... באמת. האם חיפוש אחרי פעולה ללא אינטרס מצריך את היציאה מהשכל? הביטוי אין שכל מתאר מצב שבו הגבולות בין
טוב ורע, בין שלמות לחוסר שלמות, אינם מוגדרים. במצב זה, אפשר לחוות את כל הדברים בו זמנית -
טוב ורע יחד, רצון ללא רצון. זהו מצב שבו אפשר לשאול אם אפשר להגיע למצב של עשייה לשם העשייה, אך יש כאן מחירים לא ... כלל. מה מחירו של אין שכל ולמה יתכן שבכל זאת נעדיף את השכל? כאן יש שני חוקי משחק: חוקי המשחק הרגיל של
טוב ורע, שבהם צריך לרצות משהו כדי להרגיש סיפוק, אך הוא לעולם לא יהיה סיפוק מוחלט ללא טיפת רע. המשחק השני הוא משחק של ... כבר שמח, אז אולי אני גם סובל. בעצם, כשאדם בורח מהשכל כדי להימנע מסבל, הוא נכנס למקום שבו לא הכל ברור
כטוב או רע, מה שעלול ליצור בלבול מסוג אחר, וזו מעין בעיה אחרת. למה השכל לא יכול לתפוס שלמות אין - סופית באף צורה סופית? ... לחוויה של שלמות האין - סוף, כי הכל נכלל בו זמנית. אולם אז גם עולים למגרש משחקים שונה, שבו מה שחשבנו על
טוב ורע כבר לא תקף במובנים הרגילים. מה יוצא בסופו של דבר מהשאלה על פעולה ללא אינטרס? במבט ראשון, השאלה איך אפשר ... לגלוש למקום שמחוץ לשכל, ואין שום ודאות שהמקום הזה הוא רק יתרון. אפשר כמובן לשחק במשחק של השכל, שבו יש
טוב ורע, ולהבין שתמיד נהיה בתנועה בין רצון לעתיד לבין עשייה ברגע הזה, ולקבל שגם אם יש מידה מסוימת של רצון לתוצאה, ... כאן ועכשיו. אפשר גם ללכת לקצה ולצאת אל מחוזות האין שכל, אבל אז מתרחשת מציאות הרבה יותר מורכבת, שבמסגרתה
טוב ורע יכולים להתקיים יחד. כך או כך, השאלה עצמה מגרה את החשיבה ופותחת פתח להבין את עומק המשמעות של אינטרס, הנאה, ... לחוות אותה בפועל. מי שבאמת ינסה לחקור עד הקצה ייתקל בפרדוקסים של השכל, במושג האין שכל, ובמצבים שבהם
טוב ורע מתערבבים. יש אנשים שהמסע הזה מושך אותם והם ממשיכים קדימה, ויש כאלו שמעדיפים לשחק במשחק הרגיל של חיפוש מטרה ... אחוז בו זמנית. באין שכל, הטוב והרע הם אחרים, כי אין גבולות ברורים ביניהם. הטוב הוא גם רע וגם קצת רע וגם
טוב ורע ולהפך. שאלה: האם אתה ממליץ להגיע לאין שכל? אליעד: מצד השכל יש יתרונות וחסרונות. ומצד האין שכל, אני לא יודע מה שאלת. יש שני חוקי משחק. יש משחק של
טוב ורע, ויש משחק של אין הבדל בין טוב לרע. במשחק של הטוב והרע, זה המשחק של השכל, כדי להרגיש טוב, אתה לפני זה צריך ...