... למצוא עת עצמך, משמעות מוחלטת איך אפשר ללמוד מכל דבר במציאות? הרבה אנשים מחפשים משמעות בחיים, מנסים להבין איך כל אירוע, מצב או חפץ קשורים אליהם באופן אישי. כדי
להסביר את הנושא, אליעד הציג שאלה ששאלה מישהי במהלך ההרצאה: איך אפשר לחבר כל דבר שקורה בחוץ אל המציאות הפנימית שלי? כלומר, כיצד אפשר ללמוד ולהסיק מסקנות אישיות מכל דבר שמתרחש או נמצא מסביב. אליעד
הסביר שיש שתי גישות לנושא הזה: גישה אחת, נקודתית ומוגדרת: בכל דבר במציאות ניתן למצוא משמעות או לקח ספציפי. למשל, אם את רואה כיסא שבור, אפשר לחשוב מה ... לך עד הסוף. ברגע שכל דבר ברור לך לחלוטין, כבר אין מה ללמוד ממנו, ואין עניין להפיק ממנו משמעות, כי הכל כבר מובן מאליו. האם באמת אפשר למצוא משמעות בכל דבר? אליעד
מסביר שאמנם אפשר למצוא משמעות בכל דבר, אך יש גבול ברור ליכולת הזאת. לדוגמה, אם את מסתכלת על חולצה עם פסים וכפתורים, אפשר לשאול שאלות כמו: למה הפסים מסודרים דווקא כך? למה הכפתורים נמצאים במיקום הזה? - אפשר לתת המון
הסברים לכך. אבל כל תשובה שתיתני תוביל לעוד שאלות חדשות, ועם הזמן השאלות יהפכו להיות מפורטות וקטנות יותר, עד לרמה של חוסר משמעות מוחלט. כי בסופו של דבר, ... לא קיימת בכלל שאלה. אם כל דבר קשור אלייך לחלוטין, אין מה ללמוד, כי הכל ברור מאליו. רק בעולם של הפרדה, שבו יש דברים שאת עדיין לא מבינה, ניתן למצוא משמעות. אליעד
מסביר שיש כאן פרדוקס: אנשים רוצים למצוא משמעות מוחלטת, אך משמעות מוחלטת היא דווקא המצב שבו אין שום משמעות. דווקא העובדה שלא הכל ברור יוצרת את ההזדמנות ללמידה, להתפתחות ולמציאת עניין בחיים. מה הקשר בין משמעות החיים לבין אלוהים? אליעד ממשיך ומרחיב את
ההסבר, כשהוא משתמש בדימוי של אלוהים כמטפורה למצב של תודעה מוחלטת. הוא אומר שבתודעה מוחלטת (או במצב האלוהי), כל מה שקיים הוא ברצונך, ולכן לכאורה אין שום ... קיימים בו זמנית, ולכן נוצרת דינמיקה תמידית של חיפוש משמעות - לפעמים מנסים להבין מדוע דברים קורים, לפעמים מכחישים כל קשר אליהם, ולפעמים פשוט מקבלים אותם בלי צורך
בהסברים. למה בעצם קיים החיפוש אחר משמעות? אליעד מציין שהחיפוש אחר משמעות מגיע מתוך הרצון לחבר את כל הדברים אל עצמך, להרגיש את האחדות עם הכל. אך האמת היא ... מוגבל מטבעו - כי אם תצליחי באמת לחבר את עצמך לכל דבר בעולם, כבר לא יהיה לך מה ללמוד ולא תהיה לך שאלה. לכן, צריך להבין שהחיפוש הוא תמיד חלקי ולא מוחלט. הוא גם
מסביר שכדי ללמוד משהו מכל דבר, צריך קודם כל לדעת מה את יודעת עליו. אם את רואה כיסא, כדי ללמוד ממנו משהו, עלייך לבדוק קודם מה את יודעת: הצבע שלו, החומר, ...