... ושלמות, הופכת למקור של סבל. היא מתנתקת מהידיעה שהיא כבר באחדות, ומתחילה להאמין שהיא חסרה. ככל שהיא מתרחקת מהאחדות כך היא סובלת יותר. היא רוצה לחזור לאחדות משום שהיא
שכחה שהיא כבר מחוברת אליה באופן טבעי. מה המשמעות של חברא חברא אית ליה? חברא חברא אית ליה פירושו שברגע שהאדם התחיל לחשוב שיש הבדל בין דברים (יש ואין, טוב ורע, אפשרי ומחויב), ... כמעט לא מתייחסים אליו. לעומת זאת, העבד (האפשרי) הוא הרצון להשיג דברים חומריים, המחשבות והצורות. האדם הופך את הצורות הללו למחויבות, ומתחיל להתייחס אליהן בכבוד, עד שהוא
שוכח את האמת. ככל שהוא מאמין יותר ברצונות ובצורות, כך הוא מתנתק מהמהות האמיתית שלו. מדוע הבן מלך (האדם) סובל יותר כאשר הוא מתחיל לחפש את האמת? כאשר האדם מתחיל לחפש את המהות ... האדם, לבלבל אותו ולהסיט אותו מהחיפוש. ככל שהאדם מתקרב לחיפוש עמוק יותר, כך הכוחות שבתוכו גורמים לו רע. כל פעם שהאדם מנסה לחפש מהות ולא צורה, באים כוחות שמנסים לגרום לו
לשכוח מהחיפוש, להסיט את דעתו או לייאש אותו. מדוע הבן המלך מתייאש ולוקח את עצמו לשתייה? כאשר הבן המלך מגורש מהמדינה, הוא מתמלא בתחושת חוסר צדק. הוא אומר לעצמו: אם אני באמת בן המלך, למה מגרשים אותי? ואם אני בן השפחה, למה אני צריך לסבול?. מתוך הבלבול הזה, הוא מתייאש ומנסה
לשכוח את המציאות באמצעות שתייה. זהו תיאור של אדם שמתחיל לחפש את האמת, אבל נתקל בקשיים ומתייאש. במקום להמשיך לחקור, הוא מנסה לברוח. אנשים רבים שחוו חיפוש פנימי ולא מצאו תשובות ... זוכר מה אמרנו? בן המלך הוא המחויב. בן השפחה הוא האפשרי. בן המלך פירושו שאתה רואה את הנפרדות בצורה של אחדות. בן השפחה פירושו שאתה רואה את הנפרדות כאילו היא האחדות ואתה
שוכח שיש אחדות. עכשיו, אם אנחנו הולכים יותר לעומק קצת, הלכה וגילתה את הסוד לאחד, הכוונה היא שיש שורש אחד לכל הברדק הזה. כאילו, זה לא שהיא הלכה ואמרה: אני עכשיו יהרוס פה את כל ... שהיא רוצה להיות באחדות? כי היא לא יודעת שהיא כבר באחדות. ולמה היא לא יודעת שהיא כבר באחדות? כי היא התחכמה וחשבה שהבנים התחלפו. הסיבה שהיא רוצה להתקרב לאחדות זה כי היא
שכחה שיש אחדות. והיא
שכחה שיש אחדות כי דעתן קלה. גילתה את הסוד לאחד פירושו - ההפרדה שבין יש לאין. ברגע שהפרדת בין יש לאין אוטומטית חברה חברה הכוונה היא שכל רצון מתחיל ליצור רצון אחר. זה כמו יש ... באמת ואתה בן השפחה באמת. אוקי. זה כאילו המחויב חוזר להיות מחויב והאפשרי חוזר להיות אפשרי. אבל מצד שני, אבל אם היתה שותקת אז הוא לא היה חוזר להיות בן מלך. אבל מה אתה
שוכח פה בסיפור? שהשפחה הזו המיילדת היא נמצאת בתוך הבן אדם עצמו. זאת אומרת, אם היא היתה שותקת לגמרי גם היתה בעיה. זאת אומרת, אם בתוך הבן מלך שהפך להיות עבד, בתוכו לא היתה את ... בעורמה, באופן שלא יבין העולם שעושה לו רעות... גורם לו רעות תמיד. אז ככה, בא נתחיל מהקודם. קודם כל, כשהיה המלך חי עדיין, זאת אומרת כל זמן שיש לבן אדם עוד שכל, שהוא לא
שכח שהשכל שלו מספיק חזק שנשאר רשימו מהשכל החזק אז הכוח שבתוך הבן אדם שמפחד לאבד את השלטון של הצורות הוא עושה רע לבן אדם שמחפש את המהות, אבל הוא עוד יכול להתקיים. ברגע שנזכר ... שהשכל של הבן אדם שמטבעו נחלש יותר אז לקח לו את המלוכה. זה כמו נגיד בן אדם צעיר, יותר קל להגיד לו את הדברים האלה כי הוא עוד לא התרגל לחשוב שהדברים מחויבים. אבל שהבן אדם
שכח את השכל שהיה לו שהוא נולד עכשיו השכל שלו מת, עכשיו לקח הוא את המלוכה. הרצון לקח את המלוכה ואז עשה רעות יותר לבן מלך, רעה אחר רעה. ועכשיו תסתכל משהו יפה. והיה עושה זאת ... היא שלא הכל אחד ושהנפרדות היא נצחית, אם זאת האמת אז יש רחמנות עליך שבכל פעם שאתה מחפש את האחדות רע לך. אבל אם האמת היא שהכל אחד ולמרות שהכל אחד אתה לא יודע שהכל אחד
וששכחת את זה אז זה עוד יותר גרוע שכשאתה מחפש את האחדות אתה סובל. אם אתה בן המלך באמת בוודאי... ביותר עליך. כן אתה מוכרח לעקור מכאן. למרות שאם היה לו שכל יכל להגיד לו: על כן ...