... מנטלי כדי לחוות שלמות. האדם חווה את המציאות כטובה ואחת באופן טבעי ומוחלט, ולא בגלל החלטה מודעת או מאולצת. איך תפיסת
האחדות מבטלת את הסבל בחיים? אליעד כהן מתאר שני מצבי תודעה שקיימים בו - זמנית: תפיסת הנפרדות ותפיסת
האחדות. במצב הנפרדות, האדם רואה טוב ורע, ומכאן נובע הסבל. לעומת זאת, מי שחווה באמת את תפיסת
האחדות רואה שכל הדברים מחוברים במהותם, ולכן אינו סובל באמת, אפילו כשקשה לו. הוא מדגים זאת במשחק: אדם שמבין שהוא נמצא בתוך משחק, אינו יכול ... אליעד מסביר שלפני שאדם יכול להיכנס לתודעת גן עדן, הוא צריך לעבור מבחן אמת. במבחן זה, האדם בודק עד כמה הוא באמת חווה את
האחדות שהכל טוב. אם הוא רק אומר זאת, אך בתוך תוכו אינו מרגיש זאת - הוא נכשל במבחן. אפילו אדם שיאמר שהכל רע באופן מוחלט ואמיתי יצליח להיכנס ... אלא אמיתי לגמרי בגישה שלך. למה יש דרגות בגן עדן ומהו תפקיד הניסיונות בדרך לשם? בגן העדן קיימות דרגות שונות של חוויית
האחדות. אליעד מסביר שהניסיונות והקשיים שמגיעים לאדם הם כמו אימון בחדר כושר - מטרתם לאמן את האדם לראות שהכל טוב גם במצבי קושי. בדיוק כפי ... והשלמות כמטמון שכבר קיים בתוך האדם, אך המפתח לתיבה נעלם או הפך לחלוד במהלך החיים. כשאדם נולד הוא קרוב יותר לתודעת
האחדות, משום שהוא טרם יצר הפרדות של טוב ורע באמצעות שכלו. ככל שהאדם גדל, השכל שלו יוצר הפרדות והוא שוכח את המפתח לאושר הפנימי. כדי לחזור ... בלי לקבל שום הנחה מראש. רק כשאדם יצליח לחוות את האמת הזו בפועל, ולא רק להאמין בה תיאורטית, הוא יחווה את גן העדן - את
האחדות הפנימית והשלמה, שבה אין יותר צורך לרצות, כי הוא כבר מאושר באופן מוחלט ומלא. איך לחוות אחדות במציאות היום - יומית דרכים להתמודדות עם ... להרגיש טוב. בגן עדן אין בחירה חופשית בין טוב לרע, כי האדם חי בתפיסת אחדות פנימית שבה הטוב והרע מתאחדים. כיצד תפיסת
האחדות מבטלת את הסבל? המציאות מכילה בו - זמנית את הנפרדות (טוב ורע, כאן ושם, עבר ועתיד) ואת
האחדות (שהכל אחד). כשאדם מבין באמת שהכל אחד, הוא אינו יכול לסבול עוד, משום שההבדל בין טוב לרע מתבטל בעומק החוויה. זה דומה למי שמבין שכל ... כן ואמיתי בכל מאת האחוזים. מדוע יש דרגות בגן עדן וכיצד קשור לכך מושג הניסיונות? בגן העדן יש דרגות עומק שונות של חוויית
האחדות. כדי שהאדם יוכל לחוות שלמות גבוהה יותר, עליו לעבור ניסיונות שונים במציאות, בדומה לחדר כושר שבו מתאמנים ומתחזקים. הניסיונות הם מצבים ... משחק, ואז הוא משתתף במשחק טוב ורע וכו, אבל ברור לו בו בזמן שזה אחד, ואז אין סבל לעומת מי שבתודעה רגילה שאינה תופשת את
האחדות, ואז מי שבתפישה הרגילה סובל באמת מהמשחק, אפילו אם הוא יודע בשכל, בתיאוריה שזה משחק, הוא סובל מאד, לעומת מי שבתפישת
האחדות המבין שהרע ביותר והדבר הטוב ביותר הם בעצם אחד ואז לא שייך אצלו יותר סבל. וגן העדן הוא המקום שבו האדם חווה את המציאות באחדות פנימית ... ואמיתי עד הסוף זה אומר גם שאדם יכול להגיד שהכל רע, אבל הכל ממש רע באותה המידה, אז גם הוא יכנס לגן העדן, כי הוא בחוויית
האחדות, אבל אם הוא יגיד, לא, רע כזה זה בסדר, אבל את הרע ההוא אני לא רוצה, הוא כבר נכשל במבחן. והשאלה עד כמה אתה מבין שהכל אחד, ככל שההבנה גדולה יותר אפשר להכיל את
האחדות ואז קרובים לגן עדן, להיות אמיתיים על
האחדות , בלי לזגזג. ואז המבחן, זה כמו חדר כושר, יותר ניסיונות, יותר מאמץ יותר תרגילים ומכשירים בכדי לנפח ולחזק את השרירים, וזה כואב לחזק את ... שום הבדל ביניהם. למרות שאדם רגיל אומר את זה אני רוצה ואת זה אני לא רוצה, בשורש אין הבדל ביניהם, כל עוד אדם לא בתודעת
האחדות, הוא מרוצה מזה ומזה לא, וגם אדם שכן בתודעת
האחדות, הוא גם חווה שזה טוב וזה רע, אבל אף על פי כן הוא מבין שהכל אחד והוא מוכן לחוות את הרע הזה כאילו הוא חווה טוב, כי הוא מבין שבאחדות זה ... של השכל, וכניסה לגן עדן, והכל טוב מתוכך, מתוך האדם, אם מישהו רק מבין ולא מרגיש, זה אומר שעדיין הוא לא הבין את הדבר, את
האחדות. זה לא מספיק לרצות ולהגיד את זה, זה צריך לבוא ממש מהפנימיות, וזה יגיע מהבנה שלמה של
האחדות. ונחזור שוב, להגיע לאחדות, לחפש את האמת, האם זה טוב שאני רוצה את זה? אולי זה לא טוב? לבדוק למה ומה הסיבה שאתה חושב שזה טוב וזה רע? לא ...