... כבר ממילא מרגיש טוב. אך בפועל, האדם אינו מפסיק לרצות מצב אחר ממה שיש לו כעת. יש
הבדל עצום בין אדם שבאופן טבעי אינו מחפש עוד אושר, כי הוא שבע ומרוצה, לבין אדם שמדחיק את הרצון לאושר ו"מחליט" להפסיק לחפש אותו רק באופן מלאכותי. זה כמו
ההבדל בין רעב ששבע ולכן לא מחפש מזון, לבין רעב שמנסה להסיח את דעתו מלחשוב על אוכל. במקרה השני, הרצון לא נעלם ... ואת האחדות (שהכל אחד). כשאדם מבין באמת שהכל אחד, הוא אינו יכול לסבול עוד, משום
שההבדל בין טוב לרע מתבטל בעומק החוויה. זה דומה למי שמבין שכל המשחק של טוב ורע הוא רק משחק - גם אם הוא ממשיך ... ממשיך לשאול לעומק, הוא עשוי להגיע לנקודה שבה אין תשובה מוחלטת, כי בשורש הדברים אין
הבדל בין טוב לרע. אז נופלת ההפרדה, והאדם נחשף לאחדות. ברמה היומיומית הוא עדיין משתמש בשכל
ומבדיל בין מצבים רצויים ופחות רצויים, אבל בעומק הלב יודע שאין באמת
הבדל, ולכן אינו סובל. מהי הדרך המעשית לחוות אחדות? הדרך המעשית היא לחפש את האמת במלוא כנותה: לבדוק כל הנחה ... עם סבל וקושי הקשר בין חקירת האמת לבין תחושת אושר שכל עליון ושכל תחתון - מה
ההבדל? מסע פנימי אל חוויית השלמות הסבר על גן עדן ועל מבחן הכניסה לגן עדן. מהו המבחן שיש לפני הכניסה לגן עדן? ... אדם יכול להגיד אני יפסיק להיות מאושר, ואני אהיה מאושר, אבל זה לא עובד כך. כי יש
הבדל גדול בין אדם שלא מחפש את האושר כי טוב לו, לבן אדם שלא מחפש את האושר, כי הוא החליט בכוונה לא לחפש את ... אוכל ואז שבע ולא מחפש לאכול. ויש אדם רעב, אבל יעסיק את עצמו במחשבות לא לאכול.
ההבדל שהשבע שבע, והרעב, רק מדחיק את הרעב. לכן לא יעזרו טריקים שאדם יגיד הכל מעכשיו לטובה, או חשיבה חיובית ... שלו, לחסל את הנפרדות, לקחת אקדח ולחסל את החוויה של זה טוב וזה רע, אלא להבין שאין
הבדל בין טוב לרע בו בזמן שהוא יודע שהוא בנפרדות. וזה דבר קטלני, כי השכל מבין רק נפרדות, מה פתאום שהוא יבין ... שם אין שאלה, ואין סיבה, ושם לא משנה למה זה ולא זה או רצון כזה או אחר, אין שום
הבדל ביניהם. למרות שאדם רגיל אומר את זה אני רוצה ואת זה אני לא רוצה, בשורש אין
הבדל ביניהם, כל עוד אדם לא בתודעת האחדות, הוא מרוצה מזה ומזה לא, וגם אדם שכן בתודעת האחדות, הוא גם חווה שזה ...