... ישות זו, לפי אליעד, איננה אפילו משהו שאפשר להגדיר כקיים או כלא קיים, כי גם לומר עליה שהיא איננה, פירושו להגדיר אותה בצורה כלשהי. מכאן שמהותה היא מעבר לכל הגדרה אפשרית. ישות זו היא החיבור בין האין - סוף לבין
הסוף, ודווקא מתוך החיבור הזה מתפצלים כל הדברים השונים שאנו חווים כנפרדים: עבר ועתיד, ימין ... אפשר לחשוב במאה אחוז על דבר שישנו, ועל דבר שאיננו במאה אחוז, בו זמנית. דהיינו, זה פרדוכסאלי השאלה הקשה ביותר, היא הבנת מהות הדברים, הבנת שורש הדברים, מה עומד מאחורי כל דבר ויש רבדים רבים, ואם מישהו יחזור עד
הסוף, יגיע לישות אחת, והכוונה היא לא למקום ריק אלא למקום שהכל כולל הכל, כל הזמנים כל ... והלא רוצה, היש והאין, המזרח והמערב, הזמן והמקום, כולם עשויים מאותו החומר והשאלה הגדולה בעולם, איך זה שכל הדברים בעולם, עשויים מאותו חומר, ועדיין יש פיצול של דברים. החומר הזה לא עשוי מכלום, זה החיבור של
הסוף והאין סוף, וזו שאלה מאד רצינית איך זה שמישות אחת, מתפצלים שני דברים. ומי שחוקר עד
הסוף, יגיע להבנה שהכל אחד, והכל עשוי ממש מדבר אחד שהוא כלום מוחלט אפילו זמן ומקום, אין שם ...