... תסריט לסרט? איך לכתוב ספר? איך לכתוב מאמר? איך לכתוב עלילה? איך לבנות עלילה? איך להכין מצגת? איך להכין נאום? איך נראה תסריט? איך כותבים תסריט? איך
לפתח תסריט? איך בונים מצגת? איך להכין פרזנטציה? וכאן אבאר, שיטה פרקטית יעילה ונכונה, איך באמת לכתוב תסריט בצורה מובנית ואיך לשלוט בתסריט שלך, במובן שתוכל להחליט איזה דברים
לפתח יותר ואיזה פחות. ואסביר גם, מהו התהליך של
פיתוח התסריט? איך ניגשים לכתיבת תסריט? איך יודעים איך
לפתח את התסריט? איך אפשרי לתקצר (לעשות תקציר) לתסריט? איך לכתוב תסריט פשוט וגם תסריט מורכב כמה שבא לך? איך נכון לתכנן את התסריט? איך
לפתח את העלילה של התסריט בצורה מובנית? ועוד. אז צריך להבין, שלכתוב תסריט, זה בדיוק כמו לתכנן בניין שבונים אותו. דהיינו, ... הדרמה, כי יכולה להיות דרמה מהמון סיבות. לדוגמה, דרמה היסטורית, דרמה משפחתית, דרמה עסקית, דרמה זוגית, דרמה רפואית. ואז נבחר את הנושא שאנחנו רוצים
לפתח אותו, לדוגמה: דרמה משפחתית. ואבהיר, שזה מקביל לתהליך של גדילה של עץ. שקודם כל גדל הגזע. אחר כך יוצאים ממנו ענפים ... ואחר כך תת ענפים וכולי, עד הפירות. ועד השלב שהענפים קשורים אחד לשני. ועד לשלב שהעץ נראה כישות אחת של עץ. והגזע הראשי של העץ שלנו, הוא דרמה. וממנו
מתפתח ענף גזע ראשי בשם דרמה משפחתית. ונציג את זה בצורת התרשים הבאה: 1.דרמה >> משפחתית אוסיף כי ניתן לדוגמה להחליט שהדרמה ... למשהו עוד יותר מורכב. דהיינו, שיש כמה עלילות ששזורות אחת בשניה. אבל כאשר ניגש לבנות את העלילה במקרה שבו מספר עלילות מתחברות אחת עם השניה, אז ראשית
נפתח את המבנה הבסיסי של כל אחת מהעלילות בפני עצמה. ורק אחר כך ננסה לשזור את העלילות אחת עם השניה, לעלילה יותר מורכבת. ולצורך הדוגמה כאן, נחליט שנעסוק בעלילה אחת, ולא בשתי עלילות או יותר, ולא בעלילה מורכבת יותר שמחברת ביחד מספר עלילות. ורק אחרי ששולטים
בפיתוח עלילה אחת, רק אחכ אפשרי לחבר מספר עלילות במקביל. אז לצורך העניין התסריט שלנו נראה כך: 1.דרמה >> משפחתית דהיינו, הגזע ... את התהליך הראשי שהוא דרמה שעוסקת בנושא משפחתי. וממנו יוצאים שני ענפים, שהם 1 - התאהבות, 2 - גירושין. ועכשיו ניגש לשלב הבא, שבו אנחנו צריכים להתחיל
לפתח את כל אחד מהענפים הראשיים, וליצור להם תת ענפים ענפי משנה ילדים. דהיינו, אנחנו צריכים להתחיל להעמיק בעלילה ולהמשיך
לפתח אותה. ושוב, מדובר על תהליך מבחוץ פנימה, שכל הזמן עושים זום אין לעלילה. ומידי פעם אפשרי להסתכל מבחוץ, בזום אווט, ושוב ... - מביאים ילדים. ונציג את זה בתרשים הבא: 1.דרמה משפחתית 1.1.התאהבות 1.1.1.נפגשים 1.1.2.מתחילים לצאת 1.1.3.חתונה 1.1.4.ילדים 1.2.גירושין ועכשיו נתחיל
לפתח פנימה את התהליך שבו הם נפגשים, לתתי תהליכים נוספים. ונשאל את עצמנו, מה אנחנו רוצים לספר על איך הם נפגשו. אז מכאן יהיה ... כרגע לא עוסק כאן, באיך להפוך את התסריט למעניין ולמסקרן. שזה עניין בפני עצמו שצריך לדעת אותו. אני גם לא עוסק כאן באיך להחליט מה לכתוב בתסריט ובאיך
לפתח את העלילה. אני כן עוסק כאן באיך לגשת לנושא של כתיבת התסריט ובאיך
לפתח את העלילה באופן מובנה ומסודר ובלי ללכת לאיבוד. כאשר הרעיון הכללי הוא להראות, איך מתחילים מהגזע הראשי, משם לענפים ומשם ... מציאות מדומה, על יצירה של עולם בדיוני, ממשי, שמורכב לפרטי פרטים, עד לרמה של הפרט הקטן ביותר. אבל הכל מתחיל מלראות את התמונה באופן כללי. ולאט לאט
לפתח את העלילה. ואוסיף, כאשר אנחנו באים לכתוב תסריט, עלינו להשתדל באופן כללי,
לפתח את רמות העומק במקביל ולא לצלול לתוך רמה אחת כלשהי, לפני שצללנו לרמות יותר רדודות בענפים אחרים. וככה בעצם העלילה תצא ... מידי לפרטים על משהו מסוים שולי, בתוך העלילה הכללית. דהיינו: אם לדוגמה החלטנו שמדובר על עלילת דרמה משפחתית שעוסקת בנישואים ובגירושין, אז לפני שניכנס
לפתח את תתי הענפים כמו שעשינו קודם, לפני כן, ניכנס לרמת עומק בסיסית יותר לכל רוחב העלילה באופן כללי. דהיינו, נפרט קצת יותר ... ובתרשים זה יראה כך: 1.דרמה משפחתית 1.1.התאהבות חזקה מאוד 1.2.נישואים מוצלחים 1.3.בגידה 1.4.גירושין 1.5.שנאה וכמובן שזהו תסריט לדוגמה, שהיה יכול
להתפתח לעלילה אחרת, שהיתה נראית לדוגמה כך: 1.דרמה משפחתית 1.1.התאהבות חלשה מאוד, ספקות כבר בהתחלת הקשר הזוגי 1.1.1.התנגדות ... שישפיעו על הסצינה האחרונה, מבחינת הפרטים שבתסריט. ואחרי שהבנו את כל זה, עכשיו אם נרצה ליצור 2 עלילות או יותר שמשתלבות אחת בשניה, אז לדוגמה קודם כל
נפתח עלילה אחת באופן כללי נניח לרמת עומק 1, אבל בפני עצמה כעלילה שעומדת בפני עצמה. אחכ נעשה זאת בדיוק עבור המבנה של העלילה השניה. ורק אחכ ברמות העומק הבאות, של מבנה התסריט, נשלב בו את החיבור של 2 העלילות. לדוגמה: 1.דרמה 1.1.עסקית 1.1.1.בחור
שמפתח קריירה 1.1.2.מקים עסק 1.1.3.העסק מצליח 1.2.משפחתית 1.2.1.בחורה מכירה את הבחור 1.2.2.מקימים ביחד משפחה אוהבת ואחרי ... יריבו ויתגרשו. ואז נתחיל בתתי ענפים להוסיף פרטים שבעצם יהוו, את העלילה הפנימית יותר שמחברת את העלילות שבחוץ. לדוגמה: 1.דרמה 1.1.עסקית 1.1.1.בחור
שמפתח קריירה 1.1.2.מקים עסק 1.1.2.1.מתלבט לגבי תחום העסק, לא יודע אם להיות שכיר או עצמאי 1.1.3.העסק מצליח 1.1.3.1.העסק גדל ... ) 1.3.1.נפרט איך הם מצליחים ביחד 1.3.2.קשיים שיש להם 1.3.3.דרכי התמודדות 1.3.4.דילמות 1.3.5.וכולי כאשר בעצם נוצר לנו ענף חדש, ואת העלילה שלו,
נפתח באופן עצמאי. ושוב, המסר הכללי הוא, שכאשר באים לכתוב תסריט, לא צריך לשבת ולהתחיל לכתוב את התסריט החל מהפרק הראשון. כי ... איזה סצינה להציג קודם ואיזה מידע לפרט וכמה לפרט אותו, זה שוב פעם עוד מיומנות נוספת. אבל היא באה, רק אחרי שיש את המיומנות הקודמת, של כתיבת התסריט
ופיתוח העלילה באופן כללי כנל. ...