... או בעייתי. הילד צריך להבין שבחיים לא תמיד מקבלים את כל מה שמבקשים, ושלא הוא חלק נורמלי מהחיים. אם ההורה יגיב בנחישות
וביטחון, הילד ילמד שהמילה לא היא חלק מהתמודדות עם מציאות, ולא מצב שדורש התנצלויות או רגשות אשם. איך הקשר של ההורה עם לא בחייו משפיע על ... הוא יתקשה לשדר זאת לילד. ההורה שמרגיש רגשות אשם או כעס על כך שהוא לא יכול לתת לילד את מבוקשו, לא ישדר יציבות
וביטחון. הילד יחשוב שגם הוא לא צריך לקבל את הלא הזה, ויתנגד לו בכל כוחו. לכן, חשוב שההורה ישדר רגשות של קבלה ושלמות כאשר הוא אומר לא ... משדר שהלא הוא נחרץ ומובן, הילד יבין שאין טעם להיאבק. המשמעות היא שההורה לא רק מציב גבולות, אלא גם משדר תחושת שליטה
וביטחון . למה חשוב שההורה יהיה שלם עם אמירת לא בפני עצמו? ההורה הוא המראה של הילד, ואם ההורה לא מסוגל לקבל את הלא בחייו האישיים, הוא לא ... להתבונן בתחושותיו כאשר הוא נתקל בסירוב או דחיית רצון, וללמוד לקבל את הסירוב בקלות ובנוחות. כשההורה אומר לא, עליו לשדר
ביטחון ושלמות עם ההחלטה, מבלי להתנצל או להרגיש אשם על כך שהוא לא עונה כן. ברגע שההורה מדגים לילד את הנחישות והשלמות עם המילה לא, הילד ... הילד לרוב ינסה שוב להשיג את מבוקשו. הוא בודק אם ההורה עומד בסירוב או מתחיל להתגונן, לבקש סליחה, להראות רחמים או חוסר
ביטחון. אם ההורה מתנצל או נראה לו חלש, הילד מקבל חיזוק לכך שהלא הוא אכן מצב שלילי, ושווה להילחם בו. לעומת זאת, כשההורה שלם עם החלטתו, ... יהיה שלם עם אמירת לא בפני עצמו? ההורה הוא מראה לילד. אם הוא איננו מקבל את הלא בחייו שלו בשלווה, הוא לא יוכל לשדר לילד
ביטחון באמירת לא. לעומת זאת, כשההורה שלם עם המציאות ולא מרגיש נסער כשהדברים לא קורים כמצופה, הוא מעביר לילד מסר שאפשר לחיות בשלום גם ...