... שלנו על העולם. מה טוב בסמים? ההרצאה מציגה את התועלות שמיוחסות לסמים, במיוחד בהקשר של שינוי התפיסות של חושים, זיכרון ומצבים נפשיים. סמים יכולים להטשטש את הגבולות שבין החוויות השונות ולגרום לאדם להרגיש שהוא חווה את העולם בצורה שונה. ...
... ולא לתת לעבר להוביל אותך. מדוע השאלות צריכות להיווצר מתוך הרגע הנוכחי? אליעד מסביר ששאלות שנוצרות מהעבר או מתוך זיכרונות אינן רלוונטיות באמת לאדם, משום שהן לא מבטאות את החיסרון האמיתי שיש לו ברגע הנוכחי. הוא משתמש בדוגמה של ... מבוגר, הוא כבר לא באמת רוצה את אותה השאיפה. אם אותו אדם ישאל את עצמו את השאלה על בסיס זיכרון או רצון ילדותי, הוא יגלה שהשאלה אינה באמת רלוונטית. המהות של החקירה, לפי אליעד, היא לשאול רק מה שחסר באמת ברגע הזה. לדבריו, השאלה הפנימית הנכונה היא תמיד ביחס לרגע ההווה. כל שאלה המבוססת על זיכרון או על מחשבה לגבי העתיד היא למעשה פחות אותנטית, מכיוון שהאדם אינו חי את השאלה הזאת בפועל ברגע ההווה. ... את עצמך באמת עוברת דרך מודעות עצמית שמתמקדת אך ורק במה שחסר ברגע הזה. השאלות צריכות להיות מנותקות מכל זיכרון או מחשבה לעתיד, ולהישאל אך ורק מתוך התחושה האותנטית של ההווה. זאת הדרך היחידה לחוות התחלה חדשה בכל רגע ...
קוגניציה של ילדים, חשיבה של ילדים, מוח של ילדים, התפתחות קוגניטיבית, איך המוח חושב? איך המוח עובד? אמונה, זיכרון, חושים, התפתחות החשיבה, יכולות קוגניטיביות, עולם הילדים, מציאות של ילדים מהן יכולות הקוגניציה של ילדים וכיצד משתנה החשיבה עם ... מתחיל להתפתח ממצב של תפיסת עולם מאוד מוחשית, חסרת זמן ותחום, לעבר הבנה יותר מורכבת של העולם סביבו, שכוללת זיכרון, דמיון ותפיסה של מה שקרה לפני ומה עשוי לקרות בעתיד. הבגרות הקוגניטיבית כוללת גם את היכולת של הילד להתחיל ... אם נעביר את המוח של ילד למבוגר, המחשבה על פעולתה, התפתחותה וההבנה שלה תהיה יותר מבוססת על השכל ועל זיכרון, מאשר רק על חושים ותפיסות רגעיות. לדוגמה, מבוגר מבין שכשמישהו יוצא מחדר, הוא עשוי לחזור מבלי שיתערער קיומו של ... מפתחים את היכולת להבחין בין מה שיש לבין מה שאין, מה שדורש מהם להשתמש לא רק בחושים אלא גם בזיכרון ובדמיון. דוגמה לכך היא חשיבה על מבנה של בית - ברגע שהילד מנסה להדמיין משהו שלא נמצא לפניהם, הם ...
... את משפחתו החדשה למקום המדויק שבו חי לכאורה בגלגול הקודם. דוגמה זו נועדה להמחיש את הטענה שיש אנשים הטוענים לזיכרונות מגלגולים קודמים. עם זאת, אליעד טוען שאפילו אם יתגלה שיש אמת מוחלטת בגלגול נשמות, אין בכך תועלת פרקטית של ... מה קרה לו לפני שהלך לישון, כך גם אין באמת אפשרות שהאדם יזכור או יצבור ניסיון מעשי מגלגול קודם. הזיכרון לא משמש את האדם בפועל כדי לפתור בעיות אמיתיות שיש לו כאן ועכשיו. יתרה מכך, אליעד נותן דוגמה נוספת ...
... האמת, הוא מתקשה לומר משהו מנוגד לכך. הקושי לשקר מגיע מתוך המצפון ומתוך הצורך של האדם להאמין למחשבותיו, לחושיו ולזיכרונותיו. אליעד נותן דוגמה פשוטה: אם האדם זוכר שמשהו לא קרה, אבל מנסה לשכנע את עצמו ואת אחרים שהדבר דווקא כן קרה, ייווצר קונפליקט פנימי. האדם יצטרך להטיל ספק בזיכרונו שלו, אך עצם הטלת הספק בזיכרון מפריעה לו לשחק את המשחק של החיים. המשחק מתבסס על אמונה בכך שיש הבדלים ברורים בין אמת לשקר ובין מציאות לדמיון, וכאשר אדם מטיל ספק בזיכרונו או בחושיו, הוא למעשה מערער את כל המערכת שעליה חייו בנויים. איך הטלת ספק יכולה לעזור לאדם לשקר? אליעד מציע דרך מעניינת להתגבר על הקושי הרגשי הזה, באמצעות הטלת ספק עמוקה יותר בחושים, בזיכרון ובמחשבות. אם אדם מטיל ספק בזיכרונו או בחושיו, הוא עשוי לגלות שאין לו בסיס מוחלט לדעת מה האמת. כשהאדם מבין שאין לו באמת מושג מוחלט ... דבר, כולל שקר, כי מבחינתו אין הבדל ברור בין מה שנכון למה שלא נכון. למשל, אם אדם מטיל ספק בזיכרון שלו, ואומר: מי אמר שהזיכרון שלי נכון?, הוא יוכל לשכנע את עצמו בסיפור שקרי כאילו הוא נכון. אבל כאן מופיעה בעיה נוספת: עצם ההטלת ... להתחיל בשקרים קטנים או שקרים שקרובים מאוד לאמת כדי להקל על הקבלה העצמית של השקר. להטיל ספק קל באמיתות הזיכרון או בחושים כדי לערער על הוודאות הפנימית של האדם, אך בזהירות, כדי לא לאבד לגמרי את האמון במציאות. אליעד ...
... לו את הסבל הפנימי, גם ללא תלות בחומרים חיצוניים או בכדורים פסיכיאטריים. הוא מדגיש שהפתרון שהוא מציע לא תלוי בזיכרונות, בידע ספציפי או במאמץ שכלי מתמיד, אלא רק בידיעה בסיסית אחת - לשאול האם אני באמת יודע? ולהטיל ספק ...
איך המוח מבין? איך המוח חושב? איך הזיכרון עובד? איך המוח מגדיר? איך המוח פועל? אחדות ההפכים, אין הבדל בין יש לאין, מה זה רשימו? כיצד המוח ... להגדיר את המצב ההפוך לו - יש קיר. לכן כל מחשבה על דבר שקיים מחייבת גם מחשבה הפוכה או זיכרון הפוך. מה הקשר בין הזיכרון לבין ההבנה של המציאות? כדי להבין איך המוח חושב או תופס מציאות כלשהי, אליעד מסביר את מושג הרשימו. רשימו הוא זיכרון או שארית של מחשבה קודמת שממשיך להתקיים בתודעה. למשל, אם אדם חושב יש פיל, בו זמנית קיים בו הרשימו ... באותו הרגע מתקיים במוחו רשימו של המחשבה שאין. זה מה שמאפשר את ההכרה בקיומו של הדבר. אם לא היה זיכרון של ההיפך, לא היה מתאפשר למוח להבחין בין יש לאין. האם אפשר לחשוב רק על דבר אחד באופן מוחלט? ... בו ספקנות. אך ברגע שיבין ששני הקצוות של הניגודים הם למעשה זהים במהותם, תיעלם כל שאלה וכל ספק. כיצד זיכרון משפיע על התפיסה של האדם? המוח משתמש בזיכרון (רשימו) של המחשבה ההפוכה כדי לתת משמעות למחשבה הנוכחית. כלומר, כשאדם אומר יש פה קיר, הוא למעשה אומר: אני ... גם את המצב שאין פה קיר, ורק מתוך השוואה זו הוא מבין או תופס את המושג קיר. באופן הזה הזיכרון הוא חלק בלתי נפרד מתהליך החשיבה וההבנה של המוח. מדוע המהות של כל דבר היא כלום? אליעד מסביר שכל ...
... את המחויבים שלו, נכון מטשטש את הרצונות שלו מטשטש את מה שהוא חושב שקורה כל מיני כאלה, מטשטש את הזיכרון מטשטש את תחושת העתיד מטשטש כל מיני דברים ואז אתה אומר. כן נגיד בן אדם נגיד מפחד שיפטרו אותו ...
... הדבר לא אפשרי מבחינה לוגית. למשל, אם תנסה לחזור לנקודה כלשהי בעבר, תמיד תהיה נקודה שונה: כעת יש לך זיכרון של הניסיון לחזור בזמן, בעוד שבעבר טרם חווית את החזרה בזמן. האם אפשר ליצור מצב שמדמה חזרה בזמן באופן ... אליעד: נכון שהסיטואציה נראית לך מוכרת אז מה השאלה בעצם? ש: איך אתה מסביר את זה מבחינה כאילו של הזיכרונות המוח, מה הוא עושה שמה בדיוק? אליעד: תראה כל חוויה יש כמה דרכים לחוות אותה, יש דרך לחוות אותה ... תראה לך דומה כמעט לחלוטין למציאות שהייתה בעבר אבל אתה לא באמת יכול לחזור בזמן כי יש לך את הזיכרון שכבר היה עבר וזה נגיד אתה לא יכול נגיד למחוק את זה. נגיד שמישהו חוזר בזמן מה אף פעם לא משתנה הזיכרון שלו כי אם בעצם שחכת שחזרת בזמן אז זה לא היה משמעותי שחזרת בזמן כאילו מה זה אומר, עכשיו ...
... משהו שאנחנו מדמיינים שיתרחש בעתיד, לא של משהו שכבר קרה. אליעד מבהיר שהפחד מהעבר אינו ישיר, אלא מתווך דרך הזיכרון שלנו על מה שקרה, ומכאן שאם אנחנו חושבים שהאירוע המפחיד יתרחש בעוד זמן קצר, עוצמת הפחד תהיה חזקה יותר, ... עייפות. אם אין לאדם נקודת ייחוס לשינוי כלשהו (כמו בחללית בחלל), הוא יתקשה לדעת כמה זמן עבר. הוא משתמש בזיכרון ובתחושה כדי להעריך את הזמן שעבר. הוא מוסיף ואומר שאם ניקח אדם שחווה בשנייה אחת אירועים רבים, תחושת הזמן ...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: זיכרונות, איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות ועוד...
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: זיכרונות, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר לילדים, מגשר, אימון עסקי בתחום זיכרונות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331