... אחד ואז זה טוב באמת, או שיש נפרדות ואז זה רע מצד האמת האמיתית. ואעפכ יש גבוה מעל גבוה, ויש ריבוי של אמת ויש ריבוי של אלוהים ויש ריבוי של
אין סוף ויש גם ריבוי של הטוב, בבחינת טוב ... האחדות לבין הנפרדות, והם נאחזים באחדות של שקר. אבל יש אחדות של אמת, שבה אין הפרדה בין הנפרדות לבין האחדות והכל אחד ממש. ושם, כל אחת ואחת
מאין סוף הישויות הנפרדות, היא עצמה ישות
אין סופית בגודל שלה, למרות שהיא מצומצמת בחיצוניות שלה, ואעפכ הכל אחד ממש, ואין חילוק בין היש סוף לבין
האין סוף. ונמצא שיש ריבוי של אחדות. שכל אחת מהישויות הנפרדות, היא עצמה האחדות האחת בפני עצמה. ויש כאן דבר והיפוכו. כי כיצד אפשרי שיהיו הרבה ישויות
אין סופיות?! אך אעפכ כך הוא הדבר, שכל אחת מהישויות הסופיות, היא
אין סופית ממש, ללא כל חילוק כלשהו, בינה לבין
האין סוף. ויש שלמות מעל שלמות. וכמובן שלא ... שלמה בשלמות שאין שלמות אחריה, ואעפכ יש שלמות אחרת גדולה ממנה, שגם היא אין שלמות אחריה, ואעפכ יש עוד שלמות אחרת אמיתית מעליה, וכך הלאה עד
אין סוף. והדבר דומה לשני כלים של מים, ... אך אעפכ יש הבדלים בעומקים השונים, ובכל מקום, יש יותר או פחות מים מאשר בעומק אחר, למרות שהכל מלא בשלמות. ושורש העניין הוא, כי גם השלמות
והאין סוף, גם הוא לא שלמות באמת. כי מצד אחד המציאות השלמה
והאין סופית, היא השלמות. אבל אעפכ היא לא השלמות המוחלטת, משום שהיא נפרדת, מכל מה ששונה ממנה. ויש שלמות אחרת גדולה יותר ממנה, שהיא החיבור של
האין סוף עם הסוף, שזהו
האין סוף האמיתי. אבל גם הוא נפרד ממה ששונה ממנו, ולכן יש
אין סוף אחר גדול יותר, שמכיל את כל הישויות כולן כישות אחת, ויש עוד
אין סוף אחר שמכיל את השלמות הקודמת ואת ... אחת. כך שיש שלמות מעל שלמות, שההבדל ביניהן, הוא לא במהות השלמות, כי המהות היא אחת, שבשלמות הכל אחד, אלא ההבדל הוא בעוצמת האחדות וכולי.
(והאין סוף הוא מחוץ לזמן ולמקום, והוא עצמו נמצא בתוך
אין סוף אחר גדול עוד יותר וכולי. אבל כל
אין סוף, הוא נמצא באחדות עם
האין סוף שגדול ממנו. כי כל
האין סוף כולם, נמצאים מחוץ לזמן ולמקום, דהיינו, באותו זמן ומקום, ללא כל צורה, דהיינו, ישות אחת ממש. ואעפכ יש גבוה מעל גבוה עד
אין סוף אין סוף). ודבר שהוא ... את אלוהים, והמקיף של המקיף, שכל מקיף גדול מהמקיף שבתוכו. וזהו ריבוי לעומק. ויש גם ריבוי לרוחב, שבו כל הישויות כולן נכללות אחת בשניה, וכולן
אין סופיות בגודלן, למרות שהן נפרדות זו מזו (ולמרות שזה לא הגיוני, אעפכ כך הוא הדבר), ואז יש ריבוי של
האין סוף. ובסיכומו של דבר, מי שלא זוכה ...