... מכל התנועה האקראית של החלקיקים. אליעד מציין כי אלוהים, מבחינת הפילוסופיה הזו, הוא סדר מסוים של החלקיקים הללו. עם
הזמן, הצורות השונות שיכולות להיווצר מתוך התנועה של החלקיקים משתנות, אך הכל בעצם נגרם על ידי הסידור של ... לכיוון של האם זה אקראי או שיש משהו שמכוון את הכל? אליעד טוען שההבנה שלנו את המושג אקראי אינה נכונה, כי אם משהו כל
הזמן קורה ואין מי שמחליט על הסדר, אז זה לא בהכרח אקראי. יש צורך להבין שאין הבחנה אמיתית בין סיבה ומסובב ... אם כל מה שקורה הוא תוצאה של שינוי אינסופי, אז כל מה שאנחנו עושים הוא תוצאה של סידור החלקיקים באותו רגע נתון. האם
הזמן והמקום באמת קיימים? בהרצאה נדונה גם השאלה האם
הזמן והמקום הם משהו ממשי או שהם רק תוצאה של סידור החלקיקים. אליעד טוען
שזמן ומקום הם לא ישויות בפני עצמם, אלא פשוט הגדרה של סידור החלקיקים בכל רגע נתון. כל מה שאנחנו תופסים
כזמן ומקום הוא בעצם אוסף של חלקיקים שנמצאים בתנועה. למעשה,
המקום והזמן לא קיימים בפני עצמם אלא מהווים רק תוצאה של המפגש המתמיד של החלקיקים במציאות. ... או שכל מה שאנחנו חווים הוא אקראי? אליעד מציין שלדבר הזה אין תשובה חד משמעית. הוא טוען שבמציאות שבה יש אינסוף
זמן ומקום, כל אפשרות יכולה להתממש, ובסופו של דבר כל האפשרויות מתממשות, גם אם כל אחת מהן נראית כאקראית. לכן, ... גישה זו, כל דבר קיים בעולם הוא רק חלק ממה שמהותו היא אלוהים. כל החלקיקים הם תוצאה של כוח אינסופי שמבצע סידור כל
הזמן. יש כאן שאלה עקרונית: האם כל דבר במציאות הוא חלק מישות אחת גדולה, שמבנה את כל התפיסות שלנו, או ... רגע באופן אקראי. מהם החלקיקים של המציאות? האם כל דבר קורה אקראי? האם כל מה שקיים זה אלוהים? מהי בחירה חופשית? האם
הזמן והמקום קיימים? מהו סדר החלקיקים בעולם? האם יש אינטליגנציה שמכוונת את המציאות? ...