לשלוט לאנשים במוח, שקרים של אליעד כהן, לשתול מחשבות, האם אליעד כהן שקרן? למה אליעד כהן מלמד לשקר? ללמוד איך לרמות אנשים, ללמוד איך לשקר לאנשים, ללמוד איך לרמות אנשים, ללמוד לעשות מניפולציות, ללמוד לשכנע אנשים, שתילת מחשבות... לא להמליץ על השקר כדרך חיים, אלא להציג את הכלים למי שמעוניין ללמוד כיצד לשלוט במנגנוני השקר וההונאה. האם השקר יכול לפגוע בתהליך ההתפתחות האישית? ישנם אנשים ששואלים מדוע בכלל ללמד אנשים איך לשקר, ושואלים אם זה לא עשוי להזיק להם. אליעד טוען כי אנשים אלו הם לעיתים קרובות אנשים שלא נוח להם עם השקרים שהם עצמם ... חד במחשבה ולשלוט בכל פרט ופרט בשיחה: מה נאמר, איך נאמר, מה לא נאמר, ולהבין את הסיטואציה והמניעים של האדם שמולך. היכולת הזאת דורשת פיתוח שכלי ויכולת הבחנה חדה. האם לימוד השקר קשור להתפתחות האישית של האדם? אליעד טוען כי מי שלומד לשקר, למעשה מפתח את השכל שלו בצורה משמעותית. הוא מסביר כי לימוד השקר תורם לשכלול כישורי ניתוח, קריאה של אנשים, ושליטה במצבים חברתיים. לעיתים, על מנת ללמוד לשקר, אדם חייב להתפתח ולפתח יכולת הבחנה חדה במציאות, ובכך הוא יכול להפוך להיות יותר חכם. מה המטרה בלימוד שקר? לימוד השקר נועד בראש ובראשונה לעזור לאדם להבין את מנגנוני השקר על מנת שלא יהיה ... שלומד כיצד פועלים השקרים, יודע לזהות אותם, ולהימנע להיות מרומה. כך, גם אם השקר עצמו לא מומלץ, הלימוד עליו יכול להיות כלי חשוב להתפתחות האישית ולפיתוח השכל. איך משקרים בלי להיתפס איך לנטרל חשש מפני רמאות כיצד פועל המנגנון הפסיכולוגי של שתילת מחשבות האם ועד כמה שקר יכול לתרום להתפתחות אישית מדוע הבנת השקר מחזקת את החיבור לאמת למה אני מלמד אנשים לשקר ולרמות? במבט ראשון נדמה שיש כאן המלצה לשקר או לרמות, אך ההסבר הוא שלא מדובר בהמלצה אמיתית לשקר. לא נאמר לאף ... מספיק בטוח בעצמו או ביכולותיו לזהות שקרים, ולכן הוא מתנגד לעצם הרעיון של לימוד שקר, מתוך חשש שייפגע מכך. איך המנגנון של שקר תורם לפיתוח השכל? ישנה טענה שלימוד שקר מקצועי דורש רמה גבוהה מאוד של מחשבה ויכולת הבחנה בפרטים. כדי להיות שקרן מקצועי, אדם צריך לשים לב לכל מילה שהוא אומר, לזכור מה נאמר קודם, לקרוא את האדם ... חכמה, לפרש הבעות פנים, סדר מילים, ולשלוט ברובדים שונים של השיחה. כל זה דורש הרבה שכל ויכולת ניתוח. מצד שני, גם ההיצמדות לאמת דורשת פיתוח מחשבה מעמיקה והבנה חדה של המציאות. לכן, כאשר אדם לומד לעומק איך משקרים, הוא בעצם לומד להכיר היטב את המנגנונים של המחשבה והתקשורת. הוא מחדד את הראש והופך לחכם יותר, מה שבסופו של ... עוזרת לאדם לזהות איפה הוא עצמו משקר לעצמו ולהיות יותר מודע. יש כאן גם רעיון שכל אדם שמשפר את יכולותיו השכליות, מתקרב לאמת. ככל שמפתחים יותר את המוח ומעמיקים בהבנת דרכי המניפולציה והשקר, כך אפשר לזהות אותן טוב יותר ולהגיע לרמת מודעות גבוהה יותר. בסופו של דבר, חכם הוא מי שרואה את האמת, ואמת קשורה לראייה נכונה ... האלו בכל מצב, אלא נותן לו מודעות גבוהה יותר. מה המסקנה המרכזית? לימוד השקר הוא גם לימוד האמת. מי שרוצה להפוך לשקרן טוב באמת, צריך לפתח שכל רב, וכך הוא נעשה מודע יותר למבנים המחשבתיים שלו ושל אחרים. יש כאן הדגשה חזקה על כך שככל שהאדם מבין לעומק איך פועלים מנגנוני השקרים, כך הוא נעשה רגיש יותר לרגעים שבהם הוא ... לימוד על שקר מחזק את הקשר עם האמת, כי אדם לומד לראות את כל מנגנוני המניפולציה וההונאה, כולל את אלו המופיעים בתוכו עצמו. המטרה היא לפתח מודעות כך שבסופו של דבר האדם יהיה מספיק חכם כדי להחליט אם ומתי להשתמש בשקר או באמת. איך משקרים בלי להיתפס איך לנטרל חשש מפני רמאות כיצד פועל המנגנון הפסיכולוגי של שתילת מחשבות האם ועד כמה שקר יכול לתרום להתפתחות אישית מדוע הבנת השקר מחזקת את החיבור לאמת אליעד כהן נוכל, ביקורת על אליעד כהן, אינטרס של אליעד כהן, למה אליעד מלמד אנשים לשקר? למה אליעד מלמד אנשים לרמות? למה אליעד מלמד אנשים ...