... נפשיות, באופן שבו היינו מתייחסים לאדם נורמטיבי, בוגר וחכם. הגישה הזו כוללת מספר עקרונות בסיסיים: שימוש בשפה בוגרת ומכבדת, ללא שפה ילדותית או מתיילדת. התייחסות רצינית
והגיונית לכל דבר שהילד או האדם אומר, גם אם זה נשמע לא
הגיוני. למשל, אם ילד אומר שיש מפלצת בחדר, לא לבטל את דבריו מיידית אלא להגיב בצורה מכבדת ורצינית, למשל לומר: אני מבין שאתה חושב שיש מפלצת, אני אישית לא רואה אותה, אני מבין ... מה לעשות כשלא מבינים את ההיגיון של הילד או האדם עם הפרעה נפשית? אליעד מודה שיש מצבים שבהם אנחנו לא מבינים את ההיגיון של האדם השני. ייתכן שהוא טוען משהו שנראה לנו לא
הגיוני לחלוטין, כמו מפלצת בחדר או רודפים אחריי. במקרה כזה, ההמלצה היא להודות בפשטות ובכנות שאתם לא מבינים, אבל לעשות זאת בדרך מכבדת ואמיתית. למשל, להגיד אני מבין שאתה מרגיש ... לגיטימציה לתחושותיו, גם אם הן שונות או מוזרות, ובו זמנית לשדר לו שהמצב פתוח לבירור והבנה הדדית. ברגע שאתם לא מזלזלים ולא מבטלים את האדם, אתם מאפשרים לו לפתח חשיבה יותר
הגיונית ובריאה. כיצד עקביות משפיעה על ההצלחה בחינוך ילדים ובטיפול נפשי? אליעד מדגיש שוב ושוב את חשיבות העקביות. לא מספיק להתייחס פעם אחת בצורה בוגרת ולמחרת לחזור לדיבור ... אליו בצורה שמכבדת אותו כבוגר, תוך שמירה על היגיון של המבוגר. אליעד מסביר גם כיצד יש לתקשר עם ילדים או אנשים עם הפרעות נפשיות - אם ילד או אדם משוגע טוען שמשהו בלתי
הגיוני קורה, יש לנסות להבין את עולמו ולדבר איתו בהיגיון. אם ילד טוען שיש מפלצת בחדר, על המורה או ההורה לא להתייחס לדברים כלא
הגיוניים , אלא לנהל שיחה תוך שמירה על הקשר
ההגיוני: אני מבין את מה שאתה אומר, אני לא חושב שיש פה מפלצת, אבל אני מבין שאתה מרגיש כך. מדובר בהצגת הגישה של תקשורת מבוססת על כבוד הדדי, שמבוססת על היגיון ולא על גישה של ...