... אין גבול לרגעי הזמן ואין גבול למקומות ואין גבול לישויות השונות. ובכל מקרה, שם אין שום קיום לעולם כפי מה שהאדם מכיר אותו, כי שם אין טוב ואין רע, אלא
הכל אחד וכולי. וזאת הסיבה שבגללה האדם חייב להשתמש גם בשכל האנושי שלו, לצורך קיום העולם. כי בשכל הגדול ביותר, שם אין שום קיום לעולם. ובשכל הגדול יותר, שם אין לאדם שום בחירה חופשית כלל. כי כאשר
הכל אחד, אז אין בין מה למה לבחור, וממילא אין בחירה ואין ... השכל האנושי הוא בעצם ביטוי של השכל הגדול יותר. והשכל האנושי יש לו שני צדדים. צד אחד של אושר והצד השני של סבל. ובשורש של השכל שהוא השכל שמעל השכל, שם
הכל אחד והכל טוב. כי שם אין נפרדות בין רצונו של האדם לבין ... נובע הטוב. כי שניהם נובעים מהמקום שאין בו טוב ורע. והרע הוא ביטוי של הטוב האין סופי. וגם הטוב הוא ביטוי של הטוב האין סופי. כי בשורש של המציאות ששם
הכל אחד, שם גם הכל טוב אין סופי. כי שם אין סוף וגבול בין ... לא רע לה, אבל גם לא טוב לה. כך שיש למטבע שני צדדים. והשכל הוא כלי עבור אושר והוא גם כלי עבור סבל. וכפי שאמרנו, מעל השכל יש עוד שכל. ובשכל העליון, שם
הכל אחד והכל טוב. ומי שמקשר את השכל שלו לשכל הגדול יותר, ... ערבוב של טוב ורע. דהיינו, שפעם אחת טוב לאדם ופעם אחרת רע לאדם. אבל כאשר האדם מבין מהו שורש השכל שבא לידי ביטוי בשכל האנושי, על ידי זה האדם רואה את
האחדות שיש בכל דבר, שבאה לידי ביטוי בנפרדות שבה השכל ...