... לגרום לתוצאה הפוכה. מהן השיטות שיכולות להצליח או להיכשל בשכנוע? ישנן שיטות רבות לשכנוע, אך כל שיטה עשויה להצליח או להיכשל בהתאם להקשר ולתנאים. לדוגמה,
איום יכול לפעמים להניע מישהו לפעול, אך לעיתים הוא יגרום דווקא להתנגדות. גם שיווק או הצעת הנחות יכולות לגרום לפעולה, אך ... אם הוא ישתכנע שכך הדבר, הוא יסכים ויעשה את הפעולה או ירכוש את המוצר. כיצד שיטות שכנוע אחרות עלולות לפעול בכיוון ההפוך? כל שיטה אחרת, בין אם היא מבוססת על
איום, מתן הנחה, החמאה, בידול עסקי, הפחדה או חוויה חיובית, יכולה לגרום לתוצאה הרצויה אך גם לתוצאה הפוכה. לדוגמה,
איום בהריגה אם לא יקנו מוצר עשוי לעיתים להניע אדם לפעול, אך עלול גם לגרום לו דווקא לסרב. הדבר נכון גם לגבי מתן תחושה שהלקוח ... יותר. איך דוגמת שיעורי הבית ממחישה זאת? כשילד בוחר לעשות שיעורי בית, הוא עושה זאת מפני שברגע ההחלטה הוא חשב שלעשיית שיעורי הבית יש יותר יתרונות מחסרונות.
איומים, שידולים, מניפולציות או הצעות אחרות לא בהכרח יחייבו את הילד לבצע את המעשה. רק אם הילד באמת חושב שיש כאן יותר ...