... שהוא לא יתייחס אל הרעיון שלך כאל רעיון אפשרי, אלא כאל רעיון מחויב. ושהוא לא יחשוב שאולי אתה צודק, אלא שאתה צודק בוודאות. ולפעמים לא רק שאתה צריך להפוך את האפשרי למחויב, אלא שאתה צריך גם
לגרום לרעיון עצמו להיות רעיון אפשרי, עבור זה ששומע אותו. כי בתת מודע של כל אדם, יש לגיטימציה וגם חוסר ... משום שהאדם ברמת המודעות החיצונית שלו, לא מקבל את אותם רעיונות בצורה לגיטימית בכלל. ובמקרה כזה לדוגמה, אם ברצונך לשכנע מישהו במשהו שהוא אפילו לא רואה בו רעיון לגיטימי, ובפרט אם ברצונך לא רק
לגרום לאדם לקבל את הרעיון כרעיון אפשרי וכרעיון לגיטימי, אלא גם
לגרום לו להתייחס אל הרעיון הזה כאל רעיון מחויב, לשם כך עליך להכניס לאותו האדם את הרעיון הזה, דרך תת ... כי ההומור גם אומר את הרעיון, אבל גם בעצם שולל אותו, בכך שהוא אומר שזה רק בהומור ולא ברצינות. דהיינו, לומר משהו בהומור, זה כאילו לומר שהוא נכון, וגם לומר שהוא לא נכון בו זמנית. וכאשר רוצים
לגרום לשתול מסרים לתת מודע של מישהו, מסרים שיגרמו לו להתחיל לחשוב ברצינות, על משהו שהוא לא חושב עליו ... אותו הנושא, אבל עושים זאת בצורה מצחיקה. דהיינו, שמעלים את האפשרות הזאת בצחוק ובהומור. כאשר בעצם ההומור נותן תמיד את האפשרות לטעון שזה לא מחייב ושזה רק בהומור. אבל באמת באמצעות ההומור, אפשר
לגרום לאדם להתחיל לחשוב על דברים, שהוא לא היה רוצה לחשוב עליהם בצורה רצינית. וכידוע, יש כאלו שלוקחים את ... ואז מי שהוא מומחה להומור ומומחה לשכנוע בו זמנית, הוא רואה איזה רעיון האדם לא מוכן לקבל אותו, והוא לוקח את אותו הרעיון, ועוטף אותו בצורה מצחיקה, ושם אותו על השולחן, בצורה מצחיקה והומורית,
כדי לגרום לאדם להתחיל לחשוב על אותו הרעיון, לפחות בצורה מצחיקה. כי לפעמים האדם לא מוכן לשמוע את האמת ... העטיפה של ההומור, עד שהוא יהפוך להיות רעיון רציני. וכמובן שיש גם את השיטה הנגדית, שאומרת שאם ברצונך להפוך את המחויב לאפשרי, עד כדי העלמת המחויב לכלום ממש, דהיינו, לקחת דבר שהאדם בטוח בו,
ולגרום לו להפסיק להיות בטוח בדבר הזה, עד כדי כך שהוא ישכח שיש אפילו את האופציה לחשוב כך, אז עושים את אותו ...