... לפי אליעד, הדרך לפתור את הפרדוקס היא להבין שהניגודים במציאות קיימים יחד בו - זמנית. הוא מסביר שיש שתי פרספקטיבות של המציאות - פרספקטיבת הנפרדות ופרספקטיבת
האחדות. בפרספקטיבת הנפרדות, העולם מורכב מרגעים שונים, אירועים, זמן, מקום, טוב, רע ורצונות שונים. בפרספקטיבת
האחדות, הכל אחד ואין שום הפרדה בין זמן, מקום או רצונות. אליעד מדגיש שעל ידי הבנה אמיתית (לא רק אמונה או מחשבה אלא הבנה עמוקה וברורה), האדם יכול לחוות את שני המצבים יחד. הוא יכול גם להרגיש את המשמעות שיש לרצונות, לזמן, לעבר ולעתיד, ובו זמנית לחוות את
האחדות השלמה שמבטלת את המשמעות הזו. במילים אחרות, האדם יכול לחיות גם עם חוויית הזמן וגם עם חוויית הרגע בו - זמנית. ... יכול להכיל בתוכו גם את חוויית הזמן וגם את חוויית הרגע במקביל. מהי הדרך המעשית להגיע לאיזון בין לחיות את הרגע ולא לחיות את הרגע? הדרך המעשית היא ההתבוננות
באחדות והנפרדות שקיימות במציאות במקביל. על ידי התבוננות אמיתית במציאות והבנתה, האדם יוצר כלי רגשי שבתוכו הוא מסוגל ... מחובר גם לזמן, כדי להרגיש משמעות. איך אפשר לשלב בין לחיות את הרגע ובין חוויית הזמן? הדרך הנכונה היא להבין שהנפרדות בעולם (כמו עבר, עתיד והווה) היא חלק
מאחדות כוללת. כאשר אדם תופס שגם הנפרדות וגם
האחדות מתקיימות יחד, הוא מסוגל להכיל רגשית את שני המצבים בו זמנית - להיות נוכח בהווה, אך גם מחובר לעבר ולעתיד. ... שנאמר אדם צריך לחיות גם וגם, גם שיהיה רצון וגם בלי רצון. שיהיה לאדם דבר והיפוכו, ואיך עושים זאת, על ידי כפי שנאמר שוב, על ידי אמת, להבין שיש פרספקטיבה של
אחדות ובו בזמן מציאות של נפרדות. ואדם צריך להגיע להשתוות, וזאת על ידי שאלות, למה אני רוצה דבר מסוים ודבר אחר לא? ... אין הבדל בין ימין לבין שמאל, ובפרספקטיבה מסוימת של המציאות כן יש נפרדות הרעיון שהאדם בו צריך להתמקד, זה להבין, לא להאמין, להבין! שהנפרדות של העולם נמצאת
באחדות עם האחדות של העולם, כי בעולם יש תערובת של
האחדות והנפרדות, ועל ידי הבנה זו יוצר האדם כלי רגשי להכיל דבר והיפוכו, ואז האדם יכול לחיות את הרגע, וגם לחיות בתחושה ... זמן, כלומר, לא את הרגע. גם להגיד ימין ושמאל זו הפרדה, כי צריך זמן להפריד בין ימין ושמאל. ואם אדם יחיה את הרגע אין תחושת זמן או מקום. וכשאדם מפנים ומבין את
האחדות והנפרדות שקימות בו זמנית, הוא יכול להכיל רגשית את ההבנה, שהוא יכול גם לחיות את הרגע וגם לא לחיות את הרגע, בו זמנית. כי הנפרדות, היא נפרדות בשלמות,
והאחדות, היא
אחדות בשלמות, הוא יגיע להבנה שלמרות שהן נפרדות
האחדות והנפרדות, הן אחד, ואז בו זמנית יוכל לחיות את הרגע, וגם את הזמן. ...