... מהרצון נכנס למרחב שבו הוא מסוגל לחוות את כל המצבים האפשריים בו זמנית: להיות רק מאושר, רק סובל, גם וגם, או אף אחד מהם. זוהי השלמות האמיתית בעיניו של אליעד,
המקום שבו הכל קיים יחדיו בו - זמנית. האם אפשר להיות רק שמחים באופן קבוע ללא כל סבל? אליעד מבהיר כי בעולם שבו יש חוקיות ברורה, אי אפשר להיות מאושר תמיד באופן קבוע ללא ... לחוות שמחה אינסופית בלי שיהיה לו חסר דבר לפני כן. אך באותה מידה, מכיוון שאין שם כללים, יכול להופיע לפתע גם חיסרון. החופש האולטימטיבי הזה, שבו הכל אפשרי, הוא
המקום האמיתי שאליו מכוון אליעד. במילים אחרות, אדם משתחרר לא רק מסבל, אלא גם מהצורך בשליטה ומוודאות מוגדרת. מה קורה לאדם שמפסיק לחפש? רבים מחפשים רוחניות כדי להפסיק את ... שינוי חיצוני במידת מה. אמנם העולם החיצוני נראה אותו דבר - שולחן הוא עדיין שולחן, אך האופן שבו האדם חווה אותו משתנה מהותית. החוויה הופכת להיות גמישה ומשתנה כל
הזמן בהתאם להבנה הפנימית של האדם. כיצד משתנה החוויה של פעולות יומיומיות לאחר ההבנה? אליעד מתאר כי לאחר התהליך, האדם ממשיך לפעול בעולם בצורה רגילה - הולך למכולת, אוכל, ... גם חיסרון בצורה כלשהי, כי אין שום כללים שמונעים זאת. האם הרצון להפסיק לחפש פותר את בעיית הסבל? יש אנשים הנכנסים לעולם הרוחני כדי להפסיק לחפש ולבקש שינוי כל
הזמן , בלי שאכפת להם סבל או אושר - העיקר להפסיק את הדחף לשנות את המצב. אך ההסבר מציג שהמענה הסופי לכך הוא שאתה גם מחפש וגם לא מחפש. מצד האחדות - אין חיפוש, כי הכל אחד ... אין הגדרה והכל יכול להיות. בא נחדד. בן אדם נכנס לעולם של הרוחניות כי בעצם הוא מנסה להפסיק לחפש. לא אכפת לו אושר, לא אכפת לו סבל, מהרצון להפסיק לחפש לשנות כל
הזמן . לא משנה שאמשיך לסבול, אפסיק לרצות לשנות את זה. אבל אומר לך משהו מעבר, בסוף אתה גם מחפש וגם לא מחפש. מהצד שזה אחד אתה לא מחפש. מהצד שזה נפרד אתה מחפש ויודע שאין ... שאלה: האם הוא שינוי פנימי בהכרת האחדות. בסוף התהליך, מה נותן לנו כל הסיפור פה? קודם כל כשאת רואה קיר את חווה אותו אחרת. את אותו קיר. שימו לב, החוויה כל
הזמן משתנה, כי ככל שאתה מבין יותר אתה גם חווה כל פעם מחדש את הקיר. את אותו קיר, אתה חווה כל פעם בצורה אחרת. למה אתה חווה את הקיר אחרת? כי אתה יודע עליו דברים. זה במובן ...