... לעלות, תקרא לי, ואני אעלה איתך בשמחה. בכך הילד לא ירגיש מאוים או לחוץ, אלא יבין שאתה בעדו. לאחר שהילד ירגיש בנוח, אפשר בעדינות ובהדרגה לשאול אותו מה בדיוק
גורם לו להרגיש רע כשהוא עולה לבד. לדוגמה, לשאול אותו האם אתה מרגיש רע כמו כשמישהו צובט אותך או שזה רע אחר?, ולדובב אותו לפרט את תחושותיו. חשוב לשים לב למילים המדויקות ... אמרה לי. אליעד: לקומה שנייה בבית כאילו? ש: בבית כן פוחד לעלות לבד ואפילו ביום. אליעד: אוקי. ש: ואני רוצה לטפל בו ובמפגשים האחרונים אמרנו שצריך לדעת בעצם מה
גורם לו טוב לחשוב את זה שיש דברים. אליעד: אנחנו לא אמרנו את זה. ש: לא יש לו סיבה למה הוא חושב הסיבה היא שבאיזשהו מקום או שהוא חושב שזה נכון או שזה עושה לו איזושהי ... שהוא ישנא את עצמו על זה שהוא פחדן החיסרון הוא שהוא ישנא את עצמו, הבנת ולכן צריך לדעת לעשות את זה בחוכמה לדעת איך אנחנו שותלים לו מסרים שהוא מפסיד איך אנחנו
גורמים לו לחשוב שמפסיד זה שהוא מפחד זה רע זה לא טוב שהוא ישנא את עצמו על זה שהוא מפחד אבל בצורה מאוזנת בצורה שתדחוף אותו לנסות לפתור להגיד לך תקשיב אני מפחד תעזור לי ...