הדרכת הורים, ילד מכור לאייפון, ילד מכור למחשב, ילד מכור לטלוויזיה, התמכרות לטלפון סלולרי, הילד לא עושה שיעורים, הילד לא מקשיב, הילד ברח מהבית, בעיות משמעת אצל ילדים, התאבדות ילדים... אוהב, אבל עכשיו אני מבקש שתאכל. מתי כדאי לאכול? בצורה כזו, הבעיה אינה הופכת למאבק על הטלפון, אלא התמחות בפעולה המבוקשת. כיצד להתמודד עם מצבים קיצוניים כמו איום של הילד לפגוע בעצמו בגלל הטלפון? במצבים קיצוניים, כמו כשהילד מאיים לפגוע בעצמו או לברוח מהבית בגלל שלילת הטלפון, אליעד מציע לגשת ... אם הילד כבר מצוי במצב כזה, אליעד ממליץ לא להגיב בצורה קיצונית ולהפוך את הטלפון לאויב, אלא להבין את נקודת המבט של הילד ולנהל שיחה רגועה. למשל, אם הילד מאיים על חייו כשנלקח ממנו הטלפון, אליעד מציע שיח עם הילד בו ההורה לא יגיד אני לוקח לך את הטלפון כי אתה לא מתנהג טוב, אלא יגיד אני לא לוקח לך את הטלפון כי הוא לא הבעיה, אני רוצה להבין מה באמת מפריע לך. באופן זה, הילד לא ירגיש מאוים, וההורה יכול להציע פתרונות שיאפשרו לילד לשמור על הטלפון ולהשלים ... ולא להילחם בו. להתמקד בפעולות המבוקשות ולא במכשירים עצמם. לראות את הילד לא רק כילד שצריך להפסיק לעשות משהו, אלא כמי שיש לו תחביבים וצרכים משלו. להימנע מאיומים או מגזירות שמפנות את הילד למאבק ישיר עם ההורה. ליצור מערכת ... שהוא אוהב, ודרך זה ליצור קשר אמיתי איתו. לאחר שנוצר הקשר, יהיה קל יותר לדבר על דברים שהילד פחות רוצה לעשות, כמו להכין שיעורים או לאכול. כיצד להגיב אם הילד מאיים לפגוע בעצמו בגלל הטלפון? אליעד מתייחס גם לסיטואציות קיצוניות יותר, בהן הילד מגיב בצורה חריפה כשהטלפון נלקח ממנו, כגון איומים בפגיעה עצמית או בריחה מהבית. הוא מסביר כי הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא למנוע מראש את ההגעה למצב הזה, בעזרת בניית תקשורת נכונה עם הילד מלכתחילה. לדבריו, אם הילד הגיע למצב שבו הוא מאיים לפגוע בעצמו, הטעות הגדולה ביותר של ההורים היא להגיב בצורה קיצונית ולהפוך את הטלפון לאויב הראשי. אליעד מסביר כי ילד שמאיים בהתאבדות בגלל טלפון זו סיטואציה נדירה, וגם כאשר זה קורה, התגובה ... אותו ולתקשר איתו בצורה ברורה: אני לא לוקח לך את הטלפון כי הטלפון עצמו הוא לא הבעיה, אני רוצה להבין מה מפריע לך באמת. כלומר, לא ליצור מצב בו הילד מרגיש מאוים או מאבד את הדבר היחיד שהוא מחובר אליו. הוא מציע לנהל שיחה רגועה ... להציע לו לעשות משימה למשך זמן מוגבל או לשלב אותה עם משהו שהוא כן אוהב. הגישה צריכה להיות אמפתית ומכילה, כשהמטרה היא שהילד לא יחווה את המשימה כעונש או כאיום. אליעד מסכם שהעקרונות החשובים הם: לא להפוך את הטלפון לאויב ולא להיכנס למאבקי כוח עליו. להתמקד בפעולות הנדרשות ולא במכשיר עצמו. להראות לילד שאנו מבינים את התחביבים שלו וליצור שיח בגובה העיניים. להימנע מאיומים, אלא לנסות להבין ולפתור את הבעיה בצורה הדרגתית ואמפתית. להיות מודעים לקשיים שלנו כהורים ולהבין שהילד מרגיש קשיים דומים. אליעד מדגיש שברגע שניגשים בצורה נכונה ואמפתית לילד, לא יהיה צורך במאבקים ובאיומים, והילד ישתף פעולה בצורה טובה יותר. איך להתמודד עם ילד מכור לאייפון? ילד לא עושה שיעורי בית, מה עושים? מה לעשות כשהילד מאיים לפגוע בעצמו? איך למנוע התמכרות למסכים אצל ילדים? בעיות משמעת אצל ...