צחוק, הומור, בדיחות, חוש הומור, רצינות, בדיחות הדעת, ישוב הדעת, שחרור רגשי, הומור עצמי... מכיוון שברצינות האדם חייב לשמור על היגיון, מחשבה ברורה וסדר מסוים. לעומת זאת, בצחוק הוא מאפשר לעצמו להיות לא הגיוני, לפעול ללא הסבר רציונלי. אליעד מבהיר שבעזרת הצחוק אפשר להכניס לתוך החוויה רגשות שלא היו מתקבלים תחת החשיבה ההגיונית. לדוגמה, אדם שצוחק כאשר קורה לו משהו רע, משתמש בצחוק כי ברצינות הוא היה אמור להרגיש רע בלבד. הצחוק מאפשר לו לחרוג מהמצב ההגיוני שבו היה כבול. האם הצחוק דומה לשקר? אליעד טוען שהצחוק דומה לשקר או לצמצום, משום שהוא מאפשר להביע דברים ... היא צוחקת מכיוון שאם הייתה עושה זאת ברצינות מלאה היא הייתה חשה מבוכה, כי זה היה נראה לה לא הגיוני או מוזר. באמצעות הצחוק היא פותרת את הבעיה הזו ומאפשרת לעצמה להתנהג באופן רגשי וספונטני, בלי להרגיש מוזרה או ... אותך מהשכל, ואז אתה יכול לצחוק על זה. מה שאני מנסה להגיד הוא, שהצחוק מאפשר לך לחוות דבר לא הגיוני מצד הרצינות. אם יש סיטואציה, ואתה רוצה לחוות רגש מסוים, ואם אתה רק רציני, אתה לא תוכל לחוות את ... כך שאם מישהו צוחק, זה אומר שאת הרגש שהוא מרגיש, הוא לא יוכל לחוות אותו, אם הוא יהיה רק הגיוני. הצחוק מאפשר לך להיות במקום לא הגיוני בעיניך. צחוק זה כאילו, אני לא רציני, אני יכול לעשות מה שאני רוצה. בכל חוסר היגיון יש היגיון, גם ... שאיתו אתה חי ויש את ההיגיון של המשוגעים. כל אדם בתוכו יש את הדבר שהוא אומר עליו שזה לא הגיוני. אז אם אתה רוצה לחוות דבר שהוא לא הגיוני בעיניך, (שהוא כן הגיוני, כי אחרת לא היית חושב עליו בכלל), אז אתה מכניס את הצחוק, והוא נותן לך רווח. אתה לא כבול ... לדוגמה, אימא עושה פוצי מוצי לילד שלה, אז למה היא צוחקת? אליעד: למה היא צוחקת? כי אם היא הייתה הגיונית היא לא הייתה עושה זאת, היא הייתה קולטת שהיא דפוקה בראש. אדם מהצד היה אומר, תראו את הדפוקה, אבל ... שאתה צריך להרגיש עוד משהו, והשכל שלך אומר לך, אבל אתה לא יכול להרגיש את זה, כי זה לא הגיוני, ואתה כן רוצה להרגיש את זה, ולכן אתה צוחק. הרצינות היא סוג של צמצום, שאם היית רק רציני, לא ... בכל זאת רוצה להכיל את מה שנאמר ולכן אתה צוחק. בסוף הצחוק הוא המקום שבו אתה יכול להיות לא הגיוני. מה יותר עמוק מזה? ביהדות במירכאות הקליפות נקראות צחוק או ליצנות, אבל הקליפות גם נחשבות לאמונה, כל העולם הזה ...