... גם למסר שתאמר לו אחכ. אם אתה רוצה להחליש מישהו, דבר איתו בצורה שתשדר לו שאין לו בחירה על מה שאתה רוצה שהוא יעשה על מה שהוא עושה. אם אתה רוצה
לגרום למישהו להרגיש חזק, תשדר לו שיש לו בחירה על מה שאתה מבקש ממנו לעשות על מה שהוא עושה. אם אתה מציע למישהו הצעה, ואתה רוצה להעביר לו מסר לתת מודע, ... יש לך את האפשרות לרכוש את המוצר הזה שיעזור לך, כאשר המילה כרגע, היא סוג של איום סמוי, שעוד מעט אולי לא תהיה לך את האפשרות הזאת. אם אתה רוצה
לגרום למישהו לאהוב אותך, תגיד לו את מה שהוא היה רוצה לשמוע על עצמו ותפרש לו את עצמו, כפי מה שהוא היה רוצה להבין את עצמו ולחשוב על עצמו. ובפרט כאשר יש ... לעשות את זה בקלות. כאשר בעצם בהתחלת המשפט הועבר מסר שכאילו מחזק את ההתנגדות של השומע למה שאתה רוצה לומר בסוף המשפט. ואחכ בסוף המשפט אתה רוצה
לגרום לשומע לחשוב שאם הוא ירצה, אז הוא יוכל לעשות את המאמץ המדובר. אלא, שאם תאמר המאמץ הזה קשה מאוד לאדם. אבל מי שבאמת ירצה, הוא יוכל לעשות את זה ... ליצור ריחוק מהשומע, תשתדל לא לקרוא לו בשם האישי שלו ולא לדבר איתו בגוף ראשון, אלא רק תדבר איתו בצורה שהיא יותר כללית ופחות פרטית. כאשר ברצונך
לגרום למישהו לעשות משהו, עליך
לגרום לו לחשוב, שהוא שולט במצב ושיש בידו את היכולת לעשות את מה שאתה רוצה שהוא יעשה. ולכן בפועל זה אומר, שעליך ליצור אצל השומע, את התחושה ואת החוויה, ... בחירה חופשית לעשות כך או אחרת, ושהמצב הקיים, הוא תלוי בו ולא בכוח חיצוני לו. לדוגמה, נניח שמישהו מספר לך שיש מישהו שמכעיס אותו בעבודה, וברצונך
לגרום לו לא לכעוס עליו. אז כאן לדוגמה עליך לשים לב להבדל שקיים בין המציאות של העובדות, לבין הפירוש שלהם. זא שנניח שהסיפור שהאדם השני סיפר לך על מה ... האדם אומר הכעיסו אותי, הוא בעצם מעביר מסר שהדבר לא בשליטתו. אך כאשר האדם אומר כעסתי על X, הוא בעצם אומר שהדבר כן בשליטתו. ולכן, אם ברצונך
לגרום לשומע לדוגמה לא לכעוס על מה שקרה לו, אז כאשר הוא מספר הכעיסו אותי, אז לדוגמה באפשרותך תוך כדי שאתה חוזר על דבריו... כדי לראות אם הבנת אותו נכון, ... לך לכעוס, עליך להחליף את זה לכעסת על X, שזה בעצם מעביר את האחריות האישית לשומע ולא לכוח חיצוני לו. וזה בעצם אומר גם את ההפך. דהיינו, אם ברצונך
לגרום למישהו לא לעשות משהו, עליך
לגרום לו לחשוב שהדבר לא בשליטתו ושהוא אינו תלוי בו. ולכן, אם אתה רואה לדוגמה שהוא מעביר מסר שהדבר תלוי בו, בצורה המינוחים והביטויים שהוא משתמש בהם, ... אוהב מישהו, אתה עושה לו טוב, ולהיפך. ולכן, כאשר תעשה למישהו טוב, זה יגרום למוח שלו לחשוב שאתה אוהב אותו וזה יצור קרבה בינך לבינו. אם אתה רוצה
לגרום למישהו לשנות את החשיבה שלו, עליך לברר ולהבין, מהי התועלת הרגשית שהוא מקבל מכך שהוא חושב כפי שהוא חושב כרגע. בכל צורת חשיבה, יש תועלת רגשית כלשהי. ואם תגלה מהי התועלת הרגשית שהשומע מקבל מצורת החשיבה הקיימת שלו, זה יקל עליך
לגרום לו לשנות את החשיבה שלו. לדוגמה, על ידי זה שתמלא את הצורך הרגשי שלו בדרכים אחרות תגרום לו לנטרול הצורך הרגשי שלו, לחשוב בצורה כלשהי. אם אתה רוצה
לגרום למישהו להאמין לך לעובדה כלשהי שאתה מציג, באפשרותך להציג אותה לא כעובדה בפני עצמה, אלא כחלק מסיפור אחר ומעובדה אחרת. כך הפוקוס של השומע, לא יהיה ... כעובדה שאינה הכרחית לצורך הבנת הסיפור באופן כללי. מהיבט מסוים, אם העובדה מוצגת, כעובדה שהיא הכרחית לצורך הבנת הסיפור, אז מהיבט מסוים, זה
עלול לגרום לשומע להתרכז יותר מידי בעובדה שאתה מציג ולהטיל בעובדה שלך ספק. אך מצד שני מהיבט מסוים, זה גם מגדיל את רמת האמינות של העובדה שאתה מציג. כי ... הכרחי לאמיתות העובדה שהצגת. במקרה כזה, יש את היתרונות וגם את החסרונות של 2 האפשרויות הקודמות. ובנוסף, כאשר אתה מציג עובדה כחלק מסיפור, עליך
לגרום לשומע לחשוב שהסיפור נכון באופן כללי, כדי שהוא יאמין לעובדה ששתלת לו בתוך הסיפור.
כדי לגרום לסיפור להישמע אמין, תוסיף לסיפור כל מיני עובדות שהן לא בהכרח הכרחיות לצורך העברת המסר של הסיפור. אך שהעובדות האלו יהיו עובדות שירצו
לגרום לשומע להאמין שהסיפור שלך נכון. שזה אומר, תציג עובדות, שאתה חושב שהשומע ירצה לחשוב שהן אמת, כדי להרגיש יותר טוב. זה יגרום לשומע לרצות להאמין ...