... וכל הזמנים באותו הרגע ממש. מנקודת מבטה של אחדות מוחלטת, אין באמת הפרדה בין יש ואין, בין טוב ורע, או בין נכון ושגוי. לפי אליעד, רק כאשר האדם מגיע לפרספקטיבת
האחדות הזו, שבה הוא מבין שהכל הוא אחד ממש - שם הוא גם מבין שנפרדות ואחדות מתקיימות יחד, ושכל אפשרות קיימת בו זמנית. ואז לא שייך לשאול: אולי אני טועה? כי הטעות ... להבנת השלמות הוא לא בכך שיש לך תשובה חד - משמעית לכל השאלות, אלא שהשאלה עצמה האם הגעתי לשלמות ההבנה? חדלה להתקיים. רק כשאתה מבין שאין שום הבדל אמיתי בין
האחדות והנפרדות, בין ההפכים השונים ובין כל האפשרויות - רק אז אתה באמת נמצא בהבנה שלמה ומוחלטת של המציאות. עד אז, כל תשובה שתיתן עדיין תחזיר אותך לשאלה המקורית, ובכך תדע שטרם הגעת להבנת השלמות. מהי הבנת המציאות בשלמות? איך לדעת אם הגעת להבנה מלאה? מהי פרספקטיבת
האחדות? איך הפכים יכולים להיות נכונים בו זמנית? האם יש אמת מוחלטת במציאות? כיצד להגיע להבנת עומק של המציאות? מה המשמעות של נפרדות ואחדות? הפעם נדבר על הבנת ... קיום גם להפך ממנה. ומתי יש הבנת המציאות, כשאדם מכיל בתוכו את כל המציאות וכל האפשרויות שהמציאות מכילה בתוכה. ולהכיל את המציאות זה להבין ולהגיע לפרספקטיבת
האחדות שמקיימת ממילא בתוכה גם את הפרספקטיבה של הנפרדות. והמציאות מכילה בתוכה את כל הרעיונות, וכל הדעות נכונות. ומי שיעמיק, יגיע לנקודה שאין שם שאלה, שהכל אחד, ... שמבין ומחובר לאחדות מבין בו בזמן שיש אחדות ונפרדות והכל אפשרי ואמיתי, ואז אין שאלה. אם שני דברים הם נכונים באותה המידה, אז אין שום שאלה יותר. ונכון שיש את
האחדות שבה הכל אבל הכל אחד, אין נפרדות בין הדברים ואין פרשנות לשום דבר, והכל מאותו השורש והכל אחד. ובו בזמן יש את
האחדות שמכילה את הנפרדות שקיימת גם כן, זה לא זה או זה, זה שניהם ביחד. לדוגמה יש אדם שיגיד שיש כאן ועכשיו פיל, ואדם נוסף יגיד מה פתאום, אין כאן פיל, וגם זה, וגם ...