אליעד כהן
יעוץ אישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






רשימת התגובות האחרונות באתר
דיונים גם בקבוצה Facebook

קראתי את מה שכתבת והאמת שבדרך כלל אני לא טורח להגיב, אבל לא הבנת את הרעיון של הבושה, מכיוון שכל מה שאוהב השורש אוהב הענף וכל מה שלא סובל השורש לא יסבול הענף. לכן מגיע הבושה והבושה היא רק משל בהרגשת בני אדם שמפרשים זאת בגוף כבושה. בשורש, נקרא לזה באין סוף אין קבלה בכלל כי אינו חסר דבר, ולכן הענפים שהם בני האדם לא סובלים אף חיסרון ורודפים אחרי כבוד ממון גאווה וכל עניני שלמות שיש בשורש וכל מה שאין בשורש: עניות בזיון קבלה עצב את כל זה הבני אדם לא סובלים. ולכן כשאנחנו מקבלים יש לנו הרגשה לא נעימה שמפורשת על ידינו כבושה

יש ביטוי שמתחבר לכל זה וממשיך עוד שלב:

3 שלבים הם: יראה אהבה יראה. אחרת בשלב האהבה האדם נתקע ומשם מתיהר על כל מי שרחוק מאלוהים, לכן חייב להמשיך לחזור ליראה. לתחושת מרחק. מה אומרים פה על זה?

א. כל הכבוד על אימוץ הסגנון של רבי נחמן.

ב. מהי הדרך שלך להסביר את הענוה של הקטנת עצמו מול הגדלת אינסוף? (עצמו של אדם=העולמות כולם)

ג. האם להבנתך אפשר לטעון שאיסור שהוא אמיתי הוא לא דבר מה אנושי מומצא אלא חוק פנימי של המציאות?

שלום

עד כמה ניתן להאריך שריר קצר מאוד ובאיזה תדירות לבצע את המתיחות.

תודה

אבקש לקבל הסבר מפורט מהיכן אני מנתחת את התנועה שמתקיימת בשריר? אני דיי מתבלבלת. אשמח לעזרה. כמו כן מהי פשיטה, כפיפה במפרקים השונים.

בסרטון נאמר שרצון ושכל זה אותו דבר (בערך בדקה 2:30).

נאמר גם "אין רצון בלי שכל ואין שכל בלי רצון".

את הצד של "אין רצון בלי שכל" אני מבין. כי הרצון נובע מחיסרון, והחיסרון נובע מזה שהשכל מבדיל בין יתרון לחסרון. ולכן הרצון נובע מהשכל, או במילים אחרות השכל מחולל את הרצון.

אבל את הצד השני של "אין שכל בלי רצון" אני לא מבין עד הסוף. מה הכוונה?

לכאורה המחשבה הראשונית שלי הייתה "השכל מטרתו לממש את הרצון". לכן אם לאדם אין רצונות אין לו בשביל מה להפעיל את השכל. אבל אם אמרנו שהרצון נובע מהשכל זה לא הגיוני. כי יש פה תלות מעגלית, ואולי פרדוקס הביצה והתרנגולת. אם השכל הוא זה שמחולל את הרצון (ע"י הבחנה בין יתרון לחסרון), והוא בעצם "קדם לו" - איך זה יכול להיות ש - "אין שכל בלי רצון"?

אותה השאלה מכיוון אחר - אותו חלק שהבדיל בין היתרון לחסרון - האם הוא קרה בגלל רצון כלשהו? או שהוא קרה מעצמו? מעצם זה שהשכל פעל? לא ממש הגיוני לומר שבן אדם רוצה להבחין בחסרונות. יותר הגיוני לומר שזה קורה בעל כורחו.

מה שאני חושב, שזה שהטענה ששכל ורצון זה אותו דבר היא לא נכונה, אלא השכל כולל את הרצון אבל כולל עוד דברים. ככה שיש שכל בלי רצון, והוא השכל שבין השאר אחראי ליצור רצונות ע"י זה שהוא מבדיל בין יתרונות לחסרונות.

לדעתי זה לא משנה כמות הגורמים שיכולים להשפיע לרעה על הרצונות המחוייבים, אלא הסבירות שגורם כלשהו ישפיע לרעה על הרצונות המחוייבים.

וזה לא משנה אם למישהו יש רצון שהוא מרגיש שהוא במאה אחוז לא מחוייב, במידה והוא לא מספיק חכם בשביל לדעת שהרצון הלא מחוייב הזה משפיע על רצונות אחרים שלו. ואם כך הוא לא מודע לכך שזה הורס לו את המשחק, ולכן הוא עדיין יכול לחוות את זה כמשחק.

אליעד מונה 3 תנאים כדי שיהיה בזבוז זמן. אבל אני חושב שאפשר לצמצם אותם לתנאי אחד, כוללני.

התנאי שאליעד מונה הוא "שתהיה לאדם ממטרה". אם יש לו ממטרההוא לא יבזבז את הזמן.

ואני יחדד את התנאי הזה, לתנאי הבא: "שתהיה לאדם ממטרה, שהוא הכי רוצה אותה מכל בנק המטרות שלו כרגע". כלומר, זו הממטרה שהכי בוערת לו כרגע.

וככל שהממטרה תבער בו יותר חזק, הוא לא יבזבז את הזמן, וככל שפחות - הוא יותר יבזבז את הזמן.

התנאי השני שאליעד מציין, זה שהוא ידע את הדרך לממטרה. אבל אני טוען שזה כלול בתנאי הקודם. אם לאדם יש ממטרה, חלק מהמימוש שלה זה למצוא את הדרך לממש את הממטרה. וזה אותו סיפור כמו קודם. ככל שהממטרה יותר תבער בו, הוא יתמקד בלמצוא את הדרך למימוש הממטרה ואז בלממש אותה, במקום בלבזבז את הזמן.

והתנאי השלישי הוא שאין איזו סיבה שמקשה עליך ללכת בדרך להשיג את הממטרה. אבל לדעתי זה גם כלול בתנאי הראשון. אם הממטרה בוערת בו, הוא יעשה את זה בכל זאת, למרות הסיבות שמקשות. זה בהנחה שהתנאי הוא "שיש ממטרה שהיא הכי בוערת לו כרגע". ואפשר גם במקום להתפשר ולעשות "בכל זאת" ללכת שוב אחורה ולחפש דרך יותר טובה ששם לא יהיו קשיים ולא תרגיש שאתה עושה "בכל זאת".

האם הפרמטר לבזבוז זמן הוא "האם אתה כרגע סובל בשביל העתיד" (כאשר אם אתה נהנה אז זה לא בזבוז זמן)

או "האם בעתיד יכול להיות מצב שתחשוב שהזמן לא נוצל טוב, אפילו אם באותו זמן נהנית הכי הרבה שיכולת ליהנות" (למשל כאשר קורה משהו שמבטל את ההנאה. ככה שבאותו זמן אומנם לא היה משהו אחר שיכולת לעשות במקום שהיה יותר מהנה, אבל עדיין בסופו של דבר היית מוותר על ההנאה הזו. נגיד אדם שנהנה ללכת עם החברה שלו לסרט בקולנוע, ונגיד שזה הדבר הכי טוב שהוא יכול היה לעשות, אבל בסוף החברה בגדה בו, וכל ההנאה לא שווה לו, והוא מתחרט על כל הדברים שהוא עשה איתה, והיה מעדיף לעשות משהו אחר, למרות שהוא היה מסב לו פחות הנאה).

אם הפרמטר השני הוא הנכון, אי אפשר לדעת אם אתה מבזבז את הזמן כרגע, כי הכל יכול לקרות. ואם הפרמטר הראשון הוא הנכון, אז בן אדם יכול לדעת ברגע נתון אם הוא מבזבז את הזמן או לא, לפי "האם אני נהנה עכשיו".

אני חושב שנעשה פה ערבוב בין יתרונות וחסרונות של דחיינות עם יתרונות וחסרונות של סדר.

זה נכון שדחיינות יכולה להוביל לחוסר סדר ולכן הדברים קשורים. אבל לא בהכרח קשורים.

בהגדרת אמת נעשה שימוש באדם.

כלומר, אם אדם לא קיים גם אמת לא קיימת.

היתכן?

האמת היא חלק ממצבי הטבע בכלל ולא שייכת ו/או קשורה לאדם.

הנורה דולקת / כבויה בחדר אטום גם אם אין איש בחדר.

לדעתי זה לא משנה כמות הגורמים שיכולים להשפיע לרעה על הרצונות המחוייבים, אלא הסבירות שגורם כלשהו ישפיע לרעה על הרצונות המחוייבים.

וזה לא משנה אם למישהו יש רצון שהוא מרגיש שהוא במאה אחוז לא מחוייב, כי כנראה הוא לא מספיק חכם בשביל לדעת שהרצון הלא מחוייב הזה משפיע על רצונות אחרים שלו. ואם כך הוא לא מודע לכך שזה הורס לו את המשחק.

בסרטון נאמר שרצון ושכל זה אותו דבר (בערך בדקה 2:30).

נאמר גם "אין רצון בלי שכל ואין שכל בלי רצון".

את הצד של "אין רצון בלי שכל" אני מבין. כי הרצון נובע מחיסרון, והחיסרון נובע מזה שהשכל מבדיל בין יתרון לחסרון. ולכן הרצון נובע מהשכל, או במילים אחרות השכל מחולל את הרצון.

אבל את הצד השני של "אין שכל בלי רצון" אני לא מבין עד הסוף. מה הכוונה?

לכאורה המחשבה הראשונית שלי הייתה "השכל מטרתו לממש את הרצון". לכן אם לאדם אין רצונות אין לו בשביל מה להפעיל את השכל. אבל אם אמרנו שהרצון נובע מהשכל זה לא הגיוני. כי יש פה תלות מעגלית, ואולי פרדוקס הביצה והתרנגולת. אם השכל הוא זה שמחולל את הרצון (ע"י הבחנה בין יתרון לחסרון), והוא בעצם "קדם לו" - איך זה יכול להיות ש - "אין שכל בלי רצון"?

אותה השאלה מכיוון אחר - אותו חלק שהבדיל בין היתרון לחסרון - האם הוא קרה בגלל רצון כלשהו? או שהוא קרה מעצמו? מעצם זה שהשכל פעל? לא ממש הגיוני לומר שבן אדם רוצה להבחין בחסרונות. יותר הגיוני לומר שזה קורה בעל כורחו.

מה שאני חושב, שזה שהטענה ששכל ורצון זה אותו דבר היא לא נכונה, אלא השכל כולל את הרצון אבל כולל עוד דברים. ככה שיש שכל בלי רצון, והוא השכל שבין השאר אחראי ליצור רצונות ע"י זה שהוא מבדיל בין יתרונות לחסרונות.

ביבי לא יכול היה לקחת את הסיקור החיובי לטובתו, כי הטענה לא הייתה שביבי הוא ראש ממשלה רע. אלא הטענה הייתה שהוא שיחד עיתונאים בתמורה לסיקור עיתונאי אוהד. לכן הוא צריך לתקוף את עניין השוחד. אבל מה לעשות שיש הקלטות ועדויות שהוא שיחד עיתונאים והעניק להם הטבות בתמורה לסיקור אוהד.

שמעתי קצת מהרעיונות שלך

אתה נשמע אדם טוב.

אבל לא עברתי על כל ההרצאות שלך

כמה נקודות שברצוני להגיב

א. לא בהכרח שאנשים שמשתמשים בהיגיון יעשה את העולם יותר טוב

ההיסטוריה הוכיחה הפוך.

לך 80שנה אחורה

הגרמנים זה עם מאוד מאוד הגיוני ומעודד חשיבה וכו

רצח באופן שיטתי מליוני אנשים.

וכן אפשר ללכת אחורה ולראות שהרבה מקרים החוכמה לא עשתה את בעולם באותה תקופה יותר טוב.

ב. יסוד האמונה ביהדות היא מסורה, עדות כלשון הכתוב אתם עדי נאום ה

אנחנו עדים לבריאת העולם (שלכן יש חג, שנקרא ראש השנה) בשבעה ימים (ולכן יש את השבת).

אנחנו עדים על מתן תורה (ומפה בא חג השבועות

שנקרא שבועות על זה שסופרים שבע שבועות מוצאת מצרים שזה חג הפסח) וזה היה לפני 3333

שנים שבו עמדו כל עם ישראל כדי לקבל את התורה.

(כן וזה הדת היחידה שטוענת שכל העם קבל את התורה מבורא עולם.

כל הדתות זה עבר דרך שליחים שהיה להם התגלות)

והמסורה מעולם לא נעצרה מבריאת העולם עד ימינו אנו

ג. והיותר חשוב אין הסבר הגיוני איך עם ישראל שרד יותר מ3333 שנים

ו התפילין זה אותם תפילין הספר תורה זה אותו ספר תורה

בכל הקהילות ובכל הזמנים בלי שינו משמעותי.

ועוד עניין חשוב בשום מקום בתורה לא כתוב שהעיקר זה להגיע לגן עדן.

אלא כל המצוות הם דווקא בעולם הזה ומגבלות בזמן ומקום וגם מצוות רוחניות כמו אהבת ה ויראתו צריכים להיות בהרגש הלב בחומר הלב.

הרעיון הוא שהמצוות נתנו לנבראים גשמיים כמונו להתחבר למשהו שלמעלה ממנו הבורא. וזה דרך קיום תורה ומצוות וזה בדרך של בחירה חופשית ולא בהכרח (מצד הבורא)

אליעד שאל: אם אין שום הבדל בין מהות לצורה למה אתה קורא לזה מהות ולזה צורה? (בערך בדקה 33)

מה הוא היה יכול לענות - אפשר להגיד שאין הבדל, והסיבה שנראה שיש הבדל זה כי הרבה אנשים חושבים שיש הבדל אז הם נתנו להם שמות שונים. אבל כמו הרבה שקרים ואמונות, גם זה שקר (נסמך על שקרים). הרי איך יודעים שיש הבדל? באותה המידה שאפשר להגיד שיש הבדל, אפשר גם להגיד שאין הבדל. לכן יש פרספקטיבה הגיונית לומר שאין הבדל במאה אחוז, הפרספקטיבה שמטילה ספק בכל מה שבן אנוש יכול להשיג, אבל אם כך צריך לכפור בהיגיון (כלומר זה היגיון שנסמך על זה שאין היגיון). מה זה משנה בכלל אם זה הגיוני או לא? זה אומר שזה האמת? האמת נקבעת לפי מה שבני האדם חושבים? כמובן אי אפשר לדעת שהפרספקטיבה נכונה, אבל הכל אפשרי.

וכל מה שהאדם יודע נסמך על הנחות יסוד / אמונות, ולכן אי אפשר ללמוד על האמת ממה שהאדם יודע. אפשר לשאול קושיות על הבן אדם, לשאול אותו למה הוא כזה משוגע שמאמין בכל מיני דברים מוזרים. אבל אי אפשר להסיק מזה משהו על האמת.

בכל מקרה, אם חייב שיהיה אילוץ שזה יסתמך על היגיון ועל הנחות יסוד מקובלות - זה באמת לא הגיוני, זה מוביל לסתירות.

רציתי להודות לך, עשית לי סדר במחשבותיי, שנים שדיברתי בגוף שני אל עצמי, אתה מבין הבודדים שנותן את התשובות ותשובות כאלו טובות, מחכימה מכל סרטון שלך, תבורך

אבל מה המשמעות של מה שאמר רבי נחמן?

נניח מי שלא מאמין באלוהים. לא הגיוני עבורו שטיפול כימותרפי שקול למציצת סוכריית מנטוס.

מסרטון אחר הבנתי שאחרי שמשתמשים בכל השכל, מקבלים שכל גדול יותר, כזה שמכיל גם את האין שכל.

במידה ובוחרים בדרך של לא להשתמש בשכל בכלל. האם בדרך הזו מקבלים את השכל "הגדול"?

עוד לא נתקלתי באדם שאומר את האמת כל כך יפה - בחיים לא חשבתי שאוכל להתנהג כך בראיון

אין דבר כזה "100% נכון". גם ידע מבוסס היגיון נסמך על הנחות יסוד שמהגדרתם אי אפשר לדעת אם הם נכונות או לא.

אז מה ההיגיון בזה שחיות יודעות לקיים יחסי מין? מי לימד אותם?

ממה שאני יודע שומן משביע יותר מפחמימה, ולכן כפית של חמאה תשביע יותר מאשר כפית של קוואקר. זה שחמאה נמסה בפה - לא בהכרח קשור לתחושת השובע. ומיץ תפוזים (וסוכר פירות באופן טבעי) משביע יותר כי יש בו יותר סיבים תזונתיים, שגורמים לעיכול להתרחש לאט יותר, ככה שהאוכל נספג לאט יותר.

סתם נקודה מעניינת, לא באמת מהותי לסרטון.

נקודה יותר מהותית - קשה להשוות בין הדברים. כי מי שלא אוכל אוכל טעים - אומנם הוא מתרגל, אפשר לומר שהוא לא סובל. אבל האם אפשר לומר שהוא נהנה? ואם נשווה את זה לתקופה שבה הוא אכל אוכל טעים? זו אותה רמה של הנאה? לעומת זאת, מי שמפתח את השכל, לא רק שהוא מתרגל והוא פחות סובל, ייתכן שהוא מאוד נהנה, ואולי אפילו נהנה יותר מאשר הזמן לפני שהוא פיתח את השכל.

היי לכולם אני בחורה עם אוטיזם אני מתמודדת עם קשיים וזה מתבטא לפעמים באלימות אבל אוטיסט זה לא קללה אוטיסט זה בן אדם רגיל לכל דבר וצריך לשים סוף לרשלנות הזאת של משרד הרווחה להשתיק ילדים אוטיסטים בכדורים פסיכיאטרים ואיומים במשטרה ובכלל לא צריך ככה להתנהג בצורה כל כך מגעילה ומכפישה את הבן אדם האוטיסט אני נגמלתי מכדורים פסיכיאטרים אבל יש אוטיסטים עכשיו ברגע זה שלא יכולים לדבר ולהגיד מה מפריע להם וצריך פשוט לשים סוף לכל האלימות לאוטיסטים בכל מקום גם בית חולים פסיכיאטרי לא ישבור אותנו האוטיסטים לא תנצחו אותנו!!!!!!!!! אני קוראת לכל האוטיסטים לא לתת לשום בן אדם או אנשים לנצל אותנו לא ניתן לאף אחד להכפיש אותנו נילחם ועוד אייך אנחנו לא נוותר

אתה מצטט הרבה את הרב נחמן מברסלב, גם הוא בעצמו היה מתפלל ומחנך את תלמידיו שעי התפילה אפשר להשיג הכל.

יש לי שאלה חשובה שעלייה אני לא מוצא פה פתרון אתחיל ואגיד אני ב23 אחרי צבא ולימודים בהצטיינות התחלתי לחוות חרדות ופחדים אני מכיר את הפחדים שלי את הפחד הגדול ובתוכו את המחשבות ורשמתי לעצמי אותם אני מבין גם שהם לא הגיוניים ובכל זאת תוקפים אותי שוב ושוב גורמים לי ללחץ בפנים נורא "זאפי מוח" אם שמעתה ולא מצליח לשחרר אני מבין וחקרתי את הפחדים ויודע שאין בהם בסיס לכלום

אני הבנתי שהמסקנה היא שאם X קיים, מחוייב שקיים דבר נוסף שהוא לא X (אחרת לא תהיה משמעות לקיום של X, כי אם הכל אחד אז אין לכלום משמעות) ובנוסף מחוייב שקיים דבר שלישי שהוא עוטף את X ומה שהוא לא X.

השאלה שלי זה למה מחוייב שיהיה דבר שלישי.

לדוגמא, אם נציב X=פרוטון (סתם כי זה חלקיק קטן, שמייצג יש), אז קיים במציאות הזו דבר נוסף שהוא לא X, והוא כל שאר המציאות שאינה אותו פרוטון. כאשר כל שאר המציאות היא "אין", כלומר, ריק, אין שם כלום. והכלום הזה עוטף את הפרוטון.

אז במציאות הזו לא הכל אחד, כי יש שם הבדל בין יש לאין (גם אם הבדל ממש קטן, כי כמעט כל המציאות היא אין, ויש בה רק חלקיק קטן של יש), אבל קיימים בה רק 2 דברים (ולא 3 כפי שהסרטון אומר), בהנחה שמחשיבים את הקיום של האין (שאם לא אז בכלל קיים בה רק משהו אחד. אבל זה כבר עניין של הגדרה).

נגיד שיש עכשיו תמונה שחורה, ויש בה נקודה אחת לבנה קטנטנה. האם יש משהו שמפריד בין השחור (האין) ללבן (היש)?

האם יכול האדם שיהיה מודל לחיקוי של עצמו.

שהרי באה בימים אני ולמודת ניסיון כמוני יודעת על עצמי יותר מאחרים ושאלתי את כל השאלות שהוצגו במאמר את עצמי, שלא אצטייר כחסרת ענווה יתירה. אני בהחלט מודל חיקוי של עצמי.

הייתי מכור לסדרה הזאת בן תן כשהיתי קטן והיו לי מלא חלומות שאני מוצא את השעון שלו במציאות שמאפשר לשנות צורה והאמנתי באמת שיום אחד אני אלך ברחוב ואמצא כזה ואהיה מאושר לנצח

הטיעון הוא שאם אדם רואה את עצמו כאינדבדואל, הוא לא אמור לחשוב שהילד שלו יסבול אם הוא יתגרש. כי גם הילד שלו הוא "אינדבדואל", והאושר שלו לא אמור להיות תלוי בהאם ההורים שלו חיים ביחד.

לדעתי הטיעון לא נכון. כי גם אם אדם בוגר הגיע למדרגה של אינדבדואל, שאושרו לא תלוי בדברים חיצוניים - זה לא אומר שהילד שלו גם במדרגה הזו. והאדם הזה צריך לקחת את האפשרות המאוד סבירה הזו בחשבון. אחרי הכל מעטים האנשים שבאמת הגיעו למדרגה הזו, אל אחת כמה וכמה אם מדובר בילד. לכן הטיעון לא טוב.

במילים אחרות, יש הנחת יסוד שאומרת שאם האב הוא בעל חשיבה אינדבדואלית (שאושרו אינו תלוי בדבר שחיצוני אליו) אז גם לבן יש אוטומטית את צורת החשיבה הזו. וזה לדעתי לא נכון.

מה שאתה אומר בעצם שטוני רובינס הוא למטומטמים ואתה גם בעצם מאמן רק חכמים כבייכול האמת אני בתחילת דרכי ואני אדם שמלא אש והדיבור הטבעי שלי הוא חזק ונוקב שורה תחתונה לא מסכים עם דעתך ולפי דעתי אתה אדם רגוע ושקט מידי בטיבעך ולכן אתה חושב שככה זה צריך להיות רק חבל שזה מה שאתה מעביר הלאה ומטעה אנשים כנראה לא למדת מספיק אבל את המונח ראפור אתה בטוח מכיר ומאמן אמיתי מתאים עצמו לכל מתאמן שלו באשר הוא

איך אדם מגיע למצב שבו הוא לא מפחד מהיעלמות האני המצומצם שלו?

אני לא מבין את מהות הקושיות שאתה מעלה ולא צולל לתוכם נגיד לדוגמה מהירות האור במרחב ששאלת האם המדענים בדקו בכל מקום האם ניראלך באמת שהם לא עברו על השאלה הזאת? ולמיטב ידיעתי זה מהירות האור בריק ידוע כגודל קבוע

רציתי להגיד לך תודה שוב על הכל, גם אם אין לך צורך בזה.

יש רגעים שאני פתאום קולט כמה למדתי ממך, כמה הבנתי בזכותך וכמה סדר עשית לי במחשבות.

אני לא יודע איך אפשר להודות לך על דבר כזה בכלל, ואם מילים מספיקות כדי לתאר, אבל בכל זאת אני מודה לך באמת מעומק הלב.

"מה רבו מעשיך אליעד כולם בחכמה עשית"

אני מאוד שמח רוב ככל הזמן. מתגאה ביכולות שלי להבין דברים. לא חלמתי שזה אפשרי ואני רק יכול לדמיין מה עוד מחכה לי...

מעניין עד כמה טוב מוסיף לך לדעת שאתה מעניק ומשפיע לטובה כל כך על בני אדם מסכנים ומבולבלים...

מתנת חינם וחסד של אמת.. ביננו, כל הכסף שבעולם לא דומה להבנה אחת קטנה של השכל שלך...

תודה שיש ניסים בחיים וגם יש להם שם לפעמים...

תודה

היי אליעד

במה שהתחיל כניצוץ היום אני בוער

מהתמכרות לפורונו ושות', עכשיו אני מכור אליך

אתה עוזר לי להבין את עצמי והסרטון אתמול על הפרת כעס ברחמנות, שבר את גב הגמל וחיבר לי הרבה דברים שלמדתי ממך

תודה מעומק ליבי

תודה

דוגמא ליעילות שפוגעת במטרה גדולה יותר:

ליסוע בדרך קיצור, אבל דרך הקיצור מסוכנת, כלומר, יש סיכוי שתיפצע או תהרג.

בערך בדקה 15 אליעד אומר משווה בין כל שאלה על רצון שאפשר לענות עליה "ככה" (מהפרספקטיבה של אלוהים), לבין השאלה "למה אתה מבדיל בין יש לאין"?

אליעד טוען שאי אפשר לענות עליה ככה, כי לפני שאתה מבדיל בין יש לאין אתה בכלל לא קיים, ואז אין יכולת להבדיל וכו'.

השאלה שלי היא למה אנחנו לוקחים כנקודת ייחוס את הזמן שהאדם נמצא ב - "אין הבדל בין יש לאין"? למה לא לקחת את הזמן הנוכחי כייחוס, שהוא מתקיים בנפרדות, ואומר "יש הבדל כי יש הבדל"? למה שלא יהיה אפשר להגיד את זה?

1) בתחילת הסרטון נאמר בכמה הקשרים שלאחר שמשיגים רצון יש 3 אפשרויות.

לדוגמא (בדקה 6) מישהו רוצה להיות מנכל, ולאחר שהוא משיג את הרצון הזה יש 3 אפשרויות:

א. שזה לא מספק אותו והוא רוצה משהו נוסף

ב. הוא יפחד להפסיד את המנכלות

ג. הרצון יומר לרצון אחר, לדוגמא להיות בריא, או שאשתו תאהב אותו וכו'

לא היה ברור לי בהתחלה מה ההבדל בין א ל - ג, אבל יש הבדל והוא מידת הרצון להיות מנכ"ל. ב - א' הוא רוצה את זה ועוד משהו, וב - ג'הוא לא רוצה את זה בכלל, אלא הוא רוצה רק משהו אחר.

2) לקראת סוף הסרטון (באזור הדקה 30:00) אליעד מביא נוסחא ללהפוך את X מלא משנה למשנה. לרשום על דף את הרצונות ואז לחשוב איך X (תוך שקלול ההבדלים שלו) משפיע על הרצונות. לא ממש הבנתי את הנוסחא. ואם X משפיע רק קצת? אז במה הנוסחא עוזרת? עוזרת רק קצת?

3) ממש בסוף הסרטון (באזור הדקה 38:00) אליעד מדבר על הרצון הראשון, ואומר שהוא לא נגד רצונך, כי עוד לא היה לך רצון. לכן כל הרצונות שנגזרים מהרצון הזה הם לא נגד רצונך. וזה כאילו להגיד שאתה רוצה את זה (כי זה לא נגד רצונך).

לא ממש הבנתי את הפואנטה. מה, שכל הרצונות שלך הם לא נגד רצונך כי אין לך באמת רצון?

הבנתי את הדוגמאות הראשונות, שהשפה והרצון מבוססים על כלום (או במילים אחרות לא מבוססים), כאשר הדימוי הראשון הוא ההבדל בין יש לאין (שזה כאמור לא מבוסס, כי אף אחד לא יכול לדעת שיש הבדל בין יש לאין).

אבל לא הבנתי את הדוגמא של החומרים (מתחיל לדבר עליהם מדקה 6:24). נניח שכל החומרים מורכבים מחומר היסוד שנקרא לו X, איך הגענו מהקיום של X לזה הוא מורכב מכלום? למה לא פשוט להגיד שהוא חומר שלא מתפרק ליחידות קטנות יותר? מה פשר השאלה "ממה עשויות האפשרויות של החומר"? הרי החומר לא עשוי מהאפשרויות, אלא להפך, האפשרויות עשויות מהחומר.

ואם כן, לא ניתן להפוך יש לאין ע"י שימוש בתובנה הזו, כי התובנה הזו לא נכונה. או שהיא כן נכונה?

לגבי ההחלטה הראשונה (מי החליט ועל סמך מה), תשובה אפשרית תהיה ידע אבולוציוני, שמקורו קדם לקיום שלך, והוטבע בך.

לחלוטין, אחד הדברים הבסיסיים כשלומדים מטבח

אפשר להשליך את זה לכל נושא שדורש ביצוע ריבוי משימות

תע"ה



קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!     👈1 ב 100  👈2 ב 150  👈4 ב 200     📞 050-3331-331
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לביטחון עצמי, תמיכה נפשית, מאמן מנטלי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1719 שניות - עכשיו 19_09_2021 השעה 13:47:08 - wesi1