... אסטרטגיות שכנוע מהם הכשלים בניתוח טכניקות ה - NLP? במהלך הניתוח של הווידאו, אליעד
מסביר כיצד המומחה המפגין טכניקות NLP מציג את המידע. המומחה טוען כי המילים לא ואל לא אפקטיביות בתקשורת כי המוח לא מעבד שלילה,
ומסביר שכשאומרים למישהו אל תעשה X, הוא בעצם מקדיש תשומת לב לפעולה הלא רצויה (כגון אל תסתכל על האצבע). עם זאת, טענות אלו נדחו על ידי אליעד תוך הצגת דוגמאות
והסברים מנוגדים. לפי המומחה, המוח לא קולט שלילה ולכן יש להשתמש בטכניקות כמו אשליית בחירה (שאלות כגון האם אתה רוצה לסגור את העסקה או לא רוצה לסגור את העסקה), המובילות את האדם לבחור בפעולה הרצויה. אליעד חולק על הניתוח הזה
ומסביר כי השימוש במילים שליליות כן משפיע על המוח, והמניפולציות שמבצע המומחה לא בהכרח מספקות את התוצאות שהוא מציע. מה הבעיות בטכניקות NLP המוצגות? 1. ... 3. שימוש במילה מעל: המומחה אומר מעל 18 שנה כדי להחמיר את החשיבות של ניסיון, אך אליעד
מסביר כי השימוש במילה מעל יוצר ספק ומקטין את הערך של 18 שנה. במקום לשדר יציבות, המילה מעל גורמת לשומע לשאול כמה מעל? ויוצרת תחושת חוסר אמינות. 4. ... המילים שליליות לא גורמות למוח להימנע מהן, אלא להדגיש את הפעולה שהיא מנסה למנוע. מסקנות
ההסבר של אליעד מראה כיצד השימוש במילים ובניסוחים מניפולטיביים יכול ליצור אשליות של בחירה, אך לא תמיד יוביל לתוצאות הרצויות. המוח מעבד שלילה ומבין את ... מבצע מניפולציה בכך שהוא מצביע עליה ויוצר סקרנות. אם הוא היה אומר אל תסתכלו מתחת לכיסא שלכם,
סביר להניח שאנשים כלל לא היו מסתכלים. העובדה שהמומחה עצמו משתמש בשלילה: אם המילים לא ואל אינן נתפסות במוח, כיצד הוא הצליח
להסביר לקהל את הרעיון שלו באמצעות המשפט המוח לא מעבד שלילה? עצם העובדה שהקהל הבין את המסר שלו מוכיחה שהמוח כן מעבד שלילה. הטענה: שיטות NLP ... בין שפה למחשבה איך להשתמש נכון בשלילה כדי להעביר מסרים ראינו וידאו של מומחה לשקר כלשהו
שמסביר על הNLP וכו. ועכשיו אנחנו ננתח את כל הוידאו שלו ואת הכשלים הלוגיים, ואת האמונות ואת המניפולציות שהוא עושה על עצמו. למרות שזה בעיקר הוא לא על ... פה והוא לא יודע איך עובד המוח. את מבינה? מעבירים סדנה ולא באמת יודעים איך זה עובד. אני
מסביר לך, כשהוא אמר את המילה מעל הוא לא שאל, הוא לא בדק למה הוא אומר את המילה מעל ומה המשמעות שלה. את מבינה? עכשיו המילה מעל מתחילה להכניס אותך ... לא אומרים האם אתה יכול? בוודאי שכן כי אם בוודאי שכן למה אתה שואל האם אני יכול? תגיד אני
אסביר לך איך אתה יכול מה זה האם אתה יכול. ש: אני חושב על ההיפוכים אבל אני הייתי עושה לך ככה, אוקי, בסדר אני אנסה להבין את זה. אליעד: קודם כל תבין את זה אחר כך את ההיפוכים, אחר כך נעשה הרצאה
נסביר את מה שדברנו עליו. אוקי, הוא בסוף אמר משהו שהוא לא הבין אותו כל כך. הוא אמר בסוף על הקטע של תעשה מניפולציה שהיא נכונה שיש לך. אתה נותן לבן אשליה של בחירה ובכל מקרה מהצדדים הוא שומע את מה שרצית. עכשיו, זה הוא
הסביר משהו לא נכון אחר כך
נסביר מה זה. אבל בכל מקרה הוא היה צריך לעשות את זה פה, כשאתה אומר האם אתם יכולים או לא ואז אתה אומר בוודאי אתה השארת אותו בספק. מה המניפולציה עושה? המניפולציה אומרת איך אתה יכול, בוא אני
אסביר לך איך אתה יכול ואז הספק עבר מהאם אתה יכול לאיך אתה יכול. יש שתי דרכים בוא אני אגיד לך האם את אתה יכולים להיות מוכשרים כמוני ואז אתה אומר רגע ... יכול. ואז כשהוא אומר בוודאי זה כבר יותר חלש מאשר אם הוא היה עושה מניפולציה אחרת ואומר אני
אסביר לך. ש: אבל איך אתה יכול
להסביר מה שאתה עושה עכשיו, מה שאתה עושה זה גם מניפולציה. אליעד: רגע תן לי לסיים את המשפט. הוא היה יכול להגיד איך אתה יכול אז איך אתה יכול פרושו בוודאי אתה יכול, עכשיו אני
אסביר לך איך אתה יכול, לדוגמה, או כמה מהר אתה יכול, לא משנה. המילה אתה יכול לא היה צריך להטיל בה ספק. ש: אם אתה יכול מקפיץ לך, נכון את זה שלמה אתה ... שכן. אבל הוא מנסה להביא אותך למצב שכן, אז למה להתחיל מאולי לא? תתחיל מכן, הבנת? מי רוצה
להסביר לו?
שיסביר לו. זה לא מסובך. אני
אסביר עוד פעם. השאלה מאיפה נקודת המוצא של הבן, לאיפה אתה רוצה להביא אותו. אם אתה רוצה לעורר בו ספק להגיד לו האם אתה יכול אם הוא בטוח שהוא לא יכול ... לעשות את זה יותר חזק אם הוא לא היה שואל מלכתחילה האם אתה יכול. הוא היה יכול להגיד עכשיו אני
אסביר לך איך אתה יכול, עכשיו אני אראה לך שאתה יכול, או עכשיו אני אגרום לך לראות שאתה יכול, או עכשיו אני אראה לך את היכולת שלך. ולא להתחיל להגיד האם ... אבל הוא לא התכוון לזה הוא התכוון למשהו אחר אל תגן על מה שהוא לא הבין. טוב, עכשיו בואו
נסביר מה קרה כאן ומה פשר העניין. הוא עשה מניפולציה ברמה הטיעונית, ברמת הטענה זה מניפולציה. מה הוא עשה? הוא אמר יש לי טענה שאומרת שהמילה לא לא עובדת. ... עושה אותו. אליעד: אבל זה מניפולציה של ילדים, זה נראה כאילו זה חשיבה לא רצינית. אחר כך אני
אסביר את מה שהוא היה צריך להבין ואת מה שהוא היה צריך להגיד הוא לא אמר. אבל זה עניין אחר. בכל מקרה בפשטות, הוא לקח מקרה פרטי, אמר אתה רואה? המילה לא ... באופן כללי זה לא הגיוני. אליעד: אבל זה לא בגלל שהמוח לא מעבד את המילה לא. אני קודם כל רוצה
להסביר את האמת במה שהוא אמר. ריכוז. הוא לא התכוון לזה. אחר כך הוא המשיך את הזה
והסביר מה האמת במה שהוא אמר. הוא היה צריך להגיד משהו אחר. הוא היה צריך להגיד המוח לא יכול לשמוע לא בלי לשמוע את הכן. המוח לא יכול לשלול משהו בלי ... לא יכול להתעלם מזה. להתעלם זה כללי משהו זה יחסי. גם אני אמרתי אמרתי שיש בזה משהו, תני לי רגע
להסביר משהו. מה היא אמרה? יש בזה משהו. נכון שאתה מסכים שיש בזה משהו? אל תתעלם מזה. כאילו, למה אתה מתעלם מזה? אבל לא התעלמתי מזה. ש: אז סליחה, יש בזה משהו אתה יכול
להסביר למה זה כן עובד כאילו מהבחינה שאומרת לך למשל. אליעד: אנחנו הסברנו את זה אבל. לא, המטרה פה הייתה
להסביר משהו אחר. המטרה פה הייתה למה לא להשתמש באל תעשה. יש בזה עוד סיבות. כי לפעמים כשאתה אומר למישהו אל תעשה הוא לא ידע מה כן לעשות. נגיד, אל ... לדוגמה. אליעד: זה לא יכול לעזור בחרדות ש: זה יכול להכניס לך שריטות. אליעד: לא, המטרה זה
להסביר לך איך עובד המוח וביום יום שתדעי איך לדבר עם אנשים. הילד שלך, את רוצה להגיד לו משהו, את תדעי אם להגיד לו בצורה פוזיטיבית בצורה נגטיבית, ...