאה מכך שיש משהו שאתה מאמין בו, משהו שאתה רוצה, איזשהו רעיון או מטרה שאתה שואף אליה ולא מצליח להשיג אותה. אפילו אם במודע אתה חושב שהחיים חסרי משמעות ושהכל ריק מתוכן, הרי שבתוך תוכך, ברמה עמוקה יותר, אתה רוצה משהו, ולמעשה, יש לך תקווה או חלום כלשהו, גם אם הוא נסתר ומודחק. לדוגמה, אדם שמדווח על תחושת ריקנות וחוסר משמעות, אך מרגיש דיכאון בגלל כך, מוכיח שבפועל יש בו רצון פנימי למצוא משמעות. אחרת, למה שירגיש רע? אילו לא היה רוצה כלום, התחושה הרעה לא הייתה יכולה להתקיים. איך למצוא את מה שאתה באמת רוצה? המפתח להתמודד עם דיכאון שנובע מחוסר ... חסר לי בחיים? מה הדבר שהייתי רוצה להשיג או לשנות? מה לדעתי ייתן לי תחושת סיפוק או משמעות? למה אני רוצה דווקא את הדבר הזה? האם הרצון שלי הוא אמיתי או שאני רודף אחרי משהו שטחי? השאלות הללו יכולות לעזור לך לחשוף את השורש האמיתי של תחושת ... בשאלות נוספות שמסייעות לפתוח נקודות מבט חדשות: למה אני מרגיש רע למרות שנראה לי שאין משמעות לכלום? איך אפשר לראות את החיים כמשחק ולא לקחת הכל ברצינות תהומית? למה בכלל אנשים מחפשים משמעות לחיים? מה באמת מעניק משמעות לחיים שלי באופן אישי? כיצד אוכל להתחבר מחדש לרצונות הפנימיים שלי? בירור שאלות אלה עשוי להוביל לתהליך פנימי משמעותי שיעזור להתמודד בצורה יעילה יותר עם תחושת הדיכאון וחוסר המשמעות. לסיכום, לפי אליעד כהן, דיכאון שנובע מחוסר משמעות ומתחושת ריקנות הוא עדות לכך שיש בתוכך רצון ומטרה סמויים שאתה עדיין לא מודע אליהם. ברגע שתצליח לזהות את הרצונות האלו ולברר אותם לעומק, תוכל להתחיל לנוע לקראת תחושת משמעות, סיפוק ורווחה נפשית. למה אני מרגיש רע? איך לראות את החיים כמשחק? חוסר משמעות בחיים מהי משמעות החיים? אין לי מושג מה אני רוצה מעצמי בשביל מה לחיות? איך למצוא מטרה בחיים? מדוע עשוי להיווצר דיכאון כשלא יודעים מה רוצים מהחיים? יש מצב שבו אדם מרגיש שאין לו מטרה בחיים, אין לו מושג מה המשמעות של החיים, והוא לא בטוח מה הוא בכלל רוצה. תחושה זו עלולה להוביל לדיכאון, מכיוון שהאדם מרגיש שהכל נראה לו סתמי, חסר חשיבות וללא כיוון. למה אדם ... רצון מסוים שאינו מתמלא. אם אדם מרגיש רע, סימן שיש משהו שהוא כן רוצה ושבעיניו יש לו משמעות, אך הוא לא משיג אותו כרצונו. המחשבה שאין משמעות לחיים יוצרת קונפליקט פנימי, כי למעשה עצם קיום הדיכאון מלמד שיש רצון ושיש משמעות כלשהי, גם אם האדם לא מזהה אותה במפורש. מהי נקודת המפתח להתמודדות? המפתח הוא להבין שאם אתה בדיכאון, אינך באמת נטול רצון. חשוב להכיר בכך שאתה כן רוצה ... את ההבנה? ניתן להסתכל על שאלות כמו למה אני מרגיש רע, איך לראות את החיים כמשחק, חוסר משמעות בחיים, מהי משמעות החיים ועוד, כדי להרחיב את נקודת המבט ולמצוא תשובות נוספות שיכולות לסייע ביציאה ממצבים של דיכאון וחוסר כיוון. למה אני מרגיש רע איך לראות את החיים כמשחק חוסר משמעות בחיים מהי משמעות החיים ...
רגשות שליליים מציאות תכלית החיים להוביל הרגשה של ריקנות איך למצוא מטרה למה אין לי מושג דיכאון קיומי
למה אני אני לא רוצה לחיות? למה אנשים נמשכים לרגשות קיצוניים? מה זה משחק החיים ומדוע חשוב להבין שהוא רק משחק? האם יש בכלל משמעות, או שהכל אשליה? מהו עיקרון "רצוא ושוב" וכיצד הוא קשור להתעוררות רוחנית? מה ההשלכות של לשאול שאלות קיומיות עד הסוף? איך אפשר לפתח שכל תוך כדי עשייה יומיומית? איך לחיות את משחק החיים תוך מודעות שהוא משחק? למה האדם בוחר דברים אם אין לו סיבה? איך לשלב התעוררות רוחנית בחיי היומיום?
... אני אני לא רוצה לחיות? למה אנשים נמשכים לרגשות קיצוניים? מה זה משחק החיים ומדוע חשוב להבין שהוא רק משחק? האם יש בכלל משמעות, או שהכל אשליה? מהו עיקרון רצוא ושוב וכיצד הוא קשור להתעוררות רוחנית? מה ההשלכות של לשאול שאלות קיומיות עד ... הרצון לחיות את המשחק של החיים. אדם יכול להגיד שהוא לא רוצה לחיות, אך למעשה הוא מתכוון שהוא לא רוצה לחיות באופן מסוים, אלא לחיות חיים מעניינים, משמעותיים ועמוקים יותר. אליעד מביא דוגמה של אדם שאומר כשהמצב רוח שלי ישתפר, אז אני אתחיל לחיות, ומסביר שזהו ההיגיון ... (כסף, זוגיות, הצלחה), ואז רץ להשיג אותה. המשחק הוא לשכוח שאתה משחק, אך לזכור עמוק בפנים שזה רק משחק. האדם רוצה להאמין שהדברים אמיתיים כדי להרגיש משמעות, אבל צריך לזכור שזה בעצם לא משנה. ההבנה הזו נותנת חופש ושחרור, ויכולת לשחק ממקום מודע. האם החיים הם רק אשליה, או שיש משמעות אמיתית? אליעד מתייחס לשאלה אם יש משמעות לחיים, ומסביר שמצד האמת אין באמת משמעות. אך האדם צריך לאמץ את חוסר המשמעות מתוך שלמות, ולא מתוך ייאוש. כך האדם יכול לשחק את החיים ממקום מודע וללא תלות במשמעות מוחלטת. מהו עיקרון רצוא ושוב ואיך הוא קשור להתעוררות? אליעד מביא את העיקרון של רבי נחמן מברסלב, בקיא ברצוא ... ומסביר שהאדם המתעורר נע בין מצב של ערות למצב של שינה. בעוד רוב האנשים נאבקים להבין שהדברים לא באמת משנים, האדם המודע מתאמץ לזכור שכן יש להם משמעות - כדי להמשיך לשחק במודעות ובחופש. מה קורה כששואלים שאלות קיומיות עד הסוף? כשאדם שואל שאלות כמו האם יש משמעות? או האם יש בחירה חופשית? עד הסוף, הוא מגיע למצב שבו השאלות נעלמות. במצב זה, התודעה מתפרקת והשאלה עצמה מתפוגגת. ... זוגיות חדשה ממקום של מודעות אחרת וגבוהה יותר. זו בחירה מודעת במשחק חדש לגמרי. איך התודעה משפיעה על עוצמת החוויות שלנו? ככל שהאדם מאמין יותר במשמעות של הדברים, הוא חווה אותם בעוצמה גדולה יותר. אליעד מביא דוגמה מחלומות: אדם שמתעורר מחלום מפחיד כשנזכר שזה ... מודעות עמוקה לכך שזה רק משחק, בלי לברוח ממנו. האדם יכול להתרגש, לאהוב או לפחד, אך לזכור תמיד שזה חלום. כך הוא חי בחופש מלא ובמודעות גבוהה. מהי משמעות החיים? איך להתעורר רוחנית? האם יש בחירה חופשית? מהו רצוא ושוב? איך לשלוט ברגשות? מה ההבדל בין משחק ... אני לא רוצה לחיות, הוא למעשה מתכוון שהוא לא רוצה לחיות בצורה שבה הוא חי כרגע. מתחת לתחושת הדיכאון או הייאוש מסתתר רצון עמוק יותר לחיים מעניינים ומשמעותיים. יש אנשים שמחכים שהמצב רוח שלהם יעלה כדי להתחיל לחיות, אך לפי אליעד ההיגיון הנכון הוא הפוך: כדי שהמצב רוח יעלה, האדם צריך להתחיל לחיות כבר עכשיו. המטרה היא להבין שחיים טובים ומשמעותיים מגיעים דווקא מתוך עשייה והשתתפות פעילה במשחק החיים. למה אנשים נמשכים לרגשות קיצוניים? לדברי אליעד, רבים ... - כסף, זוגיות, הצלחה - ומתחיל לרוץ אחריו. המשחק הוא לשכוח שאתה במשחק, אך לזכור בתוכך שזה רק משחק. מצד אחד, האדם רוצה להאמין שזה אמיתי כדי להרגיש משמעות, אך מצד שני, הוא יודע שזה לא באמת משנה. ההבנה הזו מאפשרת לשחק מתוך מודעות וחופש, ולא להיות משועבד לרצונות או למטרות המשתנות. האם יש בכלל משמעות, או שהכל אשליה? אליעד מתייחס לשאלה האם יש משמעות אמיתית לחיים, ומסביר שמבחינה מוחלטת אין באמת משמעות. האדם יכול לחשוב שהכל הוא רק משחק או אשליה, אבל זה עלול להוביל לתחושת ריקנות. מצד שני, אם לוקחים הכל ברצינות רבה מדי, נוצרת סבלנות מיותרת. הפתרון הוא להבין שחוסר המשמעות הוא האמת, אך לאמץ זאת מתוך שלמות ולא מתוך ייאוש. האתגר הוא לשחק את המשחק באופן מודע, מתוך בחירה וללא תלות במשמעות מוחלטת. מהו עיקרון רצוא ושוב וכיצד הוא קשור להתעוררות? אליעד משתמש במושג של רבי נחמן מברסלב בקיא ברצוא ובקיא ... לכך שזה משחק, ואז לבחור לשחק בו שוב ושוב. מה ההשלכות של לשאול שאלות קיומיות עד הסוף? כאשר האדם שואל שאלות כמו האם יש בחירה חופשית? או האם יש משמעות לחיים? עד הסוף, הוא מגיע לנקודה שבה אין יותר שאלות. במצב הזה השאלות מתפוגגות, והתודעה עצמה מתפרקת. זהו מצב של ... ומדויקת יותר. זו לא חזרה לאותו המשחק, אלא יצירת משחק חדש לחלוטין ממקום אחר בתודעה. איך התודעה משפיעה על עוצמת החוויה? אליעד מסביר שהאמונה שלנו במשמעות של המציאות משפיעה על עוצמת החוויה שלנו. ככל שהאדם מאמין יותר שהדברים אמיתיים, הוא חווה אותם בעוצמה חזקה ... לשחק אותו מתוך מודעות עמוקה לכך שזה רק משחק. גם אם אדם מתרגש, אוהב או מפחד, הוא זוכר שזה רק חלום, ואז הוא משחק בחופש, בעוצמה ובמודעות מלאה. מהי משמעות החיים? איך להתעורר רוחנית? האם יש בחירה חופשית? איך להתמודד עם תחושות פנימיות? מהם האתגרים הקיומיים של ... כן רוצה, אתה נכנס למשחק. המשחק הוא לשכוח שאתה משחק, ולזכור שאתה רק שחקן. מצד אחד אתה רוצה להאמין שזה אמיתי, מצד שני אתה יודע שזה לא. האם יש בכלל משמעות, או שהכל אשליה? אחת הנקודות המרכזיות שעולות בהרצאה היא השאלה האם יש בכלל משמעות לדברים. אליעד מסביר שלפעמים אדם רוצה שהכל יהיה משחק, אבל אז הוא מרגיש שזה מאבד משמעות. מצד שני, אם האדם לוקח הכל ברצינות רבה מדי - הוא גם סובל. הפתרון הוא להבין שמצד האמת, אין שום משמעות אמיתית - אבל לאמץ את המחשבה הזאת מתוך שלמות ולא מתוך ייאוש. במילים אחרות, המטרה היא להיות שלם עם חוסר המשמעות ולהשתמש בה כדי לשחק. מהו עיקרון רצוא ושוב וכיצד הוא קשור להתעוררות? אליעד מביא את דברי רבי נחמן מברסלב שמדבר על ... וחוזר חלילה - רצוא ושוב. מה ההשלכות של לשאול שאלות קיומיות עד הסוף? כאשר האדם שואל את עצמו לעומק כל שאלה - כגון האם יש בחירה חופשית?, האם יש משמעות? - הוא מגיע למסקנה שאין באמת שאלה, ולכן גם אין תשובה. במצב זה, התודעה מתפוגגת, כי אין יותר מה לשאול. אך זו ... מחודשת, ממקום אחר בתודעה. איך התודעה משפיעה על עוצמת החוויה? העוצמה של החלום (כלומר, המציאות) תלויה בעוצמת האמונה שלנו בו. ככל שאדם מאמין יותר במשמעות של מה שקורה - כך הוא חווה את זה בעוצמה רבה יותר. מצד שני, אם הוא נזכר שזה רק משחק - הוא יכול להתעורר. אם למשל ...
התרגשות הוא משקר בלבולים לשפר את השכל הוא לא רוצה לחשוש אובייקטיבית התעוררות
משחק הרצון, הפער בין הרצוי למצוי, המרדף אחרי האושר, להפוך משנה ללא משנה, להפוך לא משנה למשנה, לשלוט ברצון, ליצור רצון, לבטל רצון, ליצור משמעות, לשלוט ברגשות, יצירת משמעות, חלק 1
משחק הרצון, הפער בין הרצוי למצוי, המרדף אחרי האושר, להפוך משנה ללא משנה, להפוך לא משנה למשנה, לשלוט ברצון, ליצור רצון, לבטל רצון, ליצור משמעות, לשלוט ברגשות, יצירת משמעות, חלק 1
... הרצון, הפער בין הרצוי למצוי, המרדף אחרי האושר, להפוך משנה ללא משנה, להפוך לא משנה למשנה, לשלוט ברצון, ליצור רצון, לבטל רצון, ליצור משמעות, לשלוט ברגשות, יצירת משמעות, חלק 1 מה גורם לנו להרגיש פער בין הרצוי למצוי? ... רעב שאוכל ושבע, ולאחר זמן קצר שוב רעב. אף פעם לא מגיעים לסוף מוחלט של הרצון. מה קורה כאשר נגמר לך הרצון? אליעד כהן מתאר מצב שבו הרצון נגמר לחלוטין, ומסביר שאם נגמר המרדף אחר הרצון, האדם מרגיש חסר משמעות וחסר חיים. הרצון, לדבריו, הוא זה שנותן תחושת חיים, ואם האדם מאבד את הרצון לחלוטין, הוא מרגיש כמו מת, משום שאין לו כבר שום משמעות להמשיך לחיות. הרצון, הוא אומר, יוצר את תחושת המשמעות, ותחושת המשמעות היא שמחזיקה את האדם בחיים. הוא מביא דוגמה ... האדם משיג את מטרתו. אך מיד לאחר ההישג, נוצרים אצלו רצונות חדשים או פחדים חדשים, ולכן הוא אף פעם לא באמת מרגיש מסופק לאורך זמן. אליעד מסביר שבלי רצונות חדשים, האדם עלול להרגיש שהחיים חסרי טעם. מה המשמעות של להפוך את המשנה ללא משנה, ולהפך? אליעד כהן מדבר על מיומנות מיוחדת: היכולת לקחת דבר שמשנה לנו ולהפוך אותו ללא משנה, ולקחת דבר שלא משנה ולהפוך אותו למשנה. הוא מסביר זאת כדבר שהופך את האדם לאלוהים, כי הוא הופך להיות יוצר המשמעות. למשל, הוא נותן דוגמה של עט שמונח על השולחן, שלא משנה לאף אחד איפה בדיוק הוא נמצא. אך אם האדם מחליט במחשבתו שהמיקום של העט משנה לו, אז פתאום לעט נהיית משמעות אדירה. כדי ליצור משמעות חדשה לדבר חסר משמעות, יש למצוא הבדלים ולהסביר למה ההבדלים האלה חשובים עבורנו. האדם צריך לשאול את עצמו כיצד הדבר משפיע על משהו שחשוב לו בחיים (כמו בריאות, אהבה או כסף), וכך ליצור את המשמעות. מצד שני, אפשר לקחת משהו שיש לו משמעות גדולה מאוד עבורנו, ולהחליט באופן מודע שהוא לא משנה לנו. למשל, האדם יכול להחליט שהכסף שהיה חשוב לו כבר לא משמעותי עבורו יותר. איך אפשר לשלוט ברגשות וברצונות ... בחירה שרירותית שלו, הוא יוכל לבחור ברצון חדש או לוותר על רצון קיים. האדם יכול להגיע למצב שבו הוא יוצר רצון חדש בלי סיבה מוקדמת, פשוט משום שהחליט שכך הוא רוצה. זו בעצם היכולת של אלוהים - להמציא משמעות ורצון יש מאין. אליעד מסביר שזו הדרך של האדם להיות חופשי באמת. האם עדיף לרצות או לא לרצות? אליעד מסביר שבסופו של דבר, אין באמת הבדל בין משנה ללא משנה. הוא מחדד שהמשמעות היא יצירה שרירותית, ובסופו של דבר, האדם ... מסביר כיצד האדם משתמש בכל כלי במצב המתאים לו, כך גם לגבי הרצונות: האדם יכול להחליט בכל רגע אם משהו משנה או לא משנה, לפי מה שנוח ומתאים לו. בסיום, אליעד מדגיש שהשליטה האמיתית היא להבין לעומק שכל משמעות שאנו מייחסים לדבר היא פרי יצירה עצמית, וכך אפשר להפוך כל דבר למשמעותי או חסר משמעות, בהתאם לבחירתנו החופשית. איך לשלוט ברצונות? מה לעשות כשאין משמעות לחיים? איך ליצור משמעות חדשה? האם אפשר להגיע לאושר מוחלט? איך להפוך ...
לשלוט תוצאות ללא רצון רצונות האין והיש לשאול את עצמך מה לשאול את עצמי צריך לשאול
לבד בחג, איך להתמודד עם תחושת בדידות בחגים? איך לא להרגיש לבד בחגים? תחושת בדידות בתקופת החגים, אני בודד, אין לי חברים, אין לי משפחה, עושה חג לבד, דיכאון בחגים, להיות לבד בחגים, משמעות החיים, מרגיש בודד, מרגישה בודדה
לבד בחג, איך להתמודד עם תחושת בדידות בחגים? איך לא להרגיש לבד בחגים? תחושת בדידות בתקופת החגים, אני בודד, אין לי חברים, אין לי משפחה, עושה חג לבד, דיכאון בחגים, להיות לבד בחגים, משמעות החיים, מרגיש בודד, מרגישה בודדה
... בחגים? איך לא להרגיש לבד בחגים? תחושת בדידות בתקופת החגים, אני בודד, אין לי חברים, אין לי משפחה, עושה חג לבד, דיכאון בחגים, להיות לבד בחגים, משמעות החיים, מרגיש בודד, מרגישה בודדה מהי תחושת בדידות בחגים ומדוע היא מועצמת דווקא אז? תחושת הבדידות בחגים מתוארת על ידי אליעד כהן כמצב שבו האדם חש ... אינו מרגיש בדידות בחגים? אליעד מסביר את הרעיון הזה באמצעות דוגמה של חתול או כל חיה אחרת, כמו תרנגול, ציפור או אפילו גוק. חיות אינן מעניקות משמעות לחגים, והן אינן מתכננות אירועים חברתיים מיוחדים או מרגישות חובה להיות עם אחרים בתקופה זו. לכן, חתול לא יחווה את תחושת הבדידות הזו, משום שהוא אינו מצפה ... לעצמם. כיצד הנחות היסוד על חגים יוצרות תחושת בדידות? תחושת הבדידות בחגים מבוססת על שתי הנחות יסוד מרכזיות שאינן בהכרח נכונות: ההנחה שלחגים יש משמעות מיוחדת וגדולה יותר משאר ימות השנה. ההנחה שלהיות לבד בתקופת החגים זה מצב שלילי שיש להימנע ממנו. לדברי אליעד, ההגדרה הזו של החגים כימים מיוחדים היא לחלוטין המצאה חברתית ותרבותית. בני אדם החליטו להגדיר יום מסוים בשנה כיום חג, וקבעו שביום הזה יש משמעות מיוחדת. אך בפועל, המשמעות הזו היא יחסית לחלוטין: אדם יהודי לא ירגיש בודד ביום חג נוצרי, ואדם מוסלמי לא ירגיש בודד בחג יהודי. המשמעות קיימת רק כאשר האדם מזדהה איתה. באופן דומה, גם בדידות היא מושג שהומצא על ידי החברה, שקבעה שבני אדם צריכים להיות בחברה, וחוסר בחברה נתפס כשלילי. האם ניתן להפסיק לייחס משמעות לבדידות ולחגים? אליעד מדגיש שאפשר להפסיק להאמין שלחגים ולבדידות יש משמעות מיוחדת. אם אדם מאמץ גישה שבה חגים הם ימים רגילים, ותחושת הבדידות היא מצב נייטרלי של להיות לבד מבחינה פיזית, התחושה השלילית לא תתעורר. יחד עם זאת, הוא מציין שהסכנה בכך היא שאם אדם יבטל לחלוטין את המשמעות הזו, הוא עשוי להרגיש ריקנות עמוקה יותר בחיים, ולשאול את עצמו: אם לחגים אין משמעות ואם אין חשיבות לכך שאני לבד או לא, מה המשמעות של החיים בכלל?. איך להתמודד עם תחושת הריקנות כשמאבדים את המשמעות של חגים? כדי לא להגיע לתחושת ריקנות בעקבות ביטול החשיבות של חגים ובדידות, אליעד ממליץ למצוא מטרות אישיות בלתי תלויות באנשים אחרים ובחגים. הוא נותן ... תחושת דיכאון, אליעד מציע לבחון שוב את ההנחות הפנימיות והאמונות שיוצרות את תחושת הבדידות, כגון אני חייב להיות עם אנשים בחגים או אני חייב למצוא משמעות ביום החג. ברגע שמזהים את ההנחות הללו ומנטרלים אותן, קל יותר להרגיש טוב עם עצמך ולמצוא מטרות חדשות. אם אדם באמת מנטרל את החשיבות הזו, הוא יהיה פנוי יותר לחקור את עצמו ולמצוא מטרות אישיות שמספקות לו תחושה של משמעות וסיפוק, ללא קשר ללוח השנה או לחברה. מהו המסר המרכזי של אליעד בנושא בדידות בחגים? המסר המרכזי של אליעד הוא שבדידות בחגים אינה שונה במהותה מתחושת בדידות בכל יום אחר בשנה, והיא נובעת מבחירה חופשית להאמין שלחגים יש משמעות מיוחדת, ולמצב של להיות לבד יש משמעות שלילית. הוא מציע לחשוב מחדש על ההגדרות התרבותיות האלה, ולבחור לחיות חיים שיש בהם סיפוק אישי ומשמעות , בלי תלות בתאריכים או בהנחות חברתיות. אליעד מסכם את המסר שלו בכך שתחושת הבדידות היא בסופו של דבר בחירה, ואפשר להחליט שלא לייחס משמעות יתרה לחגים ולמצב של להיות לבד. לדבריו, יש לפתח יכולת להרגיש טוב גם לבד וגם עם אחרים, הן בחגים והן בכל יום אחר בשנה, וכך ליצור משמעות עצמית וקבועה לחיים. אין לי עם מי לעשות חג חג פסח לבד איך להתמודד עם דיכאון בחגים? תחושת בדידות בתקופת החגים מציאת משמעות אישית בחגים אני מרגיש לבד בחגים דרכים להתמודד עם בדידות חברתית מהי בדידות בחגים? בדידות היא תחושה של להיות לבד מבחינה רגשית או חברתית. בתקופת החגים, ... לו חברים קרובים, או לכל אדם אחר שחסרה לו סביבה חברתית בתקופה שבה כולם נפגשים וחוגגים. מדוע תחושת הבדידות חזקה יותר בחגים? חגים מזוהים עם שמחה ומשמעות מיוחדת. רבים מקיימים מפגשים משפחתיים, אומרים זה לזה חג שמח ומשתתפים בארוחות חגיגיות. כשמישהו מרגיש שאין לו עם מי לחגוג, או שאף אחד לא זוכר אותו בחגים, ... חוגגים, ורק אני לבד יכולה להעצים מאוד את הרגשת הריחוק. איך חתול מתמודד עם בדידות בחגים? ישנה הדגמה על חתולים או חיות אחרות: חתול אינו מייחס משמעות לחגים, ולכן הוא לא עסוק בשאלה אם הוא לבד או לא. באופן דומה, ציפור, תרנגול או גוק אינם חוגגים חגים. הם פשוט ממשיכים בשגרת חייהם כרגיל. הרעיון הוא שחיית ... חברתיות. כיצד נוצרת תחושת בדידות עקב הנחות יסוד על חגים ועל יחד? לדעת רבים, תחושת הבדידות מתחזקת בגלל שתי הנחות יסוד: שהחגים הם אירוע בעל משמעות גדולה ומיוחדת. שבדידות היא בהכרח מצב שלילי שצריך להימנע ממנו. מבחינה מעשית, חגים הם תוצאה של הגדרה תרבותית ואנושית - אנשים החליטו שביום מסוים חוגגים אירוע כזה או אחר. לכן, המחשבה אם אין לי עם מי לחגוג, זה רע מבוססת על נורמות חברתיות שאולי אינן אובייקטיביות. האם אפשר לא לייחס משמעות לחגים או לבדידות? אפשרי לאמץ הסתכלות שבה חגים הם עוד יום בשנה, ובדידות היא פשוט מצב של להיות פיזית לבד, בלי לייחס לו ערך שלילי. אם מבטלים את הנחות ... הבדידות בחגים לא נתפסת כטראגית או כבעיה מיוחדת. אך עולה בעיה אחרת: אם אדם מבטל את החשיבות של המסגרות החברתיות והחגים, הוא עלול להרגיש חוסר משמעות רחב יותר, כאילו אין טעם בשום דבר. מה עושים אם עולה תחושת ריקנות כשאין משמעות לחגים או לבדידות? גם אם מתקבלת ההבנה שאין משמעות מיוחדת לחגים או לבדידות, חשוב למצוא מטרות אישיות שאינן תלויות בתאריכים או באנשים אחרים. למשל, לעסוק בלימוד, לקרוא ספרים, לפתח כישורים, לבנות משהו, ... מהקושי בבדידות. לכן, לפני הכל, מומלץ לזהות את האמונות שגורמות לבדידות להרגיש כה שלילית - כמו אני חייב להיות עם אנשים דווקא בחג או חייבת להיות משמעות ליום החג עצמו. לאחר שמנטרלים את ההנחות האלו, קל יותר להתרכז במציאת תכלית שמספקת עניין אישי. בדומה לילד שמשחק במשחק מתוך סקרנות ושמחה, כך ניתן לחפש ... חדשות מתוך מקום של בהירות ולא מתוך דיכאון. מהו המסר המרכזי? למעשה, האתגר בבדידות בזמן חגים הוא אותו אתגר שקיים בכל שאר ימי השנה. אם אין תחושת משמעות בשגרה, חוסר המשמעות יתגלה ביתר שאת כשמגיעות ציפיות חברתיות של חגיגה. ההצעה היא לבחון מחדש את ההגדרות התרבותיות לגבי חגים ובדידות, ולחפש דרכים להרגיש טוב הן לבד והן ביחד, ...
שאלה חג פורים בלי חברים חגים חיות מחשבות תרנגול פרקטיות
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על משמעות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: משמעות, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם גירושין? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: משמעות, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להרזייה, אימון אישי להפרעות קשב וריכוז, אימון אישי לנוער בנושאי משמעות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 02_08_2025 השעה 15:51:37 - wesi1