... לכל בעיה מתחילה בזיהוי השקרים שנמצאים בתוך תפיסת המציאות של האדם. השקר לא חייב להיות שקר מכוון, פעמים רבות מדובר בתפיסה
מוטעית או מוגזמת, שמשבשת את היכולת של האדם להבין מהי באמת הבעיה ולכן מונעת ממנו את האפשרות להגיע לפתרון אמיתי. מדוע זיהוי ... שמרגיש שהמנהל לא סומך עליו. אליעד מציע גישה אחרת: לבדוק האם באמת הכרחי לשדר לעובד שלא סומכים עליו, או שמא מדובר בהנחה
מוטעית. אולי המנהל צריך דווקא להניח שהעובד כן יודע ומסוגל, ופשוט לגשת אליו בצורה יותר תומכת ופחות ביקורתית. אפשר להעביר מסר ... האמת בסיפור העובד: האם באמת העובד כל כך מתוסכל? האם הביקורת של המנהל בהכרח נתפסת כביקורת שלילית, או שהעובד מפרש זאת כך
בטעות? האם באמת אין דרך להעביר לעובד את המסר בצורה שלא תפגע בו? על ידי כך שהמנהל מזהה את השקרים בתפיסה שלו ושל העובד, הוא ... ככל שנחקור יותר לעומק ונבדוק מה לא נכון, נגלה אפשרויות חדשות. הגישה הזו מעודדת אנשים לחשוב בצורה ביקורתית, להיות מודעים
לטעויות בתפיסתם, ולפתח יכולת לפתור בעיות בצורה עצמאית ויצירתית. איך למצוא פתרונות לבעיות? איך לזהות שקרים בתפיסת ...