... לעבוד כמתכנת או להשתמש בידע הזה בשוק העבודה. במצב כזה, הלימודים למעשה לא מסייעים לו. בנוסף, אליעד מציין סיכון נוסף בלימודים: החשש שהלימודים ימנעו מהאדם
להתפתח מבחינה אישית ונפשית. הוא מסביר שכאשר אדם שקוע בתחום אחד בלבד, למשל תכנות או מתמטיקה, הוא עלול לאבד את ההזדמנות לעסוק בחקר עצמי ובהתפתחות נפשית משמעותית יותר. כלומר, ההתמקדות האינטנסיבית בתחום ספציפי אחד עשויה לפגוע באפשרות לחקור תחומים אחרים בחיים, ולכן לא תמיד הלימודים תורמים להתפתחות האישית. איך להתמודד עם תחושת השעמום וחוסר הריכוז בלימודים? אליעד ... בסיום ההסבר, אליעד מדגיש שכדי לקבל החלטה נכונה אם להמשיך בלימודים או לעבור לעבודה, האדם צריך קודם כל להבהיר לעצמו את מטרת ההחלטה. אם מטרת הלימודים היא
התפתחות אישית, אז חשוב לוודא שאכן הלימודים תורמים להתפתחות כזו. אם המטרה היא השתלבות מהירה בשוק העבודה, ייתכן מאוד שהעדיפות ... אקדמיים, במיוחד כאשר יש קושי בהתמקדות בלמידה ובחוסר עניין בחומר הנלמד. אליעד מציין את הקשיים הקיימים בחיים הסטודנטיאליים, ופותח דיון על השפעת הלימודים על ההתפתחות האישית והנפשית, על תחום העבודה, והקשר בין לימודים לבין עבודה. ... לו לגבי המשך הלימודים, ומעלה את השאלה מה נכון יותר מבחינה אישית - ללמוד או לעבוד. הוא מביא דוגמה על אחד מחבריו שעובד כמתכנת ואומר שהוא לא בטוח אם העבודה
המתפתחת בתחום זה באמת מתאימה לו, ושהוא לא מוכן להתעכב על לימודים, אפילו אם ... להפסיד כסף או את הפחד לקחת סיכון, דבר שמונע מאנשים לפעמים לקחת החלטות אמיצות. הסיכום של השיחה מדבר על הצורך להבין את עצמך ולדעת מה באמת חשוב לך - אם חשוב לך
לפתח את עצמך ולהשקיע בלימודים או אם אתה מעדיף להתמודד עם העבודה בשוק ...