אליעד כהן
יעוץ אישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






רשימת התגובות האחרונות באתר
דיונים גם בקבוצה Facebook

אהלן, קודם כל סליחה מראש אם זה ירגיש לך סיפור של בן אדם שצריך אשפוז בכפייה חחח, אבל אמרתי למה לא לשאול.

אני בן 22 ויש לי בעיה די חמורה ולא הגיונית בעיקר בנושא החברתי. יש לי חרדה חברתית כבר 8 שנים בערך בתחילת התיכון שהתחילה בגלל המראה שלי וגררה אותי לבסוף לדיכאון תמידי כזה ובריחה מאינטרקציה עם אנשים ולא פיתחתי שום תחביבים או משהו, וגרמה לי לא לצאת מהבית המון שנים (נשמע הזוי ולא הגיוני אבל אף פעם לא יצאתי עם אנשים לסרט או הלכתי למסעדה) וככה נוצר מצב שלא היו לי חברים בכלל או ניסיון חברתי / חיים, כי לא היו לי בכלל אינטרקציות עם אנשים מחוץ למסגרות (כמו בית ספר וצבא).

עכשיו אני מודע לבעיה הזו, ואני רוצה לטפל בזה כי אני יודע שהכל בסוף מסתכם בעצמי, במוח שלי, ורוצה לצאת מהבית ולהתחיל להכיר אנשים אבל כל הזמן המוח חושב שלא כדאי בכלל, כי נתקעתי במחשבות ש - כי אין לי ניסיון חברתי, אין לי חברים באמת ואני לא מכיר בקושי אנשים, אין לי ביטחון, אין לי תחביבים או על משהו לדבר עם אנשים, אין לי ניסיון בחיים במשהו או עשיתי בכלל משהו מעניין בחיים, כי באמת באמת הייתי כל רוב הזמן בבית במחשב ובטלווזיה, ברחתי כל הזמן מאנשים, מעצמי.

אז אתה בבקשה יכול לעזור לי לסדר את המוח? איך לתקן את הבלגן הזה שנוצר לי במשך כל הזמן הזה.

דברי הבל וכפירה, רצונו של הבורא לברוא לעולם לא נבין מסיבה פשוטה שכל עוד אנו מוגבלים בתור נבראים לא תוכל לדעת מהות הבורא, אז ממילא מראש לא ניתן לקבל תשובה למהי סיבת רצונו לבריאת העולם, אבל אין זה הופך הקושי שלנו להבין להביא לטענה כפי שאתה אומר, היות וזה מדיע מכח מוגבלותך בתפיסה של הבורא, ובהקשר לגילוי ייחודו בבריאץ העולם שזה היה רצונו אין גאן משהו שמעיד על חסרונו, אלא הפוך הוא יש כאן רצון רק בייחס לנבראים כל הדיבור סביב רצונו הוא רק בייחס לאותו צמצום שבו הנבראים נמצאים, אך בו עצמו לא תיהיה לך השגה גם לא במושג רצון ודי למבין

הבעיה עם תיאוריית האבולוציה והמדע בכלל היא שאין להם שמץ של מושג לגבי הנפש או התודעה האנושית או מה שנקרא באנגלית mind. אין להם שום אפשרות להסביר איך מתוך עיסה אפרפרה של חומר (המוח) עולה נפש חושבת וחשה. זה פער בלתי ניתן לגישור עבור הפרדיגמה המדעית.

היי אליעד

תודה על המידע והחכמה שאתה מעניק

בעניין ההיגיון.

אמרת שהמקור למחלוקות הוא שלכל אחד יש היגיון שונה והפיתרון הוא שכל אדם יוסיף היגיון בעולם וכך אנשים יבינו יותר את האמת - אך פתרון זה יוצא מנקודת הנחה שהגיוני הוא ההגיוני יותר ולכן יובן בהרבה עבודה בסוף לשאר אחרת איך זה יפתור משהו כשכל אחד יקדם היגיון משלו הרי זו בדיוק המלחמה?

זו השאלה.

1) להבנתי לא ההיגיון בלבד הוא המקור אלא הרצונות השונים מתוך חוויות שונות במציאות - הרוב המוחלט מאוד לא הגיוני מתוך חוויה מצומצמת סובייקטיבית והיגיון תלוי באובייקטיביות / ראייה כללית וזה גורם גם לנתק רגשי במידה מסויימת

2) אתה אכן אדם הגיוני הרבה יותר מהממוצע זה ברור - גם אני להבנתי, אך אני פשוט בטוח שאתה הגיוני יותר ולכן הגיונך לא שווה להיגיון הממוצע אלא דעתך יותר נכונה משל אחרים - לכן נכון שתפתור בעיות בדעה כי אתה צודק יותר / אובייקטיבי יותר

רוב מוחלט של האנשים אין כשרונם בהיגיון אובייקטיבי אלא בכשרונות מאוד ספציפיים - וזו מהות נקבית יותר לדעתי: נגיד אישה שכל חייה הוא הגבר שלה או החברה או המשפחה או עצמה והיא תצדיק את האהבתה בכל מחיר וכך גם תצפה מאהוביה - בחוויה זו היא מקור אי ההיגיון אין זה משנה מה צודק באופן אובייקטיבי אלא מה אני חש רגשית ומה רצוני הרגשי מול כל דבר בחיים: הכל בי והעיקר הוא איך אני חווה את המציאות ומה אני לומד מכל עבור חיי הפרטיים: מה העובדות זה לא משנה

במהות הסובייקטיביות היא מקור כל המלחמות כי במבט האובייקטיבי אין סתירות כלל

שתדע לך, שמאז שיחתנו האחרונה

אני הרבה יותר מאושר.

כי אני מניח שהבנתי את המסרים שלך ולשם שינוי הפעם אני מרגיש גם שאת החלק שלי עשיתי בצורה הרבה יותר יעילה מבחינת תרגולים והלכה למעשה..

ואת הפירות קוטפים בדרך...

תדע גם, שהערכתי אליך הייתה מהווידאיו הראשון

ורק הלכה והתגברה ועדיין גדלה ובטוח שתמשיך לגדול עוד ועוד גם בהמשך הדרך...

אני אומנם ספקן. אבל אני לא יכול שלא להאמין ביושר שלך.

ואני שמח על היום שזכיתי להכיר אותך.

ואני בכנות מאחל לעצמי ללכת בדרך הזו בשיא הרצינות ולהתמסר אליה כדי לעזור לאחרים כמו שעזרת לי.

וזה רק ניסוח אחד מתוך המון..

כי ניסחתי המון פעמים איך להודות לך ולהביע הערכה ומשום מה לא הרגשתי בנוח לשלוח.

כדי לא להציק או לצאת רגשן מידי.

אבל מידי פעם לפחות.. ניראה לי שצריך..

למה אם אלוהים בחר לברוא את העולם בהתאם לרצונו זה אומר שהוא לא היה יכול לעשות אחרת? יש משהו מוזר בטענות פה.

הסברת יפה מהו הרצון ועניין האמת ועניין החכם שפועל ברחמנות, הסברת הכל בפירוט אבל איפה התשובה האמיתית לגבי שורש הרצון שבא מהעובדה שאנחנו חלק אלו... ממעל והרצון לכל דבר גשמי נמשך מהרצון של הנשמה לדבוק בבורא.

האין סוף זה בורא עולם בעצמו והרצון האינסופי בא מהנצחיות שלו שאנחנו נחצבנו ממנה ולכן אנחנו גם אינסופיים.

להסביר את כל העניין העמוק הזה בלי להזכיר את הבורא זה פספוס ענק ובכלל פספוס המטרה

אין עוד מלבדו!

פשוט אין מילים על היכולת לרדת לפרטי פרטים ועם זאת לפשט את התוכן שכל ילד יוכל להבין.

מדהים!

שלום, שעון כוכב או יקום להערכתך זו גזירה שווה? כלומר, אם לשעון אין בהכרח שען אז גם הכוכב או היקום אין בהכרח כוכבן (יוצרו) יהיה נכון לומר שכל המציאות אקראית.. אבל התיחכום לכשעצמו אינו עדות לאקראיות על כל דבר מתוחכם.. במקרה שלנו אפילו שעון... מתוחכם ככל שלא יהיה.. אנו מניחים שבוצעה חשיבה כלשהיא גם אם ניתן להניח שהאקראיות הובילה למציאות השעון כך סתם ביער הרי שהענקנו לאקראיות את שרביט היצירה של השעון.. ובכן תמיד חוזרים למאמר הסיבה והמסובב.. גם לשעון שאין שען יש אקראיות שהיא השען.. יהיה נכון לומר שמצאנו שם לשען?

הי אני רק לפני כמה זמן גילתי אני עם הפרעת דה ראליזציה במשך תקופה של כמה שנים וכשאני חווה ניתוקים פתאום אני מודעת אלהם וזה נהיה יותר חד ולא תמיד אני באמת מרגישה בתוך סרט או מסך אני פשוט לא כאן אני שומעת הכל אבל זה כן כמו בסרט רואה מטושטש פתאום שמשהו צועק זה חודר לי לראש ואני מרגישה צמרמורות אני מנסה לגעת בדברים כדי להרגיש כאן ורציתי גם לדעת אם יש אפשרות לצאת מיניתוק ביזמן ניתוק ואם בניתוק מיתנהלים רגיל לכל דבר קלפי חוץ אבל ביפנים הניתוק

דווקא בדיוק להיפך

האדם חי תמיד בעולם השקר בו הוא רודף אחרי תאוות ואין לחיים שלו משמעות

לאחר שהוא בוחר לראות את האמת, ולא להסתנוור להשקר, הוא רואה את המשמעות האמיתית לחייו ומתחיל לחיות חיים עם תכלית

איצקו מרמזור היה תלותי?

קמצן, לוזר, פרצוף של פראייר, חלש, נותן שידרכו עליו - אני מבין, אבל תלותי?

אולי רק בהקשר מיני.

אמנם יש לך שכל אבל לא כמו שאתה חושב כי אם היה לך קצת אבל ממש קצת יותר שכל היית מצליח למה אנשים נמשכים למעבירי תכנים שמשתמשים בטונציה גבוהה או/ו בשימוש בשפת גוף מוגברת... תתפלא גם אנשים שיש להם שכל וסביר שיותר משלך אוהבים, נמשכים ואף מקבלים מוטיבציה מאותם מרצים שמכונים "קופים" לדברך... אם אתה עדיין לא מבין אז אשמח לפרט, רק תודיע... בשו"ט.

קראתי את מה שכתבת והאמת שבדרך כלל אני לא טורח להגיב, אבל לא הבנת את הרעיון של הבושה, מכיוון שכל מה שאוהב השורש אוהב הענף וכל מה שלא סובל השורש לא יסבול הענף. לכן מגיע הבושה והבושה היא רק משל בהרגשת בני אדם שמפרשים זאת בגוף כבושה. בשורש, נקרא לזה באין סוף אין קבלה בכלל כי אינו חסר דבר, ולכן הענפים שהם בני האדם לא סובלים אף חיסרון ורודפים אחרי כבוד ממון גאווה וכל עניני שלמות שיש בשורש וכל מה שאין בשורש: עניות בזיון קבלה עצב את כל זה הבני אדם לא סובלים. ולכן כשאנחנו מקבלים יש לנו הרגשה לא נעימה שמפורשת על ידינו כבושה

יש ביטוי שמתחבר לכל זה וממשיך עוד שלב:

3 שלבים הם: יראה אהבה יראה. אחרת בשלב האהבה האדם נתקע ומשם מתיהר על כל מי שרחוק מאלוהים, לכן חייב להמשיך לחזור ליראה. לתחושת מרחק. מה אומרים פה על זה?

א. כל הכבוד על אימוץ הסגנון של רבי נחמן.

ב. מהי הדרך שלך להסביר את הענוה של הקטנת עצמו מול הגדלת אינסוף? (עצמו של אדם=העולמות כולם)

ג. האם להבנתך אפשר לטעון שאיסור שהוא אמיתי הוא לא דבר מה אנושי מומצא אלא חוק פנימי של המציאות?

שלום

עד כמה ניתן להאריך שריר קצר מאוד ובאיזה תדירות לבצע את המתיחות.

תודה

אבקש לקבל הסבר מפורט מהיכן אני מנתחת את התנועה שמתקיימת בשריר? אני דיי מתבלבלת. אשמח לעזרה. כמו כן מהי פשיטה, כפיפה במפרקים השונים.

בסרטון נאמר שרצון ושכל זה אותו דבר (בערך בדקה 2:30).

נאמר גם "אין רצון בלי שכל ואין שכל בלי רצון".

את הצד של "אין רצון בלי שכל" אני מבין. כי הרצון נובע מחיסרון, והחיסרון נובע מזה שהשכל מבדיל בין יתרון לחסרון. ולכן הרצון נובע מהשכל, או במילים אחרות השכל מחולל את הרצון.

אבל את הצד השני של "אין שכל בלי רצון" אני לא מבין עד הסוף. מה הכוונה?

לכאורה המחשבה הראשונית שלי הייתה "השכל מטרתו לממש את הרצון". לכן אם לאדם אין רצונות אין לו בשביל מה להפעיל את השכל. אבל אם אמרנו שהרצון נובע מהשכל זה לא הגיוני. כי יש פה תלות מעגלית, ואולי פרדוקס הביצה והתרנגולת. אם השכל הוא זה שמחולל את הרצון (ע"י הבחנה בין יתרון לחסרון), והוא בעצם "קדם לו" - איך זה יכול להיות ש - "אין שכל בלי רצון"?

אותה השאלה מכיוון אחר - אותו חלק שהבדיל בין היתרון לחסרון - האם הוא קרה בגלל רצון כלשהו? או שהוא קרה מעצמו? מעצם זה שהשכל פעל? לא ממש הגיוני לומר שבן אדם רוצה להבחין בחסרונות. יותר הגיוני לומר שזה קורה בעל כורחו.

מה שאני חושב, שזה שהטענה ששכל ורצון זה אותו דבר היא לא נכונה, אלא השכל כולל את הרצון אבל כולל עוד דברים. ככה שיש שכל בלי רצון, והוא השכל שבין השאר אחראי ליצור רצונות ע"י זה שהוא מבדיל בין יתרונות לחסרונות.

לדעתי זה לא משנה כמות הגורמים שיכולים להשפיע לרעה על הרצונות המחוייבים, אלא הסבירות שגורם כלשהו ישפיע לרעה על הרצונות המחוייבים.

וזה לא משנה אם למישהו יש רצון שהוא מרגיש שהוא במאה אחוז לא מחוייב, במידה והוא לא מספיק חכם בשביל לדעת שהרצון הלא מחוייב הזה משפיע על רצונות אחרים שלו. ואם כך הוא לא מודע לכך שזה הורס לו את המשחק, ולכן הוא עדיין יכול לחוות את זה כמשחק.

אליעד מונה 3 תנאים כדי שיהיה בזבוז זמן. אבל אני חושב שאפשר לצמצם אותם לתנאי אחד, כוללני.

התנאי שאליעד מונה הוא "שתהיה לאדם ממטרה". אם יש לו ממטרההוא לא יבזבז את הזמן.

ואני יחדד את התנאי הזה, לתנאי הבא: "שתהיה לאדם ממטרה, שהוא הכי רוצה אותה מכל בנק המטרות שלו כרגע". כלומר, זו הממטרה שהכי בוערת לו כרגע.

וככל שהממטרה תבער בו יותר חזק, הוא לא יבזבז את הזמן, וככל שפחות - הוא יותר יבזבז את הזמן.

התנאי השני שאליעד מציין, זה שהוא ידע את הדרך לממטרה. אבל אני טוען שזה כלול בתנאי הקודם. אם לאדם יש ממטרה, חלק מהמימוש שלה זה למצוא את הדרך לממש את הממטרה. וזה אותו סיפור כמו קודם. ככל שהממטרה יותר תבער בו, הוא יתמקד בלמצוא את הדרך למימוש הממטרה ואז בלממש אותה, במקום בלבזבז את הזמן.

והתנאי השלישי הוא שאין איזו סיבה שמקשה עליך ללכת בדרך להשיג את הממטרה. אבל לדעתי זה גם כלול בתנאי הראשון. אם הממטרה בוערת בו, הוא יעשה את זה בכל זאת, למרות הסיבות שמקשות. זה בהנחה שהתנאי הוא "שיש ממטרה שהיא הכי בוערת לו כרגע". ואפשר גם במקום להתפשר ולעשות "בכל זאת" ללכת שוב אחורה ולחפש דרך יותר טובה ששם לא יהיו קשיים ולא תרגיש שאתה עושה "בכל זאת".

האם הפרמטר לבזבוז זמן הוא "האם אתה כרגע סובל בשביל העתיד" (כאשר אם אתה נהנה אז זה לא בזבוז זמן)

או "האם בעתיד יכול להיות מצב שתחשוב שהזמן לא נוצל טוב, אפילו אם באותו זמן נהנית הכי הרבה שיכולת ליהנות" (למשל כאשר קורה משהו שמבטל את ההנאה. ככה שבאותו זמן אומנם לא היה משהו אחר שיכולת לעשות במקום שהיה יותר מהנה, אבל עדיין בסופו של דבר היית מוותר על ההנאה הזו. נגיד אדם שנהנה ללכת עם החברה שלו לסרט בקולנוע, ונגיד שזה הדבר הכי טוב שהוא יכול היה לעשות, אבל בסוף החברה בגדה בו, וכל ההנאה לא שווה לו, והוא מתחרט על כל הדברים שהוא עשה איתה, והיה מעדיף לעשות משהו אחר, למרות שהוא היה מסב לו פחות הנאה).

אם הפרמטר השני הוא הנכון, אי אפשר לדעת אם אתה מבזבז את הזמן כרגע, כי הכל יכול לקרות. ואם הפרמטר הראשון הוא הנכון, אז בן אדם יכול לדעת ברגע נתון אם הוא מבזבז את הזמן או לא, לפי "האם אני נהנה עכשיו".

אני חושב שנעשה פה ערבוב בין יתרונות וחסרונות של דחיינות עם יתרונות וחסרונות של סדר.

זה נכון שדחיינות יכולה להוביל לחוסר סדר ולכן הדברים קשורים. אבל לא בהכרח קשורים.

בהגדרת אמת נעשה שימוש באדם.

כלומר, אם אדם לא קיים גם אמת לא קיימת.

היתכן?

האמת היא חלק ממצבי הטבע בכלל ולא שייכת ו/או קשורה לאדם.

הנורה דולקת / כבויה בחדר אטום גם אם אין איש בחדר.

לדעתי זה לא משנה כמות הגורמים שיכולים להשפיע לרעה על הרצונות המחוייבים, אלא הסבירות שגורם כלשהו ישפיע לרעה על הרצונות המחוייבים.

וזה לא משנה אם למישהו יש רצון שהוא מרגיש שהוא במאה אחוז לא מחוייב, כי כנראה הוא לא מספיק חכם בשביל לדעת שהרצון הלא מחוייב הזה משפיע על רצונות אחרים שלו. ואם כך הוא לא מודע לכך שזה הורס לו את המשחק.

בסרטון נאמר שרצון ושכל זה אותו דבר (בערך בדקה 2:30).

נאמר גם "אין רצון בלי שכל ואין שכל בלי רצון".

את הצד של "אין רצון בלי שכל" אני מבין. כי הרצון נובע מחיסרון, והחיסרון נובע מזה שהשכל מבדיל בין יתרון לחסרון. ולכן הרצון נובע מהשכל, או במילים אחרות השכל מחולל את הרצון.

אבל את הצד השני של "אין שכל בלי רצון" אני לא מבין עד הסוף. מה הכוונה?

לכאורה המחשבה הראשונית שלי הייתה "השכל מטרתו לממש את הרצון". לכן אם לאדם אין רצונות אין לו בשביל מה להפעיל את השכל. אבל אם אמרנו שהרצון נובע מהשכל זה לא הגיוני. כי יש פה תלות מעגלית, ואולי פרדוקס הביצה והתרנגולת. אם השכל הוא זה שמחולל את הרצון (ע"י הבחנה בין יתרון לחסרון), והוא בעצם "קדם לו" - איך זה יכול להיות ש - "אין שכל בלי רצון"?

אותה השאלה מכיוון אחר - אותו חלק שהבדיל בין היתרון לחסרון - האם הוא קרה בגלל רצון כלשהו? או שהוא קרה מעצמו? מעצם זה שהשכל פעל? לא ממש הגיוני לומר שבן אדם רוצה להבחין בחסרונות. יותר הגיוני לומר שזה קורה בעל כורחו.

מה שאני חושב, שזה שהטענה ששכל ורצון זה אותו דבר היא לא נכונה, אלא השכל כולל את הרצון אבל כולל עוד דברים. ככה שיש שכל בלי רצון, והוא השכל שבין השאר אחראי ליצור רצונות ע"י זה שהוא מבדיל בין יתרונות לחסרונות.

ביבי לא יכול היה לקחת את הסיקור החיובי לטובתו, כי הטענה לא הייתה שביבי הוא ראש ממשלה רע. אלא הטענה הייתה שהוא שיחד עיתונאים בתמורה לסיקור עיתונאי אוהד. לכן הוא צריך לתקוף את עניין השוחד. אבל מה לעשות שיש הקלטות ועדויות שהוא שיחד עיתונאים והעניק להם הטבות בתמורה לסיקור אוהד.

שמעתי קצת מהרעיונות שלך

אתה נשמע אדם טוב.

אבל לא עברתי על כל ההרצאות שלך

כמה נקודות שברצוני להגיב

א. לא בהכרח שאנשים שמשתמשים בהיגיון יעשה את העולם יותר טוב

ההיסטוריה הוכיחה הפוך.

לך 80שנה אחורה

הגרמנים זה עם מאוד מאוד הגיוני ומעודד חשיבה וכו

רצח באופן שיטתי מליוני אנשים.

וכן אפשר ללכת אחורה ולראות שהרבה מקרים החוכמה לא עשתה את בעולם באותה תקופה יותר טוב.

ב. יסוד האמונה ביהדות היא מסורה, עדות כלשון הכתוב אתם עדי נאום ה

אנחנו עדים לבריאת העולם (שלכן יש חג, שנקרא ראש השנה) בשבעה ימים (ולכן יש את השבת).

אנחנו עדים על מתן תורה (ומפה בא חג השבועות

שנקרא שבועות על זה שסופרים שבע שבועות מוצאת מצרים שזה חג הפסח) וזה היה לפני 3333

שנים שבו עמדו כל עם ישראל כדי לקבל את התורה.

(כן וזה הדת היחידה שטוענת שכל העם קבל את התורה מבורא עולם.

כל הדתות זה עבר דרך שליחים שהיה להם התגלות)

והמסורה מעולם לא נעצרה מבריאת העולם עד ימינו אנו

ג. והיותר חשוב אין הסבר הגיוני איך עם ישראל שרד יותר מ3333 שנים

ו התפילין זה אותם תפילין הספר תורה זה אותו ספר תורה

בכל הקהילות ובכל הזמנים בלי שינו משמעותי.

ועוד עניין חשוב בשום מקום בתורה לא כתוב שהעיקר זה להגיע לגן עדן.

אלא כל המצוות הם דווקא בעולם הזה ומגבלות בזמן ומקום וגם מצוות רוחניות כמו אהבת ה ויראתו צריכים להיות בהרגש הלב בחומר הלב.

הרעיון הוא שהמצוות נתנו לנבראים גשמיים כמונו להתחבר למשהו שלמעלה ממנו הבורא. וזה דרך קיום תורה ומצוות וזה בדרך של בחירה חופשית ולא בהכרח (מצד הבורא)

אליעד שאל: אם אין שום הבדל בין מהות לצורה למה אתה קורא לזה מהות ולזה צורה? (בערך בדקה 33)

מה הוא היה יכול לענות - אפשר להגיד שאין הבדל, והסיבה שנראה שיש הבדל זה כי הרבה אנשים חושבים שיש הבדל אז הם נתנו להם שמות שונים. אבל כמו הרבה שקרים ואמונות, גם זה שקר (נסמך על שקרים). הרי איך יודעים שיש הבדל? באותה המידה שאפשר להגיד שיש הבדל, אפשר גם להגיד שאין הבדל. לכן יש פרספקטיבה הגיונית לומר שאין הבדל במאה אחוז, הפרספקטיבה שמטילה ספק בכל מה שבן אנוש יכול להשיג, אבל אם כך צריך לכפור בהיגיון (כלומר זה היגיון שנסמך על זה שאין היגיון). מה זה משנה בכלל אם זה הגיוני או לא? זה אומר שזה האמת? האמת נקבעת לפי מה שבני האדם חושבים? כמובן אי אפשר לדעת שהפרספקטיבה נכונה, אבל הכל אפשרי.

וכל מה שהאדם יודע נסמך על הנחות יסוד / אמונות, ולכן אי אפשר ללמוד על האמת ממה שהאדם יודע. אפשר לשאול קושיות על הבן אדם, לשאול אותו למה הוא כזה משוגע שמאמין בכל מיני דברים מוזרים. אבל אי אפשר להסיק מזה משהו על האמת.

בכל מקרה, אם חייב שיהיה אילוץ שזה יסתמך על היגיון ועל הנחות יסוד מקובלות - זה באמת לא הגיוני, זה מוביל לסתירות.

רציתי להודות לך, עשית לי סדר במחשבותיי, שנים שדיברתי בגוף שני אל עצמי, אתה מבין הבודדים שנותן את התשובות ותשובות כאלו טובות, מחכימה מכל סרטון שלך, תבורך

אבל מה המשמעות של מה שאמר רבי נחמן?

נניח מי שלא מאמין באלוהים. לא הגיוני עבורו שטיפול כימותרפי שקול למציצת סוכריית מנטוס.

מסרטון אחר הבנתי שאחרי שמשתמשים בכל השכל, מקבלים שכל גדול יותר, כזה שמכיל גם את האין שכל.

במידה ובוחרים בדרך של לא להשתמש בשכל בכלל. האם בדרך הזו מקבלים את השכל "הגדול"?

עוד לא נתקלתי באדם שאומר את האמת כל כך יפה - בחיים לא חשבתי שאוכל להתנהג כך בראיון

אין דבר כזה "100% נכון". גם ידע מבוסס היגיון נסמך על הנחות יסוד שמהגדרתם אי אפשר לדעת אם הם נכונות או לא.

אז מה ההיגיון בזה שחיות יודעות לקיים יחסי מין? מי לימד אותם?

ממה שאני יודע שומן משביע יותר מפחמימה, ולכן כפית של חמאה תשביע יותר מאשר כפית של קוואקר. זה שחמאה נמסה בפה - לא בהכרח קשור לתחושת השובע. ומיץ תפוזים (וסוכר פירות באופן טבעי) משביע יותר כי יש בו יותר סיבים תזונתיים, שגורמים לעיכול להתרחש לאט יותר, ככה שהאוכל נספג לאט יותר.

סתם נקודה מעניינת, לא באמת מהותי לסרטון.

נקודה יותר מהותית - קשה להשוות בין הדברים. כי מי שלא אוכל אוכל טעים - אומנם הוא מתרגל, אפשר לומר שהוא לא סובל. אבל האם אפשר לומר שהוא נהנה? ואם נשווה את זה לתקופה שבה הוא אכל אוכל טעים? זו אותה רמה של הנאה? לעומת זאת, מי שמפתח את השכל, לא רק שהוא מתרגל והוא פחות סובל, ייתכן שהוא מאוד נהנה, ואולי אפילו נהנה יותר מאשר הזמן לפני שהוא פיתח את השכל.

היי לכולם אני בחורה עם אוטיזם אני מתמודדת עם קשיים וזה מתבטא לפעמים באלימות אבל אוטיסט זה לא קללה אוטיסט זה בן אדם רגיל לכל דבר וצריך לשים סוף לרשלנות הזאת של משרד הרווחה להשתיק ילדים אוטיסטים בכדורים פסיכיאטרים ואיומים במשטרה ובכלל לא צריך ככה להתנהג בצורה כל כך מגעילה ומכפישה את הבן אדם האוטיסט אני נגמלתי מכדורים פסיכיאטרים אבל יש אוטיסטים עכשיו ברגע זה שלא יכולים לדבר ולהגיד מה מפריע להם וצריך פשוט לשים סוף לכל האלימות לאוטיסטים בכל מקום גם בית חולים פסיכיאטרי לא ישבור אותנו האוטיסטים לא תנצחו אותנו!!!!!!!!! אני קוראת לכל האוטיסטים לא לתת לשום בן אדם או אנשים לנצל אותנו לא ניתן לאף אחד להכפיש אותנו נילחם ועוד אייך אנחנו לא נוותר

אתה מצטט הרבה את הרב נחמן מברסלב, גם הוא בעצמו היה מתפלל ומחנך את תלמידיו שעי התפילה אפשר להשיג הכל.

יש לי שאלה חשובה שעלייה אני לא מוצא פה פתרון אתחיל ואגיד אני ב23 אחרי צבא ולימודים בהצטיינות התחלתי לחוות חרדות ופחדים אני מכיר את הפחדים שלי את הפחד הגדול ובתוכו את המחשבות ורשמתי לעצמי אותם אני מבין גם שהם לא הגיוניים ובכל זאת תוקפים אותי שוב ושוב גורמים לי ללחץ בפנים נורא "זאפי מוח" אם שמעתה ולא מצליח לשחרר אני מבין וחקרתי את הפחדים ויודע שאין בהם בסיס לכלום

אני הבנתי שהמסקנה היא שאם X קיים, מחוייב שקיים דבר נוסף שהוא לא X (אחרת לא תהיה משמעות לקיום של X, כי אם הכל אחד אז אין לכלום משמעות) ובנוסף מחוייב שקיים דבר שלישי שהוא עוטף את X ומה שהוא לא X.

השאלה שלי זה למה מחוייב שיהיה דבר שלישי.

לדוגמא, אם נציב X=פרוטון (סתם כי זה חלקיק קטן, שמייצג יש), אז קיים במציאות הזו דבר נוסף שהוא לא X, והוא כל שאר המציאות שאינה אותו פרוטון. כאשר כל שאר המציאות היא "אין", כלומר, ריק, אין שם כלום. והכלום הזה עוטף את הפרוטון.

אז במציאות הזו לא הכל אחד, כי יש שם הבדל בין יש לאין (גם אם הבדל ממש קטן, כי כמעט כל המציאות היא אין, ויש בה רק חלקיק קטן של יש), אבל קיימים בה רק 2 דברים (ולא 3 כפי שהסרטון אומר), בהנחה שמחשיבים את הקיום של האין (שאם לא אז בכלל קיים בה רק משהו אחד. אבל זה כבר עניין של הגדרה).

נגיד שיש עכשיו תמונה שחורה, ויש בה נקודה אחת לבנה קטנטנה. האם יש משהו שמפריד בין השחור (האין) ללבן (היש)?

האם יכול האדם שיהיה מודל לחיקוי של עצמו.

שהרי באה בימים אני ולמודת ניסיון כמוני יודעת על עצמי יותר מאחרים ושאלתי את כל השאלות שהוצגו במאמר את עצמי, שלא אצטייר כחסרת ענווה יתירה. אני בהחלט מודל חיקוי של עצמי.

הייתי מכור לסדרה הזאת בן תן כשהיתי קטן והיו לי מלא חלומות שאני מוצא את השעון שלו במציאות שמאפשר לשנות צורה והאמנתי באמת שיום אחד אני אלך ברחוב ואמצא כזה ואהיה מאושר לנצח

הטיעון הוא שאם אדם רואה את עצמו כאינדבדואל, הוא לא אמור לחשוב שהילד שלו יסבול אם הוא יתגרש. כי גם הילד שלו הוא "אינדבדואל", והאושר שלו לא אמור להיות תלוי בהאם ההורים שלו חיים ביחד.

לדעתי הטיעון לא נכון. כי גם אם אדם בוגר הגיע למדרגה של אינדבדואל, שאושרו לא תלוי בדברים חיצוניים - זה לא אומר שהילד שלו גם במדרגה הזו. והאדם הזה צריך לקחת את האפשרות המאוד סבירה הזו בחשבון. אחרי הכל מעטים האנשים שבאמת הגיעו למדרגה הזו, אל אחת כמה וכמה אם מדובר בילד. לכן הטיעון לא טוב.

במילים אחרות, יש הנחת יסוד שאומרת שאם האב הוא בעל חשיבה אינדבדואלית (שאושרו אינו תלוי בדבר שחיצוני אליו) אז גם לבן יש אוטומטית את צורת החשיבה הזו. וזה לדעתי לא נכון.



קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈2 ב 250  👈4 ב 300     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח יכולות חשיבה ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קאוצינג מומלץ, אימון אישי לעסקים, מטפל קוגניטיבי התנהגותי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3130 שניות - עכשיו 08_08_2022 השעה 00:44:21 - wesi1