... שכל אמיתי. כי מי שיש לו שכל אמיתי, הוא מבין שמצד האמת
הכל אחד. וכאשר
הכל אחד, הרי שממילא הכל טוב. כי בשורש המציאות, ... הרגשות בעולם, וכל מה שיש בעולם, זה הכל ביטויים שונים
של דבר אחד, שבשורשו ובמהותו הוא אחד. וכאשר האדם ... הוא מפסיק לרצות להרגיש טוב. כי הוא מבין שמצד האמת
הכל אחד תמיד. וכל הסבל של האדם, נובע רק משום שהאדם שוכח ולא מסתכל על האמת, שמצד האמת הכל זה ביטוי
של דבר אחד ממש, שמנקודת המבט של שורש המציאות, אין ... ישות אחת ממש. ובשורש המציאות אין שום נפרדות כלל, אלא
הכל אחד ממש. וכאשר האדם מסתכל על השורש הזה, ממילא הוא תמיד מרגיש שלמות. כי בשורש
הכל אחד ממש. וכאשר
הכל אחד, ממילא אין שום חסר. ואף על פי כן, יש שכל ... לבין רע. כי יש כאן שאלה גדולה, והיא: אם באמת בשורש
הכל אחד, אז כיצד זה שיש בעולם שלנו טוב ורע ... ישויות שונות. אלא, שבשורש של המציאות, אין הבדל בין
אחדות לבין נפרדות. כי בשורש של המציאות, יש
אחדות מלאה בין הנפרדות לבין
האחדות. כי בשורש של המציאות בהחלט יש גם טוב וגם ... כישויות נפרדות, לבין טוב ורע כישויות לא נפרדות. ושם
הכל אחד ממש. דהיינו, כי שם יש גם רע ממש. אלא ששם ... הזאת, היא רק צד אחד של המטבע בלבד. כי הצד השני הוא
האחדות של המציאות. ומצד נקודת המבט של התמונה המלאה, משם אין הבדל בין הנפרדות לבין
האחדות. כי הנפרדות שבין הטוב לבין הרע, נמצאת
באחדות עם השורש של המציאות שבו אין הבדל בין טוב ... על האמת ומבין שמצד האמת יש במציאות שלנו גם נפרדות וגם
אחדות. ושמצד האמת
האחדות נמצאת
באחדות עם הנפרדות. ושמצד האמת הנפרדות
והאחדות הן ישות אחת, על ידי זה האדם נחשב לחכם ... ירגיש גם רע. אלא, שזה צריך להיות מחובר לשורש שבו
הכל אחד. כי כאשר יש לאדם רצון עצמי והאדם חווה רק ... טוב ורע, לבין מצב שבו אין טוב ורע. זא שהנפרדות נמצאת
באחדות עם האחדות. כי יש טוב ורע. אלא שאין הבדל בין יש טוב ... אלא שמי שמחפש את האמת, הוא מבין שהנפרדות נמצאת
באחדות עם האחדות. ולכן יש טוב ורע כשתי ישויות נפרדות. אלא ... של המציאות אין שום הבדל בין שום דבר לשום דבר, כי שם
הכל אחד ממש. ובנוסף על האדם להבין
שהאחדות הזאת נמצאת
באחדות עם הנפרדות של המציאות. דהיינו, שכל מה ...