... את נקודות התורפה של הנחות היסוד שלו. ואז, כאשר ברורות לך הסיבות שבגללן האדם השני חושב כך או אחרת, וברור לך מה נקודות התורפה של הנחות היסוד שלו, עכשיו הרבה יותר קל
לגרום לו לשנות את דעתו. ומי שמדלג על החלק הזה, של להבין את דבר ... יכול להרגיש אסיר תודה, במובן השלילי שהוא לא ירצה להיות אסיר תודה, ולא ירצה להמשיך את הדינאמיקה מולך, כדי לא להרגיש חלש ואסיר תודה. והחוכמה כמו תמיד היא, לדעת גם
לגרום לשומע להרגיש חיסרון שיגרום לו להעריך את מה שאתה נותן לו, וגם בו זמנית שלא ירגיש חיסרון יותר מידי,
שעלול לגרום לו לא לרצות להיות מולך בפוזיציה שבה הוא מרגיש ... היה קשה, לא היה נחשב להצלחה. תחשוב על זה = זה לא מחייב אותך, רק תחשוב על זה. לפעמים, אם אתה מדבר בביטחון עצמי גבוה מול השומע, ואתה אומר את הדברים שלך בוודאות, זה
עלול לגרום לשומע להטיל ספק ולשאול את עצמו, אולי הוא מנסה לעבוד ... מזדהה עם הטענה הנגדית מסיבה כלשהי, זה רק מחזק אצל השומע את הדעה שלו. ולמרות שהוא משדר שהוא כבר בטוח בה, אתה מחזק אצלו את הדעה שלו. אבל יש מקרים לדוגמה, שבהם השיטה
לגרום למישהו לשנות את דעתו, היא דווקא על ידי זה שתזדהה עם השומע ... אלא בגלל שזו לא האמת. אם אתה רוצה לשכנע מישהו במשהו, באפשרותך לעשות זאת גם באמצעות דימויים ומטאפורות מהעולם של השומע, שלגביהן אין לשומע ספק. זא אם ברצונך לדוגמה
לגרום למישהו לחשוב, שביום חם אסור לרוץ כי זה מסוכן, עליך לשאול ... ועכשיו עליך לחפש איזה דוגמאות נוספות ניתן לתת, למהות של מה שאתה רוצה לומר לשומע. דהיינו, עליך למצוא, באיזה מקרים מסכים גם השומע, שאסור לעשות X בגלל שזה מסוכן.
ולגרום לשומע לחשוב שהם זהים אחד לשני. לדוגמה, אל תעשה X כי זה ...