אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שאלות מופשטות, פיתוח החשיבה, שאלות פילוסופית, שאלות למחשבה, חשיבה פילוסופית, חשיבה מופשטת, שאלות פרקטיות, שאלות לא פרקטיות, פיתוח השכל, לימודי פילוסופיה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
10:39שאלות מופשטות, פיתוח החשיבה, שאלות פילוסופית, שאלות למחשבה, חשיבה פילוסופית, חשיבה מופשטת, שאלות פרקטיות, שאלות לא פרקטיות, פיתוח השכל, לימודי פילוסופיה
מה היתרון של שאלות מופשטות?

אליעד כהן דן בנושא של שאלות מופשטות מול שאלות פרקטיות, ומסביר שיש יתרון משמעותי בחקירת שאלות מופשטות. לדוגמה, שאלות כמו "האם יש הבדל בין אין הבדל ליש הבדל?" יכולות להיראות חסרות תכלית או "משחקי מילים", אך אליעד מסביר שהשאלות האלו מאפשרות חקירה אובייקטיבית ונטולת חיבור רגשי. בשאלות מסוג זה, החוקר יכול להתרחק מהרגשות והאינטרסים האישיים שלו, ובכך להסתכל על הדברים מזווית נקייה יותר.

אליעד מביא דוגמה נוספת שבה אדם סובל מכאב ברגלו. הוא מציג מצב שבו אדם אחד שואל שאלה מעשית: "איך לפתור את הכאב ברגל?", ואדם שני שואל שאלה מופשטת: "האם יש הבדל בין הכאב ברגל לבין משהו אחר?". לכאורה, השאלה השנייה נשמעת פחות רלוונטית, אבל אליעד מסביר שאם מבינים שהכאב ברגל אינו הבעיה האמיתית אלא סימפטום של משהו עמוק יותר, אז דווקא השאלה המופשטת הופכת לפרקטית יותר בטווח הארוך. כלומר, השאלה המופשטת היא כלי לחקור את הסיבות העמוקות יותר לסבל של האדם.

מה החשיבות של ריחוק רגשי בשאלות מופשטות?

אליעד מסביר ששאלות מופשטות מאפשרות ריחוק רגשי, שהוא יתרון גדול לחוקר שרוצה להגיע להבנה אובייקטיבית יותר של המציאות. כאשר שואלים שאלות שקרובות אלינו באופן רגשי, קשה מאוד לראות את הדברים בצורה אובייקטיבית. לעומת זאת, כשמתרחקים מהנושא, ניתן לראות איך דברים שנראים רחוקים מאוד למעשה קשורים אלינו באופן הדוק.

לדוגמה, אדם יכול לשאול: "מה אעשה אם יכאב לי ברגל?" - שזו שאלה מאוד פרקטית ומיידית. אבל אם הוא שואל שאלה מופשטת כמו "מה ההבדל בין הכאב הזה לבין תחושות אחרות?" - הוא יכול לגלות שהבעיה שלו אינה הכאב עצמו, אלא משהו פנימי יותר כמו היחס שלו לכאב או תפיסות עמוקות יותר שלו לגבי החיים. באופן כזה, שאלות מופשטות הופכות להיות כלי עזר חשוב מאוד בדרך לפיתוח מודעות עצמית.

האם שאלות פילוסופיות הן תמיד לא פרקטיות?

לפי אליעד, שאלות פילוסופיות אינן בהכרח לא פרקטיות, אף שבתחילה הן עשויות להיראות רחוקות מהחיים. הוא מסביר שבסופו של דבר, השאלות האלו עוזרות לאדם להגיע לתובנות על חייו, כיוון שהן מכריחות אותו לחקור לעומק את ההנחות הבסיסיות שלו. הוא מציין כי מה שנראה בהתחלה כרחוק, מתברר לבסוף כקרוב מאוד ומשמעותי לחיים האישיים.

מה החסרונות של שאלות מופשטות?

למרות היתרונות הברורים, אליעד מציין גם חסרונות מסוימים בשאלות מופשטות. חיסרון מרכזי הוא שבגלל הריחוק שלהן מהמציאות המיידית, הן עשויות להיראות קשות להבנה, ומכך נובע קושי לבדוק אם התשובות אליהן נכונות או לא. הוא נותן דוגמה שאם נשאל "כמה זה תפוז ועוד תפוז?" כשאנחנו ממש מחזיקים תפוזים ביד, קל לנו לענות נכון. אבל אם אנחנו רק מדמיינים את התפוזים, קל מאוד להתבלבל ולתת תשובות שגויות או מדומיינות.

לכן, ככל שהשאלה היא פחות ממשית ויותר מופשטת, כך קשה יותר לחקור אותה בצורה מדויקת, וקל יותר לטעות או להתבלבל. מצד שני, דווקא הקושי הזה הוא מה שמפתח את החשיבה, מכיוון שהוא דורש מהאדם לחשוב יותר לעומק, להפעיל דמיון ולהרחיב את טווח ההבנה שלו.

האם כדאי לשאול שאלות מופשטות או פרקטיות?

אליעד מסכם את הנושא בכך שאין עדיפות חד - משמעית לשאלות מופשטות או פרקטיות, אלא יש חשיבות גדולה לאיזון ביניהן. מצד אחד, שאלות מופשטות מפתחות את החשיבה, מחזקות את יכולת ההבנה העמוקה ומסייעות לפיתוח תובנות חדשות. מצד שני, שאלות פרקטיות עוזרות לאדם להתמודד ישירות עם המציאות ולמצוא פתרונות מעשיים לבעיות.

אליעד מדגיש שצריך לפתח את היכולת לעבור בין שני סוגי החשיבה - החשיבה המופשטת והחשיבה הפרקטית - כדי לקבל תמונה שלמה ומאוזנת יותר של המציאות. רק כך האדם יוכל לנצל את היתרונות של שני סוגי השאלות ולפתח את עצמו באופן מלא.
טווח ארוך איך לפתור לשפר יכולות שכליות להיות יותר חכם פרקטיקה לפתח יכולת חשיבה טעויות איך להיות גאון אובייקטיביות שאלות פילוסופיות לפתח יכולת קוגניטיבית איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך לחשוב בהיגיון איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי השכל התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חשיבה חשיבה הגיונית חשיבה מופשטת חשיבה מעשית חשיבה פילוסופית יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להיות יותר חכם לחשוב בהיגיון לימוד לימודי פילוסופיה למידה לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשאול לשאול שאלות לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מחשבה מחשבות מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית פילוסופיה פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית פרקטיות פרקטיקה פשטות שאלה שאלות שאלות לא פרקטיות שאלות למחשבה שאלות מופשטות שאלות פילוסופיות שאלות פילוסופית שאלות פרקטיות שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שכל תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
חשיבה מופשטת - מהי חשיבה מופשטת? איך לרכוש יכולת הפשטה וחשיבה מופשטת?
חשיבה מופשטת - מהי חשיבה מופשטת? איך לרכוש יכולת הפשטה וחשיבה מופשטת? כל דבר בעולם ניתן להסתכל עליו בשתי דרכים. דרך אחת היא, להסתכל עליו כפי מה שהוא בהקשר שלו בלבד. ודרך שנייה היא, להסתכל עליו בהקשר הרחב יותר שלו, כחלק מפאזל שלם וכחלק מתמונה רחבה יותר. חשיבה מופשטת, היא חשיבה שבה האדם מפשיט את הדבר שאותו הוא יודע מהצורה החיצונית שלו, ובמקום זה הוא מסתכל על המהות הפנימית שלו, בפרספקטיבה רחבה יותר ושורשית יותר. לדוגמה: ניקח תהליך שבו אבן נופלת ... הזה ברמות עומק שונות. ברמה הפשוטה ביותר, התרחש כאן תהליך שבו אבן נפלה מלמעלה למטה. ברמה המופשטת יותר, אפשר להסתכל כאן על חפץ כלשהו, שכוח המשיכה של כדור הארץ מושך אותו אליו. וברמה מופשטת עוד יותר, ניתן לראות כאן פונקציות פיזיקאליות ומתמטיות וכולי. חשיבה מופשטת, מאפשרת לאדם להבין טוב יותר את הדברים שאותם הוא יודע. חשיבה מופשטת, מאפשרת לאדם להבין טוב יותר, כיצד דבר מסוים קשור לדברים נוספים. כל הדברים שבעולם, הם חלקים שונים בתוך הפאזל הגדול והשלם של העולם. כאשר האדם מסתכל על הדברים, בצורה יותר מעמיקה ומופשטת ופחות בצורה חיצונית, על ידי זה הוא מסוגל לראות טוב יותר, את הקשר שיש בין החלקים השונים בפאזל של המציאות. החשיבה המופשטת, מאפשרת לאדם ללמוד בצורה טובה יותר, ממקרה אחד על מקרה אחר. כאשר האדם מסתכל על דברים בצורה מופשטת, על ידי זה הוא מבין טוב יותר את המנגנון הפנימי שעומד מאחורי הדברים, ועל ידי זה הוא יכול לקבל החלטות טובות יותר במקרים שונים, על סמך ההסתכלות המופשטת שלו על דברים אחרים. ואיך רוכשים חשיבה מופשטת? תשובה: על ידי זה שמנסים להסתכל על מה שקורה מאחורי הדברים, ולא רק על איך שהדברים נראים כלפי חוץ. ואיך לעשות את זה בפועל? תשובה: קיימות 2 דרכים ללמוד להסתכל על דברים בצורה מופשטת . דרך אחת, היא על ידי זה שהאדם שואל את עצמו למה? . למה הדברים דווקא כך ולא אחרת. ועל ידי השאלה הזאת, האדם לאט לאט לומד לראות את התהליכים, שמתרחשים מאחורי האירועים החיצוניים, ועל ידי זה מתפתחת אצלו חשיבה מופשטת. דרך נוספת לפתח חשיבה מופשטת, היא על ידי זה שהאדם מנסה למצוא מקרים ודברים דומים זה לזה. לדוגמה: אם ברצונך להסתכל בצורה מופשטת ורחבה יותר על איזה עניין, באפשרותך לנסות ולמצוא דברים ומקרים שנראים לך דומים לדבר שאותו אתה רוצה להבין טוב יותר. אחרי שתמצא דברים ומקרים שדומים לדבר שעליו אתה רוצה להסתכל בצורה מופשטת, עכשיו תנסה להבין מה הקשר שקיים בין המקרים השונים. להבין מה הקשר, פירושו מה הקשר הנסיבתי. דהיינו, איזה סיבות משותפות הובילו לכך שהאירועים האלו יהיו דומים אחד לשני. ועל ... האדם מאפשר לעצמו לחשוב בצורה יותר מופשטת, ולהסתכל על הדברים בצורה רחבה יותר. ...
מדע / פיזיקה / הוכחות מדעיות / פילוסופיה / איך להתייחס אל תיאוריות מדעיות?
... הוכחות מדעיות פילוסופיה איך להתייחס אל תיאוריות מדעיות? כאשר אדם לומד מדע, בפרט את התחומים שקשורים לרבדים העמוקים של המציאות, עליו להיות ערני למהות של מה שהוא לומד ומגלה. יש לעשות ... השרירותיות היא די פשוטה. על האדם לחפש תמיד רק את האמת ולשאול את עצמו תמיד, אולי ההפך הוא הנכון. פשוט לקחת את התיאוריה המדעית ולנסות לעקור אותה מהשורש שלה. פשוט לנסות לומר את ההפך של התיאוריה וכך לגלות על מה היא מבוססת. אחר כך לוקחים גם את הנחות היסוד של התיאוריה עצמה, וגם עליהן שואלים, אולי ההפך הוא הנכון?! כך חושפים את ...
אני חושב משמע אני קיים (רנה דקארט) - האומנם? ואולי? ואם כן אז? מהי האמת המלאה? - שינה - חלומות - מודעות עצמית - דמיון - מציאות - לוגיקה - פילוסופיה
... דקארט) - האומנם? ואולי? ואם כן אז? מהי האמת המלאה? - שינה - חלומות - מודעות עצמית - דמיון - מציאות - לוגיקה - פילוסופיה אני חושב משמע אני קיים (רנה דקארט). האם זאת באמת האמת? מהי האמת האמיתית? אני חושב משמע: 1 - משהו כלשהו קיים = קיימת מציאות כלשהי = קיימת ישות כלשהי. 2 - קיים ... לבין האני שהוא חושב עליו = המחשבה עצמה. לפני שנדון במהות האמיתית של השאלה ובתשובה האמיתית שלה, לפני כן נציג מספר שאלות למחשבה . כללי: האם תינוק חושב אני? האם תינוק מודע לעצמו? האם תינוק בבטן אימו חושב על אני? האם בעלי חיים חושבים אני ומודעים לעצמם? האם צמחים מודעים לעצם קיומם? והאם הדומם ... שיש רמות עומק שונות של המציאות, החל מהצורה החיצונית ביותר ועד הרמה הפנימית של האטומים קוונטים וכיוב, האם יתכן שכל רמה מודעת לעצמה באופן נפרד? כאשר האדם חולם חלום, האם בעצם קיימים שני אני, זה שבתוך החלום, וזה שמחוץ לחלום שאם יקראו בשמו הוא יעיר את האני שבתוך החלום ויאחד אותו ... של האדם מסוגלת להיות מודעת לקיומה של המחשבה שיש לאדם? וכמובן, מהי האמת? כיצד ניתן לדעת אותה? ומה זה בכלל משנה פרקטית? אז בטרם ניגש להבנת האמת, נסביר מדוע ידיעת האמת היא קריטית? ידיעת האמת קריטית, משום שהיא חוסכת עימותים מיותרים סבל וייסורים. כל הצרות כולן נובעות מכך שהאדם אינו ... באמת את המהות של המציאות, ממילא נחסכים ממנו כל העימותים קונפליקטים וממילא הוא נהנה מהמציאות. כאשר האצבע מבינה את השכל של האדם ומסוגלת להתחבר אליו, ממילא היא מתמזגת עם האדם, נמצאת איתו בהרמוניה, מבטלת את הישות העצמאית שלה לישות שמעליה, רוצה בדיוק את הרצון שאותו רוצה השכל שמעליה = אושר. אך אם האצבע חושבת שהיא ישות עצמאית מהגוף, על ידי זה נוצרות צרות וכולי. כך גם אצל האדם. כל הרע כולו נוצר אך ורק בגלל האני הנפרד של האדם משאר ... בלתי תלויה היא כזו שאינה סותרת דבר, ומשום כך ההסבר הבא אינו סותר דבר, אלא מסביר כל דבר. מי שיתבונן בעניין בצורה פשוטה, יראה כי האמת ממש פשוטה להבנה ומתבקשת מאליה. האמת אינה שוללת את קיומו של דבר, אלא מסבירה את קיומם של כל הדברים. אז מהי האמת האמיתית? האמת היא שהמהות של המציאות שהיא אחת, היא זו שמהווה ...
פילוסופיה / אהבת החוכמה / לוגיקה - איך ללמוד פילוסופיה בגישה נכונה?
פילוסופיה אהבת החוכמה לוגיקה - איך ללמוד פילוסופיה בגישה נכונה? לוגיקה. פילוסופיה. אהבת החוכמה. בעיית האינדוקציה. אינדוקציה. דדוקציה. איך ללמוד פילוסופיה בגישה נכונה? פילוסופיה. פילו = אהבת, סופיה = חכמה. פילוסופיה = אהבת החכמה. בעולם כולו ובמציאות כולה שורר היגיון מוחלט ומדהים. כל העולם כולו עובד בצורה מדהימה ומדויקת להפליא. החל ... הזמן עצמם והמציאות כולה שבתוכה נמצא הכל. הכל עובד בצורה מדויקת ובשכל מדויק. פילוסופיה מאפשרת לאדם לחקור את טיבעה האמיתי של המציאות. הן המציאות שסביבו והן הן המציאות שבתוכו. לחקור את המציאות שבתוכך = לחקור ... רגשות וכולי. לחקור נושא = לדעת הכל על אותו הנושא. תכליתה של הפילוסופיה היא לגלות לאדם את האמת על המציאות. תכליתה של הפילוסופיה היא להביא את האדם אל הטוב האמיתי שנובע מהבנה אמיתית ומלאה של המציאות. בנוסף, כאשר האדם לומד פילוסופיה מתוך רצון אמיתי להגיע אל האמת, עליו לזכור כי עליו לחקור גם את הפילוסופיה עצמה. היינו, הפילוסופיה עצמה מושתת על חוקי הלוגיקה. וחוקי הלוגיקה עצמם מבוססים על? חוקי הלוגיקה מבוססים על יכולת התפיסה השכלית האנושית. מגבלות התפיסה האנושית מיוצגים על ידי השכל האנושי. חוקי הלוגיקה אינם מייצגים את יכולת הדמיון של האדם. יכולת הדמיון של האדם אינה באה לידי ביטוי במערכת החוקים הלוגיים. לוגיקה = שכל. לוגיקה שונה מ: דמיון. ההבנה המרכזית שצריכה להיות לגבי חוקי הלוגיקה היא, כי גם חוקי הלוגיקה עצמם הם הנחת יסוד שאינה וודאית. מאחר שהשכל של האדם הוא רק חלק מהמציאות ואינו המציאות עצמה, ממילא ניתן להבין כי מגבלת השכל האנושי אינה משקפת בהכרח את מהותה האמיתית של המציאות. המציאות עצמה היא אין סופית. השכל של האדם אינו מסוגל לתפוס בתוכו אין סוף. כל מה שנכנס לתוך המחשבה הרי שיש לו סוף. מסקנה: השכל כחלק בתוך המציאות אינו מסוגל לתפוס את מהותה האמיתי של המציאות מבחוץ. לעומת זאת, הדמיון של האדם מסוגל לדמיין אין סוף. אומנם לא בשלמות, אך ברמה של דמיון. בכל מקרה על האדם לזכור כאשר הוא לומד פילוסופיה ומנסה לדעת את האמת האמיתית על המציאות, כי חוקי הלוגיקה עצמם הם צמצום מחשבתי של המציאות. מציאות = אין סוף. שכל = מחשבה = סוף = היגיון = לוגיקה. כאשר האדם לומד פילוסופיה, עליו לחפש לא רק את האמת הלוגית, אלא את האמת האמיתית הכללית על המציאות כולה. זכור, המציאות היא אין סופית והשכל הוא סופי ואינו מסוגל לתפוס את המציאות האין סופית. השכל אינו מסוגל אך הדמיון כן. גם חוקי הלוגיקה עצמם הם רק חלק מתוך המציאות ומתוך השכל הכולל שמנהל גם אותם. זא חוקי הלוגיקה האנושית עצמם הם חלק מלוגיקה גדולה יותר של המציאות. הלוגיקה של המציאות היא לוגיקה אין ...
אחדות / הכל אחד - האם באמת "הכל אחד"? ומה המשמעות של זה? הכל אחד / פילוסופיה / לוגיקה
... הכל אחד - האם באמת הכל אחד? ומה המשמעות של זה? הכל אחד פילוסופיה לוגיקה וכאן נסביר טוב יותר את ... כיצד להבין את המשמעות הנכונה. אחד הרעיונות הפופולאריים ביותר בזמננו הוא רעיון האחדות, הרעיון שהכל אחד, שהאני של האדם הוא בעצם הכל. שכל מה שקיים זה אתה ושאתה זה הכל. שהכל טוב ... אחת וכולי. והרעיון הזה יוצר אצל האדם תחושות שונות וכל אחד מכיל את הרעיון הזה של האחדות ושהכל אחד, בצורה אחרת. וכאן נסביר בצורה פשוטה, מדוע לא הכל אחד ומדוע רעיון האחדות דורש הבנה יותר מעמיקה מאשר מה שנדמה לאדם. ובפשיטות ניתן לראות ולהבין שלא הכל אחד. וההוכחה הפשוטה לכך, היא הצורך לומר שהכל אחד. אילו ... הבדל בין העבר להווה ולעתיד, זה עצמו הוכחה לכך שיש הבדל. כי אילו לא היה הבדל, לא היה צריך לומר שאין הבדל. וכך ניתן להמשיך ולהראות שכל רעיון האחדות ושהכל אחד, יש בו חיסרון. ... ונסביר: האמירה שהכל אחד, סותרת את עצמה בכך שהיא מפרידה את עצמה ממה שאינו אחדות. וממילא גם אם יש אחדות כלשהי, היא לא מה שהאדם מבין בשכלו את רעיון האחדות. וממילא לא רלוונטי ...
חשיבה מופשטת / יכולת הפשטה - מהו השיא של חשיבה מופשטת? ואיך להגיע אליו?
חשיבה מופשטת יכולת הפשטה - מהו השיא של חשיבה מופשטת? ואיך להגיע אליו? מי שיתבונן בעניין ... שלו. כי כל דבר שיש בעולם, יש לו משמעות כלשהי, שהיא מעבר לשם שלו ולהגדרה שלו. וההגדרה של הדבר, היא בעצם רק רמז על המשמעות הפנימית שלו. וחשיבה מופשטת היא, כאשר האדם מצליח להסתכל על הדברים, לא רק כפי מה שהם נראים מבחוץ, אלא גם לפי המשמעות הפנימית שלהם. וכל אחד יש לו חשיבה מופשטת ברמה כלשהי. וככל שהאדם יודע יותר לחשוב בצורה מופשטת, כך הוא מסוגל להסתכל על הדברים בצורה נכונה יותר, להבין תהליכים טוב יותר, ולקבל החלטות נכונות יותר, וממילא גם להיות מאושר יותר. וכאן במאמר נסביר, מהו שיא החשיבה המופשטת שאפשר להגיע אליו. וכפי שכבר ביארתי, ... מאותו הדבר. ובשורש הפנימי ביותר של כל הדברים, אין הבדל בין שום דבר לשום דבר, ושם הכל אחד. ולדוגמה ניקח את הדעות השונות שיש בעולם. שכלפי חוץ נראה שיש בעולם שלנו דעות שונות זו מזו. והם אכן שונות ... חוץ הוא בעצם מסכים פחות עם שאר הדעות, והוא כמובן שולל את ההפך של הדעה העצמית שלו. אבל בשורש של כל הדעות, הכל אחד. כי כל דעה נשענת על שכל כלשהו. וכל שכל נשען על שכל אחר, עד שמגיעים לשכל הראשון, שהוא שכל אחד שממנו נובעות כל הדעות השונות. ומי שהוא חכם אמיתי, הוא יש לו את החשיבה המופשטת הגדולה ביותר האפשרית, והיא שהוא בכל ... יוצר בעולם שלו רע. וכאשר האדם נוקט בעמדה כלשהי, הוא בעצם גכ יוצר רע, בכך שהוא אומר שהדעה הנגדית שלו היא לא נכונה. והפתרון לכל זה, הוא חשיבה מופשטת. כי מי שהוא חכם אמיתי, אז בכל דבר ודבר ... הוא לעולם לא מתכוון לומר שרק מה שהוא אומר זה נכון. אלא הוא מתכוון לומר, שגם מה שהוא אומר זה נכון. כי האמת נמצאת בכל הדעות שיש בעולם. וחשיבה מופשטת באמת, היא כאשר האדם מסוגל לומר דבר ... גם לכל שאר הדברים. וממילא הוא תמיד מכיל בתוכו את הכל, שזאת השלמות. ואיך להגיע לכל זה? על ידי זה שמחפשים את הסיבה של כל דבר. דהיינו, בפשיטות להתבונן ולנסות להבין, מה הסיבה שבגללה הדבר כך ולא אחרת. ועל ידי זה בסופו של דבר מגלים את השורש של הכל, ומגיעים לחשיבה מופשטת באמת, שבה הכל אחד תמיד, לצד הצורה החיצונית של הדברים. והחשיבה המופשטת היא ככ גדולה, עד שמצד אחד היא יכולה להיות בעולם השינויים וגם מהצד השני להיות בעולם האחדות. כי חשיבה מופשטת שלמה, היא כאשר האדם לא צריך לברוח אל האחדות, אלא הוא יכול לחיות בתוך העולם של הטוב והרע, ואעפכ להסתכל עליו בצורה מופשטת , ולראות בו את האחדות. כי מי שאין לו חשיבה מופשטת מספיק חזקה, אז הוא צריך להיות רוחני ולברוח אל האחדות, שהיא בעצם נפרדת מהגשמיות ומהשינויים. אבל מי שיש לו חשיבה מופשטת באמת, שהוא בכל דבר רואה אפילו את ההפך ...
הסוד של האמת האובייקטיבית - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים *כל* הפילוסופים / חכמי הרוח?
... של האמת האובייקטיבית - מהו הסוד שאותו לא יודעים כל הפילוסופים חכמי הרוח? וכאן נבאר את אחד הסודות הכי לא ידועים בעולם, והוא הסוד של האמת האובייקטיבית של המציאות. כי כל בר דעת מבין, שמי שרוצה לחיות טוב, עליו ראשית כל ... הדבר החשוב ביותר הוא המעשה במקום המחשבה. כי כאשר באים לאדם ואומרים לו איזה דבר להתבונן עליו, הוא דוחה אותך ומנסה להבין מה עליו לעשות ברמה הפרקטית. וטוב לו לאדם שיתבונן כל חייו ושישקיע את כל חייו לנסות להבין את עצמו ואת המציאות, ושלבסוף יעשה או לא יעשה איזו פעולה אחת נכונה, מאשר שהאדם יעביר את כל חייו מתוך עשייה, חסרת התבוננות וחסרת כל ערך אמיתי באמת. כי מי יכול לומר שכל מעשיו עלי אדמות הפיקו לו אפילו רגע אחד של אושר בשלמות אמיתית שאין שלמות גדולה יותר ממנו. דהיינו, אושר ככ גדול עד שברגע אחד אין לאדם שום תחושת פחד, שום תחושת ... לעשות במקום במה נכון לעשות והאם בכלל נכון לעשות, הדבר הזה יוצר אצל האדם חיים שלמים חסרי משמעות אמיתית. כי האדם יכול להשיג אושר אמיתי ורציף, שכל הזמן גדל יותר ויותר. אבל הכל תלוי אך ורק בהבנת מערכת החוקים והכוחות שלפיה פועלת המציאות. דהיינו, הבנת השכל האחד והחוק האחד שלפיו המציאות פועלת. והחכם שעיניו בראשו, הוא מתמקד כל הזמן בלנסות להבין את המציאות טוב יותר. כי ככל שהאדם מבין טוב יותר את המציאות, ... ואת זה כל החכמים והפיקחים יודעים. אבל יש כאן עניין נוסף, והוא שהאדם מוגבל לתפוס את האמת, אך ורק בצורה סובייקטיבית עפ המידע שברשותו ועפ היכולת השכלית שלו בלבד. דהיינו, כל תיאור של המציאות שהאדם מבין אותו במחשבתו, הוא תמיד יהיה מוגבל ליכולת התפישה האנושית של האדם. דהיינו, הוא תמיד יהיה ... ולא אובייקטיבי. כי כאשר האדם מבין איזה דבר על המציאות, גם אם האדם מחובר ב 100% לנקודת האמת האישית שלו, דהיינו, גם אם האדם באמת משתמש בכל השכל שלו ובכל הרגש שלו ובכל האינסטינקטים שלו ובכל החושים שלו כדי להבין את המציאות, הרי שעדיין כל הבנה של האדם את המציאות, היא תמיד תהיה מוגבלת ליכולות ... היא תמיד מוגבלת ליכולות הסובייקטיביות של האדם, הרי שלעולם האדם לא יכול לראות ולהבין את האמת האובייקטיבית של המציאות, שהיא האמת האחת והמוחלטת שכל החכמים מחפשים אחריה כל חייהם. כי יש מציאות. ויש שאלות על המציאות. ויש גם הסבר ותשובות ברורות לכל השאלות על המציאות. כי כאשר לדוגמה האדם שואל איך נברא העולם, או מהי תכלית החיים, או מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות, או מהו החוק והשכל האחד שלפיו מנוהלת כל המציאות, הרי שברור לגמרי שיש תשובה לכל השאלות האלו. וגם אם האדם לא יכול או אפילו לא יוכל לעולם למצוא את התשובה, הרי שעדיין זה לא ... את ההסבר הזה. כי כפי שאמרנו כל תפישת המציאות על ידי האדם, היא לעולם הייתה ולעולם תהיה סובייקטיבית. כי האדם יכול להבין את המציאות, אך ורק עפ השכל שלו. וגם אם האדם ממש ירצה להבין את המציאות שלא עפ השכל שלו, הרי שהדבר הזה בלתי אפשרי במציאות. כי ההבנה מתרחשת ואפשרית רק באמצעות השכל רגש יכולת תפישה של האדם עצמו. והאדם עצמו לעולם לא יכול להבין את המציאות, שלא באמצעות הכלים שעומדים לרשותו, שהם השכל רגש וכולי. ומאחר שהכלים האלו מוגבלים, ומאחר שהאדם עצמו לא יכול לתפוש ולחשוב שום מחשבה רגש, שלא באמצעות כלי הקיבול שלו, הרי שלעולם האדם מוגבל להבין את המציאות, אך ורק בהתאם למגבלות התפישה האנושית שלו. וגם אילו תיאורטית היה יכול האדם להחליף את השכל שלו לשכל חזק יותר וכיוב, הרי שעדיין האדם היה מוגבל להבין את המציאות, אך ורק לפי יכולות התפישה האישית והסובייקטיבית שלו. כי כל שכל שיהיה לאדם, תמיד יהיה שכל אחר גדול עוד יותר. ותמיד תפישת האמת על ידי האדם, היא תמיד מוגבלת ליכולות התפישה של הכלים של האדם עצמו. וכדי שהאדם יוכל להבין את המציאות כפי מה שהיא באמת, ... האדם לעולם מוגבל להבין את המציאות אך ורק בצורה סובייקטיבית בלבד. וזאת אחת מהשאלות הקשות ביותר, שאיתה מנסים להתמודד כל חכמי החכמים בעולם וכל הפילוסופים וכל חכמי הרוח וכל המורים הרוחניים. כי כולם משתוקקים להיות מאושרים ולהבין את המציאות בשלמות, דהיינו, לראות את האמת האובייקטיבית. אבל זה דבר שהוא בלתי ... היא סופית. והאדם מסוגל לחשוב בהיגיון, רק בגלל ורק בזכות שאין לו יכולת תפישה אין סופית. כי יכולת תפישה אין סופית, הייתה גורמת לאדם להשתגע כפשוטו ממש. ואם יתנו לאדם יכולת תפישה אין סופית, אין לאדם שמץ של מושג מה לעשות ואיך חושבים עם יכולת תפישה שכזו. ומצד האמת, האדם בכלל אפילו לא מסוגל לדמיין מהי ... של המציאות. ולמרות שהאדם לא מבין כלל כיצד הדבר אפשרי, או מה משמעות הדבר, עדיין זה לא אומר שהדבר לא אפשרי. כי האדם לא מסוגל להבין בשכל האנושי שלו, כיצד ניתן לתפוס אמת אובייקטיבית. כי האמת היא תמיד סובייקטיבית כי היא תמיד אך ורק לפי יכולת התפישה של האדם. אך אף על פי כן יש כאן סוד והוא שיש ... לשאלה הזו. משום שאי אפשר מבחינה לוגית לתפוס בצורה סובייקטיבית ואישית אמת אובייקטיבית שאינה תלויה ביכולת התפישה של זה שתופס אותה. והנה, יש שכל גדול מאוד, שגילה אותו חכם מאוד גדול, שהוא החכם האמיתי, שהוא פיצח וגילה את הדרך איך יכול האדם לתפוס בצורה סובייקטיבית, את האמת האובייקטיבית. דהיינו, איך יכול ... שלו, לבין יכולת התפישה שנדרשת כדי להבין את המציאות בשלמות כפי מה שהיא. וכדי שהאדם עצמו יזכה לזה, לשם כך על האדם לשפר את יכולת התפישה שלו עפ שכלו של החכם האמיתי. כי יכולת התפישה של החכם האמיתי, היא יכולת התפישה היחידה שמאפשרת לאדם להכיל את האמת האובייקטיבית של המציאות. ומי שרוצה לחיות טוב באמת ולהיות מאושר באמת, על ידי זה שהוא יבין את המציאות באמת, עליו לחפש חכם אמיתי שכזה שיש לו יכולת תפישה שכלית אין סופית, שמאפשרת לו לתפוס במחשבתו את האמת האובייקטיבית של המציאות, בלי להיות מוגבל ליכולת התפישה האישית שלו, על ידי זה שיכולת התפישה האישית שלו אינה מוגבלת. ועל האדם לחפש חכם אמיתי שכזה, וללמוד כמה שיותר את השכל ואת דבריו של החכם האמיתי, ודרך זה לגלות את הסוד ואת דרך המחשבה, שמאפשרת לאדם להיות מסוגל להכיל את האמת של המציאות בשלמות. ועל ידי זה שהאדם מוצא חכם אמיתי שכזה, שיודע את הסוד של האמת האובייקטיבית של המציאות בלי מגבלת תפישה סובייקטיבית, ועל ידי זה שהאדם מתקרב כמה שהוא יכול לשכל של החכם הזה, על ידי זה האדם עצמו מקרב את עצמו ומביא את גם עצמו ליכולת תפישה שכזו. שאחריה ממתינים החיים הטובים באמת והאושר האמיתי והאין סופי באמת... ...
קרוב או רחוק, מאמץ, חשיבה מופשטת, יתרונות וחסרונות, להשתחרר מהשכל, אין שכל, שיפוטיות, דבר והיפוכו
קרוב או רחוק, מאמץ, חשיבה מופשטת, יתרונות וחסרונות, להשתחרר מהשכל, אין שכל, שיפוטיות, דבר והיפוכו
... או רחוק, מאמץ, חשיבה מופשטת, יתרונות וחסרונות, להשתחרר מהשכל, אין שכל, שיפוטיות, דבר והיפוכו האם למאמץ יש השפעה על ההצלחה שלנו ... של האדם. הוא נותן דוגמה מתוך כתבי רבי נחמן, שאמר שדווקא האנשים שהכי קל לקרב אותם להבנה הם אלו שלא בטוחים שהם הכי חכמים. דווקא האדם שהוא מאוד חכם ומלא שכל, לפעמים מרגיש שהוא יודע הכל ולכן מתקשה לקבל רעיונות שנראים לו מנוגדים להיגיון שלו. הוא מביא דוגמה של אדם חכם במיוחד, אשר כתב טקסטים שנראים שכליים מאוד, אבל בפועל מלאים באמונות והנחות יסוד. אותו אדם היה בטוח לגמרי שאין אפשרות להבין דבר והיפוכו כאחד, וזה בדיוק המקום שבו השכל שלו הגביל אותו. דווקא החוכמה הגדולה שלו היא שהרחיקה אותו ... יכול לפתור בעיות מורכבות, אך אותו דמיון גם מביא איתו חרדות, פחדים ודאגות רבות יותר. ככל שהאדם חכם יותר, כך קשה לו יותר לתפוס את האחדות של דבר והיפוכו. אדם פשוט יותר, דווקא בגלל המגבלות שלו, יכול לקבל יותר בקלות מציאות שבה שני דברים מנוגדים קיימים ביחד, כי אין לו שכל מושלם שמגביל אותו. איך אפשר לתפוס שדבר והיפוכו זה אחד? כדי להבין את האמת האולטימטיבית, על האדם להבין שיש סוג חשיבה שנמצאת מחוץ לשכל הרגיל. החשיבה הרגילה אומרת: אם זה כאן, אז זה לא שם, ומגדירה את המציאות באופן מוגבל. אך החשיבה האמיתית שאליעד מתאר היא גם מעל השכל וגם מתחת לשכל. במילים אחרות, כדי להבין באמת שהכל אחד, האדם צריך להיות מוכן גם לוותר על השכל שלו, וגם להשתמש בשכל כדי להתעלות מעליו. הוא נותן דוגמה לכך שמחוץ לזמן ולמקום אין באמת מגבלות, ושהשכל המוגבל שלנו לא מסוגל לתפוס מציאות כזו. במצב הזה השכל מתפקד גם כיתרון וגם כחיסרון. האם לרצות משהו מקרב אותנו אליו ... זו צורה של קיצוניות. כדי להגיע באמת לתחושה של שלמות, האדם צריך להיות מסוגל להחזיק בתוכו גם את הרצון וגם את חוסר הרצון בעת ובעונה אחת. כיצד אפשר להשתחרר מהשכל? אליעד מסביר כי בשיטות המדיטציה הרגילות מלמדים אנשים לברוח מהשכל, להתמקד בנקודה או בנשימה. אבל ברגע שמפסיקים את התרגול, השכל חוזר לשלוט. הדרך של אליעד שונה לגמרי - היא לא מנסה לברוח מהשכל, אלא משתמשת בשכל עצמו כדי לשחרר את האדם מהשכל. זו דרך ייחודית שלא מנסה להילחם בשכל אלא פועלת איתו כדי להתעלות מעליו. מה המשמעות של להיות לא ... השיפוטיות עצמה כשלילית. השיטה שהוא מציע היא לא לנסות לבטל את השיפוטיות, אלא דווקא לאמץ אותה ולהבין שבתוך השיפוטיות עצמה אפשר למצוא את האמת. במקום להתנגד לשכל או לשיפוט, אפשר להשתמש בהם בצורה חיובית, כדי להגיע למצב של ... את המנגנון של העולם שבו דבר והיפוכו יכולים להתקיים במקביל. לפי תפיסה זו, האדם מפסיק לברוח ממצבים שליליים, ומצליח לקבל את כולם כחלק מהאחדות. איך להשתחרר מהשכל? האם רצון חזק עוזר להצליח? האם אפשר להיות שיפוטי ולא שיפוטי בו זמנית? מהם היתרונות והחסרונות של חוכמה? איך להבין שדבר והיפוכו זה אחד? כיצד להכיל את כל הרגשות? מהי חשיבה מופשטת? ...
ניתוח מעשי, נפרדות ואחדות, רעש משקית בייגלה, חשיבה מופשטת, ניגוד אינטרסים, הסתכלות רחבה
ניתוח מעשי, נפרדות ואחדות, רעש משקית בייגלה, חשיבה מופשטת, ניגוד אינטרסים, הסתכלות רחבה
... מעשי, נפרדות ואחדות, רעש משקית בייגלה, חשיבה מופשטת, ניגוד אינטרסים, הסתכלות רחבה איך פתרון בעיית רעש משקית בייגלה קשור לנפרדות ואחדות? הנושא המרכזי שאליעד כהן מסביר בהרצאה זו הוא כיצד בעיות יומיומיות יכולות להיפתר דרך חשיבה מופשטת על עקרון בסיסי של נפרדות ואחדות. כדוגמה מעשית, אליעד הציג סיטואציה שבה ... לסובבים אותו. בתחילה אנשים הציעו פתרונות מורכבים או לא נוחים, כמו להפסיק לאכול או להרחיק את השקית, אך אליעד הציע פתרון פשוט יותר - לפתוח את השקית לחלוטין באמצעות סכין, וכך למנוע את הרעש שנוצר מהחיכוך. מה היה השלב ... לשני האינטרסים - גם לאכול וגם לא להרעיש - להתקיים יחד, באמצעות צמצום ההתנגדות שמלכתחילה יצרה את הרעש. איך ניתן להשתמש בחשיבה זו בבעיות יומיומיות אחרות? אליעד מסביר שכל בעיה בחיים ניתן לנתח באותו אופן בדיוק: לזהות איפה הנפרדות, איפה יש ניגוד אינטרסים, ואז למצוא דרך לייצר אחדות בין הישויות או הרצונות המנוגדים. החשיבה הזו היא מופשטת ואוניברסלית. למשל, אם יש סכסוך בין שני אנשים, אפשר לבדוק מהי הנקודה שבה קיימת נפרדות בין ... מסוימת כי לא ניתן לקיים אחדות מוחלטת ללא שום הבחנה. תמיד תהיה נקודה שבה צריך לקבל החלטה מסוימת שהיא סוג של צמצום. אבל המפתח הוא לזהות בצורה ברורה ומדויקת מהו הצמצום המינימלי שצריך לעשות כדי לפתור את הניגוד. מה הכוונה בחשיבה מופשטת שאליעד מדבר עליה? אליעד ממליץ לאנשים לפתח חשיבה מופשטת. במקום לחשוב בצורה ישירה וקונקרטית מדי על הבעיה (איך לפתור רעש של שקית בייגלה), לחשוב קודם כל בצורה מופשטת יותר (מה גורם לניגוד? מה מייצר את הבעיה ברמה הכי בסיסית?). החשיבה הזו מאפשרת לאדם לראות את המציאות באופן רחב ועמוק יותר, כמו לראות את האותיות שמרכיבות את המציאות (בדומה לדימוי מתוך הסרט המטריקס). חשיבה מופשטת מאפשרת לאדם לזהות את המבנה של כל בעיה, ומתוך כך לפתור אותה בקלות רבה יותר. לסיכום, כיצד ניתן ליישם את הרעיון המרכזי של ההרצאה בחיים? אליעד מדגיש שהמפתח ליישום הרעיון הוא תמיד לשאול מהו הגורם האמיתי לנפרדות, מהן הישויות המנוגדות, וכיצד אפשר להביא אותן לידי אחדות. ככל שהחשיבה מתמקדת בנפרדות ואחדות, כך קל יותר לפתור בעיות יומיומיות ולזהות במהירות פתרונות יעילים יותר, פשוטים יותר, ומדויקים יותר. איך לפתור בעיות בחיים? מהי נפרדות ואחדות? כיצד נוצרים קונפליקטים? איך להגיע לאחדות בין ניגודים? מהי חשיבה מופשטת? ...
שינוי מעשי, שינוי פנימי, לעשות או לא לעשות, פילוסופיה, שינוי חוויה ממשית באמצעות הבנה פנימית
שינוי מעשי, שינוי פנימי, לעשות או לא לעשות, פילוסופיה, שינוי חוויה ממשית באמצעות הבנה פנימית
... מעשי, שינוי פנימי, לעשות או לא לעשות, פילוסופיה, שינוי חוויה ממשית באמצעות הבנה פנימית מה הקשר בין חשיבה מופשטת לבין המציאות היום - יומית? הרבה אנשים שואלים כיצד שיחות מופשטות ופילוסופיות, כגון השיחות שאליעד מנהל, משפיעות על החיים האמיתיים שלהם. מה התועלת בלדבר ... לא מוחשיים, כשבחיים עצמם אנחנו עסוקים בדברים מוחשיים ומיידיים, כמו לאכול כשאנחנו רעבים? הסיבה שאליעד מדבר על דברים מופשטים היא שהלא - מוחשי, החשיבה הפילוסופית וההבנות הפנימיות האלו, דווקא משנות את הדרך שבה אנחנו חווים את המציאות המוחשית. הוא מדגים זאת דרך הרעיון שככל שאדם מפתח את החשיבה שלו, כך הוא רואה יותר אפשרויות בעבודה ובחיים. הוא מתחיל לראות אופציות נוספות ... את האירוע: האם הוא חושב שזה קרה נגד רצונו, בעדו, או אולי באופן אקראי. כל פרספקטיבה תיצור אצלו חוויה אחרת לחלוטין. איך חשיבה מופשטת משפיעה על החלטות מעשיות? אליעד מסביר שהמטרה של השיחות הפילוסופיות והלא - מוחשיות היא לפתח את החשיבה ולגרום לאדם לראות את המציאות מזוויות שונות. זה מאפשר לאדם לקבל החלטות טובות יותר, או לפחות לקבל החלטות מתוך הבנה עמוקה יותר של האפשרויות השונות. החשיבה מופשטת אינה מנותקת מהמציאות המעשית, אלא להפך - היא משפרת ומחדדת ... בין פחדים להחלטות שאנחנו עושים? אליעד מתאר מצב שבו אדם מפחד להיות רעב, למשל, כי הוא מפחד למות. אבל אם הוא מרחיב את החשיבה ומבין שגם למות יכול להיות דבר חיובי, הוא כבר לא פוחד מהמוות באותו אופן. לכן, החשיבה המופשטת מאפשרת לאדם להיפתח לאפשרויות חדשות ולשחרר פחדים וחרדות שהגבילו אותו קודם לכן. האם לא לעשות כלום ... רע לו להיות רעב, אלא מתוך הבנה שגם רעב הוא טוב באותה המידה. מה המשמעות של טוב ורע בחיים? לפי אליעד, טוב ורע אינם דברים פרקטיים ואובייקטיביים, אלא תחושות פנימיות וסובייקטיביות. האם מצב מסוים הוא טוב או רע ... או באופן מוחלט, משום שזהו עניין סובייקטיבי ורגשי. האם אפשר להגיע לאושר תמידי? אליעד מסכם את העניין בכך שהשיחות והחשיבה הפילוסופית מובילות בסופו של דבר להבנה האם אדם יכול לחוות אושר תמידי או לא. האם אפשר להגיע למצב שבו אדם ירגיש טוב באופן מוחלט וללא תנאים חיצוניים? זו השאלה המרכזית והמהותית שכל השיחות הפילוסופיות שהוא עורך אמורות להוביל אליה. איך להפוך חשיבה מופשטת למעשית? האם אפשר להיות מאושר בכל מצב? כיצד להשתחרר ... האם הבנתי נכון? אליעד: כל מה שהבנת נכון, אבל מהיבט מסוים, למה? כי תמיד יש עוד היבטים. שאלה: אני מרגיש שהשיחות כאן הם מופשטות לא מוחשיות ומשכיחות ממני את חיי היום יום, אז לאן זה מוביל אותנו? אליעד: הלא מוחשי מוביל למוחשי. הלא מוחשי יש לו כמה יתרונות, דבר ראשון הוא מפתח לך את החשיבה, ואז למשל בעבודה תחשוב ביותר אופציות, כך שהלא מוחשי מפתח לך את חיי היום יום. היבט נוסף אומר שכול תרגילי המחשבה האלה, הם בסוף יביאו אותך ... השאלה איך אתה חווה זאת? האם זה קורה מעצמו, האם אתה בוחר את זה, האם זה קורה כרצוני או לא כרצוני? אז מה שאנו עושים פה, א מפתחים את החשיבה, ודבר נוסף הוא, שככול שתבין את התפיסה של האחד, כך פחות תאחז במציאות, ולמשל ... לך לשבת על הגדר ואתה שואל, איך הדיונים האלה עוזרים לי להחליט מה לעשות עם עצמי? נכון? . קודם כל ברמה המעשית, ככול שתפתח את החשיבה כך הסיכוי שתקבל החלטה נבונה גדול יותר, נכון? או שכן או שלא, אבל זאת גם ... לך את החוויה האמיתית שאומרת לך, שלהיות רעב ולמות ברעב זה טוב, אז אתה אף פעם לא חי מתוך בחירה. טוב ורע זוהי חוויה, זה לא פרקטי. האם טוב לו או לא טוב לו? איך אתה יכול לדעת? זה משהו סובייקטיבי. טוב ורע זוהי ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שאלות מופשטות, פיתוח החשיבה, שאלות פילוסופית, שאלות למחשבה, חשיבה פילוסופית, חשיבה מופשטת, שאלות פרקטיות, שאלות לא פרקטיות, פיתוח השכל, לימודי פילוסופיה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להצליח בזוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעריך את עצמך? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בטלפון, אימון אישי לבני נוער, מאמן אישי רוחני ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5938 שניות - עכשיו 26_06_2025 השעה 08:19:54 - wesi1