אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה האחדות ✔הספר להיות אלוהים - אחדות או נפרדות - היכן אתה נמצא האם כבר הגעת אל האחדות האמיתית - מהי אחדות אמיתית ✔ מהי אחדות אמיתית והאם אתה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
16:23הספר להיות אלוהים - אחדות או נפרדות - היכן אתה נמצא האם כבר הגעת אל האחדות האמיתית - מהי אחדות אמיתית
מהי אחדות אמיתית והאם אתה נמצא באחדות או בנפרדות?

אליעד כהן מסביר שהאדם ששואל את עצמו האם הוא נמצא באחדות או בנפרדות, מעצם השאלה הזו הוא כבר נמצא בנפרדות. מדוע? מפני שבעצם השאלה יש הנחה שקיימים שני מצבים: אחדות ונפרדות, ומכיוון שיש שאלה ויש את מי ששואל, זה מעיד על נפרדות. באחדות האמיתית אין שאלות, מכיוון שאין שני מצבים נפרדים. האחדות האמיתית היא מצב שבו אין בכלל הבדל בין מצבים ואין גם שאלות. אליעד מדגיש כי עצם התהייה והשאלה מעידים על חוסר אחדות.

לדברי אליעד, אם האדם היה באמת נמצא באחדות, לא היה לו צורך לשנות את המציאות. אליעד מסביר כי כל אדם יכול לראות בחיי היום יום שהוא משנה את המציאות שלו, ואם הוא באמת באחדות, לא היה צורך בשינוי הזה, כי באחדות אין חסרונות. אם הכל מושלם, לאדם לא יהיה צורך לפעול או לשנות דבר. למשל, אם אדם טוען שהוא באחדות ושהכל טוב אצלו, למה הוא אוכל? הרי במצב של אחדות אמיתית, להיות רעב ולהיות שבע זה אותו הדבר, ולא אמור להיות לאדם צורך לשנות דבר במציאותו.

מדוע אדם באחדות אינו עוזר לאחרים?

אליעד מוסיף ואומר כי באחדות אמיתית אין מושגים כמו טוב, רע, או לעזור לאחרים. באחדות אין אחרים כלל, ולכן לא ניתן לעזור למישהו אחר. כל מושגי הנפרדות, כמו עזרה לאחר, עשיית טוב או רע, אינם קיימים באחדות. מכיוון שבאחדות אמיתית הכל אחד ממש, לא ייתכן מצב שבו אדם ירגיש צורך או דחף לעזור או לתקן משהו.

אליעד מציג דוגמה משלו, בה הוא מספר שאחד הקשיים הכי גדולים שלו להסביר את תוכן הספר הוא שהוא עצמו חושב שהכל כבר טוב, ולכן מבחינתו, אפילו המקום שבו נמצאת התלמידה ששואלת הוא מקום טוב, ואין צורך ממשי בתשובות שלו. לשאלה מדוע בכל זאת הוא מלמד אם הכל טוב, אליעד משיב בשאלה נוספת: "למה אני אוכל?" ומסביר שהוא רק מגלגל את השאלה למעלה וטוען שאלוהים עושה בדיוק אותו הדבר, מבלי לתת תשובה מפורשת וברורה לשאלה הזו.

האם אפשר להיות בטוח באחדות?

כאשר עולה השאלה אם יש משהו בטוח בסוף, אליעד משיב חד - משמעית שכן - שהכל אחד. הוא מסביר שהאחדות כל כך בטוחה, עד כדי כך שלא ניתן אפילו לחשוב אחרת. כלומר, זהו מצב שמעבר לביטחון הרגיל, מצב של וודאות מוחלטת ושלמה.

האם אפשר להבדיל בין אחדות לנפרדות?

אליעד אומר שיש אנשים שטוענים שהם כבר באחדות ושהכל טוב אצלם, אבל אז נשאלת השאלה - למה הם אוכלים? למה הם משנים את המציאות? הרי אם הכל באמת טוב ואחד, אזי אין צורך לשנות דבר. הוא מסביר שהשאלה מדוע אלוהים ברא את העולם היא בדיוק אותו סוג של שאלה: אם הכל באחדות מושלמת, למה בכלל ליצור עולם שיש בו שינוי, הבדל, וחוסר שלמות לכאורה? אבל אליעד מדגיש שאין לשאלה הזאת תשובה אמיתית, כי כל מי שנותן לה תשובה, בעצם לא מבין באמת את מהות האחדות.

אליעד מציין שאם אדם מבין את השאלה מדוע הוא משנה את המציאות, זה מעיד על כך שהוא אינו נמצא באחדות. כלומר, כל עוד האדם בכלל יכול להבין את השאלה, הוא בהכרח בנפרדות. באחדות האמיתית לא רק שאין תשובות, אלא אפילו אין שאלות.

יחד עם זאת, אליעד מוסיף נקודה מורכבת נוספת: הוא אומר כי באחדות האמיתית כן ניתן לחוות את ההבדל בין אחדות לנפרדות, ובו זמנית להבין ששניהם אחד ממש. זה נשמע סותר את ההסבר הראשון, אך אליעד מבהיר שגם מה שנראה כסותר ומנוגד הוא עדיין חלק מהאחדות. באחדות אין הבדל בין נפרדות לאחדות, ולכן גם לחוות את ההבדלה הזו ועדיין לראות בה אחדות מוחלטת - זה חלק מהמצב האמיתי של האחדות.

מדוע התשובה לכל שאלה על האחדות היא חסרת משמעות?

אליעד אומר שכל תשובה שניתנת על שאלות כמו "למה אני משנה את המציאות אם אני באחדות?" היא חסרת משמעות, מכיוון שעצם מתן התשובה הוא כבר סימן לחוסר הבנה של האחדות. באחדות אין בכלל שאלה, ולכן אין משמעות גם לתשובות. אליעד מדגיש שוב ושוב כי כל ניסיון לתת הסבר או הצדקה לפעולה כלשהי כאשר אדם נמצא כביכול באחדות, הוא אינדיקציה לכך שהאדם עדיין בנפרדות.

לבסוף, אליעד מוסיף כי בסופו של דבר, כל מה שנאמר בספר או בשיחה זו, גם ההפך שלו נכון. כלומר, האחדות האמיתית מכילה בתוכה את כל האפשרויות ואת ההפך שלהן בו זמנית.
ספר חלק ראשון עמוד 60

אם האדם שואל את עצמו, אם הוא נמצא באחדות או בנפרדות, עצם זה שהוא שואל, זוהי כבר נפרדות. למה? כי עדיין יש לך שאלה. כאשר אתה בשכל של האחדות, אין מצב כזה של אחדות. אבל אם אתה שואל, פירושו שיש שניים, אז זאת לא האחדות.

כול אחד יכול לראות בחיי היום יום שהוא משנה את המציאות. אם אתה באחדות אז למה אתה משנה את המציאות? אם הכל טוב לך, למה אתה עושה שינוי?

אחדות זה מקום, שבו לא עוזרים לאחרים. באחדות אין טוב, אין רע, אין לעזור.

אם יש לאדם תשובה, אז האדם לא באחדות.

אדם שהוא באחדות אמיתית, אין אצלו הבדל בין אחדות לנפרדות, וזה כמובן נגד השכל, ואין בזה היגיון כלל. אין הבדל בין הפעולות, ואם אין הבדל, אז אין שאלה, מדוע עשית את הפעולה?

אמרתי לכם בהתחלה שאחד הקשיים הכי גדולים שלי, זה שאני חושב שהכל טוב, קשה לי להסביר לך את הספר, כי אני חושב שזה טוב היכן שאת נמצאת.

שאלה: אז למה בכל זאת אתה מלמד?

אליעד: למה אני אוכל? שימי לב שאף פעם לא נתתי תשובה לשאלה הזאת. אני רק מגלגל את השאלה למעלה ואומר שגם אלוהים עושה.

שאלה: האם יש משהו בטוח בסוף?

אליעד: כן, שהכל אחד.

שאלה: האם זה בטוח?

אליעד: זה כל כך בטוח, שאת לא יכולה לחשוב אחרת.

יש אנשים שאומרים שהם כבר באחדות, והכל טוב אצלם, והם רואים שהכל אחד, אז למה הם אוכלים? הרי להיות רעב ולהיות שבע זה אותו הדבר. אם האדם בחוויה של אחדות, למה הוא משנה את המציאות? שזאת השאלה, למה אלוהים ברא את העולם? אבל אין לזה תשובה, כי מי שנותן תשובה לא מבין את האחדות.

אם מישהו שואל אותך, למה אתה משנה את המציאות אם אתה באחדות? אם אתה מבין את השאלה, זה סימן שאתה לא באחדות. אם הבנת מה שאלו אותך, אתה לא באחדות.

כי באחדות האמיתית אין שום הבדל כלל, ולכן אין בכלל שאלה. מי שחווה הבדל בין אחדות לנפרדות הוא כמובן בחוויה של נפרדות, אבל זה לא בדיוק נכון, כי באחדות האמיתית אתה יכול לחוות הבדלה בין אחדות לנפרדות, ובכל זאת שניהם אחד.

לא משנה מה כתוב בספר, גם ההפך שלו נכון.
הספר להיות אלוהים חיי היום יום איך לדעת מוחלט להיות רעב תשובה לשאלה לעזור למישהו מושגים למידה נשאלת השאלה וודאות מוחלטת אחדות אחדות או נפרדות אחדות אמיתית אלוהות אלוהים אלוהים אחד אמת האחדות האחדות האמיתית הספר להיות אלוהים להיות אלוהים מהי אחדות מהי אחדות אמיתית נפרדות נפרדות או אחדות פירוד
אליעד כהן - מהו חידוש השכל של האחדות על ידי אליעד כהן?
אליעד כהן - מהו חידוש השכל של האחדות על ידי אליעד כהן?
... כהן - מהו חידוש השכל של האחדות על ידי אליעד כהן? מהו החידוש של אליעד כהן על תפיסת האחדות? החידוש העיקרי שאליעד כהן מציג הוא ההבנה והחוויה המעשית של האחדות. הוא מסביר שהפתרון לכל הבעיות בעולם טמון בהבנת הרעיון שהכל אחד. לפי אליעד כהן, כל הקשיים והבעיות שאדם חווה נובעים מתחושת הנפרדות - התפיסה שדברים שונים זה מזה, שטוב ורע הם נפרדים, ושלרצונות שונים יש משמעות שונה. כשהאדם באמת מבין וחווה את האחדות, הוא מגיע למצב נייטרלי שבו אין לו שום בעיה ושום ספק לגבי העולם. מדוע הבנת האחדות אינה מספיקה וצריך גם לחוות אותה? אליעד כהן מדגיש כי לא מספיק להבין בשכל שהכל אחד, ... שלילי כמו פיטורים או מחלה, הם עדיין חווים נפרדות, כאב וסבל. כדי לפתור זאת, האדם צריך לחזק את השכל וההבנה עד לנקודה שבה ההבנה הופכת לחוויה ממשית וקבועה. איך חוויית האחדות משפיעה על שאלות כמו בחירה חופשית ורצון? ברגע שהאדם חווה שהכל אחד, שאלות כמו האם יש ... שילמת בשקל שביד ימין ולא בשמאל?, האדם יוכל להסביר לילד שאין שום הבדל ביניהם. עם זאת, כאשר אותו אדם יפוטר או יחלה, האם הוא יהיה מסוגל להסביר לילד באותה קלות שמבחינת האחדות אין שום הבדל בין המצבים הללו לבין כל מצב אחר? בדרך כלל התשובה היא לא, וכאן מגיע ... האדם לחוות את כל אירועי חייו. איך אפשר להגיע לחוויית אחדות מלאה ועוצמתית? לפי אליעד כהן, הדרך להגיע לחוויית אחדות מלאה ועוצמתית היא על ידי הגדלת ההבנה השכלית של האחדות. אמונה בלבד אינה מספיקה, כי האדם עדיין יחווה נפרדות רגשית ושכלית. הוא צריך לשאול שאלות רבות ומעמיקות בכל נושא שהוא פוגש, ובכל פעם להטיל ספק בנפרדות שהוא מזהה. ככל שהשכל שלו גדל, כך חוויית האחדות שלו הופכת לעמוקה יותר. מדוע שאלות הן הכלי המרכזי בדרך לחוויית האחדות? אליעד כהן מדגיש שהדרך היחידה והוודאית להגיע לאחדות היא על ידי שאילת שאלות רבות ... על שאלות מסוימות או מעודדות להאמין בלי לשאול, אליעד מעודד דווקא את ההפך - לשאול שאלות, גם כאלה שנחשבות קשות, מפחידות או אסורות. הוא טוען ששאלות אלו הן המפתח להבנת האחדות האמיתית. מהי המשמעות של חקירת הנפרדות לפי אליעד כהן? חקירת הנפרדות לפי אליעד משמעותה ... הראשוניות והאקראיות בעולם? על ידי חקירה זו, האדם מגלה את האבסורד והפרדוקס שבכל הנפרדות, מה שמוביל אותו לחוויית אחדות עמוקה. כיצד שאלות פרדוקסליות מובילות להבנת האחדות? אליעד מסביר שבשלב מתקדם, השאלות שהאדם שואל הופכות לפרדוקסליות - כלומר, ניתן להוכיח ... הן זהות לחלוטין, הוא כבר לא חווה נפרדות. מדוע חשוב לא לפחד משאלות על פי אליעד כהן? אליעד כהן מדגיש שדווקא השאלות שהאדם מפחד לשאול הן השאלות החשובות ביותר בדרך להבנת האחדות. במקום לפחד מהטיפשות או מהשקר, על האדם לשאול הכל, במיוחד את מה שאינו מבין, כי שאלות אלו יובילו אותו להבנה אמיתית שהכל אחד. בסיכום, אליעד כהן מלמד שהדרך לחוויית האחדות האמיתית עוברת דרך שאילת שאלות אינסופית, הטלת ספק בנפרדות, וחקירה עמוקה של כל תחום, עד שהשכל גדל ומבין שהכל אחד. איך להטיל ספק בכל הנחות היסוד? מהי משמעות הזמן והמקום בחוויית האחדות? כיצד להתמודד עם פרדוקסים בדרך אל האמת? האם יש הבדל אמיתי בין טוב לרע? מה הקשר בין שאלות עומק ותפיסת אלוהים? מהו החידוש של האחדות שעליו מדבר אליעד כהן? החידוש שאליעד כהן מציג הוא שכל בעיות העולם נובעות מכך שאנשים ... ממילא כבר לא נותרת בעיה אמיתית. אמנם יש רבים שמדברים על כך שהכל אחד, אבל אין זה מספיק להבין זאת רק ברמה השכלית או להאמין בכך באופן כללי, חשוב להגיע לחוויה מלאה של האחדות . מדוע עצם ההבנה שהכל אחד משנה את חיי האדם? כשאדם מבין וחווה שהכל אחד, כבר אין מקום לשאלות מסוג למה זה קרה לי? או האם יש לי בחירה חופשית?. גם תחושת הרצון וההבדל בין טוב לרע משתנים לגמרי. לדוגמה, אם אדם עובר אירוע של פיטורים, מבחינת חוויית האחדות - זה כלל לא שונה מכל אפשרות אחרת. אולם בפועל, רוב האנשים אינם מצליחים לחוות זאת ... שהוא נפגע או מאבד דבר מה, הוא לא יחוש שהכל באמת אחד. הסיבה לכך היא שהחוויות הרגשיות והמחשבות היומיומיות נוטות להיאחז בנפרדות. איך חיזוק השכל וההבנה מקרב לחוויית האחדות? בשביל לחוות את האחדות באמת, צריך לחזק את ההבנה השכלית ולהגדיל אותה עד שתהפוך לתפיסת מציאות. אמונה בלבד לא תספיק, כי אמונה נתונה לערעור מול החוויה המציאותית. האדם זקוק להבנה שכלית עמוקה, וככל שהוא שואל יותר שאלות ומעמיק בבירור המציאות, כך הוא מקרב את עצמו לחוויית האחדות. כיצד דוגמת המטבעות ממחישה את רעיון האחדות? אליעד מביא דוגמה: אם יש לאדם שתי מטבעות של שקל, זה לא באמת משנה לו באיזה מטבע ישתמש ... באמת שתיים, אלא רק אחת. זו המחשה לכך שכשאדם באמת קולט שחוויה מסוימת ומציאות אחרת אינן שונות במהותן, הוא מפסיק לתפוס אותן כשתי ישויות נפרדות. כיצד יש ליישם את תפיסת האחדות גם במצבים קשים? הרעיון הוא שלא רק באירועים נייטרליים וקלים (כמו בחירת מטבע או ... או מחלה. אם אדם באמת יחווה שהכל אחד, הוא ירגיש שכל האפשרויות והמצבים הם בעצם אותה מהות, ואין הבדל של ממש ביניהם. איך שאילת שאלות מביאה לגילוי שהכל אחד? הבסיס לגילוי האחדות הוא להטיל ספק בנפרדות בכל מקום: כשרואים שוני בין דברים, לשאול מי אמר שיש הבדל?. ... אחדות אמיתית, שבה אין הבדל בין טוב לרע, אין פחד מאירועים שליליים, ואין צורך להיאחז באמונה בלבד. איך להטיל ספק בכל הנחות היסוד? מהי משמעות הזמן והמקום בחוויית האחדות? כיצד להתמודד עם פרדוקסים בדרך אל האמת? האם יש הבדל אמיתי בין טוב לרע? מה הקשר בין ... מאד גדול, יש הרבה שיסבירו שהכל אחד, אבל באמת הוא לא חווה את זה כמו אדם, יפטרו אותו, הוא לא יחווה שהכל אחד ולא משנה אם פוטר או לא. ומה צריך לעשות כדי לחזק את חוויית האחדות? בשביל זה צריך לחזק את השכל, את ההבנה, ואז החוויה תגדל. כי אם רק מאמינים, זה בסדר, ... כישות אחת או שהוא אומר זרקו עלי אבן אחת. הוא אומר זרקו אבן אחת, הוא חווה אבן אחת, זא הוא לא חווה שזה שתי אבנים שמחוברות. וככה צריך בדיוק האדם לחוות את המציאות, את האחדות. זא שמבחינתו של האדם, שיחווה כך את האחדות, אם הוא חולה, אם הוא מתלבט במשהו, ללכת שמאלה, או ימינה? זה לא משנה, הוא צריך לחוות את הדברים באחדות מלאה. ואני מבין שאם כך, אז תהיה שאלה, שאם הוא חווה כך אז למה בכלל הוא עושה פעולות, וכן הלאה אבל זה כבר נושא אחר ואני מתמקד כרגע בחוויית האחדות ומה היא החוויה הזו. בדיוק כך באחדות צריך להסתכל שאין הבדל בין המת לחי. ועכשיו השאלה ... לא יודע שזה אחד, השכל שלך אומר לך זה לא אחד, זה שניים! הרגש שלך אומר שזה לא אחד, זה שניים, אתה מבין חלקית שזה אחד. השאלה עד כמה אתה מבין שזה אחד? עד כמה ההבנה של האחדות היא אמיתית. ואני אסביר פרקטית, הדרך של האדם לחוויית
אחדות - מהי חוויית האחדות - האם חווית אותה?
אחדות - מהי חוויית האחדות - האם חווית אותה?
... - מהי חוויית האחדות - האם חווית אותה? מהי חוויית האחדות האמיתית? חוויית האחדות היא נושא עמוק ומורכב שאליעד כהן מסביר במפורט ומחדד את המשמעות שלה באמצעות ... אנשים לעיתים טוענים שהם חוו את האחדות הזו, במיוחד לאחר שימוש בסמים או חוויות מיוחדות אחרות, שבהן הם הרגישו שהכל ... הסיבה היא, שכאשר אדם מתאר שחווה את האחדות, הוא בעצם מעיד על כך שעדיין יש אני שחווה חוויה, מה שאומר שיש לפחות שתי ... ממשית. מדוע לא ניתן לומר חווייתי את האחדות? אליעד מסביר כי אדם שנמצא באמת במצב של אחדות, לא יכול לדעת או להרגיש שהוא ... שאם האדם מודע לכך שהוא חווה את האחדות, זה מוכיח בוודאות שהוא אינו באחדות האמיתית. באחדות אין הפרדה בין דברים כמו ... ולכן אינו באמת באחדות מוחלטת. מדוע האחדות האמיתית נמצאת מעבר לנפרדות? האחדות האמיתית היא מצב תודעתי שנמצא לפני כל ההגדרות וההבדלים שאנו מכירים במציאות ... או להפרדה בין דברים, וכשחוזרים מהאחדות לנפרדות, נשאר רק רושם של החוויה. מה משמעות הביטוי אילו ידעתיו הייתיו בקשר ... באמת יודע מה הוא הדבר. כך גם לגבי האחדות: אתה לא יכול לדעת מהי אחדות אמיתית כל עוד אתה חיצוני לה או מודע לה. רק כאשר ... קיים, אז ורק אז אתה באמת חווה את האחדות עצמה. האם ניתן לעשות את האחדות? האחדות האמיתית, אליעד מדגיש, אינה משהו שניתן לעשות באופן מודע או ... שיש אני שרוצה להגיע למצב כלשהו. האחדות מתרחשת מעצמה, כאשר האדם מתבונן פנימה, שואל שאלות ומזכך את ההבנה שלו לגבי ... אחדות אמיתית? כאשר אדם יוצא ממצב האחדות וחוזר לנפרדות הרגילה, הוא נושא עמו רושם עמוק של החוויה שחווה. למרות שהוא לא ... עצמה, נשאר בו הרושם הפנימי של האחדות. האדם הזה חי חיים הרבה יותר טובים ושלמים, מפני שהוא כבר יודע מה זו אחדות ... להבין אותה בצורה נפרדת. מהי חוויית האחדות? איך אפשר לדעת שחווייתי אחדות אמיתית? האם אפשר להגיע לאחדות דרך סמים? מה ... באופן מודע? אחדות - מהי חוויית האחדות - האם חווית אותה? הפעם אני רוצה לדבר על חוויית האחדות. מה זאת אומרת חוויית האחדות? כפי שידוע אנשים מפנטזים להגיע לתחושת אחדות שהכל אחד, ואנשים חושבים שהגיעו לחוויית האחדות, ואנשים שלוקחים סמים חווים חוויות שונות שטוענים שזו חוויה של אחדות. ואיך ... להיות, כי אם תשאל אותו כשחווית את האחדות, מה חוויית? הוא יגיד חווייתי שהכל אחד, הכל התאחד וכו זה אומר, שהוא לא באמת ... נפרדות ולכן לא חוויית אחדות. חוויית האחדות, היא המציאות שנמצאת לפני כל הנפרדות, שנפרדות זה אומר: ימין ושמאל, כאן ושם, ... להבין את עצמו באמת בסופו של דבר, האחדות באה והוא במצב של האחדות. ולאחר המצב של האחדות, חוזרים לנפרדות, כי מתוך האחדות באה בעצם הנפרדות ואיך זה קורה זו כבר שאלה אחרת ומי שחוזר ממצב האחדות, לנפרדות, אז נשאר בו הרושם מהאחדות ואז הוא חי חיים טובים באמת, כי הוא יודע מהי האחדות, אבל רק על סמך הרושם כי כשאתה נמצא באחדות עצמה, אתה לא יודע אפילו שאתה ...
אחדות של שקר - חוסר יכולת להכיל את השכל של האחדות - מה השקר שבדבר?
... של שקר - חוסר יכולת להכיל את השכל של האחדות - מה השקר שבדבר? ובו תתבאר אחת הטעויות של האדם, שחושב לעצמו שהוא לא מסוגל להתחבר אל השלמות והאחדות, ושהשלמות קשה לו מידי, ושהשלמות מצמצמת אותו מידי, כי היא מגבילה ומכריחה אותו לחשוב, שהכל מושלם ושאין הבדל וכולי. שזה גם ... שלמות. והעניין הוא, כי יש שני סוגים של שלמות ושל אחדות, יש שלמות ואחדות של אמת ויש שלמות ואחדות של שקר. ואחדות של אמת היא החיבור של האחדות של שקר, עם הניגוד שלה. והעניין הוא, כי הנפרדות, היא כאשר האדם מפריד בין יש לבין אין ובין דבר להיפוכו ובין טוב לרע וכולי. והאחדות של שקר, היא הניגוד של הנפרדות, ובה אצל האדם הכל אחד, ואין טוב ורע, ויש העדר רצון של נפרדות וכולי. וכל זמן שהאדם מטעה את עצמו ומרחיק את עצמו מהאחדות של אמת, נדמה לו כי האחדות, פירושה הוא ההפך של הנפרדות. וכאשר האדם מרגיש רע בתוך הנפרדות של העולם הזה, אז הוא מנסה לברוח אל האחדות. והוא תופש את האחדות, כדבר נפרד ושונה מהנפרדות של המציאות. ונדמה לאדם שבאחדות של המציאות, יש ניתוק רגשי מוחלט מתפישת הטוב והרע, ונדמה לאדם שהאחדות, היא ההפך הגמור של עולם הנפרדות שלנו וכולי. וכאשר האדם מנסה להתחבר לאחדות הזאת שהיא אחדות של שקר, אז הוא בסך הכל מחליף את הסבל של הנפרדות, בסבל של האחדות. ומצד האמת יש בכך תועלת! שהאדם מחליף את הסבל של הנפרדות בסבל של האחדות, כי אחכ האדם מקבל את השכל שמחבר את האחדות ואת הנפרדות כישות אחת. כי כאשר האדם בנפרדות, נדמה לו שבאחדות יותר טוב. וכל זמן שהאדם לא מבין את דרך האחדות (של השקר), אז הוא תמיד חושב שאולי באחדות שמנוגדת לנפרדות, אולי שם יותר טוב. ועל ידי זה האדם מרחיק את עצמו מהאחדות של האמת שתתבאר להלן. אבל כאשר האדם בורח אל האחדות שמנוגדת אל הנפרדות, ומרגיש ומבין שגם היא שקר, על ידי זה האדם מקבל שכל של אמת, לחפש את האמת, שהיא ורק היא האחדות והנפרדות האמיתית. ועד שהאדם מבין מהי האחדות של האמת, הוא בורח אל האחדות של השקר, וסובל גם שם. והעניין הוא, כי האחדות האמיתית היא לא תופסת שום מקום כלל, והיא לא דורשת מהאדם, שום מאמץ כלשהו כלל, אפילו לא מאמץ מחשבתי רצוני כלל. והאחדות של האמת, היא מחוברת לכל הדברים, אבל נמצאת גם מחוץ לכל הדברים כולם. והעניין הוא, כי האדם יכול בתוך השכל שלו, להכיל רק ... לא יכול להיות גם וגם בו זמנית באחדות ובנפרדות מוחלטת, כי השכל לא תופש את הדבר הזה. וכאשר האדם מתקרב לאחדות של אמת, אז הוא עובר דרך האחדות של השקר, שגם היא צמצום, בדיוק כמו הנפרדות. וכאשר האדם מנסה להיאחז בשכל של אחדות השקר, אז הוא מרגיש שהשכל הזה של אחדות השקר, הוא מגביל ומגדיר ומצמצם אותו, וזה כמובן נכון, רק שאין לזה שום קשר לאחדות של אמת. כי האחדות של שקר היא תופסת מקום. היינו שהיא לא מסוגלת להכיל בתוכה את הנפרדות, אלא היא מנוגדת אליה. ומאחר שהיא ההפך של הנפרדות, ומאחר שהעולם שלנו הוא עולם של נפרדות, לכן האדם מרגיש בתוכו מאבק בין השכל של האחדות לבין השכל של הנפרדות. וכמובן שהמאבק הזה הוא כולו מאבק של שקר, משום שהאדם לא מתבונן על האמת בעין אמיתית. כי יש אחדות אחרת של אמת, אחדות שבה הכל אחד ממש, ושבה הנפרדות והאחדות הם ישות אחת ממש. ולמרות שקשה להבין כיצד הדבר אפשרי, הרי שכך הוא הדבר. וככל שיש לאדם יותר שכל כפשוטו, כך הוא מסוגל להבין ... הוא חווה את זה בתוכו כאילו זו רק אחדות תמיד. והאדם נמצא תמיד, רק בנפרדות וגם רק באחדות בו זמנית ממש תמיד, ללא שום התהפכות כלשהי. והאחדות של אמת, היא טובה באמת. משום שהיא לא נגד ולא שוללת את הנפרדות כלל. אלא היא רק משדרגת ומעצימה והופכת את הנפרדות לחוויה טובה. כי מי שאינו מחובר לאחדות האמיתית, אצלו הנפרדות היא הגיהנום. וכאשר האדם רחוק מהאחדות של האמת, שאין שום הבדל חיצוני בינה לבין הנפרדות, אז הוא סובל מהנפרדות. משום שהוא חסר את השלמות, שהיא האחדות של אמת. ואז הוא בורח אל סוג אחר של שקר ושל נפרדות, שנקרא בעיניו אחדות, למרות שהיא אחדות של שקר. ובאחדות של שקר, האדם מרגיש גם שם רע, כי הוא מרגיש שהשכל של האחדות , חונק ומגביל ומצמצם לו את החיים של הנפרדות. ועל האדם לדעת, שכל זמן שהוא לא נמצא כל הזמן, באופן רציף ללא כל מאמץ, בתחושה של האחדות, ללא כל הפסקה אפילו לא כחוט השערה, כל זמן שהאדם לא נמצא בחוויה הזאת, הרי שהוא לא טעם אפילו לא לרגע אחד, את טעמה של האחדות האמיתית. כי מי שחושב שהוא לפעמים נמצא באחדות ולפעמים נמצא בנפרדות, הוא נמצא רק בנפרדות. משום ש
האחדות - התלבטות בתהליך קבלת החלטות, נפרדות מול אחדות, איך לחזור אל האחדות, מה לשאול כדי לחוות אחדות
האחדות - התלבטות בתהליך קבלת החלטות, נפרדות מול אחדות, איך לחזור אל האחדות, מה לשאול כדי לחוות אחדות
האחדות - התלבטות בתהליך קבלת החלטות, נפרדות מול אחדות, איך לחזור אל האחדות, מה לשאול כדי לחוות אחדות למה מתלבטים בתהליך קבלת החלטות? אליעד כהן מסביר את הקושי בתהליך קבלת ... וקושי להחליט. איך אפשר לחזור לתחושת האחדות בתהליך קבלת החלטות? אליעד כהן מסביר כיצד אפשר לחזור לתחושה של אחדות על ידי התבוננות מעמיקה במהות ... יותר פעמים, כך הוא מתקרב חזרה אל תחושת האחדות, כי הוא מבין שההבדלים שיצרו את ההתלבטות מלכתחילה היו רק הבדלים חיצוניים, שטחיים, ולא הבדלים ... אליעד כהן מדגיש ששאלת המפתח לחזרה לתחושת האחדות היא השאלה מה האמת?. כאשר אדם עומד מול דילמה, אם הוא שואל את עצמו ברצינות האם באמת יש הבדל בין ... והחקירה העצמית הזו מחזיר את האדם לתחושת האחדות, שבה אין הבדלים משמעותיים בין האפשרויות השונות. לדוגמה, האדם עשוי להבין שלא משנה איזו חולצה יבחר, ... הזו, ההתלבטות מתפוגגת והוא חווה את תחושת האחדות. מהי נקודת המבט של האחדות לעומת נקודת המבט של הנפרדות? נקודת המבט של הנפרדות גורסת שכל אפשרות היא ייחודית, נפרדת, בעלת ... בין האפשרויות. לעומת זאת, נקודת המבט של האחדות רואה את המהות האחת שמאחורי כל האפשרויות. כאשר מסתכלים על המהות, מגלים שבסופו של דבר כל האפשרויות ... מנקודת המבט של הנפרדות לנקודת המבט של האחדות, צריך לתרגל התבוננות ושאילת שאלות חוזרת ונשנית, עד שמגלים את המכנה המשותף המהותי בין כל האפשרויות. איך חקירה עצמית מובילה לחוויית האחדות? אליעד כהן מדגיש שחוויית האחדות מתאפשרת רק כאשר אדם מוכן לחקור לעומק את ההתלבטות שלו. אם אדם מתלבט בין שתי החלטות, הוא צריך לשאול ... אל השורש של ההתלבטות, ושם הוא מגלה את האחדות. החקירה העצמית הזו מאפשרת לאדם להפסיק להיאחז בהבדלים המדומים ולראות את הדברים ממבט גבוה יותר, שבו ... איך להפסיק להתלבט בהחלטות? מהי תחושת האחדות? איך להפסיק לדאוג ממה חושבים עלי? מה זה חקירה עצמית רוחנית? איך להבין שהכל אחד? איך לקבל החלטות ...
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
... אור, אלא משום שהוא מבין שגם הדברים הרעים הם חלק מהאחדות המוחלטת של המציאות. רבי נחמן משתמש בפסוק ששון ושמחה ישיגו ונס יגון ואנחה כדי ... הבדל בין אלוהים לעולם - הנפרדות היא רק אשליה, והאחדות של המציאות קיימת גם בתוך העולם המפוצל שנראה לנו נפרד מהבורא. כלומר, המלך ... לבריאה. רבי נחמן מסביר שהמלך אף פעם לא מת, וכך גם האחדות והשלמות שלפני הבריאה ממשיכות להתקיים גם בתוך הבריאה. איך מתמודד האדם עם שכחת ... חוקי הפיזיקה והמציאות הנתפסת הם שמרחיקים את האדם מהאחדות האלוהית. אך המלך מבקש מבנו שכאשר זה יקרה, הוא לא יתעצב, אלא ישמור על שמחה ... לשמחה הפנימית, כאשר הוא מזהה את עצמו שוב כחלק מהאחדות, אז השמחה היא יתרה מאד. איך האדם חוזר להיות מלך לפי רבי נחמן? הדרך לחזור אל ... בסופו של דבר להוביל אותו להבנה העמוקה ביותר של האחדות. מה המסר המרכזי של הסיפור? המסר המרכזי של החלק הזה של הסיפור הוא שהאדם נמצא ... לבנו בעודם שניהם חיים. זה מרמז על כך שהנפרדות והאחדות אינן שני דברים שונים. הבורא נותר מלך, אך גם הבן הוא מלך. זה מסמל את העובדה שמצד ... היא למעשה אשליה. ירידת הבן מהמלוכה - השכחה של האחדות המלך אומר לבנו: אני חוזה בכוכבים ורואה שאתה עתיד לרדת מן המלוכה. הכוכבים מסמלים ... הזמן ואת חוקי הטבע, שהם אלו שגורמים לאדם לשכוח את האחדות. ברגע שאדם רואה את העולם כקיים בתוך חוקים, הוא שוכח שהבורא מהווה את הכל בכל רגע מחדש. המוסר השכל - חזרה למלוכה דרך חוויית האחדות המסר המרכזי הוא שכל אדם הוא הבן המלך, שכל אדם נמצא בנפרדות מתוך שכחה של האחדות. אם האדם ישתמש בשכלו ויתבונן עד הסוף, הוא יגלה שאין הבדל בין לפני הבריאה ... את הטוב שיש בכל דבר. מה הדבר היחיד שיש בכל דבר האחדות, הבורא, הוא נמצא בכל. ואתה צריך להיות שמח ממה שמחייה את כל הדברים, זה נקרא ... של אחרי הבריאה. הבחינה של האין והבחינה של היש, האחדות והנפרדות, אלוהים והעולם וכו וכו. ורצה המלך למסור המלוכה לבנו בחייו. פה רבי נחמן ... התשובה האמיתית היא שהנפרדות היא עצמה בחינה אחת עם האחדות. מה זאת אומרת הנפרדות היא בחינה אחת עם האחדות. הכוונה היא שתדע לך שמצד האמת כל מה שנדמה לך כאפשרי המציאות זה בכלל מחויב ... שהוא בעצם השטן, דהיינו, כשאנו מבינים את פרספקטיבת האחדות שבה הבורא והבריאה זה אחד שזה בעצם אלוהים, עכשיו יש לנו אלוהים שברא אותו ואלוהים ... זה דבר אחד. כל מה שנכון לגבי הנפרדות נכון לגבי האחדות וכל מה שנכון לגבי האחדות נכון לגבי הנפרדות. וזה הרעיון של רצה המלך למסור המלוכה לבנו בחייו. זו הפואנטה. ... גדול. מה זה נקרא אלוהים מה זה נקרא אלוהים שבחינת האחדות היא כל כך גדולה האחדות של המציאות היא כל כך גדולה עד כדי כך שהיא יכולה לצמצם את עצמה ואף על פי כן ... הוא כבוד גול למלך. זה הכבוד של המלך, זה היופי של האחדות, שהאחדות כל כך גדולה שהיא יכולה לצמצם את עצמה לעשות לפני ואחרי ואף על ... מבחינתו קודם כל ברור שיש השתוות העניין שתבין שמצד האחדות של המציאות אין שום שינוי בין הטוב לרע שלך. אבל רבי נחמן מוסיף ואומר - לא רק ... אתה כופר בו אתה צריך להבין שהנפרדות היא ביטוי של האחדות. הנפרדות מחוברת עם האחדות. אתה אמור עכשיו להיות, להחזיק עצמך בשמחה גם כשנדמה לך שירדת מהמלוכה. גם כשנדמה ... אין בו חכמה. כי החכמה שם כל כך גדולה זה בשכל של האחדות אין חכמה. כי בשל של האחדות תכלית הידיעה שלא נדע. רבי נחמן אמר אני לא יודע כלום. כי כאשר השכל שלך גדול ממש ... לא יודע שום דבר, זה הכל אחד. כי אתה מחובר לשכל של האחדות ולא יודע שום דבר, אתה אפילו לא יודע שאתה עצמך קיים. אז חכמה מה שייך להגיד חכמה ... מלחמה. מה זה תכסיסי מלחמה תכסיסי מלחמה זה השכל של האחדות. איך מנצחים את כל השונאים על ידי השתיקה. איך מנצחים את כל, אך הבן מלך שחשב שהוא ... הוא יצא בשלום. כל מה שתקפו אותו הוא היה בשכל של האחדות בשתיקה אחת בנענוע קל עם הראש אני מכנס את כל האחדות אלי. כי השתיקה בשכל של
ליצור הבנה, להבין כל אחד, לתקשר עם אנשים, הנחות יסוד, אחדות או נפרדות, לימוד קבלה, לימודי קבלה, נפרדות או אחדות, ללמוד קבלה, להתחבר לאחדות, להתחבר לנפרדות
ליצור הבנה, להבין כל אחד, לתקשר עם אנשים, הנחות יסוד, אחדות או נפרדות, לימוד קבלה, לימודי קבלה, נפרדות או אחדות, ללמוד קבלה, להתחבר לאחדות, להתחבר לנפרדות
... הנחות יסוד, אחדות או נפרדות, לימוד קבלה, לימודי קבלה, נפרדות או אחדות, ללמוד קבלה, להתחבר לאחדות, להתחבר לנפרדות מה המשמעות של האחדות והנפרדות? הדיון על האחדות והנפרדות מציב את המושגים הללו כמרכיבים מרכזיים להבנת המציאות והתפיסה האנושית. כל אחד מהם משקף תפיסה שונה של המציאות: האחדות מצביעה על חיבור ושיתוף, בעוד שהנפרדות מצביעה על הבחנה וייחודיות בין יחידים. השאלה המרכזית שעולה כאן היא האם האחדות קודמת לנפרדות או להפך. העיקרון המרכזי שעלה מההרצאה הוא שלא ניתן לחוות נפרדות ללא קיומה של תחושת אחדות כלשהי. אם לא הייתה תחושת אחדות, לא היה מושג של נפרדות. מצד שני, האחדות אינה יכולה להתקיים מבלי שהנפרדות תתפוס מקום. כלומר, האחדות והנפרדות משולבות זו בזו בצורה כזו שאי אפשר להפריד ביניהם לחלוטין. כיצד ניתן לחוות את האחדות? כדי לחוות את האחדות יש צורך להבין שהנפרדות היא אשליה. אדם שמרגיש נפרדות חווה את העולם ככזה שיש בו הבחנות ברורות בין אני לבין האחרים. לעומת זאת, אדם החווה את האחדות רואה את כל הדברים כחלק ממערכת אחת כוללת. דוגמה לכך היא ... מוחלטת תתבטא בכך שהוא ירגיש חיבור לכל אדם ולכל דבר באותה מידה. האם יש מעבר בין נפרדות לאחדות? המעבר בין תחושת הנפרדות לתחושת האחדות מתרחש כאשר אדם מתחיל לחקור את הנחות היסוד שלו לגבי המציאות. שאלת היסוד היא אם באמת קיימת הפרדה מוחלטת בין דברים, או שמא מדובר באשליה שנוצרת כתוצאה מצורת התפיסה של האדם. יתכן כי האחדות והנפרדות הן שני צדדים של אותה תופעה, כלומר, כשאדם מבין כי ... הוא יכול במקביל לתפוס את המציאות גם בצורה שמאחדת אותם. מה הקשר בין אחדות, נפרדות ואושר? אושר אמיתי נובע מההבנה שהנפרדות היא חלק מהאחדות ושני המושגים משתלבים יחד. אדם שחי בתחושת נפרדות מוחלטת מרגיש חסר ושאינו שלם, משום שהוא רואה את עצמו כנפרד מהמציאות שמסביבו. לעומת זאת, אדם שמבין שהנפרדות היא חלק מהאחדות, יכול להרגיש אושר פנימי יציב יותר. למשל, אם אדם סובל ... אך אם הוא יראה את כל המציאות כחלק ממערכת שלמה, הוא יוכל להבין שהחיסרון הוא חלק מהשלמות ואין צורך לראות בו בעיה. כיצד להגיע לתפיסת האחדות? כדי להגיע להבנה עמוקה של האחדות, על האדם לבחון את האמונות וההנחות היסודיות שלו לגבי ... לעומק, נגלה שלמעשה אין באמת נפרדות מוחלטת בין שום דבר לדבר אחר. מה השאלה הבסיסית ביותר שעלינו לשאול? השאלה הבסיסית ביותר היא האם האחדות קודמת לנפרדות או להפך. כלומר, האם המציאות הבסיסית ביותר היא האחדות שממנה נוצרה הנפרדות, או שהנפרדות היא המצב הבסיסי שממנו מתגבשת האחדות. לפי התפיסה של אליעד כהן, לא ניתן באמת להפריד בין המושגים הללו, משום שכל אחד מהם קיים בתוך השני. אם אין נפרדות, לא ניתן להגדיר את האחדות, ואם אין אחדות, לא ניתן להגדיר את הנפרדות. מהי האחדות המוחלטת? כיצד הנפרדות והאחדות מתקיימות בו זמנית? איך ניתן לחוות אחדות ולצאת מהנפרדות? למה האושר תלוי בהבנת האחדות? האם אפשר להתעלות מעל לתחושת הנפרדות? מה המשמעות של האחדות והנפרדות? האחדות והנפרדות הן שני מושגים מרכזיים להבנת המציאות והתפיסה ... ללא קיומה של אחדות, משום שאם לא הייתה תחושת אחדות כלשהי, לא היה מושג של נפרדות. מצד שני, לא ניתן לחוות אחדות ללא נפרדות, משום שהאחדות היא המיזוג של מה שנתפס כמרכיבים נפרדים. אליעד מסביר כי המציאות מחברת את בני האדם זה לזה, אך בו זמנית מאפשרת לכל אחד לחוות את עצמו כנפרד. כלומר, האחדות והנפרדות קיימות במקביל ומשתנות בהתאם לפרספקטיבה שממנה מתבוננים על המציאות. כיצד ניתן לחוות את האחדות? כדי לחוות את האחדות יש צורך להבין שהנפרדות עצמה היא אשליה מסוימת. אדם שמרגיש ... בכך שהוא ירגיש חיבור לכל אדם ולכל דבר באותה מידה. האם קיים מעבר בין נפרדות לאחדות? התהליך של מעבר בין חוויית הנפרדות לחוויית האחדות נובע מהעמקה בתפיסה של המציאות. אליעד מסביר כי אדם יכול ... ולשאול האם באמת קיימת הפרדה מוחלטת בין דברים, או האם ההפרדה היא רק אשליה הנוצרת כתוצאה מצורת התפיסה שלו. ישנה אפשרות שהנפרדות והאחדות הן שני צדדים של אותה תופעה. כאשר אדם מבין כי הוא תופס את ...
הבנה, להבין בשכל, באיזה שכל צריך להבין, איפה מרגישים את חוויית האחדות, לחשוב שאתה באחדות ולהיות בנפרדות
הבנה, להבין בשכל, באיזה שכל צריך להבין, איפה מרגישים את חוויית האחדות, לחשוב שאתה באחדות ולהיות בנפרדות
... באיזה שכל צריך להבין, איפה מרגישים את חוויית האחדות, לחשוב שאתה באחדות ולהיות בנפרדות מהי הבנה אמיתית של אחדות ונפרדות לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר שישנם שני מושגים מרכזיים שצריך להבין לעומק: אחדות ונפרדות. לדבריו, המטרה איננה ... שוגה כאשר הוא חושב שהוא כבר מבין את הרעיון של האחדות והנפרדות, אך בפועל, עצם המחשבה על אחדות כנפרדת מן הנפרדות מעידה על חוסר הבנה. אחדות אמיתית אינה מוגדרת ואינה נפרדת מנפרדות. שני המושגים הללו מתקיימים תמיד בו זמנית ואינם יכולים ... מגביל אותה. לכן כל ניסיון למקם את החוויה של האחדות בתוך מקום מוגדר, מפספס את עצם המשמעות של האחדות כמשהו אינסופי ובלתי ניתן להגדרה. אליעד מוסיף ואומר כי החוויה המדויקת של אחדות אינה יכולה להיות מתוארת או מוגדרת על ידי מושגים מדויקים, כי דיוק משמעותו הגדרה, והגדרה משמעותה ... הוא מדגיש שאם אדם עדיין חווה או מרגיש את האחדות כמוגדרת, הוא עדיין נמצא בחוויית נפרדות. האם ניתן להפריד בין אחדות לנפרדות לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר שאסור לנסות להפריד בין האחדות לנפרדות, מכיוון שהן למעשה שני פנים של אותו מטבע. אם אדם מנסה להבחין בין האחדות לנפרדות, הוא כבר נמצא בנפרדות בלבד. ההבנה האמיתית לדבריו היא שאין שום הפרדה בין האחדות לנפרדות. השניים תלויים זה בזה, וכל ניסיון להבדיל ביניהם מבטא חוסר הבנה של המהות של שניהם. לפי אליעד, האחדות נמצאת גם בתוך הנפרדות, והנפרדות היא חלק בלתי נפרד מהאחדות עצמה. איך אפשר להגיע להבנה אמיתית של אחדות? אליעד כהן טוען שכדי להגיע להבנה אמיתית של האחדות, אדם חייב להשתחרר מהצורך לחשוב או להגדיר את האחדות. הוא מתאר תהליך שבו בהתחלה אדם מבין שעליו להפסיק להתייחס למה שאנשים אחרים חושבים עליו, ולאחר מכן הוא מבין בהדרגה שזה לא משנה מה הוא עצמו חושב. בסופו של דבר, האדם מגיע להבנה ... מתרחשת באמצעות חשיבה מודעת או ניסיון לתפוס את האחדות בצורה רציונלית, אלא היא מגיעה כאשר האדם מפסיק לנסות להגדיר אותה, לחפש אותה או להרגיש אותה. כשמפסיקים לחפש או לחשוב על זה, האדם נמצא כבר בתוך החוויה של האחדות. הוא מדגיש שההבנה הזאת היא לא משהו שאפשר להגדיר בצורה מדויקת, כי ברגע שהגדרת, הגבלת אותה. הוא טוען שהבנה אמיתית של האחדות לא מותירה מקום לחשיבה, לניתוח או להבחנה בין נפרדות ואחדות, מכיוון שהכל מתאחד להוויה אחת בלתי מוגדרת. האם חוויה של אחדות יכולה להיות מחשבה? אליעד מבהיר באופן מפורש כי חוויית האחדות לא יכולה להיות מחשבה או רעיון מוגדר. הוא מסביר שאם אדם עדיין צריך לחשוב על האחדות, או להגדיר אותה במילים, הרי שעדיין לא הגיע להבנה אמיתית שלה. לדבריו, ברגע שמגדירים משהו, הוא כבר הופך להיות מוגבל וסופי, ולכן אינו אינסופי. לכן, לפי אליעד, הבנה אמיתית של האחדות היא הבנה שאין לה מילים, מושגים או הגדרות. היא מעבר למחשבות, מעבר לתחושות ומעבר לכל צורה מוגדרת. מה הקושי המרכזי בהגעה להבנת האחדות? הקושי המרכזי, לפי אליעד כהן, הוא שהאדם מנסה להגדיר את האחדות דרך המחשבה והשכל הרגיל, ובכך הוא מגביל את עצמו ואת האחדות. לדעת אליעד, כדי להגיע להבנה אמיתית של אחדות האדם חייב לוותר לחלוטין על כל ניסיון להגדיר או להבין במושגים מוגדרים. כל ניסיון לחשוב או לתפוס את זה במילים או במושגים מסוימים הוא, ... על הצורך להבין ולהגדיר, הוא יכול להגיע להבנת האחדות האמיתית. מהי חוויית האחדות? איך להגיע להבנה אמיתית של אחדות? מה ההבדל בין אחדות לנפרדות? האם אפשר להגדיר את האינסופי? מה זה שכל אמיתי לפי אליעד כהן? איפה נמצאת חוויית האחדות? איך להשתחרר מהצורך להגדיר את המציאות? ...
הנאה - שורש ההנאה, איך נוצרת הנאה? במה תלויה הנאה? איך ליהנות בשלמות? הנאה גשמית / הנאה רוחנית / ההנאה של החכם האמיתי
... שהוא, החיבור של האדם, לאחדות של המציאות. וככל שהחיבור של האדם לאחדות של המציאות גדול יותר, כך האדם נהנה יותר. ובכל הנאה והנאה שיש בעולם, מלובשת שם אחדות המציאות. והאחדות של המציאות, שמלובשת ומסתתרת ... נוצרת אצל האדם הנאה גדולה. וכיוב לגבי שתייה, שהאדם חווה צמא וחיסרון מאוד גדול, ואז המים מרווים את צימאונו של האדם, ועל ידי זה האדם חווה אחדות עם המציאות, ונהנה מחוויית האחדות שמלובשת באותו הדבר. ולכן יש ... אכילה רגשית. ולכן יש כאלו, שכאשר הם חווים לחץ וכעס, על ידי זה הם אוכלים יותר. משום, שהאכילה מספקת לאדם את תחושת וחוויית השובע, שאותו הוא רוצה יותר מכל, שהוא חוויית האחדות עם המציאות. וכאשר האדם מרגיש ... של האדם, מתרחשים תהליכים שלמים כל הזמן. ובתת המודע של האדם, האדם זוכר תמיד, את זה שהוא היה אלוהים, דהיינו, שהאדם זוכר את זה שהכל אחד. והאדם תמיד משתוקק להשיג את חוויית האחדות הזאת, שוב פעם ושוב פעם (ולכן ... הוא מניע את האדם, לחפש את אותה ההנאה הרוחנית. ובתת המודע העמוק ביותר, שם האדם כבר חווה את השלמות, והוא אינו מחפש דבר. ובתת המודע החיצוני יותר, האדם מחפש את ההנאה של האחדות, על ידי התבוננות פנימית, ... באופן ישיר, ואז האדם מחפש להשיג את ההנאה הזאת, דרך הנאה גשמית. שהיא, בצורה אסוציאטיבית, גורמת לתת המודע של האדם, להבין טוב יותר שהכל אחד. ועל ידי זה האדם מתחבר לחוויית האחדות של המציאות, שהיא נוצרת על ... אינה שלמה. ולכן, לעולם ותמיד האדם רוצה את הטוב יותר, כי תמיד יש טוב יותר. משום שתמיד, כל דבר יש בו חיסרון. והשלמות של כל הדברים, היא השכל של החכם האמיתי, שהוא השכל של האחדות. דהיינו, אחדות ההפכים, היש והאין. כי כאשר היש והאין הם אחד, הרי שאין שום חיסרון כלל. כי שום דבר לא חסר שום דבר. ואין שום נפרדות כלל, כנפרדת. אלא, יש נפרדות, שהיא אינה נפרדת מהאחדות. וככל שהאדם קרוב יותר להבין ... (אפשרי המציאות) נכלל במחויב (מחויב המציאות). דהיינו, שכל מה שקיומו הוא אפשרי ומצומצם, הופך להיות מחויב המציאות ובגודל אין סופי. כי כאשר היש והאין הם אחד, אז הנפרדות והאחדות נכללות זו בזו, כישות אחת. ... כי באחדות, אין שום נפרדות של קיום עצמי. ואז בשעת ביטול, האדם חווה שלמות אמיתית, שאין בה שום חיסרון כלל. וההנאה היחידה בעולם, שאין בה שום חיסרון כלל, היא ההנאה של ידיעת האחדות אי ידיעת הנפרדות. שבה האדם ... אותה. וזו עצמה ההגדרה שלה, שהיא, חוויה שלא ניתן להגדיר אותה. דהיינו, שגם האדם עצמו לא מסוגל להגדיר עבור עצמו את החוויה של עצמו וכולי. ואעפכ, יש גם נפרדות. זא כי בשלמות האחדות של החכם האמיתי, גם שם יש ... שם ניתן להבין, שבאמת, גם הכל אחד, וגם בו זמנית יש נפרדות אין סופית. כי אחדות אמיתית, היא כאשר יש רק נפרדות וגם רק אחדות בו זמנית כישות אחת. שאין הבדל בין הנפרדות לבין האחדות כלל. והחכם האמיתי, דהיינו, ... דבר, הנאה שאינה צריכה שום דבר, הנאה שאי אפשר להשיג אותה בשום דבר, כי אי אפשר לאבד אותה לעולם וכולי. ואעפכ, יש גם נפרדות. כי הכל אחד, ואעפכ, יש נפרדות, שהיא באחדות עם האחדות. דהיינו, למרות שהכל אחד, ... אחד תמיד, אעפכ יש נפרדות תמיד, ואין שום הבדל וכולי. והחכם האמיתי, בתוך הנפרדות שלו, גם ההנאה שלו, תלויה בדיוק באותו שורש ההנאה של כל ההנאות שיש בעולם, שהוא להתקרב אל האחדות כנל. ואפשר להתקרב אל האחדות בשתי צורות. גם על ידי שתיקה ... אפשר לדעת שאתה נהנה, כאשר אתה חווה רק הנאה. ולכן מצד הנפרדות, יש גם את הנפרדות. שבה יש אין סוף מקום וזמן, דהיינו, צמצום של טוב ורע. והחכם האמיתי שותק, דהיינו, מתחבר אל האחדות, על ידי זה שהוא מבטל את ... דבר מוגדר, ואי אפשר לשנות את המחשבה ואת הרצון וכולי. וככל שהאדם חכם יותר, כך הוא יודע ליהנות, מהר יותר וטוב יותר, משתיקה עוצמתית של המחשבה שלו, דהיינו, חיבור לשכל של האחדות. וזהו ההיבט הראשון, של ההנאה של החכם האמיתי, מהצד שהוא בנפרדות ובתוך צמצום. שהוא, הנאה שנובעת מחוויה של שתיקה ושל ביטול השכל של הנפרדות, אל השכל של האחדות . וכאשר החכם האמיתי נהנה ... כי הוא רצון מוגדר לצורה מוגדרת. ולכן תמיד ולעולם, האדם נמצא ברצון גשמי. ויש גם היבט נוסף, של ההנאה של החכם האמיתי, והוא, התבוננות שכלית, שגם היא מובילה אל השתיקה של האחדות. אלא שבגלל שהיא שכלית יותר, אז יש בה יותר מקום של התבוננות ושל צמצום. וניתן לחוות באמצעותה, בצורה יותר מוגדרת, את ההנאה של האחדות. כי ככל שההנאה מתקרבת יותר ... בשכלו בצורה מצומצמת, על שורש השכל שיש באותו הדבר הגשמי. והחכם משתמש בשכלו בצורה מצומצמת, כי הוא מצמצם את עצמו, כדי להיות בנפרדות. ואעפכ הוא משתמש בשכלו, כדי להתחבר אל האחדות. ובפועל, החכם האמיתי, ... דרך מהותם. וכל דבר, דרך מהותו, הוא מחובר באופן ישיר לאחדות המציאות. ומהצד הזה, אין שום התבוננות שכלית שונה, בין דבר אחד לבין דבר אחר. ואעפכ יש לבוש שונה של השכל של האחדות , בכל צורה וצורה באופן אחר. כי בכל צורה, אותו השכל של האחדות, מלובש בצורה אחרת. והחכם האמיתי, מתבונן בדבר הגשמי, ומתבונן על הצורה שלו, כדי להכיר טוב יותר את האחדות של המציאות, וליהנות ממנה יותר, באופן מוגדר. כי בשורש, הכל אחד. ואין שום אפשרות להכיר יותר או פחות את האחדות של המציאות. ואעפכ באחדות, שבה הכל אחד ממש, יש גם אין סוף צורות שונות. כי האחדות, היא החיבור של כל הצורות. וכל התחדשות שכלית התחדשות רגשית שיש לאדם, הוא בעצם מכיר עוד היבט של האחדות, מצד הנפרדות שבה. וכך ההנאה של האדם מהאחדות, הופכת להיות גדולה יותר. כי ההנאה מהאחדות, היא על ידי ההתבוננות השכלית של האדם על האחדות של המציאות. שההבנה, יוצרת את ...
נפרדות מתוך אחדות, לחזור אל הנפרדות, לשכוח את האחדות, רגע של אחדות, למה יש נפרדות, אחדות לא נצחית, הטוב ביותר כרגע
נפרדות מתוך אחדות, לחזור אל הנפרדות, לשכוח את האחדות, רגע של אחדות, למה יש נפרדות, אחדות לא נצחית, הטוב ביותר כרגע
... מתוך אחדות, לחזור אל הנפרדות, לשכוח את האחדות, רגע של אחדות, למה יש נפרדות, אחדות לא נצחית, הטוב ביותר כרגע האם אפשר לחזור אל הנפרדות לאחר שהגענו לאחדות? ... בהרצאה שניתן לחזור אל הנפרדות גם לאחר שהאדם הגיע למצב האחדות, ואפילו לשכוח לחלוטין את החוויה של האחדות. הוא מסביר שאם המציאות כולה התחילה מתוך מצב של אחדות מוחלטת, וממנה נוצר מצב של נפרדות שבו אנו חיים כעת, אז ברור שגם אדם שכבר חווה את האחדות יכול לחזור אל הנפרדות ולשכוח לגמרי את האחדות שהייתה לו קודם. למעשה, עצם זה שהאדם נמצא עכשיו במצב של נפרדות הוא ההוכחה לכך שהאחדות היא לא נצחית, ושהחזרה לנפרדות מתרחשת שוב ושוב באופן טבעי. אליעד מדגיש שגם אם האדם כבר הגיע למצב המושלם ... עולה השאלה מדוע בכלל כדאי לאדם להתאמץ להשיג את מצב האחדות אם ידוע מראש שהוא עתיד לשכוח את הכל ולחזור לנפרדות? אליעד עונה על כך בעזרת דוגמה פשוטה של אוכל: כשאדם רעב, ... היא שהאוכל נותן לו תחושה טובה באותו רגע. כך גם המצב של האחדות - החוויה של האחדות היא המצב הטוב ביותר שאפשר לחוות כרגע, ולכן האדם ירצה להגיע אליה אפילו אם היא נמשכת לזמן קצר מאוד. לדעת אליעד, לא משנה כמה זמן תימשך חוויית האחדות - היא עדיין הדבר הטוב ביותר שניתן לחוות ברגע הנוכחי. מדוע בני אדם משקיעים מאמץ כדי להרגיש טוב? אליעד מדגיש ... שיביא לו את התחושה הטובה ביותר האפשרית - שהיא חוויית האחדות. אליעד מציג טענה בסיסית: אם ישנה דרך לחוות את הטוב המקסימלי, האדם תמיד יעדיף לעשות את הדבר הזה, גם אם הוא ... תהיה זמנית בלבד. מדוע אנשים בוחרים לוותר על חוויית האחדות ולחזור לנפרדות? אליעד נותן דוגמה של יציאה לטיול או לים. כשאדם יוצא לטיול או הולך לים, הוא יודע מראש שהוא ... ללכת כדי ליהנות מהרגע. באופן דומה, האדם ירצה לחוות את האחדות כי החוויה הזו טובה מאוד בפני עצמה, אפילו אם היא תסתיים. אך כאן אליעד מוסיף שהחזרה לנפרדות יכולה להיות גם ... לא מודע. האם יש היגיון בחזרה אל הנפרדות לאחר השגת האחדות? אליעד מסביר שלמעשה אין היגיון רציונלי בחזרה לנפרדות. זו בדיוק אותה חוסר היגיון של עצם בריאת העולם: אם הכל היה מושלם במצב של האחדות, מדוע אלוהים בכלל ברא את העולם? השאלה למה לחזור לנפרדות לאחר השגת האחדות היא זהה לשאלה למה אלוהים ברא את העולם. אליעד טוען שאם האדם יבין לעומק למה אלוהים ברא את העולם, הוא יבין גם ... שבגללה האדם עצמו חוזר שוב ושוב לנפרדות לאחר שחווה את האחדות. אבל עצם קיומו של העולם מעיד על כך שיש משהו שמניע את המעבר הזה מהאחדות אל הנפרדות, גם אם אינו הגיוני. האם המאמץ להגיע לאחדות הוא חסר טעם אם חוזרים לנפרדות? אליעד עונה בבירור על השאלה הזו - עצם הידיעה שהחוויה של האחדות היא הדבר הטוב ביותר שניתן לחוות ברגע הנוכחי, הופכת את כל המאמץ לכדאי. הדוגמה שהוא נותן היא של אדם שמתאמץ ... גם אם לאחר מכן האדם יוותר עליה. אליעד מסכם שהחוויה של האחדות שווה כל מאמץ וכל השקעה, אפילו אם יודעים בוודאות מוחלטת שהחוויה הזו זמנית בלבד, מכיוון שבאותו רגע שבו נמצאים ... זו התחושה הטובה ביותר שאדם יכול לחוות. מהי חוויית האחדות? האם אפשר לשכוח את האחדות? למה אלוהים ברא את העולם? מה הטעם בחוויות זמניות? למה להשקיע מאמץ בחוויית האחדות? האם הנפרדות היא הכרחית? ...
רע בתוך האחדות, למה מצד האחדות כן צריך להילחם ברע גם כשאין רע, להילחם באגו הרע
רע בתוך האחדות, למה מצד האחדות כן צריך להילחם ברע גם כשאין רע, להילחם באגו הרע
... בתוך האחדות, למה מצד האחדות כן צריך להילחם ברע גם כשאין רע, להילחם באגו הרע מהו רע בתוך האחדות ולמה צריך להילחם בו גם כשאין רע? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בהבנת רע בתוך האחדות ובמהות הלחימה ברע, גם כאשר לכאורה לא קיים רע מובהק במציאות. נדונה השאלה האם יש צורך להילחם ברע, ובמיוחד באגו, גם כאשר אין תופעה של רע גלוי או מוחשי. הדגש הוא על האחדות, שהיא מושג עקרוני בהבנה של החיים והמציאות, ובמהות הפעולה מתוך מציאות זו. במהלך ההרצאה, אליעד מסביר את ההבדל בין תפיסת הנפרדות לבין תפיסת האחדות, כאשר תודעה של נפרדות רואה כל דבר כבעיה שיש לתקן, בעוד שתפיסת האחדות רואה את כל הדברים כשלם, טוב ומושלם. המחשבה המעמיקה מתמקדת בקיום של רע בתפיסה של האגו, כאשר בסופו של דבר, ... העמוקה היא שכאשר אדם מצהיר על רע, הוא בעצם עושה הבחנה שמבוססת על תפיסת נפרדות, שבה כל דבר יש בו צדדים טובים ורעים. אבל מתוך האחדות, רע לא קיים באופן מובהק - כל דבר הוא חלק מהשלם. כל הבחנה שגורמת לנו לחשוב במונחים של טוב ורע, נובעת ... הרצאה זו מציגה את רע האגו כהתפיסה שמובילה להפרדה בין טוב ורע, ומדוע יש להילחם בה, גם כשאין רע ישיר או מוחשי. מהו רע בתוך האחדות? איך האגו יוצר רע? האם יש להילחם באגו כשהמציאות מושלמת? האם יש רע כשלא רואים רע? מה ההבדל בין תפיסת האחדות לנפרדות? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הספר להיות אלוהים - אחדות או נפרדות - היכן אתה נמצא האם כבר הגעת אל האחדות האמיתית - מהי אחדות אמיתית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: האחדות, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: האחדות, איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לקריירה, מאמן אישי להרזיה, מאמן אישי לבני נוער בתחום האחדות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.9219 שניות - עכשיו 16_06_2025 השעה 15:10:03 - wesi1