10:19לעשות סמים - מהי צריכת הסמים של האנשים המעשיים?... אנשים אחרים, למעשה משתמשים בעשייה כסוג של בריחה מהמציאות שלהם. הם לא עוצרים לרגע לשאול את השאלות האמיתיות על מטרת חייהם, וכך ממשיכים לרוץ ולברוח כל הזמן. מדוע האדם סובל ולא מצליח להפסיק לברוח? לפי אליעד כהן, האדם סובל מכיוון שאינו מבין את תכלית חייו ואת המציאות שבה הוא חי. אדם חי בעולם במשך עשרות שנים בלי להבין מה באמת מטרת הקיום שלו. גם מי שחושב שהוא יודע, אינו מבין באמת. כי כל תשובה שייתן האדם לשאלה מה תכלית החיים? תמיד תביא לשאלה הבאה - מה תכלית התכלית?. וכך האדם נשאר חסר תשובות, מה שמכניס אותו למצב של דיכאון קיומי. האדם אף פעם לא יודע באמת מה ... לעשות אינסוף פרויקטים ללא משמעות אמיתית, על האדם להתמקד בשאלות כמו: למה אני חי? מה אני באמת רוצה? מה תכלית קיומי? עליו להפסיק לפחד מהשאלות הללו, ולהסתכל למציאות בעיניים. בריחה לעולם העשייה לא תעזור, מכיוון שהאדם לעולם לא יוכל ... הריקנות תמשיך ללוות אותו עד שיבין את האמת לגבי קיומו. רק אחרי שהאדם יבין באמת מדוע הוא חי ומה התכלית של קיומו, העשייה שלו תהפוך לתכליתית ואמיתית. כך הוא יעשה מעשים טובים מתוך הבנה עמוקה ולא מתוך בריחה. אליעד מסיים את דבריו בציטוט: סוף מעשה ... הם לא באמת יודעים את הסיבה לחיים שלהם, כפי שכבר אמרתי מספר פעמים. כי אף אחד לא מבין מה התכלית, ומה הסיבה של ככה ולא אחרת, ואם מישהו יגיד שזו התכלית כך וכך, תמיד יהיה אפשר לשאול אותו מה התכלית של התכלית, וכך הלאה והלאה, ולאף אחד אין באמת מושג. ולא רק שלא יודעים את התכלית, גם אף אחד לא יודע מה הוא רוצה. בן אדם קם בבוקר, רוצה רצונות, אבל לא מביו מה הוא ... הזמן... הם עוסקים בפרויקטים מאד חשובים. ועשייה של הצלת העולם בכל מיני צורות, אבל באמת, לא מבינים בכלל מה תכלית הקיום שלהם מה תכלית הרע, ומה זה הרע הזה בכלל, למה הא קיים? העיקר שהם עסוקים בהצלת דבר כזה או אחר, מחוסר הבנה ... הוא נובע? ואם תבין לא תצטרך להציל את העולם. והאדם בורח מעצמו, ופוחד להבין מה המשמעות של חייו, מה התכלית, האם יש תכלית לקיום שלי? והעשייה ללא סוף, היא בריחה, ועל האדם לא לפחד, ולהסתכל למציאות בעיניים. אבל האדם בורח מעולם המחשבה ... ואחד, אבל מעצמו הוא לא יוכל לברוח, וזה ירדוף אותו לנצח והסבל ימשיך עד שתבין למה אתה חי, מה התכלית של הקיום, כשיגיע להבנה, אז יהיה בעשייה תכליתית באמת, אבל קודם תבין ואחר כך תעשה, כמו שנאמר: סוף מעשה, במחשבה תחילה .