... אבל הלבושים שלו הם מעטים יחסית, ביחס לשכל של הספר הצלחה אהבה וחיים טובים. ששם, הנושאים של הספר, הם נושאים יותר גשמיים של חיי היום יום, נושאים של
העולם הזה ממש, נושאים שהם רחוקים הרבה יותר מהאחדות של המציאות. והקושי הוא, להעביר את השכל הגדול, באמצעות השכל הקטן, דהיינו, באמצעות לבושים ... כי עיקר היופי של המציאות שלנו, הוא דווקא במקום שבו השכל הגדול ביותר, מלובש בתוך הצמצום הגדול ביותר ובתוך ההסתרה הגדולה ביותר. וזה היופי של
העולם, שהאחדות מלובשת בתוך הנפרדות. וככל שהשכל של הנפרדות, נראה טיפשי יותר, כך יש בו שכל גדול יותר. והעולם שלנו, הוא יצירת אומנות של ממש, כמו ... הם חכמים גדולים. למרות שבאמת, הם משוגעים גדולים. והחושך נדמה לאור ולהפך. כי ספר הזוהר לדוגמה, הוא כולו חושך. כי הוא מחשיך את האור ואת היופי של
העולם . וכיוב כל שאר ספרי הדת והיהדות נצרות וכולי, שהם מחשיכים את האור של אלוהים האמיתי. אבל אצל הטיפשים והעיוורים, הספרים האלו נראים להם ... והגדולה האמיתית של החכם האמיתי, נמדדת דווקא ביכולת שלו להלביש את השכל הגדול ביותר בעולם, בתוך השכל הקטן ביותר בעולם. כגון סיפורי מעשיות ושיחות
העולם וכיוב. ולכן שיחת חולין של חכם אמיתי, היא יקרה וחשובה יותר, מדבר חוכמה של מי שהוא לא חכם אמיתי. כי השכל שמלובש בשיחת החולין של החכם האמיתי, הוא גדול מהשכל שיש בדברי החוכמה, של זה שאינו חכם אמיתי. ונוסיף, כי היכולת של החכם האמיתי להלביש את השכל הגדול, בתוך הלבושים של
העולם הזה, היא נובעת, מכך שהחכם האמיתי יודע לקרוא ולהפשיט את המציאות מהלבושים הגשמיים שלה. וכאשר האדם זוכה לראות את פנימיות השכל של המציאות, ...